Montako lasta pitää olla perheessä, että voi sanoa "paljon lapsia"
Kertokaa mielipiteenne. Ja samalla; kuinka monta lasta teidän talouteen kuuluu?
Kommentit (10)
Neljä on monta, viisi on paljon.
Minulla on kaksi. Aviomiehelläni neljä. Emme tosin liiku koko poukalla ja vanhinkin on jo täysi-ikäinen.
Kolme tai neljä lasta on "monta lasta". Viisi tai enemmän on "paljon lapsia". Itse olen lapseton.
Kolmesta ylöspäin. Itsellä ei ole lapsia.
Tuo on totta, että 3-4 on monta ja 5 tai yli on paljon. Meillä on kaksi.
Enemmän kuin kaksi on paljon. Meillä on kaksi.
Kyllä kolme on vielä normaali määrä, neljä on siinä rajoilla, ja viisi on jo paljon, se on nykypäivänä harvinainen määrä. Minä tunnen ihmisiä joilla on 1-4 lasta, en nyt yhtäkkiä muista ketään jolla olisi enemmän, toki naapurustossa on lessuja, niillä on lapsia niin paljon että en edes tiedä, ja tyttären entisellä koulukaverilla oli paljon sisaruksia vaikka eivät kuulemma olleet lessuja, mutta heitäkään en tunne henk.koht. Lapsuuden kotikaupungissa ei ole lessuja varmaan ollenkaan, täällä nykyisessä on jonkinlainen lessukeskittymä.
Siksi tämä asia tuntui hauskalta, kun ystävättäreni jolla on 5 lasta haikailee vielä kuudetta, kun tuntuu ettei ole "tarpeeksi monta". Ikä hänellä tosin taitaa tulla vastaa, ettei ehkä tärppääkkään. Minun korviini juurikin viiden lapsen perheistä voi sanoa "paljon" lapsia.
Ap
Minulla on 3, ja se tuntuu paljolta :D mutta esim. termi "suurperhe" sopii mielestäni vasta 4-lapsiseen perheeseen ja siitä ylöspäin.