onko fjällräven oikeasti niin laadukas mitä hinta antaa ymmärtää??
Kommentit (37)
Vahatkaa niitä Kånkkeneita kun pesette. Ne on vahattua kangasta, ja viiruisuus aiheutuu siitä, kun vaha kuluu tai lähtee pesussa pois.
Omasta mielestä Kånken on kivan näköinen sekä käytännöllinen perusreppu ja huollettuna ( vahaus)todella kestävä.
Remmit ovat vain mitoitettu pienille tytöille, joten pituus ei riitä isolle miehelle. En siis itse voi käyttää, koska käsissä ei kierrä veri.
Kannattaa myös vahata niitä tuotteita mihin vahausta suositellaan (reput, takit). Itselläni kesti musta Greenland-talvitakki siistinä viisi talvea, sitten alkoi väri olla turhan hiipunut.
Minä myös hermostuin Kånken-reppuun, ei toiminut arjessa yhtään, etutasku epäkäytännöllinen. Olen kyllä hermostunut moneen muuhunkin reppuun mm. Mar1mek0n Buddyyn, omituinen suppilo ja liian pieni kantokahva.
Mä ostin omani jo 80-luvulla, nyt se on teinillä käytössä. Hyvin on kestänyt.
Vierailija kirjoitti:
Minä myös hermostuin Kånken-reppuun, ei toiminut arjessa yhtään, etutasku epäkäytännöllinen. Olen kyllä hermostunut moneen muuhunkin reppuun mm. Mar1mek0n Buddyyn, omituinen suppilo ja liian pieni kantokahva.
Olisit hermostunut itseesi. Sinähän ne olet ostanut.
Zinc
Mun reput on toiminut loistavasti ja repussa on erilaisia taskuja yli kymmenen.
Jos et osaa ostaa reppua omiin käyttötarpeisiisi, niin syyllisen löydät peilistä.
En tiedä kysesisestä repusta, mutta nuo vähän tyyriimmät retkeilyvaatteet ovat olleet kyllä hintansa väärtejä.
Reput kun itsellä kulkee selässä pitkiäkin matkoja monta kertaa viikossa ja painoa on usein aika paljon niin ei tuollaisella repulla minulle ole mitään virkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa myös vahata niitä tuotteita mihin vahausta suositellaan (reput, takit). Itselläni kesti musta Greenland-talvitakki siistinä viisi talvea, sitten alkoi väri olla turhan hiipunut.
Pöh, takkihan alkaa olla parhaimmillaan vasta sitten 5-10 vuoden kohdalla kun siinä alkaa jo vähän kilometrit näkyä vähintään värien hiipumisena!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mikä siinä maksaa
Brändi. Laadullisesti aivan samanlaista Kiina-tavaraa kuin markettien tai tusinaketjujen halvemmat vaihtoehdot.
Tämä, jos kettumerkki edustaa ainoastaan yhtä marketeissa myytävää reppumallia.
Tosi eräjormat todellakin arvostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöh, takkihan alkaa olla parhaimmillaan vasta sitten 5-10 vuoden kohdalla kun siinä alkaa jo vähän kilometrit näkyä vähintään värien hiipumisena!
Pitää harkita jos vaikka jatkaisin takin käyttöä uudella asenteella. Toisaalta haluaisin ostaa uuden Greenlandin mutta kun viime talvena sovitin niin olivat muuttaneet mallia jotenkin. Oli jotenkin laatikkomaisempi, en tykännyt. Tai sitten peilissä oli vika :D
Nuo paskaiset hirvitykset pitäisi kerätä kansalle ja polttaa. Tuhkat kipata jonnekin mistä ne eivät palaa, vaikka mariaanien hautaan (anteeksi kalat)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää harkita jos vaikka jatkaisin takin käyttöä uudella asenteella. Toisaalta haluaisin ostaa uuden Greenlandin mutta kun viime talvena sovitin niin olivat muuttaneet mallia jotenkin. Oli jotenkin laatikkomaisempi, en tykännyt. Tai sitten peilissä oli vika :D
Olen itsekin huomannut että peilit ikääntyvät aika huonosti, vuosi vuodelta näyttää leveämmältä kun tuohon vaatehuoneen peiliin vilkaisee.
Kånkeneista en tiedä, mutta mulla on muun muassa muu fjällrävenin reppu, talvitakki ja housut. Olen kokenut tuotteet kestäviksi ja laadukkaiksi. Vetskarit toimii ja rullaa, langat ei repsota, saumat ei purkaudu, kangas kestää jne. Yksityiskohtia on myös mietitty toimiviksi.
Talvitakki on esimerkiksi lähes 10 vuotta vanha ja kovalla käytöllä joka talvi (mm. kannettu halkoja, kuraiset koirat ja lapset sylissä) ja se on edelleen kuin uusi.
Mulla on Fjällräveniltä kevyttoppatakki. Tikkaukset pettivät selkäpuolelta luultavasti repun takia ja ensimmäisessä pesussa täytteet karkasivat paikoiltaan, vaikka pesin ohjeen mukaisesti. Ei todellakaan ollut 200 euron arvoinen takki.
Vierailija kirjoitti:
Nuo paskaiset hirvitykset pitäisi kerätä kansalle ja polttaa. Tuhkat kipata jonnekin mistä ne eivät palaa, vaikka mariaanien hautaan (anteeksi kalat)
Kasan päälle myös kaikki converset :) Nehän on kånkenin kanssa ihan must.
Mulla vanha kankea. Kova kangas. Viiruja tullut pesukoneen km jäljiltä. Ei haittaa. Ajaa asiansa kansioita ja kirjoja kuljettaessa. Muuten ostaisin paremman repun, missä kunnon hihnat, vetoketjutaskuja ja halpa. Siitä ruotsalaisesta halpaketjusta löytyy hyvät retkeilyreput.
Vanhat kestää, uudet ei. Itsessään reppu on epämukava ja epäkäytännöllinen. Lapsi ruinasi sellaista pitkään ja parin kuukauden käytön jälkeen otti takas vanhan käyttöön.
En ymmärrä tuota Kånken reppufetissiä alkuunkaan, helekutin epäkäytännöllinen kapine. Aikoinaan Fjällrävenillä oli ihan hyviä ulkoiluvaatteita ja rattikelkkakin oli joskus skidinä. Vaan taitaa aika harva merkkivaate olla hintansa väärti nykyjään. No, tyhmät lammassielut maksaa ihan mistä vaan kun se on muotia.