Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kumppani ei halua ottaa kotivakuutusta (eikä muitakaan vakuutuksia)

Vierailija
30.07.2016 |

Emme asu yhdessä joten sinänsä ei kai ole mun asia , mutta silti ärsyttää tollainen välinpitämättömyys. Sama esim. matkavakuutuksen kanssa. Mitään ei ole koskaan tapahtunut, joten kuulemma turhaa maksaa "tyhjästä". Mites te muut, onko joku ollut ottamatta kotivakuutusta tai matkavakuutusta? Entäpä onko kokemusta, ettei oma puoliso halua ottaa? Muuten vastuuntuntoinen, aikuinen ihminen kyseessä.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen myös vakuutusvastainen, mutta muutin sittemmin mieltäni. Eussa olen pärjännyt eurooppalaisella kela kortilla mutta eun ulkopuolella pitää olla matkavakuutus! otan aina sen mikä korvaa vaan hoitokulut. sairastuin kerran iha suomessa yllättäen ja jos niin käy ulkomailla niin on oikeasti pulassa.

kotivakuutusta ei ollut vuosiin koska ei ne niitä irtaimistoja korvaa kuitenkaan. mutta otin sitten kun sain halvan easy vakuutuksen, ja nimenomaan noita isoja vahinkoja varten. jos jäisi vaikka levy päälle tai vesivahinko, vaikka olen tarkka, mutta silti. tai jos naapuri mokaa.

ymmärrän miksi hän vastustaa niitä. tiedän tapauksia joissa ne ei korvaa irtaimistoa koska ne ehdot on niin tiukkoja ja perseestä. vaikka hakisit ihan sääntöjen mukaan korvauksia nii. ei ne aina maksa, tulkitsevat omalla tavallaan.

mutta nää isot jutut ja oma terveys. kyllä ne kannattaa vakuuttaa.

Vierailija
42/42 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni veli on ihan samanlainen matkavakuutusten suhteen. Hän on reissannut ympäri maailmaa ilman mitään vakuutuksia, sillä "eihän hänelle mitään tapahdu", kunnes viime jenkkireissulla hän joutui sairaalaan, ja lasku olikin aika kova.

Olimme neljästään New Yorkissa (minä, mieheni, miehen veli ja hänen tyttöystävänsä). Olimme täyden bussin kyydissä seisomassa, kun bussi teki yhtäkkiä äkkijarrutuksen. Miehen veli kaatui lattiaan, ja löi päänsä johonkin. Hänet vietiin muutaman muun matkustajan kanssa sairaalaan tarkastettavaksi, ja kävi ilmi, että hänellä on aivotärähdys ja murtunut ranne. Hän joutui jäämään sairaalaan pariksi päiväksi tarkkailuun aivotärähdyksen vuoksi, ja sairaalalaskun loppusumma oli lähes 15 000 dollaria. Tämä muodostui siis ambulanssikyydistä, lääkärinpalkkioista, röntgenkuvista, kokeista, ranteen kipsistä, kipulääkkeistä ja sairaalassa yöpymisestä.

Hänellä ei ollut vakuutusta, joten maksoimme luottokorteilla sen mitä pystyimme, ja loput rahat lähettivät miehen ja hänen veljensä vanhemmat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi