Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olet oppinut av:lta?

Vierailija
29.07.2016 |

...

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen, että täällä käy aika monenlaista porukkaa, mikä on virkistävää, voi valita ketjut mitä lukee ja mihin kommentoi.

Täällä on fiksua porukkaa, ahdasmielisiä jankkaajia, kevyitä provoilijoita ja raskaita provoilijoita, nuoria, vanhoja, lapsellisia ja lapsettomia, itsevarmoja, epävarmoja, laihoja, lihavia, koulutettuja ja vähemmän koulutettuja jne.

Olennaista ketjujen 'opettavaisuutta' arvioitaessa ei   kuitenkaan ole se mistä aloitetaan, vaan se mihin niissä päädytään.

Eikä  esim. se,että huomenna aloitetaan keskustelemaan jokseenkin samansisältöisestä aloituksesta jokseenkin samoin kommentein,eikä silloinkaan päästä mihinkään lopputulokseen mistään asiasta.

Vierailija
42/72 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Miehet ovat paskoja

- Naiset ovat paskoja

- Uusperheet ovat paskoja

- Etälapset ja lapsipuolet ovat paskoja

- Ydinperheet ovat paskoja

- Omat lapset ovat paskoja

- Parisuhteet ovat paskaa

- Lapsettomuus on paskaa

- Sinkkuus on paskaa

- Pomo on paska

- Työkaverit on paskoja

- Palkkka on paska

- Työttömyys on paskaa

- Köyhät ovat paskoja

- Rikkaat ovat paskoja

- Keskituloisuus on paskaa

- Kouluttautuminen on paskaa

- Duunarit ovat paskoja

- Suomi on paska

- Ulkomaat ovat paskoja

Yleisesti ottaen AV:n teema tuntuu olevan, että "elämä on paskaa, mutta älä tuu mun elämää arvostelemaan."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Miehet ovat paskoja

- Naiset ovat paskoja

- Lapsettomuus on paskaa

- Sinkkuus on paskaa

- Pomo on paska

- Työkaverit on paskoja

- Palkkka on paska

- Työttömyys on paskaa

- Köyhät ovat paskoja

- Rikkaat ovat paskoja

- Duunarit ovat paskoja

- Suomi on paska

- Ulkomaat ovat paskoja

Yleisesti ottaen AV:n teema tuntuu olevan, että "elämä on paskaa, mutta älä tuu mun elämää arvostelemaan."

Eli siis sanalla sanoen:kaikki on paskaa,mutta eihän se oma paska pahalta haise.

Vierailija
44/72 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken.

No kaiken voin kyllä  sanoa minäkin  tästä palstasta oppineeni, tästä nähneeni  ja tästä myös  jo tietäväni...

Vierailija
45/72 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen oppinut, että av:n kirjoittajien joukossa on huiman sanavalmiita tyyppejä. Huumorintaju on useilla  huikea. Monet naurut on naurettu vesissä silmin.

Joo: monta uutta lyhennettä ja ilmaisua on opittu myös. En vuosi sitten olisi ymmärtänyt, mitä esim. vela tarkoittaa.

Itse en tee aloituksia ja seuraan vain valitsemiani ketjuja. Typerät provot ja veemäiset ilkeilyt voi jättää omaan arvoonsa. Mutta toki voisi aikansa paremminkin käyttää. Ehkä sairaslomalaiselle tämä on jonkin sortin vastine työpaikan "kahvipöytäkeskusteluille" juoruineen kaikkineen.

Vierailija
46/72 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen en tiennyt, että pimpero voi olla

- ruma

- löysä

Myös seksuaalisesta vallastani opin tältä palstaltani. Opin myös, että olen ruma ja kelpaamaton ja aivan liian vanha kenellekään miehelle.

Vierailija
47/72 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on nykyään ilkeitä, pilkunviilaajia, jotka nauttii toisten lyttäämisestä ja saavat siitä jotain tyydytystä sekä paremmuudentunnetta itelleen. Sairasta menoa nykyään. Kannattais miettiä mitä sanoo ja kirjottaa, mutta käytöstavat ja empatia on monella hukassa nykyään.

Vierailija
48/72 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että on olemassa uunipihvejä.

Vierailija
49/72 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että naisista on parempi pysyä erossa ja että Kånken herättää huvittavan isoja tunteita.

M

Vierailija
50/72 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Miehet ovat paskoja

- Naiset ovat paskoja

- Lapsettomuus on paskaa

- Sinkkuus on paskaa

- Pomo on paska

- Työkaverit on paskoja

- Palkkka on paska

- Työttömyys on paskaa

- Köyhät ovat paskoja

- Rikkaat ovat paskoja

- Duunarit ovat paskoja

- Suomi on paska

- Ulkomaat ovat paskoja

Tiesitkö sitten jo ennestään, että YH:t on kaikista paskimpia? Itse olen oppinut sen.

Vierailija
51/72 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen, että täällä käy aika monenlaista porukkaa, mikä on virkistävää, voi valita ketjut mitä lukee ja mihin kommentoi.

Täällä on fiksua porukkaa, ahdasmielisiä jankkaajia, kevyitä provoilijoita ja raskaita provoilijoita, nuoria, vanhoja, lapsellisia ja lapsettomia, itsevarmoja, epävarmoja, laihoja, lihavia, koulutettuja ja vähemmän koulutettuja jne.

Olennaista ketjujen 'opettavaisuutta' arvioitaessa ei   kuitenkaan ole se mistä aloitetaan, vaan se mihin niissä päädytään.

Eikä  esim. se,että huomenna aloitetaan keskustelemaan jokseenkin samansisältöisestä aloituksesta jokseenkin samoin kommentein,eikä silloinkaan päästä mihinkään lopputulokseen mistään asiasta.

Ei kai tässä ketjujen "opettavaisuudesta" ole keskusteltu, vaan kts otsikko. Enkä muutenkaan suhtaudu av:hen suorituskeskeisesti.  :)

Vierailija
52/72 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin koukuttavaa.

Joskus täällä saa nauraa, vaikka se mamuketju.

Sippilä missä talo?

😂😂😂

Vierailija
53/72 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut, että hoikka nainen on aina kaunis. Hoikka mies on vastaavasti hontelo rimpula.

Vierailija
54/72 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin koukuttavaa.

Joskus täällä saa nauraa, vaikka se mamuketju.

Sippilä missä talo?

😂😂😂

Onko täällä mamuketjujakin... ei niitä pahemmin näe. Outoa?

Vierailija
55/72 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen oppinut, että av:n kirjoittajien joukossa on huiman sanavalmiita tyyppejä. Huumorintaju on useilla  huikea. Monet naurut on naurettu vesissä silmin.

Joo: monta uutta lyhennettä ja ilmaisua on opittu myös. En vuosi sitten olisi ymmärtänyt, mitä esim. vela tarkoittaa.

Itse en tee aloituksia ja seuraan vain valitsemiani ketjuja. Typerät provot ja veemäiset ilkeilyt voi jättää omaan arvoonsa. Mutta toki voisi aikansa paremminkin käyttää. Ehkä sairaslomalaiselle tämä on jonkin sortin vastine työpaikan "kahvipöytäkeskusteluille" juoruineen kaikkineen.

Eli :jo sinänsäkin  lainausmerkeissä olevan "keskustelun" keinotekoinen  korvike ?

Korvikkeen korviketta siis, sen nyt  korvikkeenkin puutteessa.

Vierailija
56/72 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen oppinut (ehkä paremminkin sisäistänyt), kuinka paljon Suomessa on alkoholismia.

Olen itse elänyt jonkinlaisessa kuplassa, kun lähipiirissä ei alkoholisteja ole. Täällä hämmästyttävän moni kirjoittaja kertoo kasvaneensa alkoholistiperheessä, ei voi viedä jättää lapsia hoitoon isovanhemmille hoitoon, koska nämä juopottelevat, tai kysyy neuvoja siihen, kuinka itse voisi vähentää juomistaan.

Samoin olen täällä tajunnut, kuinka yleisiä mielenterveyden ongelmat ovat (niiltäkin olen onneksi säästynyt sekä omalla kohdallani että lähipiirissä). Suorastaan pelottavan paljon on kirjoituksia, joissa kerrotaan, että "minulla on mt-ongelmia" tai "mieheni/äitini/veljeni on mt-ongelmainen".

Kolmas pysäyttävä asia on köyhyys. En ole varakas itsekään, mutta täällä törmää ihmisiin, joilla ei ole edes ruokaa kaapissa tai euroa bussilippuun. Tuo todellisuus jää tajuamatta (meiltä) hyväosaisilta, jos ei sitä omassa elämässään koe.

Ap:lle: AV:LTÄ!!!!

Ja sinulle: sentään tiedostat eläneesi totaalisessa kuplassa. Sinunlaisesi miehet (koska heitäkin on) ovat auttamattoman turn off itselleni, joka olen nähnyt perheessä alkoholismia, väkivaltaa ja jolla on mt-ongelmia. En tiedä, tarkoititko sanan pelottava kirjaimellisesti, mutta ei mt-ongelmat kuitenkaan mikään pelottava mörkö ole (automaattisesti.) Paniikkihäiriö ja masennuskin ovat mielenterveyshäikkiä eivätkä muuta ihmistä sekopääksi tai pelottavaksi.

Vierailija
57/72 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen oppinut (omiin ihmissuhdesotkuihini liittyen), että av:ltä kannattaa kysyä neuvoa, mutta kaikkein eniten kannattaa luottaa omaan vaistoon ja omiin ajatuksiin. Esim. Minun kirjoituksistani kukaan ei koskaan tajua pääpointteja, vaikka kuinka niitä selitän. Loppujen lopuksi minä itse tiedän elämäni käänteet ja uskon omiin analyyseihini enemmän kuin randomeihin.

Vierailija
58/72 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuun kuolee yksin.

Vierailija
59/72 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli :jo sinänsäkin  lainausmerkeissä olevan "keskustelun" keinotekoinen  korvike ?

Korvikkeen korviketta siis, sen nyt  korvikkeenkin puutteessa.

Ankeuttaja.

Vierailija
60/72 |
01.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tässä ketjujen "opettavaisuudesta" ole keskusteltu, vaan kts otsikko. Enkä muutenkaan suhtaudu av:hen suorituskeskeisesti.  :)

Oikeastaanhan näihin keskusteluihin täällä  olisikin  parasta oppia suhtautumaan ne kokonaan kiertäen ja seuraamatta jättäen.

Uskon ,että kaikkien täällä keskustelevien elämä muuttuisi paremmaksi tämän palstan jättämisen jälkeen .

Kova pätemispudotuspeli täällä ainakin on kaiken aikaa menossa.

Mutta "säteileekö tämä palsta iloa " ?

(...vai olisiko tämäkin syytä 'konmarittaa' viemästä turhaan tilaa, tai siis aikaa elämästä )

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi