Pojille ei ole kivoja nimiä
Tästä alkaa tulla vähän ongelma, sillä pian syntyvä vauva ei voi jäädä ilman nimeä. Mulla olisi ollut mielessä pilvinpimein tytönnimiä - ne ovat vaan jotenkin kauniimpia kuin poikien. Poikien nimistä mulla ei ole ikinä ollut yhtään suosikkia. Nimi ei toki ole tärkein asia, mutta mulle kuitenkin olisi tärkeää nimetä poika kauniisti - eikä ajatuksella, että siitä tulee Ville koska en muutakaan keksi ja nimi on pakko olla. Ahdistavaa! :(
Poikien nimet on jotenkin niin tylsiä. Tytöstä olisi tullut ehkä Elise tai Lyydia. Tai Aurora. Tai Pihla, Hilla, Elsi, Helmi tai Aliisa.
Pojalle en keksi kivaa vastinetta. On muutama nimi, joita en inhoa, mutta joita en silti antaisi. Esim. Elias on ihan viehättävä, mutta en halua lapselleni niin yleistä nimeä. Tunnen ihan liian monta Eliasta.
Jaan mielessäni poikien nimet näin:
Oudot luontonimet: tytöille on paljon vakiintuneita "normaaleja" luontonimiä, mutta pojille vain nimiä tyyliin Havu ja Halti. Ei kiitos. Terho on epämiellyttävä, Toukostakaan en pidä. Aarni ja Valo ovat ihan ok, mutta onko Valo kuitenkin liian outo? En tiedä pidänkö Aarnista tarpeeksi. Pyry on ruma, en pidä py- enkä ry-tavuista.
Pappanimet: Väinö on söpö, mutta päiväkodit ovat pullollaan Väinöjä. Minua se häiritsee. Kyllästyn nimiin, joihin törmää joka paikassa. Muista pappanimistä (Martti, Paavo, ym.) en pidä lainkaan. Ei siis pappanimeä.
Lällyt porvarinimet: Benjamin, Daniel, Eliel, Oliver, Rufus, Felix... En pidä. Nimen ei tarvitse olla supisuomalainen, mutta ei myöskään mikään bettrefolk-sävytteinen.
Tylsät perusnimet: Aleksi, Mikko, Teemu, Jani, Samuli, Roope, Lauri, Joonas ym. Nämä vähän ysärisävytteiset joita oli samalla yläasteella. En voisi antaa mitään vanhoihin tuttuihin assosioituvaa nimeä.
Nykyajan massanimet: Eetut, Veetit, Leevit ym.
Pliisut: Nooa, Noel, Jooa, Joel, Neo, Noel, Nino, Leo, Luka, Milo
Oudot ja erikoiset nimet: Jax, Puromatti, Jafar, Cimi ym.
Mä luovutan.
Kommentit (276)
Vivian nimiä myös pojille annettu. Ja tunnen yhden pojan jolla sama nimi.
Laita nimeksi vaikka Retu Albert Joonatan
Älä anna tulevalle miehelle vauvan nimeä.
Vierailija kirjoitti:
Linus, Lucas.
Liinus ja Luukas niin paljon paremmat jos Hämäläinen sukunimenä.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen muutaman todella inhottavan Miikan, joten sitä nimeä en voisi ikinä antaa. Miikka on liian lähellä Miikaa.
Aaro: R-kirjain ei ole kiva ja Salkkari-Aaro tulee mieleen.
Eelis on ihan siedettävä. Onko liian massaa?
Eino on myös ihan kiva, sekin kyllä todella, todella suosittu.
Eeroja tunnen liikaa omasta ikäluokasta.
Niklas - jotenkin limainen, en tiedä miksi. Enemmän miellyttää Nikolas tai Nikolai, mutta koska lapsen sukunimi on tosi tavallinen, nuo nimet olisivat vähän liikaa. Niko ei innosta yhtään, jos joku keksii sitä ehdottaa.
Miko - Töksähtävä ja liian keksityn oloinen.
AP
Aaro ei käy, koska r-kirjain nimessä on ruma, mutta tytölle Aurora on kumminki kaunis? Taidat itse etsimällä etsiä kaikista vaihtoehdoista vikoja.
Vierailija kirjoitti:
Kyrpä-Jooseppi
Herpertti
Joo, muuten hyviä, mutta AP ei hyväksy R-kirjainta nimeen.
Tässä mun omakohtaiset lempparit:
Kristian
Vilho
Viljo
Kalle
Luukas
Elmo
Turo
Ville Valo