Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojille ei ole kivoja nimiä

Vierailija
31.07.2016 |

Tästä alkaa tulla vähän ongelma, sillä pian syntyvä vauva ei voi jäädä ilman nimeä. Mulla olisi ollut mielessä pilvinpimein tytönnimiä - ne ovat vaan jotenkin kauniimpia kuin poikien. Poikien nimistä mulla ei ole ikinä ollut yhtään suosikkia. Nimi ei toki ole tärkein asia, mutta mulle kuitenkin olisi tärkeää nimetä poika kauniisti - eikä ajatuksella, että siitä tulee Ville koska en muutakaan keksi ja nimi on pakko olla. Ahdistavaa! :(

Poikien nimet on jotenkin niin tylsiä. Tytöstä olisi tullut ehkä Elise tai Lyydia. Tai Aurora. Tai Pihla, Hilla, Elsi, Helmi tai Aliisa.

Pojalle en keksi kivaa vastinetta. On muutama nimi, joita en inhoa, mutta joita en silti antaisi. Esim. Elias on ihan viehättävä, mutta en halua lapselleni niin yleistä nimeä. Tunnen ihan liian monta Eliasta.

Jaan mielessäni poikien nimet näin:

Oudot luontonimet: tytöille on paljon vakiintuneita "normaaleja" luontonimiä, mutta pojille vain nimiä tyyliin Havu ja Halti. Ei kiitos. Terho on epämiellyttävä, Toukostakaan en pidä. Aarni ja Valo ovat ihan ok, mutta onko Valo kuitenkin liian outo? En tiedä pidänkö Aarnista tarpeeksi. Pyry on ruma, en pidä py- enkä ry-tavuista.

Pappanimet: Väinö on söpö, mutta päiväkodit ovat pullollaan Väinöjä. Minua se häiritsee. Kyllästyn nimiin, joihin törmää joka paikassa. Muista pappanimistä (Martti, Paavo, ym.) en pidä lainkaan. Ei siis pappanimeä.

Lällyt porvarinimet: Benjamin, Daniel, Eliel, Oliver, Rufus, Felix... En pidä. Nimen ei tarvitse olla supisuomalainen, mutta ei myöskään mikään bettrefolk-sävytteinen.

Tylsät perusnimet: Aleksi, Mikko, Teemu, Jani, Samuli, Roope, Lauri, Joonas ym. Nämä vähän ysärisävytteiset joita oli samalla yläasteella. En voisi antaa mitään vanhoihin tuttuihin assosioituvaa nimeä.

Nykyajan massanimet: Eetut, Veetit, Leevit ym.

Pliisut: Nooa, Noel, Jooa, Joel, Neo, Noel, Nino, Leo, Luka, Milo

Oudot ja erikoiset nimet: Jax, Puromatti, Jafar, Cimi ym.

Mä luovutan.

Kommentit (276)

Vierailija
141/276 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua huvittavat nämä muutamat globaaleista työmarkkinoista kohkaavat, kun pitää muka tavata "omituinen suomalainen etunimi", ihan samalla tavalla sukunimikin! Mitä luulette intialaisten herra ja rouva Singhin ajatelleen, kun antoivat pojalleen nimeä? Sitäkö, että poika kenties hakeutuu joskus vaikka Suomeen töihin ja sitten aito intialainen nimi on niiiin vaikea, että.

Miten olisi joku molemmille sukupuolille sopiva nimi: Vieno, Kaino, Rauni, Toivi, Lahja, Sointu, Varma?

Tai miksi kukaan ei ole ehdottanut nimeä, joka taipuu kansainvälisessäkin suussa? Tarkoitan nimeä Jonne. Olisi pojalla valmiiksi sopiva nimi, jos vaikka sattuisi kasvamaan kieroon ja olisi pahankurinen kolli.

Tai sitten poika nimeltä Päivi.

Onpa uskomattoman kranttu mamma!

Vierailija
142/276 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pietari, Klaus, Vilho

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/276 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliver

Vierailija
144/276 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ivar

Aksel

Vierailija
145/276 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattele ap ortodoksista kalenteria ja lappalaisia nimiä. Miten olisi joku Oula tai Uula tai Mikkal? Entä joku venäläisnimi, Ilja tai Boris? Nämä eivät ole omia lemppareitani, mutta ajattelin ehdottaa. muutenkin katso www.lapsenimi.com, sieltä löytyy vaikka mitä. 

Vierailija
146/276 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti, Matti, Mauno tai Eino. Esim. Matteja tai Maunoja ei ole pienissä nyt kovinkaan paljoa.

Vierailija
147/276 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ihan varma, että odotan tyttöä. Nimet oli mietitty. Varmuuden vuoksi olin myös miettinyt pojalle nimeä.

Sitten lennosta synnytyssaliin ja olin hämmennyksissä kun kukaan ei kysynyt nimiä hätäkasteen varalle (luulin että näin pitää tehdä).

Ja sitten se POIKA oli maailmassa ja mun ensimmäinen ajatus oli nimi, joka ei ollut tullut koko raskausaikana mieleen.

Sen niminen poika on yhä. En kerro nimeä, mutta on sellainen että vanhemmat naiset jäivät makustelemaan nimeä, jännä pilke silmissään ja totesivat "tunsin nuorena yhden samannimisen" - eikä ollut yksittäistapaus tämä.

Kyllä se nimi tulee. Tai vaihtakoon sitten täysi-ikäisenä.

Vierailija
148/276 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miska

Vierailija
149/276 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viima on aika kiva luontonimi.

Vierailija
150/276 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voima, Urho, Sisu, Otso, suomalaisia jäänmurtajien nimiä...

Vierailija
151/276 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petrus

Tatu

Petja

Miska

Rafael

Peetu

Juuso

Taneli

Hannes

Hampus

Eevert

Oskari

Osku

Julius

Vierailija
152/276 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sampo, Kaspian, Kasperi, Joakim, Akseli? :D

Vierailija
153/276 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Topias Topi

Vierailija
154/276 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, mulla on ihan sama ongelma:D just ja just ehkä yksi nimi joka miellyttää.. toivottavasti tulee tyttö😁

Vierailija
155/276 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyrpä-Jooseppi

Herpertti

Vierailija
156/276 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontonimi pojalle: Ahti.