Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ateistit, eikö teitä koskaan mietitytä että entä

Vierailija
30.07.2016 |

jos Jumala onkin olemassa? Ja olette menossa helvettiin.

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"The creator gave us the brains to prove he doesn't exist. It is better to build a seismograph than to worship the volcano.”

Nation - Terry Pratchett

Vierailija
22/97 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Elämä on sattumaa. Universumin historiassa parin tuhannen vuoden aikajakso on mitättömän pieni ajanjakso. Missä vaiheessa Jumala olisi laittanut uskon ihmiseen? Ja ne kaikki ennen kuvitteellista Jeesusta eläneet olisivat joutuneet kadotukseen. Haloo ! Ei ole mitään Jumalaa. Kait se jumala olisi antanut uskon ja armon kaikille aiemminkin.

Ja kun ihminen kehittyi apinasta, niin missä vaiheessa se tuli se usko sinne päähän?

Miettikääpä tilannetta, että jos menisi vaimoni ja vauvani kanssa autiolle saarelle loppuelämäkseni. Olemme ateisteja. Lapselle ei autiolla saarella puhuttaisi mitään uskosta eikä uskonnoista.

Olen varma, että laspi ei kasvaessaa rupeaisi puhumaan mistään uskosta. Mitään uskoa ei tulisi. Jos jumala olisi olemassa, autiolla saarellakin se laittaisi uskon ja armon lasten päähän. Mutta ei sitä tilannetta tulisi.

Lukekaa universumin rakenne, opiskelkaa kemiaa ja fysiikkaa, maailman lainalaisuuksia.

Ymmärrätte hyvin pian, että elämä on sattumaa... sattuman oikusta arkkiakteerista evoluutiossa kehittyi lopulta ihminen.

Usko on mielestäni huono asia. Jos on niin tyhmä, ettei omilla aivollaan kykene etsimään vastauksia kysymyksiin, niin on helppo löytää kaikkeen vastaus jumalasta.

Jos uskoo jumalaan, niin ei voi edes keksiä mitään uutta. Kaikkeen on aina vastaus usko ja jumala. HÖPÖ HÖPÖ!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
24/97 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, ei mietitytä.

Paljon enemmän mietityttää ja käy sääliksi lapsenuskoisesti uskovia, jotka eivät uskalla kyseenalaistaa uskoansa ja katsoa mitä muita kuin yhtä kehäpäätelmää* heidän uskon puolesta esittämät todisteet ovat.

Ymmärrän, että syvästi uskovan on vaikea luopua toiveajattelusta, jospa sittenkin se olisi totta muutenkin kuin vain kunkin uskovan omassa ja uskovien kesken yhteisessä mielikuvituksessa.  Rehellisyyden nimissä kuitenkin soisi kunkin oivaltavan, että kyse on  vain kollektiivisesta harhasta johon he ovat itsensä suggestoineet.

*)  lukekaa Dawkisin Jumalharha, jos todisteiden uskontojen köykäisyys ei ole teille selvä asia.

Vierailija
25/97 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeestaan. Vaikka mä uskoisin Jumalaan, niin mun olis hyvin vaikea pitää taivas- ja helvettimytologiaa totena, vaan ennemminkin Jumala olis maailmankaikkeuden luoja ja maailmas vaikuttava voima. Kenties joku alkulähde, joka virtais vain uskoviin, ja josta ateistit jäisivät paitsi Jumalan kieltäessään.

Vaikea ajatella, että ateismi olis rakastavan Jumalan silmissä niin suuri rikos, että siitä olis rankaistava helvetillä. Kristinuskon mukaan ainakin usko on lahja ja Jumalan työ ihmisessä. Ei ihmisen omaa ansiota tai mikään päätös. Vaikka tietenkin, jos kristinusko onkin totta, niin eihän siinä sitten ihmisen aatoksilla ja tuntemuksilla siitä mikä on reilua ja uskottavaa, ole mitään väliä ihmiskunnan ulkoiseen totuuteen ja moraaliin verratessa. Aina voi olla väärässä.

Vierailija
26/97 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei rehellisesti sanottuna juuri kiinnosta joudunko kuolemani jälkeen Helvettiin. Vaikka Raamatun Jumala ilmestyisi yhtäkkiä ilmestyisi eteeni ja todistuksena jumaluudestaan kirjoittaisi nimensä tulikirjaimin taivaalle, se ei tekisi minusta uskovaista, minusta vain tulisi gnostinen malteisti.

Vierailija
27/97 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kaikkivaltias ei anna uskoa ihmisille, jos pitää sen puuttumista niin suurena syntinä, että siitä pitää ihmistä rankaista? Miksi kaikkivaltias itseasiassa antaa suurimmalle osalle luoduistaan aivan toisenlaisen uskon, kuin mitä pelastuksen edellytyksenä pitää? Oletko sinä ap koskaan ajatellut tätä? Vai uskotko sinä vain jotta välttyisit helvetiltä?

Vierailija
28/97 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

uskis. Eikö koskaa epäilytä että palvot väärää jumalaa ja joudut helvettiin?

Vierailija
29/97 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan. Ja vaikka olisikin, olisi ihan naurettavaa joutua helvettiin, kun on ollut vain realistinen.

Vierailija
30/97 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipäänsä idea että yliluonnollinen olento tarvii ihmisen palvomaan itseään on niin korni.

Jumala ei vaadi ihmisiltä palvontaa, Jumala vain toivoo että ihminen omasta vapaasta tahdostaan valitsee pelastuksen ja ottaa vastaan Jumalan rakkauden.

Vierailija
31/97 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mutta jos näin kävisi, niin olettaisin, että homma menisi kohtuullisen hyvin: en juurikaan harrasta syntejä ja jos alkuperäinen skeptisyyteni ei Jahvelle kävisi, tuskin nauttisin hänen paratiisissaan asustelustakaan, ellei mielelleni tehtäisi lobotomiaa.

Minua lähinnä mietityttää, miten ihminen voisi pelastua mitenkään vain uskonsa vuoksi. Miten siihen kukaan voi uskoa?

Vierailija
32/97 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko helvettiin, mutta jos sellainen on niin haluan käydä katsomassa.

Vierailija
33/97 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pääsetkin

Vierailija
34/97 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
35/97 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipäänsä idea että yliluonnollinen olento tarvii ihmisen palvomaan itseään on niin korni.

Jumala ei vaadi ihmisiltä palvontaa, Jumala vain toivoo että ihminen omasta vapaasta tahdostaan valitsee pelastuksen ja ottaa vastaan Jumalan rakkauden.

Ja voiko pelastuksen saada palvomatta Jumalaa?

"Rakas lapseni, minä olen niin hyvä että annan sinun valita itse tiesi! Mutta jos valitset väärin, minä rankaisen sinua heittämällä sinut tulimereen kitumaan!"

Vierailija
36/97 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei! Mut jos ei omasta vapaasta tahdostaan (kiristettynä) valitse, ei kun iankaikkiseen kidutukseen vaan. Että sellainen vapaa tahto.

Vierailija
37/97 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus sanoi että taivasten valtakunta on lasten kaltainen. Ei minua haittaa jos ateistit pitävät minua lapsellisena kun luotan Jeesukseen niin kuin lapsi isään. Se on vaan turvallista kun voi luottaa / uskoa ilman sen kummempaa järkeilyä.

Vierailija
38/97 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just, ja ase kourassa kauppaan tullut mies vain toivoo, että myyjä omasta vapaasta tahdostaan valitsee tyhjentää kassan.

Vierailija
39/97 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiseltä sitä näyttäisi taivaassa? Jos samalta kuin kuollessaan 90-vuotiaana, niin ei kiitos. Siellä ilmeisesti tapaa vanhoja tuttuja, mutta miten tunnistaisin hengiltä palaneen ystäväni sielun. Voi ei jos ystäväni on helvetissä en haluisi hänen kärsivän. Murehtisin koko taivaassaoloaikani helvettiin joutuneita.

Haluaisin saada paljon lisätietoa taivaasta ennen kuin teen päätökseni, muttei sitä tunnu heruvan.

Vierailija
40/97 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin helvetissä yksin, koska kaikki murhaajat, kiduttajat ,massamurhaajat, Hitlerit, Idi Aminit sun muut olisivat pyytäneet Jumalalta armahdusta ja anteeksiantoa = päässeet taivaaseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi