Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juttuseuraa teistä, jotka haaveilette vauvasta?

03.08.2016 |

En löytänyt äkkiseltään tämänkaltaista viestiketjua, joten ajattelin avata uuden :) Olisi ihanaa kuulla muiden raskaaksi haluavien ajatuksia ja fiiliksiä! Tuntuu, ettei ole ketään, jolle tästä asiasta jutella, ja kun minun päässä ei tunnu mitään muuta enää pyörivän kuin kaikki nämä vauvaan ja raskautumiseen liittyvät jutut.

Tässä minun tarinani:

Olen alle 30 -vuotias nainen ja sain yhtäkkiä, oikeastaan vähän vahingon kautta, aikamoisen vauvakuumeen. Olen aina ajatellut, että en ole valmis vielä äidiksi, koska haluan vielä matkustella ja kokea ja tehdä kaikenlaista. Nyt kesällä kuitenkin tapahtui miehen kanssa pikku vahinko juuri melkein oviksen aikoihin, ja aloin perehtyä mahdolliseen raskauteen lukemalla kaikenlaista aiheeseen liittyvää netistä ja katselemalla vauvadokumentteja yms. Vauva-ajatukset täyttivät pääni, ja mietin joka päivä, mitä masussani mahtoi juuri nyt tapahtua, vai tapahtuiko yhtään mitään. Lueskelin netistä, mitä juuri tällä viikolla pitäisi tapahtua... Ja kun sitten menkat lopulta alkoivatkin, tuli ihan kyyneleet kun pettymys oli niin suuri. Juttelimme asiasta pitkään mieheni kanssa ja totesimme, että nyt olisi oikeastaan aika täydellinen hetki meidän elämässä vauvan tulolle. Päätimme alkaa yrittää ihan tosissamme.

Nyt olemme yhden kerran yrittäneet vauvaa tämän vahinkokierron jälkeen. Olen ollut havaitsevinani vaikka minkälaisia raskausoireita, mutta liekö kuviteltuja...? Kuvotusta, pyörrytystä, kipeät nännit, alkoholi ei maistu, hajut voimistuneet, ruoka etoo, suolaisen himo, väsymys, päänsärky, alavatsan nippailu ja viiltely, voimattomuus liikkuessa (esim. kun piti juosta bussiin, melkein jalat lähti alta) ja vaikka mitä muuta. Tänään on vihdoin kp 28. Ihmeellistä vatsan viiltelyä vasemmalta puolelta on ollut nyt jo melkein viikon ajan, mutta eilen alkoivat "menkkakipujen" tyyppiset polttelut ja orastava migreenikin (minulle tulee aina menkkojen aikana migreeni). Tuli lisäksi muutama tippa rusehtavaa vuotoa :( Olen lukenut, että monella on alkuraskaudessa menkkakipujen tyyppistä polttoa, ja vuotojakin esiintyy yllättävän suurella osalla naisista. Silti pelottaa käydä vessassa, jos ne menkat sieltä alkaa. En uskalla toivoa, että olisi onnistanut, kun menkkaoireet on niin tyypilliset. Tänä aamuna ei ollut mitään oireita, mutta migreeni alkoi taas orastaa päivän mittaan ja nyt illalla taas pyyhkäistessä ilmestyi pari tippaa rusehtavaa vuotoa paperiin :( Huonolta taitaa näyttää. Raskaustestiä en ole vielä tehnyt, kun olen kylässä enkä ole päässyt kauppaan ostamaan kenenkään huomaamatta. Joutuu vaan odottelemaan, kunnes pääsee kotiin (vaikka luultavasti tilanne selviää jo ennen sitä).

Olen pähkäillyt nyt monta viikkoa, onko minulla jonkunlaista hormonihäiriötä, kun menkat on muuttunu niin kummallisiksi, ennen olivat säännölliset n. 28-29pv ja alkoivat yleensä aina illalla pienillä poltoilla ja pikkuvuotamisella, ja sitten seuraavana aamuna hanat aukes kunnolla. Nyt kumminkin tänä vuonna on ollut kierron pituus kaikkea mahdollista 26-31 pv väliltä hyvin vaihtelevasti ja ihmeellistä tiputtelua on ollut monta päivää ennenkuin menkat kunnolla alkavat. Viittaa ilmeisesti keltarauhasen riittämättömään toimintaan? Ajattelin, että varaan lääkärin nyt tämän kierron jälkeen, jos ne menkat sieltä tulee. Jos saisin sitten hormonihoidon kierron tasoittamiseksi ja raskauden yrittämisen tueksi.

Tässä siis pääpiirteittäin tämän hetken ajatuksia, olisi tosiaan ihanaa, jos saisi täältä juttuseuraa :)

Kommentit (530)

461/530 |
23.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieninyuu oon tosi pahoillani. :( ja just jostain luin että Antti Rinne haastaa synnytystalkoisiin, heh heh... Menkää yksityiselle jos teillä vaan on varaa. :(

Vierailija
462/530 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kattoo tota yksityislle menoa, se vie sit vaan kaikki säästöt ja siltikään ole takaus vauvasta... :(

Läääri määräsi minulle anyways lyhyeen kiertoon (23 päivää) terolutit. Mietin tässä niiden aloittamista, että onko täällä kokemuksia niistä? Vaikeuttaako raskautumismahdollisuuksia? Nostaako niitä? Aiheuttaako ihan kamalia sivuvaikutuksia? Googlailin ja löytyi niin ristiriitaisia kokemuksia että vähän ahdistaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
463/530 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole mikään luotettava tiedon lähde mutta mitä eri keskusteluja on seurannut ja jos olen oikein ymmärtänyt niin teroluteilla on kiertoja tasoitettu ja siten lapsia saatu. :) Mä täällä kuvittelen olevani raskaana, ja tunteet heittelevät toivosta epätoivoon. Kp 19 vasta menossa!

464/530 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verikokeilla käyty ja tuloksia saadessa oli alle 25, eli raskaus olisi mahdollinen.

Vaaan samana iltapäivänä kp42 alkoi verenvuoto joka täynnä hyytymiä.

Nyt jo uusi kierto meneillään, josko tästä tärppäisi 😁

465/530 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas kaikille! Mitä tänne kuuluu? Meillä palattu viimein arkeen kun miun kesätyöt loppui. Nyt vihdoin taas keretään nähdä toisiamme ja molemmilla ehkä taas hieman enemmän täysillä lähtee tää yrittäminen. Puuhailtukin on nyt tässä viimesen viikon aikana enemmän kun normaalisti 🙈 Ei olla ovista ruvettu vieläkään testailemaan, mutta viime yönä oli kyllä niin jäätävät "menkkakivut" kun olin töissä, että uskosin sen nyt olleen ovis. Jos se nyt olis ollut se ovis, niin petipuuhailutkin on sattunut sitten aika nappiin sen suhteen. Että ehkä hieman enemmän jännittyneenä odottelen seuraavien menkkojen alkua, vaikka en kyllä uskalla mitään vielä toivoa. Jatkan normaalia elämää ja kolmekymppisteni suunnittelua ja odotusta.

466/530 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scarletille tsemppiä! Täällä nyt jo 23 eli kauheen kauan ei tarvii odotella et pääsee testailee 🙈

467/530 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ollut nyt muutaman päivän sellanen kipuilu, että ihan kun olis menkat alkamassa, vaikka niiden ei pitäs alkaa vielä reiluun viikkoon ainakaan 😱

468/530 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki! Tsemppiä scarlet ja NMW ❤ meillä tuuri vain jatkuu. Eka inseminaatio takana piikityksineen ja lääkkeineen. Toki mies sai juuri 1-2 päivää ennen toimenpidettä jonku tulehduksen ja siittiöiden määrä pesun jälkeen hurjasti vähemmän kuin aiemmissa näytteissä.. :( ei kovin odotuksia nosta kun lääkärikin sanoo, että enemmän olis pitäny saada jotta parempi onnistumismahdollisuus. Silti täällö sormet ja varpaat ristissä kädet verillä rukoillaan, että josko nyt kuitenkin tärppäis ja pieni pysyis loppuun asti mukana..

469/530 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Minttura saisitte vaihteeksi hyviä uutisia. Pien peukkuja teille!

470/530 |
16.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mintturalle täältä myös isot tsempit!! Toivotaan et nyt onnistuis :)

Täällä nyt kp30, eli kaks päivää menkkoihin 🙈 Tosin ovis oli vasta kp21, eli jos siitä laskee niin menkat alkais vasta viiden päivän kuluttua.

Tissit kipeenä ja vellova olo, mutta kuvittelenko vaan..

Testit suorastaan huutaa jo kaapissa ja tekis mieli alkaa niitä jo tekemään, josko malttais odotella viel torstaihin..

471/530 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuu vähän pelottaa kun pikkusen liian tarkkaan taas kuulostelen tätä oman kropan toimintaa, että tulen vielä pettymään ja pahasti kun ne menkat taas alkaa.

Tää on ihan järetöntä, kun jotenkin tietää niin varmasti kuvittelevan kaikki "oireet", mutta samalla toivoo vaan sydämensä pohjasta, että asia ei olis niin.

Edelleen jatkuu sellaset alavatsan menkkakipumaiset vihlonnat, alaselkä on kun tulessa lähes koko ajan, sellanen epämukava paineen tunne välillä vatsassa kun makaa mahallaan ja oon ihan kuoleman väsynyt. Kävin eilen nukkumaan joskus puolen yön aikaan ja kun kello soi kasilta, en jaksanut ees pitää silmiä auki kun laitoin herätyksen pois. Puol 12 aikaan revin itteni sängystä ylös, vaikka on edelleen sellanen olo, että vois palata takas sänkyyn.

Samaan aikaan ahistaa ihan hitosti näiden "oireiden" kertaaminen ja sit oon kuitenkin innoissaan, että JOS kuitenkin olis niin, että en kuvittele kaikkee ja oliskin tärpännyt. Menkkojen pitäs alkaa lauantaina. Miks ei vois olla jo la, että pääsis tästä piinasta.

472/530 |
18.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scarlet, symppaan niin tosi paljon sun ajatuksia ja oireiden kuulostelua. Toivottavasti tärppää! Mä teen välillä itseni kanssa diilin että jos/kun kuukautiset alkaa, saan tehdä jotain kivaa mitä raskaana en voisi. Niin kuin vaikka syödä sushia ja juoda viiniä. :p Se tuo sitten vähän lohtua jos joutuu pettymään.

473/530 |
19.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

pallukka, mä teen samanlaisia diilejä välillä. Tällä hetkellä on edessä sellanen tilanne, että menkat pitäs alkaa la ja viikon päästä la on mun kolmekymppiset. Toivon tosiaan, että jos ne menkat on alkaakseen, niin tulisvat ees ajoissa, että kerkee sit synkistellä ennen synttärijuhlintoja, koska kiva sitten juhlia jos menkat myöhässä ja testailee just ennen synttäreitä ja testi näyttää negaa. Toki toivosin sydämeni pohjasta, että saisin maailman parhaan synttärilahjan, eli sen plussan, mutta noh.. time will tell

Vierailija
474/530 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scarlet ja pallukka, noi tollaset palkintojutut on kyl tosi hyviä suunnitelmia! Itekin samalla lailla, otan lasin tai kaksi viinia pettymyksen lohdutukseksi ja sushia tosiaan kuluu menkkojen alkaessa!

Me mentiin nyt yksityiselle, käytiin Mehiläisen konsultaatiossa ja laittoivat sitten lähetteen miehelle spermatutkimuksiin. Että jotain konkreettista nyt tapahtuu sitten! Onko täällä kellään kokemuksia noista munatorvien aukiolotutkimuksesta? Luin siitä ja kaikkine suolaliuoksineen toimenpide kuulosti niin kamalalta, että oikeasti iski fyysisesti paha olo ja ahdistus. Kaikkeen sitä joutuukin, samaan aikaan kun porukka ympärillä raskautuu onnellisesti ihanasta seksistä, samaan aikaan kun omaan kohtuun ollaan ruiskimassa keittosuolaliuosta...

475/530 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin rupesi naurattamaan tuo menkkasushi, onkohan laajempikin ilmiö? :D Scarlet, onnea tulevien pyöreiden johdosta! Mulla ihan pian sama edessä :) muistutan sekä sua että itseäni kun totean että vaikka 30 tuntuu itselle joltain haamurajalta, joka päivä sitä vanhenee ihan saman verran eli liikaa merkitystä sille ei kannata antaa. Pieninyuu, onnea teille tutkimuksiin. En tiedä mitä täsmällisesti toivottaisin, mutta tietysti hyvää lopputulosta kaikin puolin.

Mulla on ollut aikamoiset angstailuajat nyt. Raskautumattomuus kriisiyttää, lähipiirissä ei ole vertaistukea, töissä on ollut todella rankkaa ja rakkaan puolison kanssa on ollut tyhmää riitaa siitä että eräät (pallukat) eivät osaa antaa tilaa ja aikaa toisen olla välillä yksin. Toivon että kränästä huolimatta saataisiin tämä alkanut kierto hyödynnettyä - vaikka paljon enemmän tietysti toivon, että pysytään onnellisina yhdessä ja lapsihaaveet toteutuu pidemmällä aikavälillä.

476/530 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä eletään onnellisia aikoja, meinaan plussa pärähti tikkuun päivää ennen menkkoja! 😍

Vierailija
477/530 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pallukka: Haha, voi että, tosiaan menkkasushit! :D Siitä vois ottaa ihan kyllä perinteen, sais kuukautisistakin paljon miellyttävämmän kokemuksen. 

Kiitoksia tsempeistä. Pitää tässä toivoo tosiaan että saatas peloteltua nuo sukusolut kohtaamaan, ettei tarvittis sinne hoitoihin asti mennä, vaan homma hoituis luonnollisesti. Ja voin samaistua niiin täysin Pallukka tohon tilanteeseen: Itellä koulu menee päin persettä, miehen kanssa molemmilla pinna kireällä, ja tuntuu et nuoria lapsettomuudesta kärsiviä ei ole missään, joiden kanssa puhua. Lähipiirissä lapsettomia tai entisiä lapsettomia ei ole ollenkaan, että voisi just vertaistukea kattoa.

Oletteko täällä kukaan muuten perehtynyt Simpukan toimintaan? Jotain vertaistukea siellä on, mutta sekin lähinnä pelottaa itseä. Jos olenkin ihan typerys vain eikä sinne minua haluta.

NMWlle onnitukset. 

478/530 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi paljon onnea NMW! Toivon, että kaikki menee hyvin 🙂

479/530 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea NMW kovasti ja toivotaan että kaikki tulevat vaiheet menee hyvin!!! Toivottavasti me muutkaan ei syödä sushia hamaan tulevaisuuteen :D

480/530 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooo 😍 hurjasti onnea plussasta.. täällä pelätään korkealta putoamista... raskausoireita ei nimeksikään, ellei kaikkea varmasti kuviteltua huomioida. Välillä olen muka tuntevinani jomotusta alavatsassa mutta nyt sitäkään ei ole enää ollut pariin päivään. Neljänä tai viitenä yönä herännyt vähintään pari kertaa pissalle mutta niin on ajoittain muulloinkin tainnut olla. Rinnat ei ole kipeänä mutta nännit ajoittain melko herkät, ei kuitenkaan edes verrattavissa tunteeseen joka oli edellisessä raskaudessa ennen keskenmenoa.

Pieninyuu mulle tehtiin tuo aukiolotutkimus. Jotkut sanoo, että mikäli munatorvet on auki se ei satu. Katinmarjat sanon minä ainakin omalta osalta. Itselläni melko korkea kipukynnys ja itku oli päässä. Pari päivää oli hartiapistos oikeassa hartiassa. Mutta kun ajattelee, että minkä vuoksi siellä ollaan niin kyllä sen kestää. Suosittelen ottamaan reippaanlaisesti särkylääkettä n. Tunti ennen toimenpidettä. Positiivista oli, että meidän elämän eka ja ainakin toistaiseksi ainut plussa tuli aukiolotutkimuksen jälkeen samasta kierrosta. Meni vain kesken :(