Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olet oppinut av:lta?

Vierailija
29.07.2016 |

...

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tyhjää näyttää olevan täällä ...Kertookohan se jostain ?

Miettimisen aihetta tuo kyllä  antaa,kieltämättä...

Vierailija
2/72 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iittala on WT, jos siihen jättää tarran, miehet sikoja, maksalaatikko on wt...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy täällä nykyään juuri koskaan, mutta aiemmin kävin välillä paljonkin. Tuolta ajalta muistan "oppineeni" lähinnä sen, että ex-poikaystäväni ei ole koskaan päässyt henkisesti eteenpäin meidän erosta (joka oli 90-luvulla) ja on epäonnistunut avioliitossaan ja vanhemmuudessaan. Näin jälkikäteen melkein soisin että tuokin olisi jäänyt tietämättä, koska on valitettavaa olla itse auttanut hänen laistaan henkilöä elämässä "eteenpäin".

Vierailija
4/72 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat hirveän ilkeitä toisilleen ja ajattelevat monasti vain itseään. Myöskään kärsivällisyyttä ei paljoakaan löydy, heti parisuhdeongelmiinkiin ehdotetaan eroa. Monet myös huijaavat, pettävät toisiaan ja eivät omaa rationaalisuutta. Toisaalta täällä on ihmisiä jotka ovat kokeneet kaikkea, ja sen puoleen täältä saa neuvon kaikkeen.

Vierailija
5/72 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kuinka sairaita ja henkisesti nollia suomalaiset naiset ovat.

Vierailija
6/72 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Minkä tahansa muun maalainen nainen on parempi / kauniimpi / naisellisempi / hoikempi jne. jne. kuin suomalainen nainen

- Yli 45-kiloinen on auttamattomasti läski, ja "olla läski" tietysti tarkoittaa sitä ettei ole ihmisarvoa ja on samalla viivalla väkivaltaisen raiskaajanarkkarin kanssa.

- Islam on tyttöjen silpomista, pakkoavioliittoja ja kaapuja eikä mitään muuta

- Minä tiedän kaiken paremmin kuin sinä!

Vierailija
7/72 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin iso osa kommentoijista ei osaa vastata asiallisesti. Tyypillinen vastaus on ilkeä näpäytys kysyjälle, tämän jälkeen omahyväinen selostus siitä kuinka vastaaja on fiksusti tiennyt ko. asiat ja kaiken muunkin jo alakoulussa. Mikä tahansa on ratkaistavissa jos vain vähän viitsii, oli sitten kyse liikakansoituksesta maapallolla tai deororantin valinnasta. 

Vierailija
8/72 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tietävät täällä tosi paljon yhteiskunnan tuista.

Vierailija
9/72 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut (ehkä paremminkin sisäistänyt), kuinka paljon Suomessa on alkoholismia.

Olen itse elänyt jonkinlaisessa kuplassa, kun lähipiirissä ei alkoholisteja ole. Täällä hämmästyttävän moni kirjoittaja kertoo kasvaneensa alkoholistiperheessä, ei voi viedä jättää lapsia hoitoon isovanhemmille hoitoon, koska nämä juopottelevat, tai kysyy neuvoja siihen, kuinka itse voisi vähentää juomistaan.

Samoin olen täällä tajunnut, kuinka yleisiä mielenterveyden ongelmat ovat (niiltäkin olen onneksi säästynyt sekä omalla kohdallani että lähipiirissä). Suorastaan pelottavan paljon on kirjoituksia, joissa kerrotaan, että "minulla on mt-ongelmia" tai "mieheni/äitini/veljeni on mt-ongelmainen".

Kolmas pysäyttävä asia on köyhyys. En ole varakas itsekään, mutta täällä törmää ihmisiin, joilla ei ole edes ruokaa kaapissa tai euroa bussilippuun. Tuo todellisuus jää tajuamatta (meiltä) hyväosaisilta, jos ei sitä omassa elämässään koe.

Vierailija
10/72 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että on aika vähän ihmisiä jotka pystyvät näkemään itsensä oikeassa mittasuhteessa. Paljon alemmuudentuntoisia jotka mitätöivät itseään. Paljon uhriutujia jotka kokevat syiden olevan aina muissa ihmisissä eivätkä kykene näkemään omaa osuuttaan asioissa/parisuhteessa. Paljon yksinäisiä, onnettomia. Paljon yksisilmäisiä joiden mielestä vain ne omat valinnat ovat oikeita myös muille. Paljon mielenterveytensä kanssa ongelmissa olevia. Paljon elämäänsä tyytymättömiä. Mutta myös seassa aitoja ihmisiä jotka kykenevät myötätuntoon, viisaita joiden kommentteja ja elämäntarinoita on jäänyt pohtimaan. Että suomalainen yhteiskunta jakautuu nopeasti, mutta onneksi vielä samalle palstalle sovitaan pohtimaan 250 neliöisen lukaalin sisustusongelmia ja seuraavaan tukimaksuun asti ulottuvaa minimbudjettiruokalistaa.

Vierailija
11/72 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota asioita enää niin vakavasti koska olen lukenut paljon ketjuja mielenterveydellisistä ogelmista kärsivistä ja työnhausta. Itsellä ahdistus/masennus ja ennen tuntui siltä että jos menen pihalle niin ihmiset tuijottaa ja niinhän ne tuijottaakin koska pieni paikkakunta. Mutta olen sisäistänyt täältä sen että etenkin pienillä paikkakunnilla se on normaalia ja ei ne tee sitä pahalla ja niillä on varmasti muutakin mietteitä kun alkaa miettiä minun ulkonäköä tai muuta ja jos miettisivätkin niin en enää välitä :)

Täältä olen saanut tavallaan kovan kuoren/selkärangan ja nykyään kehtaan lenkkeillä päiväs aikaankin ja tiedän monta ihmistä samalta paikkakunnalta jotka 'ei kehtaa kun ihmiset tuijottaa' :D

sitten työnhaussa nykyään valehtelen esim. harrastuksista jotka näyttää hyvältä paperilla ja joiden avulla saa voi erottua massasta, en tunne pistoa sydämmessä kun eihän se haastattelija tule salille katsomaan olenko oikeasti siellä tai ruokajonoon jossa mukamas käyn vapaaehtoistyötä tekemässä.

Vierailija
12/72 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut, että naisella pitää olla yliopistokoulutus ennenkuin se kykenee mihinkään keskusteluun. Muuten se on sellaista selkään taputtelua ja haukkumista. Omien mutu-mielipiteiden laukomista ilman mitään perusteluja tai faktoja.

Vierailija
13/72 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuilemaan

Vierailija
14/72 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihmisillä noin yleensä ottaen on järkyttävän huono kirjoitustaito!

Vierailija
15/72 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Olen oppinut, että Suomessa käytetään wt -sanaa ja että se on tarkka paikka monelle.

- Olen oppinut, että Suomessa on tosiaan köyhyyttä, alkoholismia ja perheväkivaltaa yleisemmin kuin olin tajunnut.

- Olen oppinut tosi paljon siitä, miten vähän ihmiset saattavat käyttää rahaa ruokaan ja miten he säästävät siinä.

- Olen oppinut, että osalle ihmisistä Suomessa yliopistokoulutus on vielä iso asia.

- Olen oppinut, kuinka paljon yhteiskunnan tukia tosiaan on ja miten avokätisiä ne joskus ovat.

- Olen oppinut, että ihmiset miettivät hämmästyttävän paljon sitä, mitä muut heistä ajattelevat ja vastaavasti kyyläävät toisia ihmisiä.

- Olen oppinut, että hämmästyttävän monelle omakotitalo on vielä tärkeä elämän saavutus.

- Olen oppinut, että kaikesta palstan ilkeilystä huolimatta on paljon hyviä ja viisaita ihmisiä joilla on elämänkokemusta ja sydämensivistystä sekä empaattisuutta. Ja että tämä ei tosiaan liity mitenkään rahaan, koulutukseen tai yhteiskuntaluokkaan.

Vierailija
16/72 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että älypuhelinten ennakkosyöttö ja autocorrect pahentavat kyllä sitä. Omat viestini päätyvät sisältämään näiden takia joskus aivan typeriä virheitä.

Vierailija
17/72 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten looginen päättelykyky on kummallisen huono ja se selittää miksei naiset koskaan voi saavuttaa aitoa tasa-arvoa miesten kanssa. Tämän olen oppinut.

Vierailija
18/72 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tajunnut, millaisessa kuplassa elän. Eli että asiat, joita olen aina pitänyt perusitsestäänselvyyksinä eivät sitä ole monelle.

Palsta on avannut minulle aivan uusia maailmoja suomalaiseen yhteiskuntaan.

En sitten tiedä, onko tämä huono vai hyvä. Siinä omassa pikkukuplassa oli kieltämättä ihan mukava elää.

Vierailija
19/72 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen nainen on tyhmä ja alistuva.Median tavoite on saavutettu.

Vierailija
20/72 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että älypuhelinten ennakkosyöttö ja autocorrect pahentavat kyllä sitä. Omat viestini päätyvät sisältämään näiden takia joskus aivan typeriä virheitä.

Ennakkosyötön/autocorrectin saa ihan helposti pois päältä. Ja autocorrect-virheet kyllä yleensä tunnistaa sellaisiksi. Tarkoitan virheitä tyyppiä katsoppa, niimpä, morsiammen, kuullostaa, hellyyttävä, piirrustus, hiat, rueta jne. Ja sitten ne tajunnan virta -kirjoitukset, joissa ei ole päätä ei häntää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä