Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojille ei ole kivoja nimiä

Vierailija
31.07.2016 |

Tästä alkaa tulla vähän ongelma, sillä pian syntyvä vauva ei voi jäädä ilman nimeä. Mulla olisi ollut mielessä pilvinpimein tytönnimiä - ne ovat vaan jotenkin kauniimpia kuin poikien. Poikien nimistä mulla ei ole ikinä ollut yhtään suosikkia. Nimi ei toki ole tärkein asia, mutta mulle kuitenkin olisi tärkeää nimetä poika kauniisti - eikä ajatuksella, että siitä tulee Ville koska en muutakaan keksi ja nimi on pakko olla. Ahdistavaa! :(

Poikien nimet on jotenkin niin tylsiä. Tytöstä olisi tullut ehkä Elise tai Lyydia. Tai Aurora. Tai Pihla, Hilla, Elsi, Helmi tai Aliisa.

Pojalle en keksi kivaa vastinetta. On muutama nimi, joita en inhoa, mutta joita en silti antaisi. Esim. Elias on ihan viehättävä, mutta en halua lapselleni niin yleistä nimeä. Tunnen ihan liian monta Eliasta.

Jaan mielessäni poikien nimet näin:

Oudot luontonimet: tytöille on paljon vakiintuneita "normaaleja" luontonimiä, mutta pojille vain nimiä tyyliin Havu ja Halti. Ei kiitos. Terho on epämiellyttävä, Toukostakaan en pidä. Aarni ja Valo ovat ihan ok, mutta onko Valo kuitenkin liian outo? En tiedä pidänkö Aarnista tarpeeksi. Pyry on ruma, en pidä py- enkä ry-tavuista.

Pappanimet: Väinö on söpö, mutta päiväkodit ovat pullollaan Väinöjä. Minua se häiritsee. Kyllästyn nimiin, joihin törmää joka paikassa. Muista pappanimistä (Martti, Paavo, ym.) en pidä lainkaan. Ei siis pappanimeä.

Lällyt porvarinimet: Benjamin, Daniel, Eliel, Oliver, Rufus, Felix... En pidä. Nimen ei tarvitse olla supisuomalainen, mutta ei myöskään mikään bettrefolk-sävytteinen.

Tylsät perusnimet: Aleksi, Mikko, Teemu, Jani, Samuli, Roope, Lauri, Joonas ym. Nämä vähän ysärisävytteiset joita oli samalla yläasteella. En voisi antaa mitään vanhoihin tuttuihin assosioituvaa nimeä.

Nykyajan massanimet: Eetut, Veetit, Leevit ym.

Pliisut: Nooa, Noel, Jooa, Joel, Neo, Noel, Nino, Leo, Luka, Milo

Oudot ja erikoiset nimet: Jax, Puromatti, Jafar, Cimi ym.

Mä luovutan.

Kommentit (276)

Vierailija
161/276 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valo olisi mun mielestä loistava nimi. Kaansainvälinen se ei ole, mutta loppuu kuitenkin o-kirjaimeen mikä viestittää miessukupuolesta. Helppo lausua ja vaikea vääntää lempinimiä, mikä on mielstäni vain plussaa. :D

Vierailija
162/276 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatu on mun lemppari nimi. Jotenkin iloinen ja helppo nimi.  Tatu Kristian olisi varmaan poikani nimi jos pojan saisin. Tai Tatu Vivian. Tietysti riippuu sukunimestä. Minusta taas pojalle on enemmän nimivaihtoehtoja kuin tytölle. Toisaalta myönnän, että vaikeaa on. Yritin tässä miettiä ja ei mitään uutta mieleen tullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/276 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun auta kun odottaa että vauva syntyy ja katsoa miltä hän näyttää. Yleensä vauvan kasvoista saa jonkinlaisen viban että onko suloinen sinisilmä jolle sopii jokin pehmeä nimi vai pitkä paksutukkainen ja hieman leveähköpäinen jolle sopisi enemmän joku lyhyt ytimekäs nimi.

Vierailija
164/276 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaius

Vierailija
165/276 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen että vivian on kyllä tytön nimi 😯

Vierailija
166/276 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotuksia:

Onni

Osma - sopivan harvinainen

Sisu

Sampo

Tapio - komea kansallinen

Touko

Urho

Taisto

Vesa - neutraali

Itselleni ei kelpaisi esim. kristillinen nimi.

Vierailija
167/276 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risto?

Tai portugalilainen nimi Rui. Olen tuohon nimeen ihastunut.

Vierailija
168/276 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasper

Jasper

Jesper

Jesse

Vierailija
169/276 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki on paskaa, niin pitää vain valita se vähiten paska.

Vierailija
170/276 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristian, Emil, Eemeli, Leevi, Valtteri, Santeri, Oskari, Eelis

Vierailija
171/276 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julius

Vierailija
172/276 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

LUUKAS <3 anna lapsellesi nimeksi Luukas :)

Vierailija
173/276 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimen tarkoitus ei ole miellyttää sinua vaan kantajaansa, jos ketään.

Kyllä mulle on tärkeää pitää nimestä, jonka annan omalle lapselleni. En mä voisi antaa vaikka nimeä Jussi, jos en pidä siitä.

Viljamikaan ei miellytä :( Ehkä vähän liian pappamainen. On myös liikaa sekoitus tytön ja pojan nimeä.

AP

Sinä, sinä ja sinä. Koko maailma pyörii sinun ympärilläsi. Säälin jo nyt lastasi!

Vierailija
174/276 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marko

joni

jani

antti

asseri

Vierailija
175/276 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosti, Kaapo, Oula, Axel, Elliot, Filip, Jakob, Jaakko, Joakim, Henrik, Johan, Leo, Theo, Valter, Vilhelm, Vilho, Benjam, Samuel

Vierailija
176/276 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöinen miesviha-aloitus tällä kertaa.

Sukupuoliroolit kun kääntää toisinpäin niin soppa olisi valmis. Tule isä maansa myyneenä kun tytöille ei ole kivoja nimiä :( ...

Vierailija
177/276 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valo on kiva.

Yhden Valo-pojan tunnen. Hyvä puoli, ettei ole liian yleinen, muttei sillä lailla outo, että kuulija joutuisi miettimään, että anteeksi mikä...eikä myöskään sekoitu mihinkään toiseen nimeen.

En tykkää yhtään joistain nimistä väännetyistä "omaperäisistä" versioista. Niiden kanssa saa lapsi olla aina selittelemässä.

Vierailija
178/276 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisto tai Ahti.

Vierailija
179/276 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa kyllä tosi kivat ehdotukset!

Vierailija
180/276 |