Pojille ei ole kivoja nimiä
Tästä alkaa tulla vähän ongelma, sillä pian syntyvä vauva ei voi jäädä ilman nimeä. Mulla olisi ollut mielessä pilvinpimein tytönnimiä - ne ovat vaan jotenkin kauniimpia kuin poikien. Poikien nimistä mulla ei ole ikinä ollut yhtään suosikkia. Nimi ei toki ole tärkein asia, mutta mulle kuitenkin olisi tärkeää nimetä poika kauniisti - eikä ajatuksella, että siitä tulee Ville koska en muutakaan keksi ja nimi on pakko olla. Ahdistavaa! :(
Poikien nimet on jotenkin niin tylsiä. Tytöstä olisi tullut ehkä Elise tai Lyydia. Tai Aurora. Tai Pihla, Hilla, Elsi, Helmi tai Aliisa.
Pojalle en keksi kivaa vastinetta. On muutama nimi, joita en inhoa, mutta joita en silti antaisi. Esim. Elias on ihan viehättävä, mutta en halua lapselleni niin yleistä nimeä. Tunnen ihan liian monta Eliasta.
Jaan mielessäni poikien nimet näin:
Oudot luontonimet: tytöille on paljon vakiintuneita "normaaleja" luontonimiä, mutta pojille vain nimiä tyyliin Havu ja Halti. Ei kiitos. Terho on epämiellyttävä, Toukostakaan en pidä. Aarni ja Valo ovat ihan ok, mutta onko Valo kuitenkin liian outo? En tiedä pidänkö Aarnista tarpeeksi. Pyry on ruma, en pidä py- enkä ry-tavuista.
Pappanimet: Väinö on söpö, mutta päiväkodit ovat pullollaan Väinöjä. Minua se häiritsee. Kyllästyn nimiin, joihin törmää joka paikassa. Muista pappanimistä (Martti, Paavo, ym.) en pidä lainkaan. Ei siis pappanimeä.
Lällyt porvarinimet: Benjamin, Daniel, Eliel, Oliver, Rufus, Felix... En pidä. Nimen ei tarvitse olla supisuomalainen, mutta ei myöskään mikään bettrefolk-sävytteinen.
Tylsät perusnimet: Aleksi, Mikko, Teemu, Jani, Samuli, Roope, Lauri, Joonas ym. Nämä vähän ysärisävytteiset joita oli samalla yläasteella. En voisi antaa mitään vanhoihin tuttuihin assosioituvaa nimeä.
Nykyajan massanimet: Eetut, Veetit, Leevit ym.
Pliisut: Nooa, Noel, Jooa, Joel, Neo, Noel, Nino, Leo, Luka, Milo
Oudot ja erikoiset nimet: Jax, Puromatti, Jafar, Cimi ym.
Mä luovutan.
Kommentit (276)
Ilari
Anton
Aaron
Luontonimet on niiiin teennäisiä.
Hyvä ketju. Meillä sama pulma. Tytölle olisi vaikka mitä kivoja nimiä kuten Saimi, Iiris tai Iida.
mutta poika tulossa. Alvar, Kaarlo tai Darius miellyttäisi eniten. Mies taas ei oikein lämpene kuin tuolle Kaarlolle.
Pasi
Aki
Hannu
Antero
Juha
Heikki
Jukka
Pertti
Petri
Tapio
Antti
Pekka
Jouni
Lasse
Samuli
Vesa
Pauli
Tommi
Markku
Veikko
Ilkka
Toni
Tomi
Joona
Aulis? Minusta todella ihana nimi niin pienelle pojalle kuin miehellekin.
Vierailija kirjoitti:
NYT KEKSIN!! PETJA TAI ILJA!!
Molemmat kuulostaa itäeurooppalaisilta naisilta
Aika suopee tosiaankin on sun lista.
Joko ap. pisti adoptiotoiveen menemään ;D
Kiinnostaisi myös ap.n nimi
...siis suppee lista tuo ap:n
Me löydettiin tosi kivat nimet. Omasta mielestä. Ja sehän se pääasia.
Lue nimikirjaa. Kysele suvuistanne vähän kauempaakin. Hienoja löytyy.
Hannes on yksi mun suosikeista, jota ei vielä ole täällä mainittu. Epäilen kyllä, ettei ap tällekään syty :D
Kristo tai Kristian
Tapani
Kauri
Mikael
Janne
Pessi
Petro
Olen tuskastellut samaa kuin ap. Pojasta tulee varmaan nimetön. Yhden kivan kuulloisen nimen olen keksinyt, mutta senkin pitää olla raamatullinen nimi, joka taas on yksi ehdoton ei-kriteeri nimivalinnassa. Vaikeaa on.. Olemme monikulttuurinen perhe, eli nimen pitäisi olla kansainvälinen, helppo, kiva ja ymmärrettävä monella kielellä. Emme kuulu mihinkään uskontokuntaan, emmekä halua kristillistä tai minkään muun uskonnollisen tradition nimeä.
Esikoisemme nimeksi valikoitui Kalervo ja kuopuksemme Reijo.
Sebastian, Onni, Lasse, Oula, Toni, Vili, Aapo, Eero, Eetu
Juho