Jouko Turkka on kuollut
Miksi näitä vanhoja tähtiä on kuollut viime kuukausina niin paljon?
Kommentit (98)
Mona Carita ja Lilli Suomalainen pääsivät samaan aikaan Teatterikorkeaan ja oliko Anna-Leena Härkönenkin saman vuosikurssin oppilaita. Kovalla kohulla aikanaan Turkan kouluun menivät, vaan maitojunalla kaikki kolme sieltä tulivat. Härkönen sentään vaihtoi Nätyyn ja valmistui sieltä, mutta nämä kaksi prisessaa heittivät pyyhkeen kehään lopullisesti. Lilli ei kauaa Turkan opissa viihtynyt, oliko paria kuukauttakaan, Mona Carita sentään vähän pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turkka oli ihan hullu mutta kasvatti aikoinaan Teatterikorkeassa monet Suomen parhaista ja ahkerimmista näyttelijöistä, joten ei se kaikkea voinut ihan väärin tehdä. Osa opiskelijoista ei tullut lainkaan Turkan kanssa toimeen mutta ne jotka tulivat toimeen, niin niistä tuli kaikista jotain merkittävää Suomen teatteriin/elokuviin/telkkariin. Tunnetuin niistä jotka eivät tulleet toimeen taitaa olla Eppu Salminen, joka on aiheesta paljonkin kertonut. En muista tuliko nyt ihan turpaankin Salmiselle joko Turkalta tai Parviaiselta? Joka tapauksessa Eppu Salminen joutui jäämään kokonaan TEAKista pois vähäksi aikaa.
Lilli Suomalainen keskeytti teatterikorkeakoulun, koska ei jaksanut Turkan koulutusta. Anna-Leena Härkönen siirtyi Tampereen näyttelijäntyön laitokselle, mahdollisesti samasta syystä. Eppu Salmiselle turpaan antanut oli kai Taisto Reimaluoto, joka oli Turkan opetuslapsia.
Turkka opetti suomalaiset näyttelijät ylinäyttelemään, valitettavasti tämän seuraukset yhä näkyvät. Tämä oli siis henkilökohtainen mielipiteeni. Turkan kirjoituksista kyllä tykkäsin, ja puhujanahan hän oli aivan vertaansa vailla.
Turkka opetti näyttelijät ja ohjaajat nimenomaan teatteri-ilmaisuun mutta monet näyttelijät / ohjaajat toivat saman tyyppisen ilmaisun televisioon ja elokuviin ja siksi menee joskus vähän yli.....
No ei se ainakaan kovin pitkään huonossa kunnossa ole ollut. Asun Pirkkalassa ja ei siitä kovin kauaa ole kun olen nähnyt sen pyöräilemässä kirkolta Lidlille, matkaa n. 10 km.
Tapiolan nakumaalaukset Turkasta rakkauden roihuamisen aikaan olivat vaikuttavia, kivekset 😄 varsinkin. Jossakin kirjassaan Turkka valitteli muuten "puuttuvaa senttiä", joka johtui lapsuusajan huonosta ravitsemuksesta.
Hullu mutta samalla äärimmäisen karismaattinen ja älykäs tyyppi, yksi karismaattisimmista hahmoista mitä tiedän koko maailmassa ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Oliko hänellä yhtä hullu tai ehkä vielä hullumpi poika? Ihan kun ysäriltä muistaisin sellaisen jonka puhe kangerteli pahasti tms. En kyllä ole varma oliko hänellä ihan oikeasti jotain kehitysvammaa tai muuta sairautta.
No ei todellakaan ollut, ihan tavallinen jantteri on tämä Juha Turkka. Nyrkkeili SM-tasolla nuoruudessaan. Heillähän oli Joukon kanssa joku yhteinen tv-ohjelmakin joskus 90-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko hänellä yhtä hullu tai ehkä vielä hullumpi poika? Ihan kun ysäriltä muistaisin sellaisen jonka puhe kangerteli pahasti tms. En kyllä ole varma oliko hänellä ihan oikeasti jotain kehitysvammaa tai muuta sairautta.
No ei todellakaan ollut, ihan tavallinen jantteri on tämä Juha Turkka. Nyrkkeili SM-tasolla nuoruudessaan. Heillähän oli Joukon kanssa joku yhteinen tv-ohjelmakin joskus 90-luvulla.
Juha taitaa olla isän kasvattama? Nyrkkéilijöillä on usein puhevammoja.
Turkka ja Jussi Parviainen olivat ainakin jossakin vaiheessa teatterin aateveljekset, silloin Jumalan Rakastajan aikoihin. Ei se Parviainenkaan ainakaan vanhemmiten ihan keskivertokansalainen ole.
Ei hitto mä vihaan näiden +70v henkilöiden, jotka ei ainakaan mulle sano yhtään mitään, kuolemisuutisoinneista. Hitto ei vois VÄHEMPÄÄ kiinnostaa kun me kaikki kuollaan joskus!!
Siitä 90-luvun ohjelmasta mä Juhan muistankin eikä todellakaan käyttäytynnyt kun ihan tavallinen jantteri! Mutta hei, luultavasti muistan väärin koska olin aika pikkunen silloin.
Vierailija kirjoitti:
Ei hitto mä vihaan näiden +70v henkilöiden, jotka ei ainakaan mulle sano yhtään mitään, kuolemisuutisoinneista. Hitto ei vois VÄHEMPÄÄ kiinnostaa kun me kaikki kuollaan joskus!!
Olisko kivempi jos kuolemis jutut olis nuoremmista jotka sinullekkin sanois jotain?
Vierailija kirjoitti:
Mene pois maisemaa pilaamasta.
Juuri pari päivää sitten mietin, että mitähän Jussi Parviaiselle kuuluu, kun oli ketju Saana Uimosesta. No nyt oli Rita Tainola saanut Parviaisen kaivettua esiin kommentoimaan oppi-isänsä kuolemaa.
Vierailija kirjoitti:
Siitä 90-luvun ohjelmasta mä Juhan muistankin eikä todellakaan käyttäytynnyt kun ihan tavallinen jantteri! Mutta hei, luultavasti muistan väärin koska olin aika pikkunen silloin.
Puhetyyli ja ilmehtiminen kuin isällään, mutta ihan tavallinen jantteri muuten. Oi aikoinaan Maarit Tastulan tai Mirja Pyykön haastattelussa ja hänestä sai todella fiksun ja älykkään, varhaiskypsän vaikutelman. Ei ole ollut helppo lapsuus hänellä.
Rauha hänen sielulleen! Onneksi oli olemassa tällainen visionääri. Ravistanut varmasti monen elämää sekä hyvässä että pahassa.
Vierailija kirjoitti:
Tiiätkö kuule, sun mielipitees kiinnostaa kyllä vähemmän. Tästä varmaan me muut ollaan yhtä mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiiätkö kuule, sun mielipitees kiinnostaa kyllä vähemmän. Tästä varmaan me muut ollaan yhtä mieltä.
Hei, menkää muualle tappeleen!
Vierailija kirjoitti:
Miksi näitä vanhoja tähtiä on kuollut viime kuukausina niin paljon?
Suuret ikäluokat alkavat olla hiilillään.
Ville Virtanen: Menkää mielenhäiriöön.
Loistava nuoruuselämäkerta. Turkka isossa roolissa.