Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mopopojat >:

Vierailija
28.07.2016 |

Täällä joka ainoa ilta alkaa klo 20 ja loppuu joskus 02-03 tuo mopopoikien jumalaton pärinä. Joka ainoa ilta ne pärisee täällä muuten hiljaisella asuinalueella ja ihan kaupungissa asutaan. Auttaako soittaminen poliisille jotain? Voiko poliisi niille ees mitään, tuskin tollanen päriseminen mitään lakia rikkoo? Mitä tässä pitäisi tehdä?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika ajelee tyylikkäästi mopoautollaan.

Vierailija
42/58 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki oma mopo ja lopeta kateellinen panettelu.

Kateellinen.... huoh.

Tarpeeton ajo on kielletty. Soitto poliisille vaan joka ikin kerta.

Ja aina voit kuvata rekisteritunnuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei äänet haittaa tippaakaan, vaan se, että ne ajaa niin saatanan kovaa. Tässä meidän kadulla on 30 rajoitus ja taas kun olin pihatöissä, joku vasta kortin saanut päristi menemään varmaan ainakin seitsemääkymppiä.

Lisäksi täydellinen liikennesääntöjen noudattamattomuus/tietämättömyys noin muutenkin. Kadullamme on kaksi tasa-arvoista risteystä, eli oikealta tulevaa pitäisi väistää. Nämä painavat menemään just seitsemääkymppiä risteyksen ohi edes vilaisematta oikealle, saati hiljentämättä. Onneksi ne tosiaan kuulee jo kaukaa, että osaa pysähtyä risteykseen jossa olisi etuajo-oikeutettu. Kun ei viitsi ketään tappaakaan - seitsemääkymppiä auton kylkeen tulevan mopoilijan kohtalo olisi aika karu.

Tämä on siis päättyvä katu, jossa on pieniä lapsia (ei meillä enää), paljon ulkoilijoita ja lukukausien aikaan niitä ekaluokkalaisia keltanokkia liikenteessä. Nämä hurjastelijat ovat siis just 15 v. täyttäneitä, jotka arvatenkin tulevat kulkemaan mopoillaan kouluun. Risteyksissä on korotukset, mutta nämä oikein kiihdyttävät vauhdin niihin.

Jos meno jatkuu, kun lukuausi alkaa, yritän kohteliaasti sanoa vanhemmille.

No älä pysähdy. Saat korkeintaan sakkoja ja pääset näppärästi ongelmasta eroon. Harvoinpa noilla viritetyillä mopoilla ajelevilla on välittäviä vanhempia, joten teet vanhemmillekin palveluksen.

Vierailija
44/58 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on oikein mukavia ja komeitakin poikia yleensä, vaikka mopot pitääkin pärinää. Itse menen monesti jutulle niitten kanssa, kun jossain kaupan pihassa pyörivät ja oikein mielellään yleensä juttelevat kun menee vaikka mopoistansa kyselemään. Minulla oli itselläni Jawa nuorempana minkä kanssa tuli ajeltua ja muutenkin harrastettua, niin mopoista tiedänkin jonkin verran.

t. gay setä

Vierailija
45/58 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma täällä, poliisille soittaminen ei auta paskanvertaa. Noi mopopojat ajelee kävelytiellä hirveetä rallia, harjottelee keulimista ja sudittelee nurmikoilla. Tänään juuri pari kaveria ajeli ilman kypäriä, saivat vissiin lainata kaverinsa mopoa. Ollaan sanottu niille, oon "ottanut videokuvaa", uhannut poliiseille soittamisella, mikään ei auta. Kerran yksi säikähti kun mies sanoi että sinähän talutat ton moposi tästä kävelytieltä helvettiin.

Mutta joo. Ei tommosiin pelleihin tehoa muu kuin pikku ravistelu, mutta sitä kun ei saa tehdä niin tässä sitä sitten kuunnellaan yötä myöten päristelyä ja pelätään että joku sekopää ajaa lapseni päältä siinä kävelytiellä.

Vierailija
46/58 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niiden vanhemmat ajattelee? Miksi ostaa jotain crossia pojalle jos sillä ei oo ees korttia siihen? Tuskin se joka ilta salaa livahtaa ajelemaan vai onko se vaan "mä vähän käyn työntelemässä tätä vaan" :D

Vierailija
47/58 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Antakaa poikien ajella". Antakaa poikien rikkoa liikennesääntöjä, aiheuttaa vaaratilanteita ja valvottaa koko asuinaluetta öisin? Antakaa poikien ajella, pojat on poikia. 

Uskomatonta, eikö totta?! Mutta noin vastaa vain kuuden, koko lähiötä häiriköivien ja muista piittaamattomien mopojannujen ylpeä mamma. Virittelee varmaan itse pikku kätösin poikain moposet hengenvaaralliseen kuntoon? Just. Tulevaisuudessa sitten kai ajellaan viritetyillä mopoautoilla tai isin bemarilla yötä myöten rälläköimässä? "Antaa poikien vaan ajella" :D Huhuuuhuuh!

Vierailija
48/58 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopolla ajaminen ei riko lakia. Antaa poikien ajella :)

Vierailija
49/58 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

WROOOOOOOOM kirjoitti:

Häirintä rikkoo lakia! Siitä tässä ehkä kyse, ja tuosta ylinopeudesta? Lisäksi ajelevat kielletyillä alueilla ja kaduilla! Sekö hyvä?

Vierailija
50/58 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noi 15-v jonnet mopoineen on osoittaneet, että ei helvetis 16-vuotiaille autokorttia. Muutama viikko sitten hiljensin tasa-arvo risteykseen, siinä on kunnon pusikko edessä eikä sinne oikealle todellakaan näe kuin vasta kohdalla. Noh 3 mopoa tulee takaa ohi, vaikka oon siinä edessä ja se on risteys! Sieltä oikeelta vielä tulikin auto, mutta pysähtyi kuin kaiketi kuuli jonnejen mopot. Hieno kolari olis tullut, jos se auto olis käyttänyt etuajo oikeuttaan.

Mutta onneksi noita idiootteja kuolee jo mopoiässä, että eivät kaikki pääse liikennettä vaarantamaan autolla.

Itse olen miettinyt, että 15 v ei ole kypsä edes mopoilemaan. Mulla ei ollut mopokorttia, mutta kaikilla kavereillani oli ja he tolloilivat aina; minäkin olin aina kaverini kyydissä ilman kypärää. Yksi kaverini myös melkein kuoli, kun törmäsi auton kylkeen.

18-vuotiaskin on vähän siinä ja siinä että onko tarpeeksi aikuinen ajamaan autoa. Tuossa iässä minäkin tein vaikka mitä hölmöyksiä liikenteessä ja nyt kaduttaa ihan sikana. Olen vielä nainen, joten kyllä sen ikäiset tytökin on ihan keskenkasvuisia vielä. 

Vierailija
51/58 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

WROOOOOOOOM kirjoitti:

entä kun ainakin nää paikalliset sankarit rikkoo lakia jatkuvasti? Ajelee mopoilta kielletyillä kevyenliikenteenväylillä, keulii, ajaa ylinopeutta, ajaa ympyrää yöt läpeensä huudattaen niitä mopojaan? Vai onko tää hölmöilyä joka kuuluu nuoruuteen? Sitä pitää sietää jos elää kaupungissa, voi muuttaa korpeen jos ei kestä? Pitää sietää heitä, mutta heidän ei tarvitse sietää muiden keksimiä tyhmiä sääntöjä?

Vierailija
52/58 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä heitä järin älykkäänä. Miksi vaihde pitää aina vaihtaa täydellä kaasulla ja metrin välein?

Hyvä idea tuo valokuvien ottaminen, tässäkin on 30 rajoitus ja päättyvä katu.

Vierailija
53/58 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pojat ajelee ilman kypärää ja keuliivat keskellä ajotietä! Edestakaisin ajelua keulat ilmassa, entäs jos auto tulisi, kenen syy kolariin? Tähän mennessä ollut pojilla tuuria mukana!

Yöt kaasutusta talojen edessä. Onko aihetta soittaa poliisille?

Vierailija
54/58 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä pojat ajelee ilman kypärää ja keuliivat keskellä ajotietä! Edestakaisin ajelua keulat ilmassa, entäs jos auto tulisi, kenen syy kolariin? Tähän mennessä ollut pojilla tuuria mukana!

Yöt kaasutusta talojen edessä. Onko aihetta soittaa poliisille?

On mutta se tuskin auttaa mitään. Kai sitku on tullut tarpeeksi monta ilmoitusta ne saattaa jonkun valvonnan tehä.

Vierailija
55/58 |
29.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisko poikien vanhempiin yhteyden ottaminen? Ottaako ne asiaa vakavasti?

Vierailija
56/58 |
19.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkumopoilla ajelevat mopopojat häipyvät näkymättömiin tilanteessa joissa autoilija ei näe heitä.Näitä ovat ns.kuolleet kulmat. Käännyin kaupan pihalta vasemmalle ja pikkumopolla  ajava mopopoika ajoi kuolleessa kulmassa eteeni yks kaks mutta kerkesi koukata

auton editse sen verra että törmäykseltä vältyttiin.  

Vierailija
57/58 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa jotain adhdtyyppejä,..ei kotikasvatusta juurikaan tai yhtään liian vaativaa..yhteiskunta maksaa

Vierailija
58/58 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne kovaäänisimmät on laittomia. Niiden pakoputket rikotaan että saatais parempi soundi. Keuliminenkin on laitonta. Poliisilla vaan ei ole resursseja niitä valvoa ja ne mopoilijat tietää sen vallan hyvin. http://www.kaleva.fi/uutiset/pohjois-suomi/poliisi-rokotti-keulimisesta…

Ei niitä enää nykyään rikota. Niihin asennetaan tehopakoputki. Jos ei ole ce hyväksytty niin se on laiton viritysosa katuajoon. Lisää kulkua ja nostaa desibelit laittomalle tasolle. Oikea ratkaisu on kilvet pois ja sakot ja uusinta katsastus mopolle.