Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juttuseuraa teistä, jotka haaveilette vauvasta?

03.08.2016 |

En löytänyt äkkiseltään tämänkaltaista viestiketjua, joten ajattelin avata uuden :) Olisi ihanaa kuulla muiden raskaaksi haluavien ajatuksia ja fiiliksiä! Tuntuu, ettei ole ketään, jolle tästä asiasta jutella, ja kun minun päässä ei tunnu mitään muuta enää pyörivän kuin kaikki nämä vauvaan ja raskautumiseen liittyvät jutut.

Tässä minun tarinani:

Olen alle 30 -vuotias nainen ja sain yhtäkkiä, oikeastaan vähän vahingon kautta, aikamoisen vauvakuumeen. Olen aina ajatellut, että en ole valmis vielä äidiksi, koska haluan vielä matkustella ja kokea ja tehdä kaikenlaista. Nyt kesällä kuitenkin tapahtui miehen kanssa pikku vahinko juuri melkein oviksen aikoihin, ja aloin perehtyä mahdolliseen raskauteen lukemalla kaikenlaista aiheeseen liittyvää netistä ja katselemalla vauvadokumentteja yms. Vauva-ajatukset täyttivät pääni, ja mietin joka päivä, mitä masussani mahtoi juuri nyt tapahtua, vai tapahtuiko yhtään mitään. Lueskelin netistä, mitä juuri tällä viikolla pitäisi tapahtua... Ja kun sitten menkat lopulta alkoivatkin, tuli ihan kyyneleet kun pettymys oli niin suuri. Juttelimme asiasta pitkään mieheni kanssa ja totesimme, että nyt olisi oikeastaan aika täydellinen hetki meidän elämässä vauvan tulolle. Päätimme alkaa yrittää ihan tosissamme.

Nyt olemme yhden kerran yrittäneet vauvaa tämän vahinkokierron jälkeen. Olen ollut havaitsevinani vaikka minkälaisia raskausoireita, mutta liekö kuviteltuja...? Kuvotusta, pyörrytystä, kipeät nännit, alkoholi ei maistu, hajut voimistuneet, ruoka etoo, suolaisen himo, väsymys, päänsärky, alavatsan nippailu ja viiltely, voimattomuus liikkuessa (esim. kun piti juosta bussiin, melkein jalat lähti alta) ja vaikka mitä muuta. Tänään on vihdoin kp 28. Ihmeellistä vatsan viiltelyä vasemmalta puolelta on ollut nyt jo melkein viikon ajan, mutta eilen alkoivat "menkkakipujen" tyyppiset polttelut ja orastava migreenikin (minulle tulee aina menkkojen aikana migreeni). Tuli lisäksi muutama tippa rusehtavaa vuotoa :( Olen lukenut, että monella on alkuraskaudessa menkkakipujen tyyppistä polttoa, ja vuotojakin esiintyy yllättävän suurella osalla naisista. Silti pelottaa käydä vessassa, jos ne menkat sieltä alkaa. En uskalla toivoa, että olisi onnistanut, kun menkkaoireet on niin tyypilliset. Tänä aamuna ei ollut mitään oireita, mutta migreeni alkoi taas orastaa päivän mittaan ja nyt illalla taas pyyhkäistessä ilmestyi pari tippaa rusehtavaa vuotoa paperiin :( Huonolta taitaa näyttää. Raskaustestiä en ole vielä tehnyt, kun olen kylässä enkä ole päässyt kauppaan ostamaan kenenkään huomaamatta. Joutuu vaan odottelemaan, kunnes pääsee kotiin (vaikka luultavasti tilanne selviää jo ennen sitä).

Olen pähkäillyt nyt monta viikkoa, onko minulla jonkunlaista hormonihäiriötä, kun menkat on muuttunu niin kummallisiksi, ennen olivat säännölliset n. 28-29pv ja alkoivat yleensä aina illalla pienillä poltoilla ja pikkuvuotamisella, ja sitten seuraavana aamuna hanat aukes kunnolla. Nyt kumminkin tänä vuonna on ollut kierron pituus kaikkea mahdollista 26-31 pv väliltä hyvin vaihtelevasti ja ihmeellistä tiputtelua on ollut monta päivää ennenkuin menkat kunnolla alkavat. Viittaa ilmeisesti keltarauhasen riittämättömään toimintaan? Ajattelin, että varaan lääkärin nyt tämän kierron jälkeen, jos ne menkat sieltä tulee. Jos saisin sitten hormonihoidon kierron tasoittamiseksi ja raskauden yrittämisen tueksi.

Tässä siis pääpiirteittäin tämän hetken ajatuksia, olisi tosiaan ihanaa, jos saisi täältä juttuseuraa :)

Kommentit (530)

421/530 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wendy toivottavasti teillä tärppää ☺ Onko sulla ollut minkäänlaisia "oireita"? Ihan pelottaa edes kirjoittaa tätä, mutta minulla on oviksen (mielestäni sen tunnen todella selkeästi) jälkeen vihlonut alavatsaa (alkoi kolme päivää oviksesta) muutamia päiviä, sen jälkeen satunnaisia vihlaisuja. Kuivaa kautta ei ole tullut, mutta samalla on vaikuttanut ihan kuin hiiva alkaisi ?? Rinnat olleet TODELLA kipeät, tänään alkanut helpottaa. Etovaa oloa myös ollut. Menin tekemään typeryyttäni sen testin, nega kuten arvata saattaa.

Näitä en ole keksinyt päästäni! Huomenna pitäisi alkaa menkat, ne ei mulla ilmoittele tulostaan kuin pari tuntia aikaisemmin. Huoh! Vaikka todellista yritystä ollut vasta muutama kuukausi, niin turhauttaa niin paljon!

422/530 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

NeneC tuntuu että keho yrittää huijata, että olisi joitain oireita kuten esim turvotusta mutta ehkä niitä oireita etsimällä etsii 😄 Nyt menkat on myöhässä jo kohta viikon eikä vieläkään näy eikä kuulu. Tein raskaustestin taas tänään mutta oli negatiivinen, joten ihmetyttää miksei menkat sitten ala 🙁

Hmm jos hiiva on tuttu vaiva niin sitten sen ehkä tunnistaa, mutta sitten on nuo muut jutut.. Ei varmaan voi muuta kun odotella että alkaako sinulla ne menkat sitten huomenna. Ymmärrän että turhauttaa :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
423/530 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Aattelin nyt kirjotella tänne kun oon lueskellut ketjua :) Oon 21v ja mies 23v, ollaan oltu n6vuotta yhdessä ja nyt päätettiin jättää ehkäisy pois.

Mulla oli just laskurin mukaan ovulaatio kun kierukan pois kävin ottamassa, tällä viikolla pitäisi menkat alkaa mutta hätähousuna tein aamulla jo testin 😅

Nyt olis siis yk1 ja kp 27/30-31 ja testi näytti aamulla ehkä pientä haamua..? vai mitä mieltä ootte?

424/530 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisestä postauksesta meni noin pari tuntia ja .. tadaa .. menkat alkoivat 😂😥 Mitä mun kropassa tapahtuu ?!? Hiivaa en sitten, luojan kiitos, saanut. Sehän tästä vielä olisi puuttunut.

Ei auta, uutta putkeen vaan 😊 Miten muilla mennyt? Onko muilla ollut oireita jotka sit paljastuneet plussaksi?

Olen yrittänyt lukea vanhojakin ketjuja siitä, että onko ne miljoonat oireet sit enteillyt plussaa vai menkkoja, ja alan kallistua niihin menkkojen sit lopulta. Tai sit luen vääriä keskusteluja 😂 Jotenkin häviävän pieni prosentti on sitten kertonut saaneensa plussan.

425/530 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieninyuu kirjoitti:

Herukka: Kiinnostaisi kuulla lisää tosta prosessista! Meilläkin edessä nyt tai ens kuussa et soitetaan neuvolaan ja pyydetään apua tilanteeseen, niin ois kivaa imeä kaikki mahdollinen tieto itteensä jo näin etukäteen. Googlaillakaan ei uskalla...

Satverika: No joo, mutta tavallaan turhauttaakin se, kun kokoajan hoetaan sitä et "oot niin nuori". Joo, teknisesti täs ei oo kiirettä, korkeintaan miehen puolelta, mutta sepä tässä ihmetyttääkin kun ei pitäisi tässä iässä olla mitään hedelmällisyysongelmia. Kokoajan annettu ymmärtää että jo yksi kerta seksiä ilman ehkäisyä johtaa raskauteen, ja tässä yli vuosi jyystetty huonolla menestyksellä. Pakko kai sitä vikaa jossain on olla...

Meillä on sentään jotain iloisia uutisia. Hankittiin kissa! Kissa ollut pitkäaikainen haave, mutta vauvatoiveiden varjossa ajateltiin, että ensin vauva ja sitten kissa, mutta nyt kun näyttää ettei lasta tule, niin otettiin lemmikki meille iloksi. En jaksa enää ehkäillä ja elää kokoajan siinä löysässä hirressä ihmettelemässä, että tärppääköhän vaiko ei. 

Moikka:) 

Koko juttu lähtee liikkeelle julkisella niin, että soittaa ajan omaan palvelevaan terveyskeskukseen. Me saatiin aika 3 viikon päähän eli silloin maaliskuun lopulle (Soitin helmikuun alussa). Terveyskeskus lääkäri teki alkukartoituksen, ja pyysi käydä kilpparikokeissa, prolaktiini ym. normaaleissa verikokeissa. Papa pitää myös olla voimassa eli ei yli vuotta edellisestä näytteestä. Laprakokeita odoteltiin 2 viikkoa, jonka jälkeen lääkäri laittoi lähetteen naistentautien polille. Naistentautien polille saimme ajan (vasta) 24.5. Siellä tutkittiin minut ja mies laitettiin siemennestekokeeseen. Samalla myös kyselevät alkoholista ym. Sen jälkeen odotimme 4 vkoa miehen siippatuloksia sekä hormooni verikokeiden tuloksia ennen kuin pääsimme uudelle käynnille 3.7. jossa tehtiin aukiolotutkimus minulle. Sen jälkeen saimme vasta lähetteen yksityiselle klinikalle inseminaatioon. Kokonaisuudessaan mennyt 6kk aikaa kun ensimmäisen kerran tapahtui yhtikäs mitään hoitoon liittyvää. 

Meille tosiaan selvisi että miehen siittiöt huonolaatuisia, niin siksi meille suora inseminaatio ilman mitään lääkityksiä. 

Vauva saa tulla 2/2016
2 x kemiallinen kesä/2016
Hoitojen alku kartoitus 3/2017
Kerrottu että kaikki on kunnossa kummallakin 5-6/2017
Yksityiselle lähete 7/2017
Selvinnyt että miehen siittiöt ovat huonot 7/2017
Inssi 7/2017

426/530 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karo86 kirjoitti:

Herukka tervetuloa mukaan! :) Meillä tulee syksyllä vuosi yritystä mut olen tietenkin hätäpäissäni alkanu jo kartottaa vaihtoehtoja. Pääsitteko julkiselle heti vai oliko miten pitkät jonot tai kriteerit? Yksityisellä vois vaikka heti käydä viemässä siemennestenäytteen eikä se käsittääkseni maksa satasta enempää 🤔 Eli sitä nyt mietin et sen vois ainaki meillä hoitaa alta pois ja jos siinä kaikki ok niin sit hakeudutaan mun osalta tutkimuksiin.. Äh tää on kyllä tosi tylsää kun ei onnistu ☹️

Moi Karo86: 

Jos vaan suinkin on rahaa ylimääräistä kannattaa nämä alku hössötykset käydä yksityisellä. Jos olisin tuon 6kk odottamisen tiennyt en olisi ikinä mennyt julkiselle jonoon. Noh, nyt ollaan tässä tilanteessa ja sairaanhoitopiiri maksaa meidän inseminaatiot sekä tulevat ivf/mikrosiemennykset. Yksityisellä nuo rankemmat hoidot ovat ihan älyttömän kalliita 2500-4000e/kerta. Inseminaatio taitaa olla 400e/per kerta. Riippuu varmaan vähän paikasta. Lääkkeet tulee olemaan sitten tosi kalliita. Nyt sain itse kierron loppu vaiheen avuksi lugesteronia 2x2 aamuin illoin. Ja voin kertoa että jos 30 pilleriä maksaa vajaa 60e ja niitä pitää hakea vielä 10 pakettia lisää niin konkurssi tulee ja pian :D Hakeutukaa vaan nopeasti hoitoihin. Vuosi riittää yrittämistä. Ja on itselle paljon helpompaa kun tietää mistä lapsettomuus johtuu :) Kysele vaan jos tulee mieleen jotain :) 

Vauva saa tulla 2/2016
Inssi 7/2017

427/530 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttura kirjoitti:

Tervetuloa kaikki uudet :) ihanaa kun tämä ketju on aktiivisempi nyt :)

Herukka täällä toinen joka kamppailee nyt hoitojen kanssa. Meillä aukiolotutkimuksen jälkeen tärppäsi mutta raskaus meni melkein heti kesken. Selittämättömiä ollaan ainakin vielä. Inseminaatio elo-syyskuussa. Kolme inssiä tehdään jonka jälkeen ivf. Vauvaa yritetty ensin reilu vuosi luomuna ja nyt n. lokakuusta asti hoidoilla.

Tsemppiä kaikille !

Moikka Minttura: Oliko teillä vika miehessä, vai mikä syy teillä on lähtä inseminaatioon? Tää on tosi toivotonta touhua. Kroppa antaa ihan ihme singlaaleja ja siltikin kaikki menee ihan päin mäntyä. Teilläkin on jo pitkä aika yritystä takana :( onko sulla tutkimuksissa ollut kaikki ok? Pyydä lapsettomuus lääkäriltä lugesteroni tukemaan loppu kiertoa inseminaation jälkeen. Vähän jelppaisi kiinnittymistä. Mulla nyt käytössä ne.

Mulla muuten myös nyt ensimmäinen kierto aukkarin jälkeen ja myös inseminaatio alla eli pikkusen jännittää miten käy :) 

Herukka kp 24/29-32 dpo 7

Vauva saa tulla 2/2016
Inssi 7/2017

428/530 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan hyvää päivää.. Luulin menkkojen alkavan tällä viikolla, mutta vielä viikko :/

Kauhistuttaa miettiä noita hoitojen kestoa, tai lähinnä sitä odotteluaikaa... Nyt on ollut itelläkin niin kiirettä, ettei asiaa oo kauheesti ehtinyt miettiin, mutta kylläpä se melkein päivittäin on takaraivossa jossain. Ihan hirveetä. Tai lähinnä se, että haluais kaiken tapahtuvan nyt. Heti. Miten vois mieskään ymmärtää tätä hätäsyyttä, kun ei oikein itekään ymmärrä, et mistä se nyt yhtäkkiä hyppäs päähän.. Mietin kyllä tuon nykyiseen asuntoon muuttoa edesauttavana tekijänä, kun aikasemmin aatteli, ettei vielä. Asuttiin kerrostalo kaksiossa, nyt rivari kolmiossa, olis siis jo lastenhuone valmiina, enää puuttuu lapsi :(.

En tiiä sekoanko lopullisesti jos tässä vielä pitää johki hoitoihin lähtee S_S

429/530 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimpä muuttaan tuon nimimerkkini, häirittee kun ei tiedä ite ees mitä on kirjotellu :D

ent. Käyttäjä6248

430/530 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille! Olen kirjoitellut tuonne vauva vuodelle 2018 ryhmään, mutta tämä ketju taitaakin olla hieman aktiivisempi. Olemme mieheni kanssa 23-vuotiaita, ja yhdessä on oltu n 7,5 vuotta. Itse valmistuin ammattikorkeakoulusta maaliskuun lopulla ja siitä lähtien olen tehnyt keikkatöitä ja hakenut omalta alalta töitä. Mies opiskelee ja valmistuminen olisi ensi keväällä. Viime vuoden kesällä teimme päätöksen, että ehkäisyn jätämme pois kesän alussa. E-pillerit loppuivat toukokuun puolessa välissä ja käytimme kondomia kesäkuun alkuun asti. Tyhjennysvuodon jälkeen ensimmäiset luomumenkat tulivat kesäkuun lopulla kp41. Nyt on menossa toinen kierto ja tänään kp28. Ajattelin, että perjantaina teen raskaustestin jolloin siis kp32. Voihan olla, että menkat alkavat nyt myös myöhemmin, mutta koska rintani ovat lauantaista lähtien olleet kosketusarat niin en malta olla testaamatta, josko arkuus olisikin alkuraskauden oireita. 

Onko täällä muuten muita yrittäjiä, joilla on ylipainoa? Vuoden alusta ylipainoa minulla oli 25kg, mutta nyt enää 15kg. Stressaa jotenkin hirveästi, kun ajatuksena oli, että lukemat olisivat vielä alhaisemmat kun yrityksen aloitamme. Olen kuitenkin lukenut, että ylipainoisen kohdalla pienikin laihdutus on vain hyväksi, ettei pitäisi tuijottaa kokonaislukua vaan ennemminkin niitä pudotettuja lukuja. Mutta silti minua ahdistaa kun mietin tätä..

Vierailija
431/530 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille!

Meillä tehokuuri greippimehuineen, foolihappoineen ja muiden vippaskonstien kanssa meni ihan reisille. Menkat alkoi, mutta VIISI päivää etuajassa. Omat kellontarkat menkat tulivat ihan superaikaisin. Eli jaa-a, jotain kai tapahtui. Sen lisäksi nämä ovat ihan hurjan runsaat. Ihmekös tuo, etten saanut ovista tikutettua kun oli niin epämääräinen tämä kierto.

Soitin eilen neuvolaan, ja sieltä ohjattiin soittamaan näissä tutkimusasioissa terveyskeskukseen. Soitin terveyskeskukseen, ja sieltä sanottiin ihan puhtaasti että "en tiijä", ja käskettiin soittamaan toisten. Eli näin loistokkaasti tää meidän tutkimuksiin hakeutuminen sitten sujuu. 

432/530 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieninyuu: Katohan toi mun ylempi kirjoitus sulle :) 

Vauva saa tulla 2/2016
Inssi 7/2017

433/530 |
18.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieninyuu, mulla kierto oli ennen yrittämisen aloitusta aina 28-30pv. No sitten ku oli pari kk yritystä takana ni tuli kierto joka oli 25pv! Eli ovis oli ollu jo kp 12. Sen jälkeen oon tikuttanu ovista koska ikinä ei voi nähtävästi tietää miten pitkä seuraavaks tulee. Tän oudon lyhyen kierron jälkeen kerran oli 33pv alkuvuodesta mut nyt on taas rauhottunu normi 28-30pv.. Et sikäli suosittelen nyt oviksen tikuttamista ja niiden alottamisen jo tarpeeks kierron alussa ni ei pääse livahtaa ohi 😁

Olin kyl sillon ihan järkyttyny et mikä tää lyhyt kierto nyt oli.. Outoa 😀

Vierailija
434/530 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin aika lapsettomuustutkimuksen konsultaatioon elokuun puoleenväliin!

435/530 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieninyuu: Kiva, Siitä se starttaa :) Varaudu vaan odottamaan 6kk :( 

Vauva saa tulla 2/2016
Inssi 7/2017

436/530 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä alkaa tulla hulluksi kun menkkoja ei vaan tule mutta viimeinen testi oli silti negatiivinen jonka tein 16.7.

Ovis oli 26.6 ja nyt tämä tilanne on jämähtänyt kun ei tule plussaa eikä myöskään menkkoja et onko joku muu syy sitten siihen, että menkat paljon myöhässä :(

Vierailija
437/530 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki. Uusi kuumeilija liittyy seuraan. Luin koko ketjun eilen läpi iloiten plussista ja samalla tuntien surua keskenmenojen ja lapsettomuuden johdosta. Bongasin viesteistä monia omia ajatuksiani. Ihanaa, etten ole yksin mietteideni kanssa.

Olen 28-vuotias, mies hieman vanhempi. Olen kuumeillut jo pidempään, mutta mies hieman toppuutteli. Vihdoin, nyt heinäkuun alussa, aloitimme yrittämisen. Nopeasti molempien ajatukset siirtyivät tahtoovauvannytheti-moodiin. Minulle taisi käydä klassiset: kuvittelin jo vaikka minkälaisia raskausoireita ja salaa iloitsin, että yritys onnistui ensimmäisestä kierrosta. Tein jo testejäkin, mutta negaahan ne näyttivät ja menkatkin alkoivat juuri. En ennen yrittämistä edes osannut kuvitella, miten raastavaa ja piinaavaa aika ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää voikaan olla. Saati sitten, jos plussatuulia ei ala kuulumaan. Huhhuh, tämähän on ihan hullun hommaa!

Vielä olen kuitenkin toiveikas. Tiedostan, että harva onnistuu ensimmäisellä kerralla. Nyt vain uutta yritystä kehiin. Foolihappoa olen syönyt, muuten ollaan yritetty mennä mahdollisimman vähällä yrittämisellä (aktiivista puuhailua lukuunottamatta siis). Nyt tosin harkitsen vehnänalkioöljyn ostamista, kun sitä on niin hehkutettu keskustelupalstoilla... Ovisten tikuttamista en vielä harkitse, saa nähdä, mitä tuleman pitää.

Toivon kaikkea hyvää meille kaikille<3

Vierailija
438/530 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan siirtyä kaksplussan puolelle, koska siellä näyttää olevan aktiivisempi keskustelu käynnissä. Mutta käyn myös täällä kurkkimassa silloin tällöin!

Vierailija
439/530 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wendy: Soita terveyskeskukseen! Mulla oli kans yks tilanne kun menkat oli viikon myöhässä ja testi vaan negas. Sanottiin et terveysasemalle sit vaan niin katotaan mikä on tilanne. Mun tilanne oli se et ylläriylläri menkat sit eventually alkoi, mut on niitä positiivisiakin yllätyksiä käynyt! :) Aika ikävää ja kunnon kuumotukset varmasti :(

Punainenreppu: Kiva kun liityit seuraan :) 

Nyt vähän enempi sit fiiliksiä: Tosiaan me saatiin ens kuuks se aika, ja vähän jännittää että miten menee. Kyseessä vaan joku kartoitus, että katotaan mikä tilanne on. Puhelimessa hoitaja sano että me kyllä mennään siihen kategoriaan et apu kuuluis meille, mutta never know. Kuitenkin oli epävarma lasketaanko se vuoden odottelu keskenmenosta vai ei, ja niitä kun meillä kaksi takana ja sitten pitkää tyhjää aikaa ilman tärpin tärppiä. Veikkaan itte että sanovat, ettei mitään tehdä ennenkuin vasta ensi vuoden alusta, jos näyttää ettei vieläkään onnistu. Mutta saapahan sitten jotain konkreettista tietoa! 

Ja itse hoitoihin ei meillä ole mikään megakiire, on tässä jo nytkin vuosi odoteltu, niin voidaan me sitten vielä odotella vähän lisääkin.

440/530 |
21.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieninyuu nyt sitten alkoivatkin menkat ja aamulla tein tietenkin taas testin joka oli nega, kyllä muuten harmittaa ja surettaa :(

Tässä nyt ollut jo 5kk se tilanne että vauva saisi tulla mutta ei tärppää. Foolihappoa olen syönyt melkeen sen saman 5kk annostuksella 5mg/vrk, lääkärin määräyksellä.

Jotenkin alkaa pelottaa et ollaanko me nyt se pari, jolla on vaikeuksia tässä asiassa.. Sekin vielä että olen yli 4v sitten tullut vahingossa raskaaksi vaikka oli ehkäisy. Se päättyi keskenmenoon mikä ei ollut loppujen lopuksi huono asia, koska seurustelin silloin väkivaltaisen narsistin kanssa.