Isällä poikaystävä
Lastemme isällä on miesystävä. Mulla ei ole asian kanssa mitään ongelmaa, aina tiennyt ex mieheni olevan bi.
Mutta jos heidän suhteestaan jotain vakavampaa kehittyy niin tottahan lapsillekin on totuus sanottava.
Lapset tykkää miehestä, ja heille on aina puhuttu myös nais-ja miespareista positiivisesti, eli ongelmaa ei tule lapsistakaan mutta ne lasten kaverit...
Elikkäs, kuinka lapsenne suhtautuvat homoihin ja lesboihin? Mitä ajatteletta/kuinka toimitte jos lapsenne kaverilla on homo isä?
Haluaisimme kovasti varjelle lapsiamme kiusaamiselta. Nyt he ovat 3 ja 5 vuotiaat.
Kommentit (22)
meillä ei ketään arvostella seksuaalisensuuntautumisen mukaan ja jokaisella on oikeus rakastaa ketä rakastaa. Haluan myös, ettei lapseni tarvitse koskaan miettiä, uskaltaisko kertoa meille vanhemmille, jos tykkääkin tytöistä tai pojista.. sen pitäisi olla niin arkinen asia, ettei sellaista edes tarvitse kertoa vaan on sitten lopulta täysin itsestään selvää.
Jos ei itse pysty hyväksymään toisten eriävää seksuaalista suuntautumista, ei sitä tarvitse lapsiin siirtää. Lapset ovat syntyjään avoimia ja ne arvot ja asenteet tulee kotoa. En voisi elää itseni kanssa jos tietäisin opettaneeni lapseni katsomaan ylen toisia ihmisiä.
Luulenpa, että niitä kiusataan jotka paljastavat fobiansa ennemmin kuin niitä joilla on homoseksuaalit vanhemmat. Teini-iässä taitaa olla jopa coolia jos vanhemmat tai vanhempi kuuluu johonkin vähemmistöön.
Minulla on onnea olla bi-seksuaali ja tuntea niin homoja kuin lesbojakin. Hävettää vain omien vanhempien tietämättömyys ja fobiat homoja kohtaan. En todellakaan halua, että oma lapseni tuntee vajoavansa maan alle häpeästä kun minä avaan suuni ihmisten seksuaalisista oikeuksista. Lapsillemme opetamme, että rakkaus ei katso sukupuolta.