Onpas kiva, appivanhemmat pyysivät muiden lastensa puolisot mukaan reissuun, minua ei
Ollaan sentään miehen kanssa seurusteltu jo muutama vuosi ja asutaan yhdessä. Muut miniät/vävyt pyydettiin mukaan lomareissulle, minut jätettiin ainoana pois.
Kommentit (254)
Miksi et kysy anopilta/appiukolta mikä poisjättäminen syy on! Kissa pöydälle vaan!
Kauanko olette asuneet yhdessä? Ehkä mihen vanhemmat eivät viekä pidä teitä vakiintuneena parina. Muut ovat ilmeisesti olleet jo vuosikausia naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja just kun sä niin olisit halunnut anopin kanssa reissuun. :)
Miehen kanssa olisin halunnut reissuun. Nyt kun en pääse mukaan, niin viesti on sellainen etten heidän mielestään kuulu sukuun samalla lailla kuin muiden puolisot, vähän että haista paska.
No tässähän se syy tulee, "miehen kanssa olisin halunnut reissuun", mutta
Sinun olisi pitänyt haluta, suvun kanssa reissuun.
Ehkä miehesi vanhemmat vaistosi asenteesi.
Mitähän tapahtuisi jos appivanhemmilta kysyisi että "Mistä syystä muitten kumppanit on kutsuttu mukaan mutta sinua ei?"
Olet kuitenkin avovaimo, etkä "pelkkä" tyttöystävä.
Voitte kostaa ja jättää appivanhemmat kutsumatta häihinne.
Vierailija kirjoitti:
Kauanko olette asuneet yhdessä? Ehkä mihen vanhemmat eivät viekä pidä teitä vakiintuneena parina. Muut ovat ilmeisesti olleet jo vuosikausia naimisissa.
Ollaan asuttu yhdessä vasta maaliskuusta lähtien, koska opiskelun ja töiden takia asuttiin eri paikkakunnilla. Yhdessä on vietetty kaikki loma-ajat ja viikonloput. Muut ovat olleet jo vuosia naimisissa, koska he tosiaan ovat meitä vanhempia ja elämäntilanne on erilainen.
Tökeröä. Minäkin veikkaan syyksi sitä, että eivät pidä teitä samalla lailla vakiintuneena parina kuin miehen sisaruksia puolisoineen. Mies voisi kyllä AINAKIN kysyä vanhemmiltaan että "mä vähän ihmettelin miksi ette kutsuneet Annaa sinne matkalle?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen kanssa olisin halunnut reissuun. Nyt kun en pääse mukaan, niin viesti on sellainen etten heidän mielestään kuulu sukuun samalla lailla kuin muiden puolisot, vähän että haista paska.
No tässähän se syy tulee, "miehen kanssa olisin halunnut reissuun", mutta
Sinun olisi pitänyt haluta, suvun kanssa reissuun.
Ehkä miehesi vanhemmat vaistosi asenteesi.
Hohhoijaa. Joo ensisijaisesti haluaisin reissuun oman mieheni kanssa. Eikä minulla ole mitään miehen sukua vastaan, vaan olisi ihan kiva lomailla porukallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan asuttu yhdessä vasta maaliskuusta lähtien, koska opiskelun ja töiden takia asuttiin eri paikkakunnilla. Yhdessä on vietetty kaikki loma-ajat ja viikonloput. Muut ovat olleet jo vuosia naimisissa, koska he tosiaan ovat meitä vanhempia ja elämäntilanne on erilainen.
Ilmeisesti ette ole ehtineet sitten kovin hyvin tutustuakaan poikaystäväsi vanhempien kanssa?
Mies ilmoittaa että tullaa yhdessä tai ei ollenkaan. Ihme munaton äijä!
Tosin tossa tapauksessa en enää menis ja miettisin tarkasti haluanko olla yhdessä ukkelin kanssa jolle selkeästi en ole tärkeä!
Luulen, että pitävät miestäsi yksinkertaisesti niin "lapsena" vielä, etteivät ehkä tulleet ajatelleeksikaan asiaa ja olettivat, että ne nuoret pojathan asuvat sitten tietysti samassa huoneessa. Miehesi olisi pitänyt sanoa vanhemmilleen, että tietysti myös ap tulee mukaan! En ymmärrä miten kommunikointi on aina näin vaikeaa. Suurin osa asioista selviäisi ihan sillä, että avaisi vain suunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän sinä samalla lailla kuulukaan, jos muut ovat naimisissa ja te olette asuneet vasta muutaman kuukauden yhdessä. Entäpä se vaihtoehto, että ostatte itse sinulle matkat ja majoitukset samaan kohteeseen? Tällöin avomiehesi tietysti majoittuisi sinun kanssasi.
Suhteenne on niin tuore. En loukkantuisi siitä että satunnaiselle seurustelukumppanille ei tarjota vielä matkaa. Jos ensi vuonna sama ja et saa kutsua, sitten voisi loukkaantua.
Kyllä se olisi miehesi asia nyt avata suunsa vanhemmilleen. Mä ainakin avaisin, jos mun vanhemmat teksisi noin avomiestäni kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydettiinkö heidät vai ottivatko lapset vain sen kummemmin kysymättä mukaan? Jos oli oletus, että puolisot tietysti tulee...
No siis heille ilmoitettiin koska reissu on ja että varataan kahden hengen huoneet. Miehelle sanottiin että hänen huoneessaan asuu myös toisen siskon teinipoika. Mies ei kehtaa perua osallistumistaan, vaikka on ihmeissään ettei minua oteta mukaan.
Miten niin ei kehtaa perua? Tietenkin peruisi, jos ei matkalle haluaisi lähteä. Mutta nyt kuulostaa siltä, että mies haluaa matkalle ilman sinua ja sinulle sanoo syyksi, ettei kehtaa perua.
Reissulla juhlitaan venhempien synttäreitä ja hääpäivää, ei kehtaa jäädä pois sellaiselta reissulta eikä halua riidellä minun osallistumisestani. Mies on vanhempiensa iltatähti ja paljon sisaruksiaan nuorempi, ei ole oikein oppinut koskaan sanomaan vastaan.
Ei tässä nyt tarvitsekaan heti riidellä. Mies voi sanoa että hei, marjokin tulee mukaan, koska on avovaimoni. En siis nuku teinipojan kanssa vaan Marjon. Avovaimon mukaan ottaminen on ilmoitusasia, ei riita.
Provo olisi ollutkin liian täydellinen, jos tällä avoparilla olisi vielä ollut muutama lapsikin tehtynä ja nämä olisi kelvanneet mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Suhteenne on niin tuore. En loukkantuisi siitä että satunnaiselle seurustelukumppanille ei tarjota vielä matkaa. Jos ensi vuonna sama ja et saa kutsua, sitten voisi loukkaantua.
Suhteemme ei ole niin tuore, enkä ole mikään satunnainen seurustelukumppani. Opiskelu- ja työkuvioiden takia oli pakko asua erillään pitempään kuin oltaisiin haluttu, ja se nyt tekee meidän suhteesta vähemmän vakavan ja vakiintuneen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydettiinkö heidät vai ottivatko lapset vain sen kummemmin kysymättä mukaan? Jos oli oletus, että puolisot tietysti tulee...
No siis heille ilmoitettiin koska reissu on ja että varataan kahden hengen huoneet. Miehelle sanottiin että hänen huoneessaan asuu myös toisen siskon teinipoika. Mies ei kehtaa perua osallistumistaan, vaikka on ihmeissään ettei minua oteta mukaan.
Miten niin ei kehtaa perua? Tietenkin peruisi, jos ei matkalle haluaisi lähteä. Mutta nyt kuulostaa siltä, että mies haluaa matkalle ilman sinua ja sinulle sanoo syyksi, ettei kehtaa perua.
Reissulla juhlitaan venhempien synttäreitä ja hääpäivää, ei kehtaa jäädä pois sellaiselta reissulta eikä halua riidellä minun osallistumisestani. Mies on vanhempiensa iltatähti ja paljon sisaruksiaan nuorempi, ei ole oikein oppinut koskaan sanomaan vastaan.
Ei tässä nyt tarvitsekaan heti riidellä. Mies voi sanoa että hei, marjokin tulee mukaan, koska on avovaimoni. En siis nuku teinipojan kanssa vaan Marjon. Avovaimon mukaan ottaminen on ilmoitusasia, ei riita.
Hyvä huomio. Mies itse puhui riitelystä, enkä huomannut siinä mitään outoa. Mutta eihän tässä tosiaankaan ole riitelystä kyse. Kiitos!
Nämä "en saanut kutsua häihin/matkalle/sukujuhliin/ihanminnevittulie" -provot toistavat aina sama kaavaa: aloittaja on muka niin aloitekyvytön, ettei saa sanottua muka munattomalle miehelleen, että nostaisi kissan pöydälle ja selvittäisi asian. Ja sitten jankataan mooooonen sivun verran, että juuri niin pitäisi tehdä. Myös "anoppi" on aiheena kulunut.
Mun vanhemmille se on kälyni huono käytös. On sairaaloisen mustasukkainen ja kaikki pitäisi mennä kälyni pillin mukaan. Ja valittaa joka asiasta.
Ei vain yksinkertaisesti jaksa ja loma on pilalla.
Ja tämän toivomuksen olemme kertoneet vanhemmillemme ja he ovat tehneet omat ratkaisunsa.