Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tiedä miten jaksan enää työssäni!

Vierailija
01.08.2016 |

Lyhyesti sanottuna, inhoan työtäni! Eniten ärsyttää vuorotyö ja huono palkka. Vuorotyön vuoksi työ on kuin vankila. Monet ihanat suunnitelmat ja juhlat ovat jääneet välistä, koska olen töissä. Ne, joiden mielestä parin euron korvaus epäsäännöllisistä työajoista on riittävä, voivat perustaa keskusteluaan varten oman ketjun! Arvostan joulua perheen kanssa enemmän kuin työvuorosta saatavaa parinkympin "joululisää". En ole löytänyt päivätyötä enkä nykyisessä voi tehdä pelkkää päivävuoroa.

Haaveilen alanvaihdosta, mutta en ole päässyt opiskelemaan. Tällä alalla en näe tulevaisuuttani. Suunnittelin jo avoimen yliopiston väylää, mutta työ vie kaikki mehut enkä jaksa enää perhe- ja työelämän lisäksi vielä opiskella vapaa-aikana. Toisaalta ajatuskin 30 vuotta tällä alalla työskentelystä saa rasvaamaan köyttä. Olen umpikujassa.

Uskon, että täällä on muitakin, jotka jakavat/ ovat jakaneet tuntemukseni. Kertokaa miten olette vastaavassa tilanteessa toimineet.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samat tunteet. Jouduin muuttamaan 200km päähän töiden takia, josta ei edes makseta tarpeeksi. Miehen kanssa nähdään kaksi vkl kuukaudesta... vauvahaaveetkin sai unohtaa muutamaksi vuodeksi.

Vierailija
22/28 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkatonta voi ottaa mistä tahansa töistä, jos haluaa päästä juhliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse esimiehenä ja tunnen hyvin tuon ilmiön. Nuoret vastavalmistuneet ovat into piukassa tekemässä vuorotyötä, mutta kun ikää ja perhettä tulee, vuorotyö käy koko ajan raskaammaksi. Itse väsähdin vuorotyöhön 3- kymppisenä ja se näyttäisi olevan kriittinen raja aika monelle. Uniongelmat lisääntyvät ja palautuminen valvomisesta hankaloituu. Ja sitten on tietenkin lastenhoito-ongelmat.

Vierailija
24/28 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristian Ravantti anoo hulluilla halvat huvit

Vierailija
25/28 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läjihoitajahan voi työskennellä myös päiväkodissa?

Tosin ei sekään varmasti mitään kevyttä työtä ole, mutta olisi säännöllinen päivätyö.

Vierailija
26/28 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinulla oikein ole muita vaihtoehtoja kuin sinnitellä nykyisessä työssä, jatkaa toiveikkaana päivätyön etsimistä tai uudelleenkouluttautua. Valittaminen auttaa vain tiettyyn pisteeseen asti, sitten on tehtävä ratkaisuja.

Jos sinulla on taustalla yo-tutkinto ja lähihoitajaopinnot, niin jatkokoulutuksen vaihtoehtojahan riittää vaikka kuinka! En oikein ymmärrä tuota lähtökohtaista valitusta opiskelun raskaudesta. Niin se vain on kaikilla meillä muillakin, että esim. avoimen opinnot ovat paitsi maksullisia, myös usein raskaita hoitaa työn ja perhe-elämän ohessa. Mutta ajattele pitkällä tähtäimellä hyötyä. Jos et kerran voi jatkaa noin, niin tee tarvittava  muutos!

Itsellä maisterintutkinto, rikkinäinen pätkätyöura taustalla ja kaksi pientä lasta, mutta niin vain olen sinnitellyt ja opiskelemassa uuden ammatin avoimen yo + erillisvalinta -väylän kautta. Mies on ottanut enemmän hoitovastuuta lapsista ja kodista, ja on tehnyt sen mielellään kun tietää, että toimintani on perheen yhteiseksi tulevaksi hyväksi. Raskasta on välillä, mutta jos olisin jäänyt pähkäilemään toivottomaan työmarkkinatilanteeseen, niin olisin vielä enemmän rikki. Tsemppiä!

Vierailija
27/28 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyesti sanottuna, inhoan työtäni! Eniten ärsyttää vuorotyö ja huono palkka. Vuorotyön vuoksi työ on kuin vankila. Monet ihanat suunnitelmat ja juhlat ovat jääneet välistä, koska olen töissä. Ne, joiden mielestä parin euron korvaus epäsäännöllisistä työajoista on riittävä, voivat perustaa keskusteluaan varten oman ketjun! Arvostan joulua perheen kanssa enemmän kuin työvuorosta saatavaa parinkympin "joululisää". En ole löytänyt päivätyötä enkä nykyisessä voi tehdä pelkkää päivävuoroa.

Haaveilen alanvaihdosta, mutta en ole päässyt opiskelemaan. Tällä alalla en näe tulevaisuuttani. Suunnittelin jo avoimen yliopiston väylää, mutta työ vie kaikki mehut enkä jaksa enää perhe- ja työelämän lisäksi vielä opiskella vapaa-aikana. Toisaalta ajatuskin 30 vuotta tällä alalla työskentelystä saa rasvaamaan köyttä. Olen umpikujassa.

Uskon, että täällä on muitakin, jotka jakavat/ ovat jakaneet tuntemukseni. Kertokaa miten olette vastaavassa tilanteessa toimineet.

Et todellakaan ole umpikujassa, vaan uusien valintojen edessä! Asenne kohdalleen ja kohti uutta, mielekkäämpää työuraa alanvaihdon kautta.

Vierailija
28/28 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se köysi pitää rasvata?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi