Näin tänään kaupassa karmeimmin käyttäytyvän lapsen ikinä
Poika n.6-7v rääkyi ensin karkkihyllyllä ainakin 10 minuuttia " mä haluuu-uu-uuuun" mantraa (kyllä, kuulin sen toiselle puolelle kauppaa) Heittäytyi maahan ja hakkasi lattiaa. Lehtihyllyn kohdalla kinusi jotain sarjakuvaa, isänsä kielsi ja sama reaktio. Sitten rauhoittui ja alkoi selata älypuhelintaan kunnes akku loppui. Alkoi repiä isäänsä vaatteista ja karjui "mennään äkkiäää-ääääää-äääää, haluan puhelimen laruriiiiiiiiiin"
Isä hiljensi pojan ostamalla suklaapatukan kun pakkasi ostoksia. Mitä poika tästä oppi? Huuda tarpeeksi- saat mitä haluat
Kommentit (23)
Miten niin poika sai mitä halusi? Eihän se isä ostanut tai tehnyt mitä lapsi halusi? Ja kuka ei käytä lahjontaa kasvatuksessa?
Mitä helvettiä? Tuon ikäisellä vielä älypuhelin?!
Taisi olla erityislapsi. Voimia läheisille.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin poika sai mitä halusi? Eihän se isä ostanut tai tehnyt mitä lapsi halusi? Ja kuka ei käytä lahjontaa kasvatuksessa?
En ole käyttänyt ja tiedän muitakin.
Vähän nyt epäilyttää kuitenkin kertomus. 7-vuotias ei heittäydy lattialle kaupassa tai on se kumma, kun en ole koskaan viiteenkymmeneen elinvuoteeni nähnyt.
Lapseton lapsivihaaja käyttää uhmaikäisen stereotypiota provoilu mielessään. Lapsen normaalista kehitysestä ei näköjään mitään tietoa.
Vierailija kirjoitti:
AP:n mukaan huuto alkoi karkkihyllyllä ja lopuksi lapsi saikin karkkia...
Ehkä halusi tilanteen rauhalliseksi mahd. Pian kun näki että kaikki kyylää. Itse olen sortunut samaan, äärettömän inhottavaa ja noloa eikä tilannetta auta se että muut kyylää ja arvostelee. Mun pojalla on kehitysviivästymä ja muutakin tutkitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole käyttänyt ja tiedän muitakin.
"Pesepä nyt reippaasti ne hampaat niin äiti lukee sulle sen pidemmän sadun tänään." Lahjontaa on niin monenlaista.
Vierailija kirjoitti:
Poika n.6-7v rääkyi ensin karkkihyllyllä ainakin 10 minuuttia " mä haluuu-uu-uuuun" mantraa (kyllä, kuulin sen toiselle puolelle kauppaa) Heittäytyi maahan ja hakkasi lattiaa. Lehtihyllyn kohdalla kinusi jotain sarjakuvaa, isänsä kielsi ja sama reaktio. Sitten rauhoittui ja alkoi selata älypuhelintaan kunnes akku loppui. Alkoi repiä isäänsä vaatteista ja karjui "mennään äkkiäää-ääääää-äääää, haluan puhelimen laruriiiiiiiiiin"
Isä hiljensi pojan ostamalla suklaapatukan kun pakkasi ostoksia. Mitä poika tästä oppi? Huuda tarpeeksi- saat mitä haluat
Eräs äiti kaupan kassalla kieltäytyi ostamasta lapsilleen karkkia kun nämä pyysivät koska eivät olleet osanneet käyttäytyä kauppareissun aikana. Pisteet tälle äidille.
Ihan suomalaiselta tuo näytti/kuulosti.
Ap
Perus muslimi. Muhamettilaisia pitää ymmärtää.
Bussissa näkee usein lapsia ja nuoria jotka nostavat jalkansa vastapäiselle penkille. Likaiset kengänpohjat kangaspenkkiä vasten. Eikö kotona ooeteta minkäänlaisia käytöstapoja lapsille? Joskus bussikusk on joutunut asiasta huomauttamaan, kaikki eivät viitsi huomauttaa tai eivät huomaa kun pitää keskittyä ajamiseen.
Minä ihmettelen näiden rääkyvien lasten vanhempia, että antavat lapsensa huutaa ja mekastaa yleisissä tiloissa.
Itse kieltäisin ja jos ei tottele, veisin muualle huutamaan
Erään tuttavan 5-vuotias lapsi saa itkupotkuraivarit aina, kun kuulee sanan "ei". Siis joka ikinen kerta, jos lasta kielletään jostain, tämä heittäytyy lattialle parkumaan. Äitinsä hienosti osaa lahjoa, että itku saadaan äkkiä loppumaan lupaamalla milloin mitäkin. Heillä on talo täynnä kaikenlaista rojua, koska lapsi haluaa.
Ei tuo ole karmeaa nähnytkään.
Hyllystä tavaroita repivä, toisten ostoksia käpälöivä ja muiden päälle sylkevä lapsi käyttäytyy karmeasti.
Apn tapaama lapsi kiukutteli vain vanhemmalleen. Sellaista se joskus on.
Meillä tuollaisesta käytöksestä olisi menettänyt viikonloppuna karkkipäivän ja puhelin olisi lähtenyt varikkoon muutamaksi päiväksi.
No huh huh. Toivottavasti tuollainen öykkäripentu ei tule koskaan tulevaisuudessa minun kunnolla kasvatettujen lasteni koulu- tai työkaveriksi!
Se oli aidon, ehdan WT-perheen kakara. Nyt tiedätte että sellaisiakin on oikeasti olemassa, ettei ole pelkkää AV-legendaa :)
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen näiden rääkyvien lasten vanhempia, että antavat lapsensa huutaa ja mekastaa yleisissä tiloissa.
Itse kieltäisin ja jos ei tottele, veisin muualle huutamaan
Kun lähtisin kiukuttelevaa 2-vuotiastani viemään Prisman maitohyllyltä "muualle huutamaan" jäisi täysi ruokakärryni arvon mamman tielle :(
Sitten tällaiset vanhemmat vielä ihmettelevät,miksi heidän mukelonsa ei osaa käyttäytyä :D
Mutta mistäpä minä mitään tietäisin, kun ei omia lapsia vielä ole...