Mitä päivänvaloa kestämätöntä teet työpaikallasi luppoaikoina?
Mulla on töissä ärsyttävää kun joku saattaa paukata huoneeseen hetkellä millä hyvänsä etten aina ehdi vaihtaa selainta tms. Joskus on päiviä kun tiedän ettei ketään tule ja silloin otan kaiken ilon irti ja teen koneella samoja harrastusjuttuja kuin tekisin iltaisin kotonakin.
Yhtenä päivänä sitten keksin että mullahan on tässä koko ajan kuulokkeet korvilla, niinpä olen nyt kuunnellut kaiken maailman dokumentteja ja elämäntaitovideoita :) Avaan videon siis uuteen ikkunaan jonka pienennän heti alapalkkiin. Jotain äänikirjaakin voisi kokeilla, tosin työkoneelle ei saa ladata mitään.
Mitähän muuta keksisi?
Kielten opiskelua en viitsi koska silloin voi tulla molotettua ääneen jotain mandariinikiinaa kun joku työkaveri yllättää...
Kommentit (22)
Mikä tuollainen työpaikka on?
Itse istuin tänään paskalla töissä ja vilkaisin Pokemon Go:ta. Eipä siinä mitään ylimääräistä ehdi. Enkä edes viitti sanoa alaa koska joidenkin mielestä me vaan juodaan kahvia ja juorutaan ;)
Ei kannata tämä topic. Suomessa parjataan työntekijöitä muutenkin netissä ja mediassa laiskoiksi, vaikka tääll on tutkimusten mukaan ahkerat ja tunnolliset työntekijät.
Ollessani palkkatöissä käytin luppoajan mitättömien rästiin jääneiden töiden tekemiseen ja esimerkiksi työpöytäni järjestelemiseen ja pikku inventaarioihin. Nyt olen yrittäjä, eikä luppoaikaa oikein ole. Silloin harvoin kun on, laulan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata tämä topic. Suomessa parjataan työntekijöitä muutenkin netissä ja mediassa laiskoiksi, vaikka tääll on tutkimusten mukaan ahkerat ja tunnolliset työntekijät.
No jos työtä ei kerta kaikkiaan juuri tietyllä hetkellä ole, en voi sitä oikein mistään taikoakaan. Paikallani täytyy istua ne kuulokkeet päässä joten en voi vaikka siivota tai jotain vastaavaa.
Siivoan sähköpostia ja organisoin asiakkaiden (virtuaaliset) paperit uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Siivoan sähköpostia ja organisoin asiakkaiden (virtuaaliset) paperit uusiksi.
Juu tämäkin on tehty jo!
Joskus töissä avaan jonkun anaaliseksi-ketjun täältä av-palstalta, sitä en ehkä haluaisi näyttää työnantajalle :)
Meillä ei ole kiellettyä tehdä käytännössä mitään. Työt täytyy hoitaa ja jos niiden lomassa on aikaa, niin saa mennä vaikka ottaan keittiön sohvalle päikkärit.
Viimeisilläni raskaana päiväkodissa makasin sohvalla ja annoin muksujen leikkiä omiaan siinä vieressä. Ajattelin kyllä että hieman noloa jos joku vanhempi nyt paukkaa ovesta sisään.
Soppari oli silloin lopussa ja äippälomaa edessä, joten fudut ei siinä kohtaa oikeastaan kiinnostanut :D
Normaalisti olen kyllä aika tunnollinen. Luppoajalla esim siivoan lasten lokeroita ja pesen kuriksia vaikka se on vanhempien vastuulla oikeastaan.. En ole mikään kaffehuoneessa istuja ollenkaan.
Kyllä mä facea vilkuilen välillä, mutta toisaalta paskalla ollessakin vastaan työpuhelimeen.
Syön toisten pullaa ja bantsuja. Joskus eväät. Salaa tietysti. Esim jugurttia.
Kähvellän joskus kahvipaketin. 😊 jännää.
Unohdan toisinaan vetää valtavan pökäleen pöntöstä alas. On niin kiireinen työ. Vetäköön ehtivämpi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä facea vilkuilen välillä, mutta toisaalta paskalla ollessakin vastaan työpuhelimeen.
No hyi saatana.
Opiskelen kieliä, luen matkablogeja, kirjoitan kavereille, hoidan sukusuhteita. Juoruan puhelimessa siskoni kanssa, hänelläkin on joskus töissä tylsää. Yöllä voin puhua vaikka tunnin kaverini kanssa, joka on palokunnassa. Harjoittele soittokappaletta, nuotit on mukana. Osallistun keskusteluihin koneella, tai selaan sijoituksia. Välillä tietenkin syön . Teen kaikkea sellaista jota yksin kotonakin, mutta töissä pitää pystyä nopeasti reagoimaan jos tulee töitä. Erikoisesti nautin kesäilloista ja öistä. Tietenkin siivoan ja huollan paikkoja, koton en ole siitä niin tarkka. En koskaan varasta tai tee mitään noloa, olen siis sillai tylsä.
Minulla ei ole mitään luppoaikaa päiväkodissa, tänään ehdin just ja just käydä kahvitunnilla vajaa 10 minuuttia (lakisääteinen kahvitauko on 10 minuuttia). Koko päivä kiinni lapsiryhmässä, vessassakin jos haluaa käydä, lapsia pitää kutsua siivooja vahtimaan siksiaikaa. Jotta se kuvitelmasta, että tädit istuu vaan kahvihuoneessa.
Välillä dokailen siideriä tms kahvikupista
-kahvilatäti
Kirjoittelen av:lle, katson Netflixiä, kuuntelen äänikirjoja, varastan ja syön palaverikarkkeja.