Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihme vouhottaja tää Maria näiden kemikaalien kanssa.

sisäilmafriikki
02.08.2016 |

Miksi pitää joka asiasta valittaa. Ovat meidän vanhemmatkin suihkutelleet DDT:tä ja vielä ovat hengissä.

http://blogit.kaksplus.fi/kotitalouskriisi/haitallisia-kemikaaleja-mahd…

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Posliinistakin irtoaa kemikaaleja. Esim. matalassa lämpötilassa poltettu tuontikeramiikka voi jopa sisältää lyijyä, joka on ihan toisen tason myrkky kuin ftalaatti.

Lasipurkki lienee turvallinen vaihtoehto, jos pelkää elintarvikkeisiin liukenevia kemikaaleja.

Mikäli polttaa proteiinit kiinni huuhtelemalla lasipurkin liian kuumalla vedellä, muodostuu siihenkin biofilmi, jossa kaikenlaiset örkit kasvaa.

Vierailija
22/46 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koki ihmeparantumisen ennen keliakiatestejä. Oli kuulemma siis parantunut ruokavalion avulla. Tulee mieleen, että kuvitteliko oireet? Subjentiivisia oireitahan ei kukaan toinen voi kieltää, joten sitä voi kehittää itselleen kaikenlaisia sairauksia. Ja miten voi olla, että hänen lapsillaankin on kemikaaliyliherkkyys ja keliakia?

En tiedä tästä tyypistä mitään, mutta jos on alkanut noudattaa gluteenitonta ruokavaliota jo ennen testejä, niin eihän niillä testeillä tietysti enää keliakiaa löydä vaikka se oikeasti olisikin.

Pakko sanoa, että kaikenlaisia oireita ihmiset saavat eri ruuista, ihan oikeasti, vaikkei niille ikinä löytyisi selkeää selitystä.

Jos jollekin tulee vaikkapa hirveä ripuli joka kerta kun syövät gluteenia tai parsakaalia tai (minun tapauksessani) xylitolia, niin hulluhan sen ruoka-aineen syömistä jatkaisi kun sen voi ihan hyvin jättää pois.

Itsestäni voin myös kertoa sellaisen oudon piirteen, että jos syön sokerista ruokaa, about tunnin päästä verensokerini laskee epänormaalin alas ja pysyy alhaisena seuraavaan päivään. Tämä on todettu ihan mittaamalla. Silti lääkärini ei ole pystynyt selittämään, mistä tämä johtuu, eikä häntä näytä se kauheasti kiinnostavankaan. Mutta itse omasta tahdostani vältän sokerin syömistä koska nuo alhaisen verensokerin mukanaan tuomat oireet ovat varsin ikäviä. Olen joskus kertonut syyn miksi kieltäydyn kakuista kahvikutsuilla, mutta olen saanut osakseni jopa suoranaista haukkumista, joten en kerro enää. Itsepähän oireeni tiedän. Ja tosiaan tässä tapauksessa ei tarvitse edes omiin tuntemuksiinsa luottaa vaan verensokerin voi mitata ja itse todeta että ei kuvittele oireitaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältän itsekin turhia kemikaaleja mahdollisuuksien mukaan, mutta nuo Maria Nordinin jutut menee ihan överiksi. Väkisin tulee mieleen ajatus, että hän ei ole henkisesti ihan terve :(

Sitäpaitsi paljon positiivista kehitystä on tapahtunut näissä kemikaaliasioissa. Takavuosinahan ei paljon tutkittu ennen hutkimista. Miettikää vaan asbestit, kreosiitit, lyijymaalit sun muut mitä rakentamisessakin käytettiin! Ja lapsuudessani (70-80 -luvuilla) esim. leluilla ei ollut samanlaisia määräyksiä kemikaalien suhteen kuin nykyään.

Eiköhän ns. terve järki riitä tässä kemikaaliasiassakin. Äärimmäisyyksiin meneminen rajoittaa elämää (ja siitä nauttimista - siis jos pelkää kaikkea kuten Maria) turhan paljon :)

Vierailija
24/46 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://blogit.kaksplus.fi/kotitalouskriisi/vilja-kallis-myrkky/

Kuinkahan moni nyt sitten tekee ruokavaliostaan hengenvaarallisen jättämällä vehnän pois. Vastuutonta kirjoitella tällaista.

Vierailija
25/46 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vältän itsekin turhia kemikaaleja mahdollisuuksien mukaan, mutta nuo Maria Nordinin jutut menee ihan överiksi. Väkisin tulee mieleen ajatus, että hän ei ole henkisesti ihan terve :(

Sitäpaitsi paljon positiivista kehitystä on tapahtunut näissä kemikaaliasioissa. Takavuosinahan ei paljon tutkittu ennen hutkimista. Miettikää vaan asbestit, kreosiitit, lyijymaalit sun muut mitä rakentamisessakin käytettiin! Ja lapsuudessani (70-80 -luvuilla) esim. leluilla ei ollut samanlaisia määräyksiä kemikaalien suhteen kuin nykyään.

Eiköhän ns. terve järki riitä tässä kemikaaliasiassakin. Äärimmäisyyksiin meneminen rajoittaa elämää (ja siitä nauttimista - siis jos pelkää kaikkea kuten Maria) turhan paljon :)

Ei silloin ollut kuin miljoonasosa nykyisistä myrkyistä käytössä ja altistuminen oli vähäistä, koska kulutuskin oli vähäisempää. Mutta oikeassa olet siinä, että peli on jo menetetty. Olisi järjetöntä tehdä terveitä lapsia sairaaseen maailmaan.

Vierailija
26/46 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoi tuossa että oli joku kasvain. Tuskin olisi lääkärit tutkineet jos olisi vain luulosairaus.

Vierailija
27/46 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman sairas tuo Maria, vaikka elää noin puhdasta elämää :o

Vierailija
28/46 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan moni nyt sitten tekee ruokavaliostaan hengenvaarallisen jättämällä vehnän pois. Vastuutonta kirjoitella tällaista.

Vetänyt ihan omat johtopäätöksensä tuosta tutkimuksesta, johon viittaa. Alkuperäisessä tutkimuksessa ei todellakaan tultu siihen johtopäätökseen, että vehnä aiheuttaisi autoimmuunisairauksia...

Ihan ok jos välttelee viljoja (tai mitä tahansa ruoka-ainetta), jonka kokee aiheuttavan itselleen oireita (toki olisi fiksua varmistua asiasta lääkärillä ja konsultoida ravitsemusterapeuttia ennen kuin karsii ruokavaliotaan radikaalisti). Ärsyttää vaan tämä paasaaminen, että se tietty ruoka-aine on muka MYRKKYÄ kaikille muillekin, jos se itselle aiheuttaa vatsanväänteitä (tätä kyllä harrastaa nykyään monet muutkin kuin Maria).

Vierailija
29/46 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei silloin ollut kuin miljoonasosa nykyisistä myrkyistä käytössä ja altistuminen oli vähäistä, koska kulutuskin oli vähäisempää. Mutta oikeassa olet siinä, että peli on jo menetetty. Olisi järjetöntä tehdä terveitä lapsia sairaaseen maailmaan.

Tuollainen negatiivinen maailmanlopun odotuksen asenne ainakin tekee sairaaksi :D

Vierailija
30/46 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen negatiivinen maailmanlopun odotuksen asenne ainakin tekee sairaaksi :D

Näin on. Lääkkeillähän sitä parannutaan. Ongelma ei ole se, että 20% syö mielialalääkkeitä, vaan se, että loput 80% eivät syö.

Vierailija
31/46 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa ennen leluissa oli paljon enemmän myrkkyjä. 70- ja 80-luvuilla lapsuutensa viettäneet ovat altistuneet paljon suuremmille kemikaalimäärille kuin nykylapset.

Vierailija
32/46 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo ei ois julkkiksen puoliso tai vähän niin kuin julkkis itsekin, niin lääkärit ois varmaan passittaneet sen jo psykiatrille.

Vierailija
33/46 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa ennen leluissa oli paljon enemmän myrkkyjä. 70- ja 80-luvuilla lapsuutensa viettäneet ovat altistuneet paljon suuremmille kemikaalimäärille kuin nykylapset.

... paitsi että 70- ja 80-luvuilla oli paljon vähemmän leluja ja nekin olivat puusta.

Vierailija
34/46 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevähän hän on. Itse vain on pakko käyttää luonnonkosmetiikkaa, koska en ole luonnostani noin kaunis. Minua myös kiinnostaisi tuo virtsatesti omassa perheessä. Onnistuukohan se jossain? Saa maksaakin jotain.

Vierailija
35/46 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietittekö te tavalliset äidit näitä oikeasti?

En mieti vaan elän ihan normaalisti. Ei muovivaippoja vastasyntyneelle ja vaatteet vaalea puuvillaa pestynä. Ei pesuaineita, talkkeja eikä muoviastoita alle kaksivuotiaalle. Käytän hajustamatonta pesuainetta pyykissä muutenkin enkä koskaan huuhteluainetta. En osta uusia huonekaluja juurikaan koska kaikissa on ainakin homeenestoaineita, hiuksia ei värjätä eikä käytetä rihkamakoruja.

Olen alalla töissä :)

Vierailija
36/46 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko samalla myös MIKSI juurikin vehnä on täysin välttämätöntä ihmisille?

Mikä hengenvaarallinen puutostila syntyy jos vain vehnän jättää pois?

Kuukkeli ei löytänyt vehnänpuutostautia.

Vierailija
37/46 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen juuri vaihtamassa meikkejäni mineraalimeikkeihin tai ainakin vähemmän vaarallisiin kemikaaleihin, pesutuootteet, deodorantit ja meikinpoistot olenkin jo vaihtanut luonnollisempiin. Vinkkinä meikkaajille, täältä saa tilattua halvalla mineraalimeikkipohjanäytteen jos olette kiinnostuneita vaihtamaan mineraaleihin. Meikkejä on aika helppo myls tehdä itse. http://www.everydaymineralssuomi.fi/category/33/naytteet

Vierailija
38/46 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko samalla myös MIKSI juurikin vehnä on täysin välttämätöntä ihmisille?

Mikä hengenvaarallinen puutostila syntyy jos vain vehnän jättää pois?

Kuukkeli ei löytänyt vehnänpuutostautia.

Kerrotko sinä, miksi mun pitäis jättää vehnä pois? Ei aiheuta mulle mitään oireita. Paraneeko Maria Nordin ihmeellisesti jos minä ja kaikki muut jätetään vehnä pois?

Vierailija
39/46 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

... paitsi että 70- ja 80-luvuilla oli paljon vähemmän leluja ja nekin olivat puusta.

Ja höpö höpö. Muovi oli pääraaka-aine leluissa kyllä jo 1970-luvulla ja varsinkin 1980-luvulla. Olen itse elänyt noilla vuosikymmenillä ja muistan todella vähän puuleluja. Mulla tais olla vain nukensänky puusta, muut oli muovia.

Vierailija
40/46 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen juuri vaihtamassa meikkejäni mineraalimeikkeihin tai ainakin vähemmän vaarallisiin kemikaaleihin, pesutuootteet, deodorantit ja meikinpoistot olenkin jo vaihtanut luonnollisempiin. Vinkkinä meikkaajille, täältä saa tilattua halvalla mineraalimeikkipohjanäytteen jos olette kiinnostuneita vaihtamaan mineraaleihin. Meikkejä on aika helppo myls tehdä itse. http://www.everydaymineralssuomi.fi/category/33/naytteet

Luonnonkosmetiikka ei aina tarkoita vaarattomampaa, se voi olla jopa pahempaa kuin nämä vaaralliset "kemikaalit". Luonnollisuus ei takaa vaarattomuutta. Luonnossa on paljon myrkkyjä ja aineita jotka ei ihmisille sovi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän