Nordean käteisnostot maksullisiksi
Kommentit (17)
Ensin kimpaannuin ja rupesin harkitsemaan pankin vaihtoa. Rauhoitettuani mietin "mitä väliä?". En käytä käteistä kuin äärimmäisen harvoin, ja sitä saa edelleen nostettua. Käteiseen mieltyneet voi nostaa vaikka ärrän kassalta rahansa jatkossakin ilmaiseksi rajattomasti, ja saada samalla ihmiskontaktin.
Pitäähän panamalaisille veroparatiisifirmoille saada lisää rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka nostaa käteistä yli 4 krt kuukaudessa? Tai edes sitä neljää kertaa?
Mä nostan aina kerrallaan sen verran, kun arvelen tarvitsevani ennenkuin käyn seuraavan kerran pankkiautomaatilla. Ei tosin ole ongelmaa alkaa nostaa vain 4 kertaa ja isompia summia kerrallaan.
Kylläpä ihmisiä nyt rahastetaan. Ei ole tiliä Nordeassa mutta eiköhän muut pankit lähde tuohon kohta myös. Ja osa jo onkin.
Käyn Otolla ehkä 4 kertaa vuodessa, joten ei koske minua.
Ei tämä haittaa minun elämääni.
Mutta ärsyttää se, että ihan oikeasti on ihmisiä, joille nettipankin ja jopa korttien käyttäminen on ylivoimaista. He ovat eläkeläisiä tai muuten hukassa, yleensä, ja köyhiä. Heille keksitään lisää maksuja koko ajan.
Pankit voisivat mun mielestä tehdä voittonsa lainaus-, talletus-, sijoitus- yms. toiminnoilla, ja käyttää niistä pienen osan ilmaisten peruspalveluiden tarjoamiseen myös niille heikoimmille.
WTF? Käytättekö te pääasiassa käteistä? Oikeastiko? :D
Pankkien tulokset tehdään palvelumaksuilla kun korkokatteet pienenevät.
Ei yllätä. Pankit haluaisivat käteisestä eroon.
Mun äiti käyttää yhä maksupalvelukuoria vaikka se on kallista ja rahan käy nostamassa pankista. Pikkusen on elämä mennyt vaikeaksi etenkin vanhoille ihmisille ja muillekin.
Mitä te teette käteiellä. En tajuu.
Tilisiirto ässämarketin tilille joa kk ja nostan kassalta ruokakaupassa
Ensi n maksaa se, että nostat kätesitä. Seuraavaksi maksaa se, että saat maksaa kotilla. Kun sitten maksat kortilla jätät jäljen, tiedetään tehdä sinusta sitten profiili, niin seuraavalla kerralla tiedämme tarjoammeko sinulle palveluita Panamasta vai onko parempi, että ohjaamme sinun painuman tiehesi ennen kuin kaivat lompakkoasi esiin maksaaksesi perunasi.
Siihen nähden ihan ok ratkaisu, että ainakin minun asuntolainallani on tällä hetkellä miinuskorko ja koska marginaali on vain 0,3, maksan tällä hetkellä asuntolainastani korkoa himppasen yli 9€/kk. Jostain sen pankin on saatava tuloja!
Näin opetetaan ihmiset pois käteisen käytöstä ja sitten se voidaan hävittää kokonaan ja siirtyä elektroniseen rahaan.
Haloo, käteinen on tulossa takaisin. Mitä levottomampaa maailmassa on sitä arvokkaampaa on käteinen ja esim. kulta ja muut jalometallit.
Saksassa käteisen käyttö on lisääntynyt paljon.
Nordea boikottiin!
Kuka nostaa käteistä yli 4 krt kuukaudessa? Tai edes sitä neljää kertaa?