Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarjoaisitko raskaana olevalle tulta savukkeeseen? Iltapulun toimittaja testasi

Vierailija
31.07.2016 |

Kyllä minäkin tarjoaisin. Ei minusta ole ulkopuolisen asia moralisoida kenenkään valintoja eikä varsinkaan ruveta mitään saarnaa pitämään keskellä katua.

Ei se raskaana olevan tupakointiin vaikuta sitä sun tätä, jos ei saa satunnaiselta ohikulkijalta tulta.

http://www.iltalehti.fi/terveys/2016072521956211_tr.shtml?_ga=1.1553874…

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohderyhmäksi oli valikoitunut luonnollisesti itse tupakoivat. Toimittajahan menee polttavien ihmisten luo. Harva tupakoimaton edes pitää tulentekovälineitä mukanaan. 

On selvä, että itse tupakoivat suhtautuvat tupakointiin sallivammin eli otos on vääristynyt täysin. 

Vierailija
2/18 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jasitäpaitsi en kulje tikut mukana koska en tarvi. Sanoisin että miksi vedät myrkkyä ehdoin tahdoin sisään ja sulla siellä kasvaa tulevaisuuden toivo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoaisin, mutta en ehkä voisi välttää paheksuvaa katsetta. Tarkoitan, että se tulisi tahattomasti tuollaisessa tilanteessa. 

En kuitenkaan sanoisi mitään. Valistus on terveydenhuollon tehtävä, mahdollinen moralisointi lähipiirin -- ei satunnaisen kaduntallaajan. 

Vierailija
4/18 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi. Saattaisin sanoa että älä polta raskaana.

Vierailija
5/18 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jasitäpaitsi en kulje tikut mukana koska en tarvi. Sanoisin että miksi vedät myrkkyä ehdoin tahdoin sisään ja sulla siellä kasvaa tulevaisuuden toivo.

Turha kysyä sellaista, johon ei saa mitään vastausta. Jokainen raskaanaoleva kyllä tietää, että sikiölle ei tee hyvää äidin polttaminen. 

Eli minusta vain ihan turhaa pään aukomista 

Vierailija
6/18 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anraiai, koska ei ole antaa tulta. Itse en ole koskaan edes maistanut tupakkaa enkä ymmärrä miksi sitä pitää polttaa. Musta sama kuin käärisi setelin rullalle ja pistäisi tuleen.

Vierailija
7/18 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En polta eikä mulla siksi ole mitään tulentekovälineitä mukana. Mutta jo ihan sivustakatsojana varmaan huomauttaisin naiselle, että oletpa paska äiti kun vahingoitat vauvaasi.

Joku voi sanoa, että mitä se mulle kuuluu. Ei mulle kuulukaan mitä nainen itselleen tekee, mutta kun samalla vahingoitetaan viatonta lasta, niin kyllä siihen saa puuttua. Sama jos näkisin, että lasta lyödään kadulla. Se tosin on jo oikeasti rikollista. Raskaudenaikainen tupakointikin pitäisi olla laissa rankaistavaa. Se on lapsen pahoinpitelyä. Juomisesta tai huumeidenkäytöstä nyt puhumattakaan.

Vierailija
8/18 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ärsyttävä surumielinen pimputusmusiikki taustalla.. tuota naista saattaa kyllä luulla vain lihavaksikin? Ja tosiaan, kyselee VAIN tupakoijilta.

Vierailija
9/18 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin kyllä ja olisin ystävällinen. Autan kyllä kaikkia jos vaan voin .

Vierailija
10/18 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin, jos olisi tulivälineitä mukana, mitä juuri koskaan ei ole; ja mainittu vaivautuminen muuten sopisi sen hetkiseen tilanteeseeni. En moralisoisi, omahan on asiansa ja vastuunsa.

Vierailija
11/18 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista. Kaksi tällaista naista on ollut työkavereina. Itsekin siis poltin, muttei ollut vielä lapsia. Toinen vaikutti oikeasti yksinkertaiselta, kun ei edes yrittänyt vähentää. Tunnin välein siellä tupakkapaikalla seisoi.😢

Toinen oli kai niin heikko, että sortui aina siihen. Hän ei kehdannut ostaa omia tupakkeja, niin pummi toisilta jatkuvasti.😁

Vierailija
12/18 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt monta naista jolla on aivan raskausmahaa muistuttava pallomaha, ilman että ovat raskaana. Ei voi oikeastaan tietää onko tupakoija raskaana, vaikka siltä kovasti näyttäisikin. En siis lähtisi ketään ainakaan kovaan ääneen moralisoimaan, kun ei voi tietää mikä henkilön tausta on.

T. Hoitaja

Vierailija
13/18 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä erottaa lihavan ja raskaana olevan?? 

Vierailija
14/18 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoaisin ja hymyilisin kauniisti

Vierailija
15/18 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt monta naista jolla on aivan raskausmahaa muistuttava pallomaha, ilman että ovat raskaana. Ei voi oikeastaan tietää onko tupakoija raskaana, vaikka siltä kovasti näyttäisikin. En siis lähtisi ketään ainakaan kovaan ääneen moralisoimaan, kun ei voi tietää mikä henkilön tausta on.
T. Hoitaja

No tämä juuri. Aina sanotaan, miten hirveä tilanne on, kun luullaan, että joku on raskaana vaikkei olekaan. Miksi tässä tekisin tuollaisen oletuksen?

Vierailija
16/18 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirä on lähes mahdoton tietää onko raskaana vai lihava. Minä en ainakaan pysty useinkaan sanomasn. Antaisin tulta jokatapauksessa.

Vierailija
17/18 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei tarjoa huumeita narkkarille niin tämä lopettaa huumeiden käytön tai jos ei tarjoa alkoholia alkoholistille niin tämä raitistuu. Jos raskaana oleva nainen ei välitä lapsensa terveydestä niin ei muiden sanomiset siihen auta, kauheaa jeesustelua koko artikkeli. Minulla ei ole tulta koska enkä polta joten en tarjoa kenellekään enkä mielelläni tarjoaisi raskaana olevalle jos tämä tahtoisikin mutta olisi noloa alkaa saarnaamaan jos tämä näkisi että minulla on sytkäri tai tulitikut mukana. Sitäpaitsi mistä tosiaan tietää onko joku lihava vai raskaana.

Vierailija
18/18 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarjoaisi kenellekään tulta, koska en kanna tulentekovälineitä mukana. Voisin sanoa ihan jokaiselle kysyjälle, että kantsii lopettaa niin sulla ei ois totakaan ongelmaa, että pitää pummia tulta...