Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon nyt viimeisen viikon nähnyt nälkää

Vierailija
03.08.2016 |

Mt-ongelmien vuoksi jouduin muuttamaan takaisin äidin luo. Saan 250€/kk työkkäristä, se meni tässä kuussa laskuihin kokonaan. Äitini ei mulle ruokaa osta, sairaspäivärahasta ei päätöstä. Jos myöntävät, tilanne helpottaa.
Olen elellyt pulloja keräämällä.

Suomi v. 2016

Kommentit (125)

Vierailija
1/125 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa harkita työntekoa. Elä syö niitä masennuslääkkeitä.

Vierailija
2/125 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

alffa kirjoitti:

Kannattaa harkita työntekoa. Elä syö niitä masennuslääkkeitä.

:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/125 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat nälän näkemisellä? Kai se äitisi sulle jotakin ruokaa antaa, vaikkei lähdekään shoppailemaan sulle sisäfilettä ja punaviiniä. Kaurapuuro ja kaalikeitto ovat halpoja perusruokia, joita varmasti saat äitisi luona asuessasi.

Lähtökohtaisesti äidit välittävät jälkeläisistään mutta odottavat aikuisikäisiltä lapsiltaan aikuisen käytöstä. Moni taantuu teini-ikäisen tasolle lapsuudenkotiinsa palattuaan. Hoidatko oman osasi äitisi kodin kotitöistä? Ettekö tee yhdessä ostoslistaa siitä, mitä kaupasta pitää hakea? Oletko tarjoutunut käymään kaupassa?

Vierailija
4/125 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä laskuja sulla on? Aika paljolta meinaan kuulostaa.

Vierailija
5/125 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin suomenmaata? :)

Onko mitään ruokajakeluita?

Vierailija
6/125 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sun äitisi otti sut takaisin kotiin? mulla vaikka oli mitä ongelmia niin kotiin ei ollut ikinä tulemista.

Vierailija
7/125 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat nälän näkemisellä? Kai se äitisi sulle jotakin ruokaa antaa, vaikkei lähdekään shoppailemaan sulle sisäfilettä ja punaviiniä. Kaurapuuro ja kaalikeitto ovat halpoja perusruokia, joita varmasti saat äitisi luona asuessasi.

Lähtökohtaisesti äidit välittävät jälkeläisistään mutta odottavat aikuisikäisiltä lapsiltaan aikuisen käytöstä. Moni taantuu teini-ikäisen tasolle lapsuudenkotiinsa palattuaan. Hoidatko oman osasi äitisi kodin kotitöistä? Ettekö tee yhdessä ostoslistaa siitä, mitä kaupasta pitää hakea? Oletko tarjoutunut käymään kaupassa?

Ei anna, ei mitään. En saa syödä hänen ruokiaan. Olen para-aikaa nälissäni, kauppa onneksi nyt auki niin haen niitä kauraryynejä.

Kyllä aivan varmasti teen oman osuuteni, itseasiassa omistan osan tästä asunnosta ja maksan osani vastikkeesta.

Vierailija
8/125 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa sähkölaskusta, osa vastikkeesta, lääkkeet, hammaslääkärilasku

Vierailija
9/125 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä päin suomenmaata? :)

Onko mitään ruokajakeluita?

Olen käynyt niissä. Jonot on ihan älyttömät, matkaa 8km ja se pitää mennä pyörällä. Aika hikinen juttu leipäpaketin tähden, mitään muuta ei ollut jäljellä

Vierailija
10/125 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sun äitisi otti sut takaisin kotiin? mulla vaikka oli mitä ongelmia niin kotiin ei ollut ikinä tulemista.

Omistan asunnosta puolet. Ei varmaan muuten olisi ollut takaisin tulemista.

Vierailija
11/125 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo kaikki on sellaisia laskuja joihin saisit toimeentulotukea.

Vierailija
12/125 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks et saa asumislisää/sossusta?

Vierailija
13/125 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit lähellä, saisit leipää, saadaan enemmän ku ehditään syödä, nytkin jouduin heittämään homeisia pois.. :( voisin vaikka tuoda kohtuullisen matkan päähän..

Vierailija
14/125 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut toimeentulotukea monta kertaa ja koskaan sitä ei ole myönnetty. En jaksa enää edes yrittää. Kela kyykyttää puolella työttömyystuella koska äitini PITÄÄ elättää mut. Kyllähän vanhemmat lapsensa elättää? Eikö niin?

Tiiätkö, kun et oo saanu mahaas täyteen moneen viikkoon niin alkaa kaikki ajattelu hämärtyä. Ei oysty enää toiminaan täysin järkevästi.

Vierailija
15/125 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa se asunto myyntiin muuten et varmaan saa sossusta mitään.

Vierailija
16/125 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut toimeentulotukea monta kertaa ja koskaan sitä ei ole myönnetty. En jaksa enää edes yrittää. Kela kyykyttää puolella työttömyystuella koska äitini PITÄÄ elättää mut. Kyllähän vanhemmat lapsensa elättää? Eikö niin?

Tiiätkö, kun et oo saanu mahaas täyteen moneen viikkoon niin alkaa kaikki ajattelu hämärtyä. Ei oysty enää toiminaan täysin järkevästi.

No jos oot alaikänen/holhottava. Miks et muuta omaan kämppään niin varmasti saat toimeentulotukea eikä äitis tai kenenkään muut tulot vaikuta suhun?

Vierailija
17/125 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini tiena niin hyvin, sossusta olen hakenut aiemmin ja en ole saanut - en siis ole nyt hakenut enkä tiedä viitsinkö edes. Se liitteiden metsästys kun ei ole varmuutta saako mitään. Matkaa kuitenkin sinnekin 10km

Vierailija
18/125 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap omistaa asunnosta puolet

19/125 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muutit kotiin, siis miten et pärjää yksin? Saitko yksinasuessasi toimeentulotukea, silloinhan äitisi ei ainakaan pitäisi olla elatusvelvollinen.

Vierailija
20/125 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos oot alaikänen/holhottava. Miks et muuta omaan kämppään niin varmasti saat toimeentulotukea eikä äitis tai kenenkään muut tulot vaikuta suhun?

Oon 24-v. Jonotan tukiasuntoa - edellisestä asunnosta piti muuttaa koska talo puretaan. Jonotin jo silloin tukiasuntoon eikä ollut voimia muuttaa jatkuvasti. Toivottavasti pääsen pian täältä pois

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi