Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiselle lapselle ostatte oman tabletin? Minkä ikäisenä lapsesi sai oman taulutietokoneen?

Vierailija
28.07.2016 |

Mun tuttava oli ostanut jo eskarilaiselle. Mun mielestä se on aika aikaista ostaa vasta sen ikäiselle naperolle oma tietokone. 😮

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä esikoinen sai tabletin synttärilahjaksi täyttäessään 10v. Keskimmäinen taasen 6v. (synttärilahjaksi sekin kun kerran isoveli sai sellaisen niin tyttökin sitten halusi).

Viimeistään ekallaluokalla tuo tyttökin tulisi tutustumaan tabletteihin joten samapa tuo sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään eskarilainen tablettia tarvitse. Olen kukkahattutäti ja sitä mieltä että jos lapselle antaa liikaa valmiiksi pureskeltua aktiviteettia (tietsikat, kännyköiden sovellukset, ym. pelit ja vehkeet) niin lapsen mielikuvituksen kehitys jää todella vaillinnaiseksi ja samalla tylsyyden sietokyky romahtaa. Eihän tuon ikäinen tablettia nyt muuhun siis käyttäisikään kuin viihdesovelluksiin.

Vierailija
4/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pulutossu kirjoitti:

Ei mikään eskarilainen tablettia tarvitse. Olen kukkahattutäti ja sitä mieltä että jos lapselle antaa liikaa valmiiksi pureskeltua aktiviteettia (tietsikat, kännyköiden sovellukset, ym. pelit ja vehkeet) niin lapsen mielikuvituksen kehitys jää todella vaillinnaiseksi ja samalla tylsyyden sietokyky romahtaa. Eihän tuon ikäinen tablettia nyt muuhun siis käyttäisikään kuin viihdesovelluksiin.

Minusta on silti olennaisempaa se, kuinka paljon lapsi noita elektroniikkalaitteita käyttää.

Meillä on siis melko tiukat rajat. Tai no, enemmän ne taitavat koskea esikoista koska hän olisi koko ajan tabletilla jos ei olisi rajoja. Tuo 6v. ei kovinkaan paljon käytä sitä, mieluummin sitten vaikka muovailee muovailuvahalla tms.  Toisaalta 10v. käyttää tablettia aika paljon myös tiedonhakuun (toki voisi hakea tietoa myös vaikka minun tietokoneella, ei sen puoleen).

Mutta ehkä enemmän peräänkuuluttaisin sitä kohtuutta. Halusimme tai emme, (viihde)elektroniikka on osa nykypäivän lasten elämää. Meidän vanhempien tehtävä on katsoa, ettei se kuitenkaan vie suurinta osaa ajasta.

Vierailija
5/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kakara tulee täysi-ikäiseksi saa ihan itse ostaa oman kosketusnäyttötietokoneensa. Yhtään aikaisemmin ei sormitietokonetta tule saamaan.

Vierailija
6/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessä on yksi yhteinen tabletti ja kaikilla omat tietokoneet, puhelimet.

Vierailija
7/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole tablettia, lapsi 17 v. ei ole kokenut tarvitsevansa sellaista. Meillä on omat tietokoneet, ne riittää. Tosin ei noita tabletteja ollut, kun tyttäreni oli pieni. 10-vuotiaalle voisin ostaa syntsälahjaksi, en alle sen.

Vierailija
8/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ostettu eikä osteta. "Lapsi" on nyt 20 v. ja oman pöytämallisen tietokoneen hän sai lukioon mennesssään. Ja seuraavat hankintansa saakin tehdä jo itse. 

Vierailija
9/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset sai 7- ja 11-vuotiaina. Tarkoitus oli pelata oppimispelejä, kuten aiemmin vanhempien tableteilla, mutta videoita ne taitavat katsoa...

Puhelin samassa roolissa.

Vierailija
10/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sai 4-vuotiaana.

Vierailija
11/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5 ja 1,5 vuotiaina.

Kähttävät niitä varmasti jpnkun mielestä liikaakin. Mutta niin kauan kun leikkivät ja tekevät muutakin ei se minua haittaa.

Ainut mitä itse mietin tableteissa / puhelimissa vaikuttaako ne näkökykyyn pidemmällä käytöllä.

Vierailija
12/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sai kaksivuotiaana. Tosin vain siksi, että meille vanhemmille hankittiin uusi ja vanha vapautui lapsen käyttöön. Itsekin peräänkuuluttaisin niitä rajoja sen tabletin käytössä, en niinkään sitä minkä ikäisenä sen saa käyttöön. Meillä tosin niitä rajoja ei ole sen kummemmin vielä tarvinnut asettaa. Nyt nelivuotias lapsi leikkii paljon mielummin kuin näprää tablettia. Laite on käytössä lähinnä matkustaessamme pitkiä auto-, juna-, tai lentomatkoja. Ja silloin, kun lapsi on sairaana eikä jaksa juurikaan leikkiä.

Vierailija
13/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vieläkään tablettia. Läppäri ja pöytäkone ja yliopisto antoi i podin vai onko i padi jotta voi lukea sähkökirjaa ja vieläpä englanniksi. Itselle riittää oma pöytäkone.

Vierailija
14/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v ja 7v ikäisille ostettiin. Suurin syy oli, että emme asu Suomessa ja lennot Suomeen ovat pitkiä. Eli viihdykkeeksi matkoille

Saavat arkena käyttää rajoitetusti.

Vierailija
15/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aion antaa tabletin n. 1-vuotiaalle ( odotan lasta ) koska haluan, että hän pärjää työelämässä yhtä hyvin kuin muutkin oman sukupolvensa ihmiset. Uskon, että tietotekniikka/mediataidot ovat tulevaisuudessa yhä tärkeämmässä roolissa. Olis kauheaa, että olisi kieltänyt toiselta jotain, mistä kaikki muut olisi edellä kun lapsi kasvaisi. Se ei silti tarkoita, ettenkö lukisi lapselle kirjoja, käytäisi ulkona, leikittäisi muuta. Ruokapöydässä tabletit ja kännykät pois ja muutenkin kohtuus.

Vierailija
16/16 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostettiin 1,5-vuotiaalle iPad pitkälle lennolle viihdykkeeksi. Tästä voi olla eriäviä mielipiteitä, mutta mielestäni se on kätevä tuollaisella 2-vuotiaallakin. Matkoilla sen voi ottaa esim. ravintolasn mukaan ja lapsikin jaksaa istua paikoillaan sen aikaa, kun vanhemmat syövät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi