Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En kestä tätä myötähäpeän määrää!! =D

Vierailija
28.07.2016 |

Siis vanha luokkakaveri täytti tänään vuosia ja onnittelin häntä facebookissa hänen seinällään.Alla oli onnittelu kaverin kihlatulta ja joka oli kirjoittanut seinälle "Hyvää syntymäpäivää rakas myös täällä <3 "
Viesti oli kirjoitettu heti aamulla jatähän kaveri oli vastannut samantien kiitos ja sydän.Muille ystäville hän ei ole vastannut.Pelkästään tykännyt onnitteluista.
Siis ensin onnitellaan aamulla kotona kasvotusten ja sen jälkeen kirjoitetaan vielä fbn seinälle?! Onko tossa nyt jotain että yritetään näyttää muille ¨kuinka ollaan onnellisia vai mitä ihmettä? Mä en kestä.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olen paljon vanhempi kuin te muut mutta mun mielestä puolisoiden ei tarvitse onnitella toisiaan vielä uudestaan somessa.

Tulee väkisinkin olo että suhde on huonolla tolalla.

Muutenkin kaikesta tykkäilystä ja sydänten lähettelystä tulee outo fiilis.

Mun ystäväpariskunta oli etelänlomalla ja loman aikana lisättiin kuvia mihin ristiin kommentoitiin sydämiä ja pusuja.Todella hämmentävää.Kun me ollaan miehen kanssa viikon lomalla niin kumpikaan ei edes käytä somea,saati että kommentoitaisiin toistemme kuvia!

Mies ei ole myöskään koskaan onnitellut minua facebookissa,vaan ihan kasvotusten.

Miksi ihmeessä hän onnitteli uudestaan netissä?

Se on teidän asia, mutta et ole vastannut kysymykseen, miksi ei onnittelisi?

Ne kysymykset on sitä varten, että pohtisit asiaa toisinpäin.

Tulee tunne, että sut on kasvatettu siten, että kaikki julkinen rakkauden osoitus ja hempeily on jotakin kulissia ja kielii huonosta suhteesta. Eli tyyliin: se kel onni on se onnen kätkeköön.

On kuitenkin niin, että maailma on muuttunut sitten noiden ajattelutapojen jälkeen.

Ei se tee näistä asioista typeriä tai hävettäviä, että ne ei tunnu sinusta luonnolliselta eikä aidolta.

Tulee myös fiilis, että kuulut niihin ihmisiin ketkä ajattelevat, että jos mies laulaisi sulle rakkaudestaan tai puhuisi sulle vaaleanpunaisia lauseita niin kuvittelisit hänen tehneen jotain väärää selkäsi takana.

Eli toisinsanoen lirkuttelu ylipäätään on merkki jostain ikävästä, kuten huonosta omasta tunnosta. Voin olla väärässäkin, mutta selkeästi olet löytänyt rinnallesi kaltaisesi ihmisen ja hyvä niin, mutta teidän suhde ja teidän tavat eivät ole ainoita oikeita, eikä sun tarvitse niitä oppia ymmärtämäänkään, mutta eipä niiden tulisi mitään häpeääkään herättää mitä muut tekee.

Se kuulostaa oudolle, että sua hetkauttaa noin kamalasti se miten muut toimivat.

Niin kovin, että häpeät. Onko edes mahdollista, että olet suhteeseesi tyytyväinen ihminen kenellä on asiat hyvin kun noin paljon mietit muiden asioita?

Etkö voisi vaan iloita toisten puolesta?

Jos et niin kokeilehan puolisosi kanssa myös laittaa kuva matkaltanne ja toinen sitten kommentoi sitä haluamallaan tavalla. Siitä se lähtee! Opetelkaa osoittamaan myös julkisesti sen miten paljon toisistanne välitätte. Ei sillä ainakaan mitään pahaa voi saada aikaiseksi. Eihän?

Hyvin sanottu :) t. toinen julkinen halipusuttelija :)

Vierailija
42/62 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook on SOSIAALINEN media

Se on tarkoitettu ihmisten VÄLISEEN KANSSAKÄYMISEEN

Kun näen ystävää kadulla, tervehdin/halaan takaisin

Kun näen ystävän kadulla uudessa kivassa asussa, kehun sitä

Kun näen ystävän sosiaalisessa mediassa uudessa kivassa asussa, kehun sitä

Vaikka onnittelen ystävää/läheistä/puolisoa yksityisesti, haluan onnitella myös somessa ja jättää ns.jäljen sinne

Facebookissa voi valita ystävikseen ne, kenen kanssa haluaa jakaa elämänsä. Tuohon elämään kuuluu myös rakkaus. Facebookissa voi myös valita kenelle postaa (vain läheisille) ja voi valita mitä näkee (keitä seuraa ja ketkä näkyy news feedissä).

Facebook on tavallinen sosiaalisen kanssakäymisen jatke. Ja esim. miksi kihlausuutinen on julkinen jos muut kuvat ei-  täysin ymmärrettävää. Moni on ylpeä kihlauksestaan ja kihlatustaan, sellaista rakkaus on että toista ihannoidaan ja ollaan ylpeitä kun saadaan olla yhdessä. Minusta se on vain tervettä. En kykene olemaan kyyninen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faktahan on että ne jotka tuovat suhdettaan esiin somessa ovat niitä epävarmimpia pareja.Kylmä totuus mutta ettehän te mammat sitä kestä. :)

Tiedän tyyppejä joiden kuvat näkyvät vain kavereille mutta kihlausuutiset ja pusukuvat näkyvät julkisena.Kuulemma syynä on halu näpäyttää jomman kumman tai molempien entistä puolisoa.

Miksi ihmeessä kukaan onnellinen vastakihlattu miettii tavoittaako uutinen nyt varmasti eksän?

Ymmärrän myös ap:n ihmetystä onnitteluun.Ei kai terveessä parisuhteessa onnitella uudestaan facebookin seinällä.

Muutenkin tuntuu että ihmiset ottavat tuon somen vähän liian vakavasti.

Tiedän miehen joka kyttäsi jokaisen onnitteluviestin ja poisti onnittelematta jättäneet.Hei 35v mies :D

Nyt päät pois sieltä somen syövereistä.Se oikea elämä on täällä ulkopuolella!

T.Nainen jonka mies ei ole koskaan onnitellut sosiaalisessa mediassa saati postannut lomamatkan aikana kuvia.Omasta mielestäni kovin tervettä :)

Yhteiskunnat ja kulttuurit kehittyy teknologian mukana. Myös virtuaalinen todellisuus alkaa olla enenevissä määrin todellisuutta. Kannattaa hypätä kelkkaan mukaan ja nauttia siitä. Varmaan kirjapainotaidon keksijästäkin sanottiin, että älä niitä kirjoja lue, oikea todellisuus on täällä kirjojen ulkopuolella. Maailma muuttuu ja virtuaalitodellisuus on kohta arkipäivää. Helpommalla pääsee kun ei vastusta kehitystä, ja miksi pitäisi vastustaa? Uskon että monet maailman ongelmat tulevat ratkeamaan teknologisen kehityksen myötä, etenkin liikakansoitukseen ja saasteisiin liittyvät ongelmat. Virtuaalinen todellisuus voi ratkaista monia asioita. Lisäksi monelle sosiaalinen media tuo yhteisöllisyyden tunteen, vaikka olisi ns. real lifessä yksinäinen.

Vierailija
44/62 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herranjestas! Kyllä munkin mies mua aina onnittelee facessa ja lähes päivittäin laittaa mun aikajanalle musalinkin, kuvan, artikkelin ym., mistä arvelee mun pitävän, vaikka voisihan se ne kotonakin näyttää.

Mun mielestä se on mukavaa, eikä ole tullut mieleenkään, että sen voisi joku ottaa ns. kulissien kiillotuksena. Mutta joo, meillä menee kyllä hyvin ihan oikeasti vielä näin vuosienkin jälkeen, päivä päivältä paremmin. Ja kyllä me pussaillaankin julkisesti, ja ihan aikuisia ollaan, 40-50-v.

Kuulostaa ihanalta :) se tarkoittaa vaan että ajattelee sitä toista. Ja kyllä se me-henkeä vahvistaa myös, kun rakkaus ei ole mitenkään piilossa.

Vierailija
45/62 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein noin toimii ne joilla on oikeesti todella vaikeeta.

Tämä!!

Näinkö on? Miten monen parin kohdalla olet nähnyt tämän tapahtuvan?

Itselläni päinvastainen kokemus. Eksän kanssa ei paljon kuvia/pusuja/sydämiä laiteltu, mies ei halunnut EIKÄ RAKASTANUT MINUA (miehen omin sanoin).

Nykyinen rakastaa ja haluaa olla kanssani, laittaa sydämiä.

Omassa lähipiirissä en tunne ketään pareja, jotka käyttäisivät tuollaista somea jotenkin kulissina.. Luulen että kyseessä on vain legenda. Tai sitten kirjoittajalla on todella paljon sellaisia ihmisiä ystävinä, jotka eivät ole lähtökohtaisesti rehellisiä itselleen/toisille.

Olen kyllä ennenkin törmännyt tuohon, että kun itse vaikka olen onnellinen, joku saattaa tulla mulle jotenkin jankkaamaan että "miten voit olla onnellinen" ja kaivaa menneisyyden vaikeita asioita esiin. Ihan kuin ihmisellä olisi tarve saada mut riisuttua onnellisuudestani. Hyvänen aika. Loppuelämäkö sitä pitäisi itkeä että vastoinkäymisiä on tapahtunut? en pysty sellaiseen. Yleensä nämä onnellisuuden torppaajat ovat kyllä itse masentuneita. Muistan itsekin masentuneena ajatelleeni, että onnellisuus ja rakkaus on teeskentelyä. Onneksi ne päivät ovat ohitse. Voimia ap:lle ja muille kyynisille, koittakaa vapautua ja lakatkaa miettimästä mitä muut ajattelee..annetaan kaikkien kukkien kukkia vaan! Se on todellinen tie onneen :)

Vierailija
46/62 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faktahan on että ne jotka tuovat suhdettaan esiin somessa ovat niitä epävarmimpia pareja.Kylmä totuus mutta ettehän te mammat sitä kestä. :)

Tiedän tyyppejä joiden kuvat näkyvät vain kavereille mutta kihlausuutiset ja pusukuvat näkyvät julkisena.Kuulemma syynä on halu näpäyttää jomman kumman tai molempien entistä puolisoa.

Miksi ihmeessä kukaan onnellinen vastakihlattu miettii tavoittaako uutinen nyt varmasti eksän?

Ymmärrän myös ap:n ihmetystä onnitteluun.Ei kai terveessä parisuhteessa onnitella uudestaan facebookin seinällä.

Tiedän miehen joka kyttäsi jokaisen onnitteluviestin ja poisti onnittelematta jättäneet.Hei 35v mies :D

T.Nainen jonka mies ei ole koskaan onnitellut sosiaalisessa mediassa saati postannut lomamatkan aikana kuvia.Omasta mielestäni kovin tervettä :)

Ap, älä jaksa. :)

Kuka tässä nyt sen somen ottaa liian vakavasti ja kuka ei? ;)

Ne ketkä eksiään haluaa näpäytellä, tekee sen millä tavoin vaan. Se ei nyt varsinaisesti liity someen yleensä tai oikeastaan mitenkään. Ne ei poissulje toisiaan.

Se, että tuoko epävarmat suhteensa esiin vaiko ei niin sekään ei liity someen. Ne epävarmat tuovat suhteensa esiin vaikka Aamulehdessä jos some poistuisi.

Voisin hyvin väittää, että ne ketkä eivät suhteestaan hiisku eikä anna sen missään näkyä niin siinä on jokin hullusti ja jotain salattavaa. :)

"Ap älä jaksa" en ole Ap.

Toiseksi toi sun viimeinen kappale kertoo paljon.Siis jos suhdetta ei tuo esille somessa siinä on oltava jotain hullusti tai salattavaa?Mitäpä jos suhteen toinen osapuoli ei ole facessa? Pitää varmaan tehdä tuli vain sen vuoksi että muut näkee pusukuvat ja onnittelut? Osuiko omaan nilkkaan?

Sanon sulle nyt vuorostaan,älä jaksa.

Vierailija
47/62 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, älä jaksa. :)

Kuka tässä nyt sen somen ottaa liian vakavasti ja kuka ei? ;)

Ne ketkä eksiään haluaa näpäytellä, tekee sen millä tavoin vaan. Se ei nyt varsinaisesti liity someen yleensä tai oikeastaan mitenkään. Ne ei poissulje toisiaan.

Se, että tuoko epävarmat suhteensa esiin vaiko ei niin sekään ei liity someen. Ne epävarmat tuovat suhteensa esiin vaikka Aamulehdessä jos some poistuisi.

Voisin hyvin väittää, että ne ketkä eivät suhteestaan hiisku eikä anna sen missään näkyä niin siinä on jokin hullusti ja jotain salattavaa. :)

"Ap älä jaksa" en ole Ap.

Toiseksi toi sun viimeinen kappale kertoo paljon.Siis jos suhdetta ei tuo esille somessa siinä on oltava jotain hullusti tai salattavaa?Mitäpä jos suhteen toinen osapuoli ei ole facessa? Pitää varmaan tehdä tuli vain sen vuoksi että muut näkee pusukuvat ja onnittelut? Osuiko omaan nilkkaan?

Sanon sulle nyt vuorostaan,älä jaksa.

Siis tehdä tili,ei tuli :D

Vierailija
48/62 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kuin antaisi kortin, jossa lukee "onnea" ja ei tarvitsisi sitä enää ääneen sanoa. Öh?

Vierailija
49/62 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nyt vähän sitä sisälukutaitoa ihmiset!

Ensimmäisessä viestissä on mainittu että onnittelija onnitteli UUDESTAAN.Oli maininnut että onnea vielä täälläkin.

Ei ollut kyse siitä eikö facebookissa voi onnitella vaan siitä miksi pitää onnitella uudestaan facebookin seinällä!!!

Vierailija
50/62 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yks tuttava pariskunta. Nähdään silloin tällöin ja ovat meillä yötä. Jatkuvaa tappelua ja toistensa nälvimistä. Kotioloissa kuulema sen sortin riitoja, et tän naishenkilön vanhemmat käy yölläkin 100 km päästä hakemassa hänet kotia. ( vanhemmat ovat jo sanoneet, eikö olis jo aika erota. He ei jaksa päivystää jatkuvasti) Niin fb:ssä jatkuvaa tykkäilyä puolin ja toisin ja ollaan niin Kultsia...

Jos en tietäs todellisuutta, niin luulisin oikeasti, et niillä menee äärettömän hyvin ja ollaan korvia myöten rakastuneita. Ihan pusi pusi meininkiä.

Tietysti jotkut on Ihan oikeesti Rakastuneita ja näyttävät sen. Hyvä niin.

Vierailija
51/62 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kans joskus mietin tätä julkista onnittelua puolisoiden kesken mutta myös kiittämistä ..

Esim. "kiitos Marja mukavasta päivästä ja olipa hyvää kakkua" Facebookissa - ihan kuin eivät kiittäisi irl vaan kaikkien nähden pitää jotenkin ilmoittaa että meilläpäs onkin ollut mukavaa ..

Äh, en tiedä tajuaako kukaan mitä tarkoitan :D

Vierailija
52/62 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen samaa fb ig app että että ei tossa minusta mitää outoa ole joten hanki elämä

Vierailija
53/62 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herranjestas! Kyllä munkin mies mua aina onnittelee facessa ja lähes päivittäin laittaa mun aikajanalle musalinkin, kuvan, artikkelin ym., mistä arvelee mun pitävän, vaikka voisihan se ne kotonakin näyttää.

Mun mielestä se on mukavaa, eikä ole tullut mieleenkään, että sen voisi joku ottaa ns. kulissien kiillotuksena. Mutta joo, meillä menee kyllä hyvin ihan oikeasti vielä näin vuosienkin jälkeen, päivä päivältä paremmin. Ja kyllä me pussaillaankin julkisesti, ja ihan aikuisia ollaan, 40-50-v.

Kuulostaa ihanalta :) se tarkoittaa vaan että ajattelee sitä toista. Ja kyllä se me-henkeä vahvistaa myös, kun rakkaus ei ole mitenkään piilossa.

No, meilläkään ei ole rakkaus piilossa, vaan esim illanistujaisissa pussaillan, istutaan sylikkäin jne.

Sitä suhdetta voi pitää esillä ihan reaalimaailmassa webbimaailman sijaan.

Tietty webbimaailmassa yleisöä olisi enemmän ja se se juttu taitaa tässä olla, tehdään parisuhteesta yhtä suurta shownumeroa josta aitous on kaukana (siis nuo "rakas muru pusipusi ❤💕💖" -päivitykset).

Vierailija
54/62 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kans joskus mietin tätä julkista onnittelua puolisoiden kesken mutta myös kiittämistä ..

Esim. "kiitos Marja mukavasta päivästä ja olipa hyvää kakkua" Facebookissa - ihan kuin eivät kiittäisi irl vaan kaikkien nähden pitää jotenkin ilmoittaa että meilläpäs onkin ollut mukavaa ..

Äh, en tiedä tajuaako kukaan mitä tarkoitan :D

Tämä tuntuu varsin hyvältä etenkin silloin kun parhaat ystäväsi, ne keiden kanssa yleensä hengailet, laittaa Facebookiin kuvan itsestään piknikiltä ja kiittelevät toisiaan MAHTAVASTA päivästä - ja sua ei oltu edes kutsuttu ja mietit miksi.

Vierailija
55/62 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, musta tuntuisi lapselliselta illanistujaisissa näyttää tunteitaan muille suutelemalla sylikkäin, teinit sitä lähinnä tekevät, kun eivät tajua muiden myötähäpeää. Facessa taas olisi outoa, jos oma kumppani ei onnittelisi, jos hän käyttäisi sitä muuten päivittäin.

Vierailija
56/62 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos onnittelee kaveria Facessa, ei voi tietenkään huomioida häntä oikeassa elämässä, antaa lahjaa saatika onnitella vielä kasvotusten! Jos taas onnittelee kasvotusten, ei voi enää onnitella Facessa, koska se olisi epäaitoa, itsensä korostamista ja tarkoittaisi, että kaverit eivät osaa kommunikoida muuten kuin somen välityksessä. Joo en ymmärrä. Olen itse saattanut onnitella ensin Facessa, sitten myöhemmin vielä kasvotusten, jos kyseistä kaveria olen nähnyt samana päivänä. Tai päinvastoin. En oo ajatellut asiaa sen kummemmin tai pidä sitä mitenkään kummallisena.

Vierailija
57/62 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en myöskään ymmärrä sitä, miksei rakkautta saisi näyttää muille julkisesti. Ei se tarkoita sitä, ettei puolisot voisi osoittaa rakkauttaan sitten myös keskenään kasvotusten. Musta ainakin rakkaus on ihana asia ja on ihanaa, jos jotkut uskaltavat myös näyttää sen. Joidenkin parisuhderiitojen seuraaminen Facessa vasta noloa onkin.

Vierailija
58/62 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulle ei selvästi ole rakasta! Oot kateellinen paska :D

Juu olen tosiaan kateellinen kun oma kihlattu ei ole koskaan onnitellut minua facessa niin että muutkin näkee =D Voi luoja.-AP

Valepukki, sua kukaan huoli!

Vierailija
59/62 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli synttärit viime viikolla. Mieheni jäi vielä nukkumaan sinä aamuna kun mä lähdin töihin. Päivällä huomasin hänen onnitelleen mua FB:ssä. Kun tulin töistä kotiin, oli ruoka valmiina ja mies onnitteli mua ja antoi lahjankin.

En tajunnutkaan ennen tämän ketjun lukemista, miten kamalaan syntiin mieheni syyllistyi. Minä hömelönä olin vain iloinen ja tyytyväinen että hän muisti onnitella. Vasta tämän ketjun myötä opin, että tuosta onnittelusta johtuen parisuhteemme on karilla ja me kommunikoimme keskenämme enää Facebookin kautta. Aina sitä oppii uutta kun täällä pyörii... 😂😂

Vierailija
60/62 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli synttärit viime viikolla. Mieheni jäi vielä nukkumaan sinä aamuna kun mä lähdin töihin. Päivällä huomasin hänen onnitelleen mua FB:ssä. Kun tulin töistä kotiin, oli ruoka valmiina ja mies onnitteli mua ja antoi lahjankin.

En tajunnutkaan ennen tämän ketjun lukemista, miten kamalaan syntiin mieheni syyllistyi. Minä hömelönä olin vain iloinen ja tyytyväinen että hän muisti onnitella. Vasta tämän ketjun myötä opin, että tuosta onnittelusta johtuen parisuhteemme on karilla ja me kommunikoimme keskenämme enää Facebookin kautta. Aina sitä oppii uutta kun täällä pyörii... 😂😂

No eihän tuossa mitään ole. Nuo jotkut vaan onnittelee netissä toisiaan istuessaan samassa huoneessa, siinä se ihmettely.