Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni tekee miehelleen aamupalan?

Vierailija
02.08.2016 |

Tuli toisesta ketjusta mieleen. Ja millaisen aamupalan teette, te jotka sen teette? Oletteko itse kotona vai töissä?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen joka arkiaamu sekä itselleni että miehelleni ennen töihin lähtöä koska herään ensin.Mieheni on lähi-idästä, joten aamupala on usein kevyt itäisen välimerellinen.

Vierailija
22/43 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee edes itselleni aamupalaa. Olisi minunkin hyvä opetella vanhoista tavoista ja yösyöpöttelystä pois...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme jakaneet kotityöt, mies hoitaa aamun, minä työpäivän jälkeen ostokset ja päivällisen.

Mieheni siis laittaa koko perheelle aamiaisen eli tavallisesti jugurttia marjoilla, leipää, leikkeleitä, tomaattia, teetä/kahvia, tuorepuristettua mehua. Hän myös petaa sängyt, siivoaa keittiön, laittaa tiski- ja pyykkikoneen valmiiksi ja huolehtii lapset matkaan. Itse lähden töihin noin 7.50, mies noin tuntia myöhemmin.

Vierailija
24/43 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun vaimoni tekee. Yleensä grillattu voileipä, smoothie, hedelmä ja kahvia. Laittaa samalla kun tekee itselleenkin. Minä en aamutokuraisena mielelläni käytä veitsiä tai sähkölaitteita, jos ei ole pakko. Jos lähtisi töihin eri aikaan, tuskin hän nyt heräisi minua passaamaan. :D

Ei pahalla, mutta aika tokkurassapa olet aamutuimaan☺ joudutko kuitenkin autolla ajelemaan?

Vierailija
25/43 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen usein viikonloppuna aamupalat itselle ja miehelle. Teinit heräävät niin myöhään että syövät siten jotain kun heräävät. Arkisin mies laittaa molemmille aamiaisen sillä aikaa kun itse meikkaan ja laitan hiukset.

Vierailija
26/43 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan tee. Oletteko miestenne äitejä?

Päinvastoin, vaadit miestäsi tekemään?

Vierailija
27/43 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkiaamuisin mies keittää pannullisen kahvia, josta riittää mullekin. Kumpikin tekee omat aamupalat. Olemme eri aikaan menossa.

Vkl aamuisin aikaisempi mato keittää kahvin ja ottaa tarvikkeet esiin ja jäljessä tuleva kerää ne jälkeensä pois. Eli kumpikin tekee omansa vaikka saman pöydän ääressä yhdessä syödään.

Joskus iltaisin laitan miehelle iltapalan valmiiksi, jos olen ennen häntä itse iltapalatouhuissa. Ja jos miehellä on joku remppa tai autonhuolto menossa, saatan laittaa hänen seuraavan päivän eväät + sen aamun voileivän valmiiksi. Se on sellanen spesiaali huomionosoitus, että kyllähän mä näen miten sinä perheen eteen raadat :)

Lapsi, 9v, ei enää "ehdi" meidän kanssa yhdessä vkl aamupalalle.

Vierailija
28/43 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuaamuisin tehdään useinkin vuoron perään aamupalaa; munakasta, pekonia, kasvispaistosta tms. aikaista brunssia.

Arkiaamuina töihin lähteissä, saatan tehdä hänelle kahvin kanssa leivän. Joskus hän tekee mulle. Siinä se menee toisen leivän teko samalla kuin omankin.

Vierailija
29/43 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen. ☺ molemmat kesälomalla.

Vierailija
30/43 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain olen oppinut niin sen että miehen eteen ei kannata työtä tehdä. Miehenne eivät arvosta ruuanlaittotaitojanne vaan pitävät niitä akkamaisena huuhaana. Koska miehet ovat olleet kiitollisia puolisoidensa avusta? Eivät koskaan.

Runkkaaja tehkööt itse ruokansa.

Vierailija
31/43 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt viime viikkoon asti olen pari kk ollut vaan kotona, koska hoitelen opinnot nyt kesällä kasaan.

Teen usein miehelle ilalla aamupalan valmiiksi, esim. tuorepuuroa tai blenderiin rahkaa ja hedelmiä sekä marjoja.

Vierailija
32/43 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jotain olen oppinut niin sen että miehen eteen ei kannata työtä tehdä. Miehenne eivät arvosta ruuanlaittotaitojanne vaan pitävät niitä akkamaisena huuhaana. Koska miehet ovat olleet kiitollisia puolisoidensa avusta? Eivät koskaan.

Runkkaaja tehkööt itse ruokansa.

Älä viiti kaikkia tuomita omien kokemuksiesi perusreella.

Oman mieheni mukaan olen maailman paras leipuri ja kunnon master chef. 😉

Vierailija
33/43 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen, kun teen itsellenikin. Tuntuisi hassulta tehdä aamupala vain itselleni ja sitten keittiöön tulee mies ja lapset ja jokainen tekee aamupalan itselleen erikseen ja sen jälkeen istutaan samaan pöytään syömään aamupalojamme. Hedelmät, kasvikset jne. on kätevämpää laittaa kerralla kaikille, jokainen voi tietysti ottaa omat juomansa tai valmistaa teet, kahvit jne. jos muut ei ota samoja.

Vierailija
34/43 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen. Olen tähän asti ollut se, joka ensimmäisenä nousee ja kun itselleni keitän kahvit ja teen pari voileipää, niin siinä kahvia odotellessa valmistuu miehenkin leivät. Kahvinsa/teensä hän saa itse keitellä herätessään. Laittaa yleensä kahvin tippumaan ja istuu seuraavan vartin aamupaskalla ja tykkää kun on aamupala noin muutoin valmiina. Tykkään mäkin mennä valmiiseen pöytään, aika harvoin sitä vaan on tarjolla varsinkin aamuisin :).

Samoin olen välillä pakannut miehellekin eväät töihin siinä samalla kuin itsellenikin. En kyllä erikseen herää aamiaisia tai eväitä tekemään, joku roti sentään :D.

Vierailija
35/43 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni tekee aamiaisen sekä minulle että lapselle jos on aamulla vapaana (käy vuorotöissä) ☺ minä puolestani voikaan illallisen

Vierailija
36/43 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan tee. Oletteko miestenne äitejä?

Pieni rakkaudenosoitusko äiteilyä? Me kummatkin tehdään toisillemme joskus aamupalaa ja se on ihanaa.

Vierailija
37/43 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen aamupalan, lounaan ja välipalan miehelle amuisin.

Ja todella herään tekemään ne vakka itell ei olisikaan aamulla herätystä.

Teen koska haluan.

Vierailija
38/43 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä herään 1-2 tuntia aiemmin joten joka tapauksessa juon jo ekan kupillisen kahvia itsekseni. Samalla se keittyy siipallekin. Jokainen syö mitä haluaa. Viikonloppuna se tekee joka viitsii jos munakasta tms haluaa.

Nyt oli ihanaa reissussa kun yllättäin nukuinkin vähän pidempään  kuin mies ja hän teki aamaisen joka aamu! Ihan luksusta mulle:D

Vierailija
39/43 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tee. Juon itse aamuisin vaan teetä, enkä tee siten itsellenikään mitään. Mieheni on passattavaksi heittäytyvää sorttia, joten jos mitään palvelusta alan hänelle tekemään, loppuu kaikki yrittäminen minkään asian suhteen häneltä kokonaan. 

Periaatteessa voisin tehdä, jos toimenpide olisi vastavuoroinen jossain toisessa kohdassa. Tässä parisuhteessa näin ei ole, joten omillamme mennään.

En myöskään pese hänen pyykkejään, korjaa jälkiään tai tee mitään muutakaan hänen puolestaan.

Vierailija
40/43 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tekee joka ikinen aamu aamupalan meille molemmille. Puuroa ja munakasta useimmiten! Saa vielä itse makoilla sängyssä kun mies häärää keittiössä :)