Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tiedä miten jaksan enää työssäni!

Vierailija
01.08.2016 |

Lyhyesti sanottuna, inhoan työtäni! Eniten ärsyttää vuorotyö ja huono palkka. Vuorotyön vuoksi työ on kuin vankila. Monet ihanat suunnitelmat ja juhlat ovat jääneet välistä, koska olen töissä. Ne, joiden mielestä parin euron korvaus epäsäännöllisistä työajoista on riittävä, voivat perustaa keskusteluaan varten oman ketjun! Arvostan joulua perheen kanssa enemmän kuin työvuorosta saatavaa parinkympin "joululisää". En ole löytänyt päivätyötä enkä nykyisessä voi tehdä pelkkää päivävuoroa.

Haaveilen alanvaihdosta, mutta en ole päässyt opiskelemaan. Tällä alalla en näe tulevaisuuttani. Suunnittelin jo avoimen yliopiston väylää, mutta työ vie kaikki mehut enkä jaksa enää perhe- ja työelämän lisäksi vielä opiskella vapaa-aikana. Toisaalta ajatuskin 30 vuotta tällä alalla työskentelystä saa rasvaamaan köyttä. Olen umpikujassa.

Uskon, että täällä on muitakin, jotka jakavat/ ovat jakaneet tuntemukseni. Kertokaa miten olette vastaavassa tilanteessa toimineet.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä muu auta kuin etsiä se päivätyö.

Vierailija
2/28 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt, mutta alan luonteeseen kuuluu vuorotyö. Todella harvoin on päivätyötä tarjolla. Tällä hetkellä tyydyn valittamaan, koska en muuta keksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt, mutta alan luonteeseen kuuluu vuorotyö. Todella harvoin on päivätyötä tarjolla. Tällä hetkellä tyydyn valittamaan, koska en muuta keksi.

No mikä on tämä ala?

Vierailija
4/28 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuakos käyt töissä. Mikään pakko ei ole.

Vierailija
5/28 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on esim. lähihoitaja, niin kortistoon ei ole mitään asiaa. Aina löytyy joku pahamaineinen kotihoitofirma.

Vierailija
6/28 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua ap. Itse voin hyvin vain silloin kun arjessa on säännölliset ja toistuvat rutiinit. En pärjäisi vuorotyössä. Tsemppiä ja jaksamista sinulle.

Vierailija
7/28 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on esim. lähihoitaja, niin kortistoon ei ole mitään asiaa. Aina löytyy joku pahamaineinen kotihoitofirma.

Tukia saa joka tapauksessa.

Vierailija
8/28 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sairaanhoitaja?

Vierailija
9/28 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulepas nyt meille kertomaan vaatiiko suurtakin rohkeutta esittää noin hieno mielipide tällä palstalla?

Kun minua ei nyt oikein vakuuta tuo ilmaisu, mahtaakohan olla niin, että älykkyysosamääräsi jää alle idiootin?

No hienoa kuitenkin, että olet oppinut edes auttavasti kirjoittamaan.

Vierailija
10/28 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tunteesi.

Minua aina huvittaa, kun kehoitetaan ihmisiä muuttamaan elämäänsä; kun yksi ovi sulkeutuu, toinen avautuu.

Joopa joo, pienessä kaupungissa ei niitä ovia niin paljoa ole avattavaksi ja suuressa taas saranat ovat lujilla, kun niitä avaajia on pilvin pimein.

Useinmiten ainoa ratkaisu on pitää kynsin hampain kiinni siitä tylsästä työstään, joka tuo elannon. Hyvää oloa täytyy yrittää etsiä sitten muilta elämänalueilta.

Vierailija
11/28 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä ihan sama tilanne. Loma lähestyy loppuaan ja töihin paluu ahdistaa. Epäsäännöllinen työaika ja työpaikan sisäiset ongelmat vievät paljon energiaa myös vapaa-ajalta. Harmittaa ihan mielettömästi olla töissä kun muu perhe on kotosalla, etenkin juhlapyhät töissä tympii. Opiskelu kiinnostaa, mutta en ole varma jaksaisinko työn ja perheen lisäksi hoitaa opiskeluja kunnialla. Mä myös asun maalla, joten työ- ja opiskelupaikkoja ei edes ole paljon tarjolla. Välillä on todellakin sellainen olo että on ihan umpikujassa.

Vierailija
12/28 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sairaanhoitaja?

Taustalla yo-tutkinto ja lähihoitajan opinnot.

Vierailija
13/28 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ap tunteen. Mullaollu sama fiilis jo 2vuotta tässä työssä :( kauan miettiny jopa lopareita vaikka uutta työtä en oo ees kattonu haluis vaan pitää lomaa tästä kaikesta .

Vierailija
14/28 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotihoidossa on kai enimmäkseen päivätyötä.

Kai kaikissa työpaikoissa kierrätetään juhlapyhävuoroja tai kysellään vapaaehtoisia.

Vierailija
15/28 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla sairaanhoitaja, kuulostaa niin tutulta... Älä vaivu epätoivoon, ei sinua ole loppuiäksesi tuomittu tuohon työhön. Väsyneenä ei näe muita vaihtoehtoja, mutta aina voi löytyä jokin yllättävä ulospääsy. Ei ehkä juuri nyt, mutta jossain vaiheessa. Usko siihen! Onko mahdollista nyt tehdä esim. lyhennettyä työaikaa?

Vierailija
16/28 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulepas nyt meille kertomaan vaatiiko suurtakin rohkeutta esittää noin hieno mielipide tällä palstalla?

Kun minua ei nyt oikein vakuuta tuo ilmaisu, mahtaakohan olla niin, että älykkyysosamääräsi jää alle idiootin?

Huvittaa vaan tällaiset avautumiset. Ensin mennään ihan omaa ahneuttaan töihin ja sitten aletaan valittamaan kuinka ikäviä hommat ja työajatkin ovat paskoja.

Vierailija
17/28 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotihoidossa on kai enimmäkseen päivätyötä.

Kai kaikissa työpaikoissa kierrätetään juhlapyhävuoroja tai kysellään vapaaehtoisia.

Kotihoito on 2-vuorotyötä, 7-22 välisenä aikana. Töitä vuoden jokaisena päivänä eli myös viikonloppuna ja juhlapyhinä. Kyllähän niitä pyhävuoroja kierrätetään, mutta silti jää paljon viikonloppu- ja pyhämenoja väliin.

Vierailija
18/28 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa vaan tällaiset avautumiset. Ensin mennään ihan omaa ahneuttaan töihin ja sitten aletaan valittamaan kuinka ikäviä hommat ja työajatkin ovat paskoja.

Hullulla halvat huvit, idiootilla ilmaiset.

Miten sinä olet toimeentulosi aikonut järjestää, jäätkö vanhempiesi vai meidän veronmaksajien elätettäväksi?

Kummallinen on kommenttisi.

Vierailija
19/28 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajat saavat pyhätöistä hieman enemmän kuin sen parikymppiä vuorosta...

Vierailija
20/28 |
02.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajat saavat pyhätöistä hieman enemmän kuin sen parikymppiä vuorosta...

En ole sairaanhoitaja ja verojen jälkeen jäävä summa ei korvaa joulua perheen kanssa. Minulle perheaika on arvokkaampaa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän