Miehelle salasuhteita usean naisen kanssa viimeisen kahden vuoden aikana.
Mieheni jäi pettämisestä kiinni hiljattain. Hänellä oli ollut useita seksisuhteita muiden naisten kanssa viimeisen vajaan 2 vuoden aikana. Meillä on 10 kk poika. Eli pettäminen alkoi samaan aikaan kun aloimme odottamaan esikoistamme. En edelleenkään voi ymmärtää miksi mieheni teki meille näin. Syyksi hän sanoi kokeneensa seksuaalista laiminlyöntiä. Annoin hänelle vaihtoehdot: joko lähtee samoin tein tai kertoo minulle rehellisesti kaiken ja puhumme asiat halki ja yritämme vielä. Hän vain itki ja sanoi vain ettei hän halua meitä menettää. Totuuden kertominen ei ollut helppoa, enkä voi vieläkään olla täysin varma kertoiko hän varmasti kaiken. Joitain asioita mitä tiesin, jouduin pitkään tivaamaan, että hän tunnusti. En saa näitä naisia mielestäni, itsetuntoni on huono ja luottamus mieheeni nolla! Rakastan häntä, mutta en vain usko, että tätä asiaa voin taakseni jättää.
Voinkohan koskaan oppia luottamaan häneen? Vai toteanko vain joskus tulevaisuudessa tehneeni elämäni suurimman virheen, kun en jättänyt häntä. Hän on pettänyt aiempaakin puolisoaan kaksi kertaa. Onko pettäjä aina pettäjä? Hän myös syytti minua monesti pettämisestä ja oli mustasukkainen vaikken koskaan ole häntä pettännyt tai toiminut epämääräisesti.
Avoliittoa 3 v takana.
Kommentit (11)
Mulla oli ihan samanlaista entisen aviomiehen kanssa . Annoin anteeksi ja uuden mahdollisuuden , käytiin terapiassa jne . Meni 10 kk ja palas samoihin toimintoihin . En usko että tuollaiset pystyvät muuttumaan 🙁 Ansaitset parempaa . Myös minun eksäni itki (ja itkee edelleen ) perääni .
Suhteemme on mielestäni ollut hyvä. Meillä vaan synkkaa. Toisaalta aivan järkyttävää ajatella, että hän on pettänyt minua kauemmin mitä olemme edes yhdessä olleet. En osaa kuvitellakaan aloittavani elämää yksin, yksin-/yhteishuoltajuus, uusi kämppä sekä uusi arki ylipäätään... ja ehkä uusi kumppani jossain vaiheessa. Kuvittelin, että me ollaan ne ketkä pysyvät yhdessä aina.
Olisin otettu, jos joku voisi kertoa kokemuksia vastaavasta tilanteesta..
AP
Miten sait tietää miehesi touhuista? Tuli vain mieleen, että on aika iso ero siinä kertooko mies omasta aloitteestaan ja sen takia että itsellä on paha olla tilanteessa ja haluaa olla rehellinen kuin että jää kiinni ja pakon sanelemana joutuu paljastamaan asioita. Meilläkin lapsia ja avioliitossa, mutta en usko että saisin koskaan tietää ainakaan mieheltäni jos hän minua pettäisi. En jotenkin usko, että sinun kannattaa jäädä tuohon suhteeseen.. Vasta kuitenkin yksi lapsi. Entä
Kun mies tahtoo lisää, tai niitä tulee lisää ja homma palaa samoille raiteille, tai jos niin ei käykään, epäilet että niin käy:. Se tulee varjostamaan suhdettanne. Alkuaikoina näin mieheni suutelevan toista naista, enkä ikinä ole unohtanut sitä. Huomaan että
Se vaikuttaa yhä minuun jossain määrin, vaikka siitä on jo useita vuosia ja tapahtui ennen lapsia ja naimisiinmenoa. Silti välillä
Mietin, voinko koskaan ikinä luottaa 100 % kumppaniini. Tunnen, etten voi, mutta yritän olla sen vaikuttamatta minuun. En nää sinulle kyllä muita vaihtoehtoja kun eron. Niin
Pahasti miehesi on pettänyt luottamuksesi, ei kerran vaan monesti. Asunnot ym
Kyllä järjestyy.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni jäi pettämisestä kiinni hiljattain. Hänellä oli ollut useita seksisuhteita muiden naisten kanssa viimeisen vajaan 2 vuoden aikana. Meillä on 10 kk poika. Eli pettäminen alkoi samaan aikaan kun aloimme odottamaan esikoistamme. En edelleenkään voi ymmärtää miksi mieheni teki meille näin. Syyksi hän sanoi kokeneensa seksuaalista laiminlyöntiä. Annoin hänelle vaihtoehdot: joko lähtee samoin tein tai kertoo minulle rehellisesti kaiken ja puhumme asiat halki ja yritämme vielä. Hän vain itki ja sanoi vain ettei hän halua meitä menettää. Totuuden kertominen ei ollut helppoa, enkä voi vieläkään olla täysin varma kertoiko hän varmasti kaiken. Joitain asioita mitä tiesin, jouduin pitkään tivaamaan, että hän tunnusti. En saa näitä naisia mielestäni, itsetuntoni on huono ja luottamus mieheeni nolla! Rakastan häntä, mutta en vain usko, että tätä asiaa voin taakseni jättää.
Voinkohan koskaan oppia luottamaan häneen? Vai toteanko vain joskus tulevaisuudessa tehneeni elämäni suurimman virheen, kun en jättänyt häntä. Hän on pettänyt aiempaakin puolisoaan kaksi kertaa. Onko pettäjä aina pettäjä? Hän myös syytti minua monesti pettämisestä ja oli mustasukkainen vaikken koskaan ole häntä pettännyt tai toiminut epämääräisesti.
Avoliittoa 3 v takana.
Mun ystäväni oli tuollaisen miehen kanssa 15 vuotta. Kamelin selkä katkesi vasta kun perheen teini sattui näkemään Facebookissa isänsä pettämisviestejä - samaan aikaan kun vanhemmat olivat intensiivisessä pariterapiassa, jossa mies tietysti vakuutteli muuttuneensa...
Ja ei, ei tuokaan mies tietenkään halunnut erota. Miksi olisi? Kotona vakipillu ja perhe, ja sitten kivaa jännitystä siinä ohessa aina kun huvittaa. Erossa oli tietysti mahdollisimman vittumainen.
ja tuo ystäväni on maailman suloisin ja kaunein tyyppi, oikeasti aivan unelmapuoliso kenelle tahansa. Eli kannattaa muistaa että pettäminen on aina sen pettäjän teko, ei kenenkään muun syy. Jotkut petää ketä vaan, jotkut ei pahimmassakaan parisuhteessa.
Oli kuin omasta elämästä olisi lukenut. Pettäjä syyttää aina minua ja sairaalloisen mustasukkainen. Eroa yrittänyt, mutta tekee lapsen asioista mahdollisimman hankalia. Kuinka monta pettämistä on liikaa, kun yksikin kerta oli jo liikaa. Ja on ollut sopimus rehellisyydestä ja minun pitää kertoa sanasta sanaan keskustelut vieraiden miesten kansssa ja itse vähättelee ja välttelee kertomasta. Ei muista.
Mun isä oli tommonen. Petti koko ikänsä ja pettää nykyistäkin puolisoaan. Äitiäni petti 20 naisen kanssa, ainakin. Äiti oli yhdessä meidän lasten takia. Nyt äidillä on uus mies. Äiti otti uuden miehen vasta kun isäni haki avioeroa, 20 vuoden avioliiton jälkeen, jossa oli siis jatkuvalla syötöllä pettelyä.
Äitini ei ottanut eroa. Mä oisin ottanut k yllä. Ota säkin!
Noniin tässä tulee oma kokemukseni. Ollaan oltu naiseni kanssa nyt yli 10 vuotta yhdessä,
neljävuotta sitten itse petin humalassa naistani, omatuntoani kolkutti niin, että kerroin hänelle asiasta, en jotenkin todella olisi halunnut tehdä sitä, mutta joku minut vain ajoi siihen siinä tilanteessa.
Elämä kyllä romahti naisella, mutta silti yritettiin jatkaa, koska meillä on kaksi lasta. Nainen olisi ehkä muuten lähtenyt, mutta hänen elämän tilanne oli sellainen, että ei nähnyt sen olevan taloudellisesti mahdollista.
Eka vuosi meni silti tapahtuneen jälkeen hyvin, toisena vuotena kuitenkin asia vaivasi enemmän. mutta ehkäpä kolmantena vuotena asia jo jollain tapaa unohtui. No nyt neljäs vuosi on ollut muuten kaiken muun elämänosa-alueiden osalta hankala, ja ehkä vähän käynyt molemmilla niin, että rakkaus katosi jonnekkin.
Ollut jotenkin vaikea rakastaa naistani, en ole tykännyt hänen ulkonäöstä, kun hän ei ole yhtään edes viitsinyt itseään laittaa. Mut nyt sitten parin kuukauden ajan naiseni on uudelleen alkanut elämään, hekumaan ja olen myös todella alanut kiinnittää huomiota häneen ja vähän niin kuin rakastunut uudelleen häneen. Mutta sa***na, arvatkaapas mistä se hehkuminen johtui, tietenkin vieraasta miehestä. Aloin ihmettelemään, kun puhelimesta oli tullut niin tärkeä hänelle ja hän meni aina ihan paniikkiin , kun olin lähellä sitä puhelinta, enkä saanut enää koskaan koskea siihen puhelimeen. Sitten armoton painostus päälle, ja sieltä varoivainen tunnustus tuli. Mutta ensi se keksi, että on viestitellyt jonkun kerran tapaamansa kaukaisen miehen kanssa eikä aio nimea sanoa, kun sillä ei ole mitään väliä. jolloin tajusin painostaa lisää ja sieltähän se tuli, että se olikin oman kylän mies. No minulle väitetään, että on ainoastaan soiteltu, eikä ole koskettu toiseen, kävin kysymässä siltä mieheltäkin asiasta ja tarina piti, mut en ole ihan varma vaikka se olisi sovittu tarina. Mutta nyt ollaan sitten keskusteltu asiasta pitkään, ja tiedän kyllä hyvin, että minun oma käytökseni tähän on johtanut, en ole antanut huomiota ja kyllähän se niin on, mikään parisuhde ei toimi jos sitä ei hoida. Rakkautta meillä molemmilla on vielä toisia kohtaan, joten nyt kuitenkin yritetään jatkaa, ja meidän täytyy tosissaan varata kalenterista toisillemme aikaa. Uskon että niin kauan kun on rakkautta jäljellä sitä kannattaa koitta jatkaa ja kantta vaan yrittää luottaa toiseen, koska näin se vaan menee, ei vaihtamalla parane, muuta kun ihan hetkeksi aikaa, pettämistä tapahtuu niin paljon tässä maailmassa, että sen mahdollisesti joutuu kokemaan myös toisen kanssa. Muistakaa hoitaa sitä parisuhdetta, huomioikaa toisianne, keskittykää puolisonne parempiin puoliin ja muistakaa miksi siihen aluksi rakastuitte, antamalla toiselle saa myös itselle. En ole mitekään uskonnollinen, mutta raamatussakin sanotaan, että toiselle pitää antaa tuhat kertaa anteeksi. Minä annan anteeksi ja nyt yritetään sitten tosissaan pitää rakkautta yllä, ettei siihen kukaan pääsisi enää väliin. Tsemppiä kaikille petetyille ja pettäjille.
Vierailija kirjoitti:
järkyttävää ajatella, että hän on pettänyt minua kauemmin mitä olemme edes yhdessä olleet
what??
Jos kotona on kaikki hyvin, ei miehellä ole tarvetta pettää. Yksinkertainen asia, jota palstamammat eivät ymmärrä.
Painoin kyllä jo ennen kuin luin koko tarinasi.
pettäjä ei ehkä ole aina pettäjä mutta tämä miehesi ilmeisesti hyppäsi vieraisiin heti kun kotoa ei pillua tullutkaan enää niin paljoa. Ei siis ole mitään mikä estäisi häntä sortumasta siihen myös tulevaisuudessa.