Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko sossu olla huomioimatta 1000e palkkatuloa

Vierailija
01.08.2016 |

Jos tuo 1000e menee vuokrarästeihin ja ihan todistaa, että se menee?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alan ihan oikeasti olla epätoivoinen tällä palstalla rehottavan uusavuttomuuden takia. Sanomattakin on selvää että se vuokra maksetaan aina ensin!! 

Pyykit peset käsin tai pesutuvassa tai vaikka kaverin luona, sitten kun on varaa, katselet vaikka tori.fi koneen itsellesi. Lemmikille otat vakuutuksen (sitten vuokranmaksun jälkeen!), vuosimaksu kissasta ei ole paljon mitään. Talvikamppeet kirpparilta.

Ihan rautalangasta pitää itsestäänselvyyksiä vääntää tälle porukalle. Mutta kun kaikki pitää saada sossusta?

Vierailija
42/69 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun itse olen sossun asiakas, mun oli pakko antaa koirani äidilleni hoitoon. Ei vain ole varaa pitää sitä itse ja haluan, että koirani saa parasta mahdollista hoitoa. Harmittaa, mutta ei voi mitään. Otan koiran kyllä takaisin, kun on taas paremmat tulot. Joskus on vain pakko tehdä inhottavia päätöksiä....

Mulla ei mee eläimen hoitoon erityisesti rahaa, paitsi jos pitää eläinlääkärissä käyttää. Sun äitikö sit maksaa sun koiran eläinlääkärikäynnit jos sellasia tulee? Hyvä homma, mitä jos äitisi ei maksaisi?

Luultavasti auttaisi maksamaan edes puolet. Onneksi, siitä olenkin erittäin kiitollinen. Muussa tapauksessa koira olisi varmaan pitänyt antaa kokonaan uuteen kotiin ja se olisi tietenkin kamalaa, mutta ei voi mitään. Mutta kyllä ne ruuat, herkut, lelut ja muutkin maksavat. Niillä rahoilla voi ostaa vaikka sen talvitakin ja kengät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakolliset tosiaan olivat pesukone ja eläinlääkäri. Eihän ne oo yhtään hyväksyttäviä menoja, mutta 100e sähkölaskut ja vauvalle uudet vaatteet ja lapsille uudet takit ja kaikki muu kyllä ovat. Ja enköhän mä niitä verorahoja 'takasin' maksa kun kahden vuoden sisään valmistun ja löydän töitä omalta alaltani. 

Oletko siis ap? Et heti aluksi voinut kertoa että sulla on lemmikin lisäksi lapsia??

Ei ole lapsia! Vihjasin vaan, että on naurettavaa, miten jotkut kuluttavat sähköä miten sattuu ja sossu maksaa. Ja kuten sossu myös lapsille maksaa kaiken. Mut jos opiskelija joutuu tahtomattaan huonoon tilanteeseen, niin kuka auttaa? Joo, ei kukaan.

Vierailija
44/69 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu huomioi tulot mielestäni. Jos ulosotto vie tulot vuokrarösteihin niin silloin ei voi ottaa tuloja huomioon.

Vierailija
45/69 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakolliset tosiaan olivat pesukone ja eläinlääkäri. Eihän ne oo yhtään hyväksyttäviä menoja, mutta 100e sähkölaskut ja vauvalle uudet vaatteet ja lapsille uudet takit ja kaikki muu kyllä ovat. Ja enköhän mä niitä verorahoja 'takasin' maksa kun kahden vuoden sisään valmistun ja löydän töitä omalta alaltani. 

Oletko siis ap? Et heti aluksi voinut kertoa että sulla on lemmikin lisäksi lapsia??

Ei ole lapsia! Vihjasin vaan, että on naurettavaa, miten jotkut kuluttavat sähköä miten sattuu ja sossu maksaa. Ja kuten sossu myös lapsille maksaa kaiken. Mut jos opiskelija joutuu tahtomattaan huonoon tilanteeseen, niin kuka auttaa? Joo, ei kukaan.

No ihan selvästi tuosta sai sellaisen kuvan että on lapsia. Olipa omituinen "vihjaus".

Vierailija
46/69 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesukone ja lemmikin tarpeet eivät ole ns. pakollisia menoja, jotka sossu maksaa. Jos sinulla on jo pidempään ollut vuokrarästejä, niin oletko esim. yrittänyt sopia maksusuunnitelmaa ja maksat joka kuu vaikka 50-100€?

No ei se sovi. Ja se menis taas paljon miinukselle kohta jos noin tekis, koska aina tulee jotain menoja, esim. kohta tarvitsee talvikengät ja -takin, pitää ostaa matkakortti kouluun jne..

Ei sovi sinulle vai ei sovi vuokranantajalle? Nyt asiat tärkeysjärjestykseen. Mitä sitten odotat? Että sossu maksaa kaikki vuokravelkasi? En ymmärrä.

Ei käytännössä maksa, vaan ON HUOMIOIMATTA sitä 1000e palkkaa niin, ettei se vaikuta syyskuun tuloihin, jotta saan raha-asiani järjestykseen. Ymmärrätkö?

No voi kuule kun juuri KÄYTÄNNÖSSÄ se tarkoittaa juuri sitä, että sossu maksaa rästit. Sinulla on tuloa, mutta saisit silti rahaa saman verran kuin ihminen jolla ei ole tuloa. Ylimääräisellä rahalla maksaisit rästit pois, eli sossu maksaisi.

Vierailija
47/69 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vantaalla yhden henk. sähkölasku saa olla 30e/kk, ei enempää tai joutuu maksamaan ylimenevän osan itse. Joten sähköä ei saa kuluttaa miten sattuu...tai saa, jos olet valmis siitä maksamaan. Myös vaatemenot, lasten ja aikuisten,  kuuluu toimeentulotuen perusosaan, joten pääsääntöisesti sossusta ei erikseen niihin anneta rahaa ja jos annetaan, niin se on harkinnanvaraista ja saa maksusitoumuksen kirpparille tai halvimpaan markettiin, yleensä Prismaan, muutama kymppi, ei satoja euroja.

Googlaapa netin ihmeellisestä maailmasta mitä kuuluu toim.tulotuen perusosaan, eli siihen mitä saat ns. käteen ja mitä siitä pitää kustantaa itse, eli melkein kaikki "ylellisyys". Harkinnanvarainen tuki (jota sinunkin pitäisi nyt hakea rästeihin) on erikseen ja se käsitellään tapauskohtaisesti, mutta ei sekään ole 100%  varmaa saada sitä ihan mihin vaan...

Vierailija
48/69 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä? Totta kai aivan ENSIMMÄISENÄ maksetaan vuokra, jos ei ole rahaa edes sen vertaa tilillä niin sitten sovitaan vuokranantajan kanssa että mitä tehdään. Seuraavaksi lääkekulut, sähkö yms. Sitten jos ei jää ruokaan rahaa niin pitää yrittää kerätä pulloja, loisia tuttujen luona jne. Reikäsissä vaatteissa kuljetaan vaikka maailman tappiin asti jos ei kirppareilta satu sopivia löytymään. Itsekin olen joutunut töihinkin menemään aivan risoissa vaatteissa, kun ei ollut varaa uusia ostaa mutta ei voi mitään. Koko palkka meni vuokraan.

Vierailija
49/69 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100 euron tuloa ei oteta huomioon, siitä yli menevä otetaan.

Ota yhteyttä seurakuntaan (saat ruokalapun kauppaan) ja mene leipäjonoon, niin selviät kyllä kuukauden. Niitä vanhoja kunnon pulloja keräämällä saa vähän käteistä. Koska olet opiskelija, niin myös vuokratyöfirmoihin ilmoittautuminen voi auttaa, parin päivän keikasta saa hyvin ruokarahaa.

Ja tee budjetti. Jaa käytettävissä olevat rahat viikoille ja päiville ja suunnittele asiasi sen mukaan. Ala säästää lemmikille hätärahastoa vaikka edes euron kuukaudessa.

Vastaisen varalle voisit myös miettiä, että mikä on välttämätöntä ja mikä ei. Pesukone ei ole välttämättömyys, jos vaakakupissa on vuokrarästi. Sen ajan, kun säästää koneeseen ja etsii käytettyä nettikirppikseltä, pärjää pesemällä vaatteet käsin.

Talvivaatteet ovat välttämättömyys, mutta niiden ei tarvitse olla kalliita. Halpiskaupasta toppatakki ja kirpputorilta villaisia paitoja pari kappaletta lisälämmikkeeksi. Sama juttu kenkien suhteen. Seuraavan talven varalle sitten taloudenhallinta paremmalle tolalle niin saat asiasi kuntoon.

Alle sadan euron tulo voidaan ottaa huomioon, se on täysin etuuskäsittelijästä kiinno ottaako huomioon vai ei. Lain mukaan 20 % tulosta pitää jättää asiakkaan käyttöön mutta muuten voidaan huomioida vaikka 50 euron kuukausitulo, näin omalla kohdallani tehdään saan pitää tuosta 50 tulosta 20 prosenttia eli kympin.

Vierailija
50/69 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesukone ja lemmikin tarpeet eivät ole ns. pakollisia menoja, jotka sossu maksaa. Jos sinulla on jo pidempään ollut vuokrarästejä, niin oletko esim. yrittänyt sopia maksusuunnitelmaa ja maksat joka kuu vaikka 50-100€?

No ei se sovi. Ja se menis taas paljon miinukselle kohta jos noin tekis, koska aina tulee jotain menoja, esim. kohta tarvitsee talvikengät ja -takin, pitää ostaa matkakortti kouluun jne..

Ei sovi sinulle vai ei sovi vuokranantajalle? Nyt asiat tärkeysjärjestykseen. Mitä sitten odotat? Että sossu maksaa kaikki vuokravelkasi? En ymmärrä.

Ei käytännössä maksa, vaan ON HUOMIOIMATTA sitä 1000e palkkaa niin, ettei se vaikuta syyskuun tuloihin, jotta saan raha-asiani järjestykseen. Ymmärrätkö?

Sossu jättää palkasta noin 150e huomioimatta kuukaudessa tulona, mutta muuten huomioi kyllä kaiken sen yli menevän.

Vierailija
51/69 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä haen sitä harkinnanvaraista toimeentulotukea, tai kysyn tästä asiasta kun sossun kanssa tapaan. Ja ei ole "käytännössä niin että sossu maksaa", sillä työskentelin niiden rahojen eteen.

Vierailija
52/69 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sossu jättää palkasta noin 150e huomioimatta kuukaudessa tulona, mutta muuten huomioi kyllä kaiken sen yli menevän.

Ei välttämättä jätä, minulla huomioidaan alle sadan euron tulotkin.

Vierailija
53/69 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli energiasyöppö pakastin, niin sähkölasku oli liikaa ja loppuosa laskusta piti itse maksaa. Itse en ole saanut toimeentulotukea bussikorttiin enkä polkupyörään, vaikka tarvitsisin sitä koulumatkojen vuoksi. En myöskään saanut toimeentulotukea silmälaseihin. Minun kohdallani jo 100 e tulot on otettu huomioon. Jos on vuokrarästejä, olen aika varma ettei niitä huomioida laskelmissa. Myöskään ulosottoon tai perintäfirmoille menneitä laskuja ei huomioida, ei edes vaikka kyseessä olisi sairaalalaskut.

Vierailija
54/69 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sossu voi huomioida vaikka 10€ tulonkin. Ihan kiinni työntekijästä.

Ja ap: Vaikka kuinka yrität kierrellä ja kaarrella, niin kyllä tuo tarkoittaa sitä, että haluat sossun maksavan 1000€ vuokrarästisi, jonka olet itse hommannut. Sinulla on 1000€ ja pyydät sossulta toisen tonnin, että riittäisi rahat elämiseenkin. Ei se noin vaan toimi. Sovi maksusuunnitelma, soita vuokranantajallesi ja kerro miten asiat on. Yritä saada joku ratkaisu. Luultavasti voisit maksaa esim. 50€ tai 100€ kuussa velkaasi. Sitten vaan säästetään kaikesta muusta sen aikaa, että velka on maksettu. Parempi sekin, kuin että kämppä lähtee alta.

Vierailija
55/69 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen sossun asiakas ja minulla on myös vuokravelkaa. Maksan sitä 100€ kuussa toimeentulotuestani. Tiukkaa tekee, ei voi mitään. Mutta kyllä sitä pärjää aina jotenkin. Esim. facekirppareilta saa usein tosi halvalla ja jopa ilmaiseksi tarpeellisia tavaroita. Kerran lahjoitin yhdelle tytölle 12kpl lautasia ja kerran sain itselleni ilmaiseksi kirjoja ja syksytakin.

Vierailija
56/69 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sossu voi huomioida vaikka 10€ tulonkin. Ihan kiinni työntekijästä.

Ja ap: Vaikka kuinka yrität kierrellä ja kaarrella, niin kyllä tuo tarkoittaa sitä, että haluat sossun maksavan 1000€ vuokrarästisi, jonka olet itse hommannut. Sinulla on 1000€ ja pyydät sossulta toisen tonnin, että riittäisi rahat elämiseenkin. Ei se noin vaan toimi. Sovi maksusuunnitelma, soita vuokranantajallesi ja kerro miten asiat on. Yritä saada joku ratkaisu. Luultavasti voisit maksaa esim. 50€ tai 100€ kuussa velkaasi. Sitten vaan säästetään kaikesta muusta sen aikaa, että velka on maksettu. Parempi sekin, kuin että kämppä lähtee alta.

Ei ole 1000e, 20e on tilillä ruokaan, joten haluan vain sossun maksavan syyskuulle minulle toimeentulotukea.

Vierailija
57/69 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat seuraavaan hakemukseen vuokranantajan kirjoittaman tositteen rästistä ja siitä, että se on maksettu. Samalla kirjoitat oman selvityksen miksi vuokra jäänyt aiemmin rästiin. Etuuskäsittelijän näkökulmasta katsottuna kannattaa PYYTÄÄ, että voiko palkan jättää poikkeuksellisesti huomioimatta. Älä mielellään kirjoita selvityksen perään esim. "palkka on pakko jättää huomioimatta", tai vastaavaa. Itse pyrin aina käsittelemään vastaavat asiat hakijan edun mukaisesti ja harkintaa käyttäen.

Vierailija
58/69 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitat seuraavaan hakemukseen vuokranantajan kirjoittaman tositteen rästistä ja siitä, että se on maksettu. Samalla kirjoitat oman selvityksen miksi vuokra jäänyt aiemmin rästiin. Etuuskäsittelijän näkökulmasta katsottuna kannattaa PYYTÄÄ, että voiko palkan jättää poikkeuksellisesti huomioimatta. Älä mielellään kirjoita selvityksen perään esim. "palkka on pakko jättää huomioimatta", tai vastaavaa. Itse pyrin aina käsittelemään vastaavat asiat hakijan edun mukaisesti ja harkintaa käyttäen.

Kiitos asiallisesta vastauksesta, 57. Näin teen!

Vierailija
59/69 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ano sossusta sosiaalista luottoa, jos ei ole pankista mahdollista saada matalakorkoista lainaa.

Vierailija
60/69 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikot on kantimet saada sossusta nyt apua. Jos et olisi tarvinnut syys-lokakuulle toimeentulotukea niin sitten ei olisi ollut ongelmaa koska sinun ei olisi tarvinnut toimittaa tiliotetta jossa tuo palkka näkyy.