Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni ja minun syömätottumukset eroaa liikaa toisistaan

Vierailija
31.07.2016 |

Ollaan oltu 10 vuotta yhdessä. Itse syön kasvispainoitteisesti ja vain harvoin lihaa, luomua ostan myös paljon ja täysjyvää, tuoreita vihanneksia, hedelmiä jne. Maidon sijaan käytän kauramaitoa ja kahvin sijaan juon teetä. Mies... Noh. Syö paljon punaista lihaa, juo kahvia useamman kerran päivässä, vetää maitoa litratolkulla, hänestä on ihan se ja sama onko ruoka luomua vai ei jne. Makkaraakin syö, mikä on itselleni ehdoton ei.

Olen aina ollut lähinnä kasvissyöjä, vaikka totaalikieltäytyjä en ole lihasta koskaan ollutkaan. Tämä on aina ollut miehelle täysin ok. Olen kuitenkin iän karttuessa alkanut kiinnittää enemmän huomiota ruokavalioon ed. mainituilla valinnoilla. Ollaankin onnistuttu riitelemään nyt siitä, että miehen mielestä kiinnitän syömääni ruokaan huomiota täysin turhaan ja että hänen tapansa on paljon parempi ja kato nyt kuinka terve hänkin on (ikää alle 30v, totta kai perusoletuksena hyvänen aika on, että sen ikäisessä ei VIELÄ näy ravinnon vaikutukset).

Onko teillä muilla pariskunnilla suuria eroja syömätottumuksissa, aiheuttaako suuret erot riitoja? Oletteko tehneet kompromisseja? Voiko tämä toimia vielä kymmeniä vuosia eteenpäin, että ollaan näin erilaisia tässä asiassa?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta. Todella outoa olisi, jos kumpikin kokkaisi omat sapuskansa.

Vierailija
22/40 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sairauksien takia hyvin erilaiset ruokavaliot (minulla on diabetes ja verenpainetauti, miehellä allergioita), mutta ymmärrämme toistemme ruokarajoitukset ja kaupassa käydessämme ostamme toisellekin sellaista, mitä hän voi syödä ja mistä pitää. Mutta tämä on vähän eri asia, koska syyt rajoituksiin ovat terveydellisiä eikä asiaan liity toisen ruokavalion ylenkatsomista tai halveksuntaa, on vain itsestään selvää että mies ei saa syödä esim. pähkinöitä enkä minä voi vetää pussillista irtokarkkeja tai sipsejä yhteen menoon.

Voisitko rakastaa miestäsi siitä huolimatta, että hän syö epäterveellisesti, vai onko sinulle tärkeämpää saada olla oikeassa ja nalkuttaa? Sellainen vaikutelma tuosta vähän jäi...

Jos mies ei jaksa normaalielämää ruokavalionsa tähden ja veriarvot ovat mitä sattuu, kumpi on oikeassa? Ei ap

Tästä syystä teillä menee huonosti

Ei meillä mene enää minkäänlaisesti. En ala kasvattamaan aikuista miestä ja kyllästyin hänen voimattomuuteensa. Vettäkään ei voinut juoda kun se oli pahaa, aina olisi pitänyt olla mehua.

"minä olen aina oikeassa"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nenä kertoo ensimmäisenä jos jotain on vialla: pidätkö ap miehesi ominaishajusta?

Jos pidät, suhteella on vielä pohjalla se alkuperäinen viehätys ja sille on hyvä rakentaa. Jos et, olet jo tavallaan luovuttanut eikä mikään mitä mies tekee tai on tekemättä enää auta.

Vierailija
24/40 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu yhdessä 1v. Ensimmäisen puolen vuoden aikana lihoin 10kg kun söin samaa ruokaa kuin mies. Mä olen aina katsonut mitä syön ja kuinka paljon. Mies syö mitä sattuu. Usein makkaraa. Isoja annoksia.

Vierailija
25/40 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista. Tuntuu vaan hirveän aikaa vievältä ja ns. "turhalta" tehdä kahta eri ruokaa, olisi niin paljon helpompaa kun voisi tehdä yhden ruoan ja sitä sitten syötäisiin. Kaiken lisäksi kun minä olen aina se, joka ruoan tekee. Tästä lähin mies saa kyllä itse valmistaa ruokansa ja minä teen, mitä teen. Voi olla, että muuttuu ääni kellossa kun joutuukin itse näkemään sen vaivan ruokaostosten ja ruoan valmistuksen kanssa. Ap

Vierailija
26/40 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nenä kertoo ensimmäisenä jos jotain on vialla: pidätkö ap miehesi ominaishajusta?

Jos pidät, suhteella on vielä pohjalla se alkuperäinen viehätys ja sille on hyvä rakentaa. Jos et, olet jo tavallaan luovuttanut eikä mikään mitä mies tekee tai on tekemättä enää auta.

Kyllä pidän, se on sama haju, mikä oli 10v sittenkin. Silti tämä syömisjuttu nyppii... Ap

Vierailija
27/40 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sairauksien takia hyvin erilaiset ruokavaliot (minulla on diabetes ja verenpainetauti, miehellä allergioita), mutta ymmärrämme toistemme ruokarajoitukset ja kaupassa käydessämme ostamme toisellekin sellaista, mitä hän voi syödä ja mistä pitää. Mutta tämä on vähän eri asia, koska syyt rajoituksiin ovat terveydellisiä eikä asiaan liity toisen ruokavalion ylenkatsomista tai halveksuntaa, on vain itsestään selvää että mies ei saa syödä esim. pähkinöitä enkä minä voi vetää pussillista irtokarkkeja tai sipsejä yhteen menoon.

Voisitko rakastaa miestäsi siitä huolimatta, että hän syö epäterveellisesti, vai onko sinulle tärkeämpää saada olla oikeassa ja nalkuttaa? Sellainen vaikutelma tuosta vähän jäi...

Jos mies ei jaksa normaalielämää ruokavalionsa tähden ja veriarvot ovat mitä sattuu, kumpi on oikeassa? Ei ap

Tästä syystä teillä menee huonosti

Ei meillä mene enää minkäänlaisesti. En ala kasvattamaan aikuista miestä ja kyllästyin hänen voimattomuuteensa. Vettäkään ei voinut juoda kun se oli pahaa, aina olisi pitänyt olla mehua.

"minä olen aina oikeassa"

No tässä asiassa kyllä. Arvaa kumpi ei saanut luovuttaa verta kun menimme sinne yhdessä? Arvaa kuka oli vitivalkoinen kun kuittasi aterian munkilla? Kumpi osti yhden suklaapatukan ja kumpi viisi? Ei se minua enää haittaa, mies voi etsiä naisen joka ei halua tehdä muuta kuin maata sängyssä ja nukahdella istualleen kun verensokeri on koko ajan liian alhaalla. Minä olen sekasyöjä mutta sentään syön sitä ruokaa kun tarvitsen energiaa enkä horise että en syö paljon kun lihon ja sitten syön tunnin päästä pullaa ja karkkia.

Vierailija
28/40 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs ongelma tuossa on? Kumpikin syö tavallaan.

Vierailija
29/40 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääasiassa kokkaan meillä ja se tarkoittaa, että perhe syö mitä laitan. Jos mies tai teinit haluavat jotain muuta, sitten vain kipaisevat kauppaan ja kokkaavat itse mitä mieli tekee. Meilläkin miehellä on aika paljon sellaisia ruokia, joista pitää ja minä en. Hän saa syödä niitä ihan niin paljon kuin huvittaa ja minä syön muuta. 

Vierailija
30/40 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista. Tuntuu vaan hirveän aikaa vievältä ja ns. "turhalta" tehdä kahta eri ruokaa, olisi niin paljon helpompaa kun voisi tehdä yhden ruoan ja sitä sitten syötäisiin. Kaiken lisäksi kun minä olen aina se, joka ruoan tekee. Tästä lähin mies saa kyllä itse valmistaa ruokansa ja minä teen, mitä teen. Voi olla, että muuttuu ääni kellossa kun joutuukin itse näkemään sen vaivan ruokaostosten ja ruoan valmistuksen kanssa. Ap

No on outoa, että olet tähän astikaan valmistanut miehen sapuskat! Jos ei sun pöperöt kelpaa, niin tietenkin hänen kuuluu itse tehdä ruokansa. Eihän siinä ole mitään järkeä, että sinä teet kaksi ateriaa.

Vierailija
31/40 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanan omahyväinen sävy tuossa, miten kerrot omasta syömisestäsi. Ja mies tietysti "vetää" sitä maitoa. :D Mässyttäminen jäi puuttumaan.

Niin oli. Naisen valinta = hyvä, miehen valinta = paha. Ihmettelin vain, miksi sekin piti mainita, että nainen juo teetä, mutta mies kahvia? Ihme ettei tullut mainintaa, että nainen tykkää kissoista, mutta mies koirista.

Vierailija
32/40 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkuperäisessä viestissä ei mielestäni käynyt selväksi, että kokkaat myös miehen liharuoat. Miksi ihmeessä? Näinhän edesautat käytöstä, josta et edes pidä. Antaa äijän itse valmistaa makkaransa, tai sitten syö sinun valmistamia ihania kasvisruokia (joista ei edes huomaa että liha "puuttuu").

Vierailija
33/40 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä vakka ja kansiovat samanlaisia? itselle ei käy että toinen lihoo ja laittaa ruokaan nautiskelun takia tuplat millä pärjättäs! onhan tuo yhteydessä muuhunkin.

Vierailija
34/40 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomulla ei ole tavallisia kasviksia kummoisempia terveysvaikutuksia, ja eettiselle syöjälle sopii makkara paremmin kuin kokoliha, koska siinä käytetään ruhon osia jotka muuten menisivät huķkaan.

Tietty jos syy liomun syöntiin on se että kannattaa kestävää maataloutta, niin eipä sitten ole nokan koputtamista.

Vierailija
35/40 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään kauramaitoa. On vaan kauralientä jota itse en pistäisi suuhuni mistään hinnasta.

Maito:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Maito

Ette osaa puhua suomen kieltä kun nimitätte kauralimaa maidoksi. 

Vierailija
36/40 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luomulla ei ole tavallisia kasviksia kummoisempia terveysvaikutuksia, ja eettiselle syöjälle sopii makkara paremmin kuin kokoliha, koska siinä käytetään ruhon osia jotka muuten menisivät huķkaan.

Tietty jos syy liomun syöntiin on se että kannattaa kestävää maataloutta, niin eipä sitten ole nokan koputtamista.

Luomu on kestävää luonnon kannalta ei ihmisen. Jos syö luomua kestävän kehityksen kannalta niin silloin ei voi kannattaa maahanmuuttoa koska se ei ole kestävää kehitystä vaan jyrkän päinvastaista.

Vierailija
37/40 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä olen kasvissyöjä ja mies syö paljon lihatuotteita. Jos on yksin kotona, elää melkein pelkillä lihapiirakoilla. Kuitenkin minä teen meillä ruoat ja mies syö kiltisti kaiken mitä tarjotaan :)

Meillä siis toimii koska mies on vain tyytyväinen kun joku muu laittaa ruoat ja syö mieluummin minun tekeleitäni kun laittaa kaiken itse. Ostaa kyllä leikkeleitä sun muita omiksi leivänpäällisiksi, mutta jos se tekee hänet onnelliseksi niin siitä vaan :D

Vierailija
38/40 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä kasvissyöjä ja mies sekis. Tehdään yhteistä ruokaa silloin kun keksitään joku sopiva ruoka mut yleensä syödään omia ruokia, lisäke ja salaatit tehdään yhdessä mutta proteiinit omat. Ei ole ongelma jos siitä ei tee ongelmaa.

Vierailija
39/40 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä minä olen kasvissyöjä ja mies syö paljon lihatuotteita. Jos on yksin kotona, elää melkein pelkillä lihapiirakoilla. Kuitenkin minä teen meillä ruoat ja mies syö kiltisti kaiken mitä tarjotaan :)

Meillä siis toimii koska mies on vain tyytyväinen kun joku muu laittaa ruoat ja syö mieluummin minun tekeleitäni kun laittaa kaiken itse. Ostaa kyllä leikkeleitä sun muita omiksi leivänpäällisiksi, mutta jos se tekee hänet onnelliseksi niin siitä vaan :D

No eipä "liha"piirakoissa paljon sitä lihaa ole. Kaikkea kasvisperäistä kyllä :)

Vierailija
40/40 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään kauramaitoa. On vaan kauralientä jota itse en pistäisi suuhuni mistään hinnasta.

Maito:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Maito

Ette osaa puhua suomen kieltä kun nimitätte kauralimaa maidoksi. 

Se on KAURAJUOMA.