Millainen on "sporttinen" nainen? Miesten nettideitti-ilmoituksissa vakivaatimus
Nykyään miltei kaikki miehet hakevat sporttista naista. Mitä se tarkoittaa? Timmiä, laihaa, lihaksikasta vaiko vaan energistä ja liikkuvaa sorttia? Ts. eikö miehille tavallinen nainen, joka siis on ns. luonnonolemuksessaan, kelpaa. Pitää tuunata itsestään edustuskamaa?
Kommentit (166)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asiaa miettii miesnäkökulmasta, niin onhan se totta että miehen on tosi hankalaa ilmoituksessa rajata ylipainoiset naiset pois kuulostamatta ääliöltä.
Kaikki ei vaan tykkää ylipainoisista (eikä kaikki tykkää myöskään alipainoisista tai hoikista) ja mun mielestä se on ihan ok. On mullakin ulkonäkökriteerejä mieheille, joista olisi hankalaa joustaa. Vaikka treffikumppani olisi muutoin kuinka ihana tahansa, mutta ulkonäkö ei sytytä niin yhtään, niin eihän siitä mitään suhdetta tule.
Olisi kiva, jos miehetkin voisivat esimerkiksi kertoa suoraan etsivänsä vaikka vaatekokoa 34-38-käyttävää kumppania ilman että heidät leimataan idiooteiksi.
Tässä on nyt se ero että naisten ulkonäkökriteerit juontuvat usein puhtaasti naisen henkilökohtaisista mieltymyksistä kun taas miesten ylipainoisten naisten syrjiminen johtuu siitä että yhteiskunta on opettanut miehet ajattelemaan että ideaali nainen on laiha tikku ja että lihava nainen ei ole kumppanina minkään arvoinen. On vaikea pitää sellaista miestä älykkäänä joka pakkomielteisesti tavoittelee yhteiskunnan hyväksyntää ja jolle oma kumppani on ensisijaisesti statussymbolin asemassa.
Täyttä paskaa.
Sinkkumies
Löytyiskö ihan perustelujakin vai möylötätkö siksi koska totuus sattuu?
Sinä et pikkuinen pysty minua satuttamaan. Mölötän siksi, koska suollat monotoonista paskaa.
On monia vartalotyyppejä joista pidän, mutta läskit eivät kuulu niihin ja tällä ei ole hevonvitun tekemistä yhteiskunnan kanssa.
Sinkkumies
Miehet on biologisesti ohjelmoitu suosimaan naisia joilta löytyy hiukan vararavintoa, tämä on luonnollinen tila. Kulttuurimme on kuitenkin ohjannut miehet tavoittelemaan alipainon rajoilla olevia naisia. Täytyy olla aika sokea jotta voi väittää että vuosikymmeniä jatkunut median pakkosyöttämä kuva "oikean naisen" mallista ei ole missään määrin vaikuttanut ihmisten kauneusihanteisiin.
Taas menee pieleen. Miehet suosivat todellakin isompi tissisiä naisia, kuin naiset itse. Lisäksi vartalotyyppi miehien valitessa vartaloa on isotissinen ja rehevämpi, kuin naisten valitsema pienempi tissinen ja sirompi. Mitäs tähän sanot?
Sinkkumies
Luonnonkansojen keskuudessa missä länsimainen media ei ole päässyt vaikuttamaan suositaan usein isoja tissejä, mutta naiselta toivotaan löytyvän myös kunnolla vatsaa.
Eikä suosita vatsaa kun puhutaan seksuaalisesta vetovoimasta, eli parinmuodostusta ajatellen. Läskin status noiden kansojen keskuudessa johtuu ainoastaan siitä että se on varakkuuden merkki, kun toiset on aliravittuja. Aivan kuten kalpeus aikoinaan, kun rahvas joutui tekemään työtä auringonpaisteessa, hienostorouvat erottuivat kalpeudellaan. Tai päinvastaisesti kuten suomenkin lähi-historiassa, rusketus merkitsi että oli varaa käydä talvella aurinkolomalla. Nykyään melkein kaikilla on varaa, ainakin solariumiin, joten rusketus ei enää toimi, pitää olla BMV X5 pihassa.
Älä höpötä, persevä, reitenä ja pyörä nainen on latinomaissa kuumaa kamaa koska edustaa perinteistä hedelmällistä naista. Ei todellakaan tarvitse olla litteä vatsa, päinvastoin, rinnat ja perse täytyy olla ISOT.
Tein muutamat googlehaun
https://www.google.fi/search?q=miss+brazil
https://www.google.fi/search?q=voted+most+beautiful+woman+in+brazil
https://www.google.fi/search?q=sexiest+woman+in+brazil
Tulihan sieltä tuloksia, mutta ei ne oikein vastaa tätä sinun tarinointia läskimahasta.
Alkoi ihan hymyilyttää vanha juttu, mikä tästä nousi mieleen. :) Oltiin parikymppisinä ystäväni kanssa festareilla. Olen 158cm ja pituisekseni lanteikas. Olin kova urheilemaan ja harrastanut alle kymmenvuotiaasta eri lajeja mm. hiihtoa, pyöräilyä, tanssia ja ratsastusta ja mulla oli, ja on edelleen, lihasta. Ihan sopusuhtaisesti pituuteni nähden, mutta kuitenkin huomattavasti. Peittävät vaatteet päällä saatoin näyttää vähän pönäkältä ystävääni verrattuna. Ystäväni taasen oli minua pidempi ja hoikka ja harrasti lähinnä autolla siirtymistä paikasta toiseen. Paljon myöhemmin olen kuullut tämän laiha läski -termin, joka on hyvin kuvaava.
Meidät oli kutsuttu erääseen seurueeseen ja kun lähestyttiin näitä tyyppejä, niin yksi nokkela nousuhumalassa kommentoi ensin kävelevälle ystävälleni: "Oho, vau. Ootpas sä sporttisen näköinen!" Ja mulle perässä: "Ja sä...Ööö...Onpas sulla siniset silmät." Tilanne oli melko huvittava, mutta toisaalta taas kolahti parikymppisen itsetunnolle. Nyt yli kolmekymppisenä muodokas vartalo kerää kyllä erilailla ikäisiltäni ja vanhemmilta miehiltä katseita. :)
Vierailija kirjoitti:
Jonik kirjoitti:
Onpa katkeraa kommenttia palstan naisilta. Miksi menee niin kovasti tunteisiin jos joku mies kehtaa toivoa kumppanilta timmeyttä? Kai nyt aikuiset ihmiset saavat ihan itse päättää mikä heille on tärkeää parisuhteessa. En minäkään vedä hernettä nenään jos naisella on standardeja joita en täytä tai tule koskaan täyttämään esim. monet naiset mainitsevat erikseen, että olisi hyvä olla miehen mittainen mies eli 190cm+.
Naiset etsivät kyllä useimmissa tapauksissa siinä 180cm paikkeilla olevaa miestä, mikä on nykyään käytännössä nuorten miesten keskipituus. Miehille sen sijaan ei kelpaa keskimääräistä painoindeksiä lähellä oleva nainen (bmi 22.5-24).
Voi paska, mulla ei oo mitään saumaa nykymiehiin. No en edes etsi mitään parisuhdetta, leikkikaveri riittäisi.
else l. + siien vähän rasvaa tragetesiin paikkoiin
Sporttinen mimmi tykkää katsoa futista ja lätkää sporttisten äijien kanssa. Sporttimimmi huolehtii omasta ja lähipiirin nesteytyksestä.
En kyllä yhtään tajua miksi en miehenä saisi haluta millaisen tyttöystävän haluan? Kun kenenkään naisenkaan ei tarvitse pakolla ottaa minua miehekseen. Kyllä teille riittää miehiä ilman minuakin. Useimmat tämän ketjun naiset lukevat ilmoituksia keksiäkseen tekosyitä miksi ei oteta yhteyttä. Ehkä kannattaisi kysyä ilmoituksen tekijältä mikä lasketaan sporttisuudeksi. Itse tykkäisin vaikka kopitella tennispallolla ja käydä yhdessä juoksemassa.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä yhtään tajua miksi en miehenä saisi haluta millaisen tyttöystävän haluan? Kun kenenkään naisenkaan ei tarvitse pakolla ottaa minua miehekseen. Kyllä teille riittää miehiä ilman minuakin. Useimmat tämän ketjun naiset lukevat ilmoituksia keksiäkseen tekosyitä miksi ei oteta yhteyttä. Ehkä kannattaisi kysyä ilmoituksen tekijältä mikä lasketaan sporttisuudeksi. Itse tykkäisin vaikka kopitella tennispallolla ja käydä yhdessä juoksemassa.
Ei minulla ole ongelmaa, jos ihminen osaa sanoa selvästi millaista ihmistä haluaa. Esim täällä sana sporttinen voi tarkoittaa niin monta eri asiaa. Jollekkin se on ilmeisesti penkki urheihua, toiselle hyvät reidet ja pakarat, kolmannelle ettei ole ylipainoinen, neljännelle fitneksen tyylinen, viidennen mielestä ei ainakaan uintia harrastava nainen. Miten ihmeessä pelkästä sporttisesta sanasta voi arvuutella mitä näistä se mies oikeasti hakee? Miksi ei vain voi sanoa penkki urheilu, tai harrastaa asioita x ja y tai etsii laihaa ihmisitä jne ? Säästyisi niin monelta vaivalta näin.
Jonik kirjoitti:
Onpa katkeraa kommenttia palstan naisilta. Miksi menee niin kovasti tunteisiin jos joku mies kehtaa toivoa kumppanilta timmeyttä? Kai nyt aikuiset ihmiset saavat ihan itse päättää mikä heille on tärkeää parisuhteessa. En minäkään vedä hernettä nenään jos naisella on standardeja joita en täytä tai tule koskaan täyttämään esim. monet naiset mainitsevat erikseen, että olisi hyvä olla miehen mittainen mies eli 190cm+.
Et vissiin oikein ymmärtänyt tämän keskustelun pointtia. Pointti oli: miehet (varmasti naisetkin) käyttävät typeriä ja harhaanjohtavia koodeja esittäessään toiveitaan. Jos etsii "sporttista" naista siksi, että tämä olisi hoikka ja timmi, niin se on harhaanjohtavaa, sillä urheilua ja liikuntaa aktiivisestikin harrastavia on monenmuotoisia ja -kokoisia. Mikset kirjoita, että haluan timmin ja hoikan naisen, jos kerran haluat ja et näe asiassa ongelmaa? En ymmärrä.
Onpa monenlaista määritelmää. Mitäs jos siellä kysyisitte kultakin sporttista "vaativalta" että mitä se heille merkitsee. Voisihan sitä kertoa ittekin, että vaikka hölkkään kaikki työmatkat mutta en muuta tee, ja että mitäs oot mieltä tästä. Siitähän se lähtee keskustelu.
Jos siis on lähteäkseen.
Unohtakaa se Pitäkää tunkkinne -asenne.
Minä en selvästikään näiden määreiden perusteella ole sporttinen. Kuitenkin urheilu on minulle elämäntapa, urheilen monta kertaa viikossa itselleni mieleistä lajia tavoitteellisesti, sen lisäksi juoksen, kävelen, uin. Viihdyn luonnossa ja kaipaisin miesseuraa joka jaksaisi talsia perässäni. Mutta minulla on perseessä ja takareisissä selluliittia, rinnat on keskikokoiset, persettä on mutta ei valitettavasti lihasta vaan enemmänkin hyvin muodostunutta rasvaa... Painoindeksikin on 23, eli olen auttamatta ylipainoinen näiden sporttista hakevien mielestä. Minulle taas olisi mahdotonta tyytyä mieheen, jota en saisi patikkaretkelle tai lenkille seuraksi.
No, onneksi voi aina hankkia lisää kissoja :)
Appe kirjoitti:
Onpa monenlaista määritelmää. Mitäs jos siellä kysyisitte kultakin sporttista "vaativalta" että mitä se heille merkitsee. Voisihan sitä kertoa ittekin, että vaikka hölkkään kaikki työmatkat mutta en muuta tee, ja että mitäs oot mieltä tästä. Siitähän se lähtee keskustelu.
Jos siis on lähteäkseen.Unohtakaa se Pitäkää tunkkinne -asenne.
Miksi ihmeessä kysyisin jos sillä ei ole minulle väliä, millaista sporttiutta kyseinen ihminen harrastaa? Jos itse ei viitsi sen vertaa asioita tarkentaa, että pystyisi välttymään turhilta pettymyksiltä jonkun pinnallisen asian vuoksi on paljon helpompaa jättää vain tyyppi välistä. Tällätavalla säästää aikaa ja voi keskittyä niihin ihmisiin, jotita mahdollisesti kiinnostan enemmän.
Sporttinen nainen, tulee mieleen pitkä, laiha, rinnaton, lyhythiuksinen, ei meikkaa. Mutta on mukava ja iloinen.
Vierailija kirjoitti:
Appe kirjoitti:
Jos siis on lähteäkseen.Unohtakaa se Pitäkää tunkkinne -asenne.
Miksi ihmeessä kysyisin jos sillä ei ole minulle väliä, millaista sporttiutta kyseinen ihminen harrastaa? Jos itse ei viitsi sen vertaa asioita tarkentaa, että pystyisi välttymään turhilta pettymyksiltä jonkun pinnallisen asian vuoksi on paljon helpompaa jättää vain tyyppi välistä. Tällätavalla säästää aikaa ja voi keskittyä niihin ihmisiin, jotita mahdollisesti kiinnostan enemmän.
Nyt tiedänkin miten rajaan pois naiset, jotka tulkitsevat kaiken lähtökohtaisesti negatiivisella tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei vingu, että pitäisi mennä autolla kaikki 500m pidemmät matkat. Jaksaa kantaa kanssani ostoskassit kotiin
Jes! Mäkin sovin tähän määritelmään :D
T: läski
Sporttinen nainen:
1) ei ylipainoinen/pullukka/laihaläski
2)harrastaa liikuntaa omasta ilosta/tahdosta
3)tämä näkyy ulkoisesti, eli kiinteä kroppa, terve ryhti
4) elää muutenkin järkevästi eli ei ahmi suklaata/viiniä/ravaa baareissa liikaa jotta se vaikuttaisi ulkomuotoon
5)ei ole ylilaitettu missipissis, jonka on pakko pitää vitun epämukavia korkokenkiä vaikka pururadalla, vaan osaa pukeutua tilanteen mukaan mukavasti
6) innostuu lähtemään kokeilemaan uusia fyysisiä asioita, esim vaikka seinäkiipeily, ilman marinaa
Ei siis minusta pidä olla mikään fittness 8% rasvat ja iso haba, eikä kyllä sellaista jättipersettäkään joita monella fitnessharrastajalla näkee. Eikä jättireisiä vaikka lihasta olisikin.
Sanoisin että esim laura vandervoort nuorempana = hyvä esimerkki omasta naisihanteesta hoikka, ja "sporttinen".
Ei niillä tisseillä ole niin väliä, kunhan nyt ei pelkät nännit napota rintakehässä.
Kauniit kiinteät reidet on minulle se joka naisessa eniten kiihottaa, ja tietenkin muu kokonaisuus päälle. Turha on tuomita makuasioista.
Sitten taas nämä lihavat/läskiä selvästi liikaa omaavat jotka väittää olevansa niin kovia liikunnanharrastajia = jos ei ole ollut kuulantyöntäjä, niin jotain on pahasti ollut vialla menneissä elintavoissa ja nykyisissäkin jos se paino ja kroppa ei muotoudu vaikka liikkuukin paljon.
Jos mies on itse sporttinen, eli liikkuu paljon, niin todennäköisesti hn on silloin myös hoikka. Toki silloin saa toivoa naista, jolle myös liikunta on elämäntapa. Sillä ne, jotka oikeasti tykkäävät liikkua, tekevät sitä ihan mielellään joka päivä eivätkä pelkästään laihtuakseen.
Vierailija kirjoitti:
Minä en selvästikään näiden määreiden perusteella ole sporttinen. Kuitenkin urheilu on minulle elämäntapa, urheilen monta kertaa viikossa itselleni mieleistä lajia tavoitteellisesti, sen lisäksi juoksen, kävelen, uin. Viihdyn luonnossa ja kaipaisin miesseuraa joka jaksaisi talsia perässäni. Mutta minulla on perseessä ja takareisissä selluliittia, rinnat on keskikokoiset, persettä on mutta ei valitettavasti lihasta vaan enemmänkin hyvin muodostunutta rasvaa... Painoindeksikin on 23, eli olen auttamatta ylipainoinen näiden sporttista hakevien mielestä. Minulle taas olisi mahdotonta tyytyä mieheen, jota en saisi patikkaretkelle tai lenkille seuraksi.
No, onneksi voi aina hankkia lisää kissoja :)
No kuule, ootko kokeillut laittaa omaa ilmoitusta, jossa kerrot toiveesi ja kuvailet itsäsi. Ihan varmasti joku kiinnostuisi...
Naisen on myös PALJON helpompi näyttää hyvältä kuin miehen, jos otetaan esimerkiksi hoikka(eli normaali, ei se nykyajan läski = normaalia) ja "sporttinen" nainen ja mies taas lihaksikas ja samalla kuitenkin adonis aka absit näkyy.
Naisen tapa saavuttaa ylläoleva: syö terveellisesti, käy kävelemässä 4x viikossa, elä syö liikaa.
Miehen tapa saavuttaa naisten ihanne: harrasta vuosia kovaa liikuntaa&punttisalia, koita samaan aikaan kasvattaa lihaksia ja pitää rasvat matalalla, joka on oikeasti todella vaikeaa etenkin suomalaisten huonoilla testotasoilla. Syö orjallisesti oikein ja tarpeeksi, jaksa bodata 3x viikossa + aerobista päälle.
Toki hyvät geenit ja lähtökohdat auttaa kumpaakin.
Jos sellainen perus 50-65kg 185cm 18v pojankloppi laitetaan hommaamaan 20-30kg lihasta ilman että läskinmäärä kasvaa, menee siinä ainakin vuosi per 2-4kg puhdasta lihasta, alussa nopeammin vaan äkkiä tahti hyytyy ilman steroideja.
Eli puhutaan 5-10 vuoden puurtamisesta 80-90kg lihaksikkaan mutta ei läskin kropan eteen, joka tuolla pituudella ei edes ole kovin isokokoinen mies vaan aika sutjakka.
Nainen sen sijaan pääsee 0 vuodella kuntoon, jos ei ole lihonut teininä ja elänyt järkevästi sinne 18v asti.
Joten ei ole todellakaan liikaa vaadittu jos sporttinen mies haluaa sporttisen naisen, suoraan sanottuna on paljon törkeämpää jonkun lihavan naisen vaatia adonismiestä kuin toisinpäin, etenkin kun ruma nainen saa miehen paljon helpommin kuin ruma mies naisen.
Vierailija kirjoitti:
Jonik kirjoitti:
Et vissiin oikein ymmärtänyt tämän keskustelun pointtia. Pointti oli: miehet (varmasti naisetkin) käyttävät typeriä ja harhaanjohtavia koodeja esittäessään toiveitaan. Jos etsii "sporttista" naista siksi, että tämä olisi hoikka ja timmi, niin se on harhaanjohtavaa, sillä urheilua ja liikuntaa aktiivisestikin harrastavia on monenmuotoisia ja -kokoisia. Mikset kirjoita, että haluan timmin ja hoikan naisen, jos kerran haluat ja et näe asiassa ongelmaa? En ymmärrä.
Koska silloin timmit ja hoikatkin naiset kiertävät kaukaa, nimenomaan naisten mielestä ei saa puhua näistä asioista suoraan, pitää kierrellä ja kaarrella. Siis kun naisista on kyse. Miehille suorapuheisuus ei ole ongelma, naiset saa vapaasti ilmoittaa 180cm minimipituudeksi, mies ei missään nimessä saa ilmoittaa 62kg maximipainoksi.
Te naiset, olette tämän "koodikielen" laittaneet pakolliseksi.
Olen treenattu ja urheilu kuuluu olennaisena osana elämääni. Hoikka en ole, vaan lievästi ylipainoinen. Onneksi ei tarvitse miestä etsiä...