Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En kestä tätä myötähäpeän määrää!! =D

Vierailija
28.07.2016 |

Siis vanha luokkakaveri täytti tänään vuosia ja onnittelin häntä facebookissa hänen seinällään.Alla oli onnittelu kaverin kihlatulta ja joka oli kirjoittanut seinälle "Hyvää syntymäpäivää rakas myös täällä <3 "
Viesti oli kirjoitettu heti aamulla jatähän kaveri oli vastannut samantien kiitos ja sydän.Muille ystäville hän ei ole vastannut.Pelkästään tykännyt onnitteluista.
Siis ensin onnitellaan aamulla kotona kasvotusten ja sen jälkeen kirjoitetaan vielä fbn seinälle?! Onko tossa nyt jotain että yritetään näyttää muille ¨kuinka ollaan onnellisia vai mitä ihmettä? Mä en kestä.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein noin toimii ne joilla on oikeesti todella vaikeeta.

Vierailija
22/62 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän myötähäpeää aiheuttaa, että joku käyttää aikaansa tuollaisten asioiden pohtimiseen ja tekee asiasta vielä avauksen av:lle. Ja toteaa, ettei "kestä." Hanki sisältöä elämääsi niin et edes huomaa tuollaista ja ole tyytyväinen, että sulla ei ole elämässä murheita mietittävänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän myötähäpeää aiheuttaa, että joku käyttää aikaansa tuollaisten asioiden pohtimiseen ja tekee asiasta vielä avauksen av:lle. Ja toteaa, ettei "kestä." Hanki sisältöä elämääsi niin et edes huomaa tuollaista ja ole tyytyväinen, että sulla ei ole elämässä murheita mietittävänä.

Tähän! Ap on se joka aiheuttaa myötähäpeää.

Mun mies ei edes ole facessa, mutta olis se tosi outoa, jos hän onnittelisi aina kavereita, mutta ei mua, omaa vaimoaan.

Vierailija
24/62 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ihan aikuiset kolmekymppiset ihmiset kyseessä.

Myös jos jompikumpi lisää yhteiskuvan niin toisen täytyy parin minuutin sisällä olla kommentoimassa rakas tai laittamassa sydämiä.AP

Kuulostaa siltä että sinulla on vaikeuksia olla onnellinen toisten puolesta. Itse ainakin toimin somessa varsinkin läheisissä ihmissuhteissa niinkuin livenä: halaukseen vastaan halauksella, kiitän, laitan sydämiä yms. Ja läheisteni välillä kaikki tällainen on kyllä aitoa. En voi mitenkään pahoitella sitä, tai pitää sitä vääränä.

Aitoa on se että onnitellaan kasvotusten.Epäaitoa on mennä hetken päästä toistamaan sama jossain somessa.Miksi pitää onnitella uudestaan facessa?? =D Eikö se aamulla kasvotusten onnittelu riitä? Eikö se ole sitä aidointa? -AP

Kerrohan mulle miksi EI onnittelisi?

Kirjautuu omaan faceen ja siellä (tietääkseni) tulee jonkinlainen ilmoitus siitä, että henkilöllä se ja se on syndet. Vetäisitkö sen näytöltä pois etkä reagoisi? Vai olisko kivempi ja hyvätapaista kommentoida sinne onnittelut. Näin on varmasti toiminut toisen huomioonottaen. Tuleehan synttärisankarille siitä hyvä mieli kun kirjautuu omaan tiliinsä ja näkee, että kaikki ne läheiset, jotka ovat laittaneet tekstarin/soittaneet/onnitelleet livenä, ovat onnitelleet faceenkin.

Voidaanhan sitä osallistua jonkun parin häihinkin ja sitten facessa onnitellaan paria vielä julkisesti, kumpaakin erikseen.

En näe siinä mitään huvittavaa, enkä epäaitoa. Kun kerran Facessa on niin olisi outoa jättää siellä huomioimatta. Se on sitten eri ehkä sellaisen ymmärtää kuka ei siellä ole.

Voihan sitä onnitella henkilöä viestillä tai kortilla, mutta tulla myös juhliin ja onnitella uudelleen. Vai eikö olisi outoa sanoa, että on onnitellut jo niin ei enää. Onnittelet ja ehkä halaat vain, koska tilanne on erillinen ja julkinen.

Vierailija
25/62 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyaikana kaikki vain hoidetaan somessa.Jopa puolisoiden väliset onnittelut.Ei kelpaa enää kahvi ja kukat sänkyyn.Pitää saada onnittelu myös fb seinälle.Niin naurettavaa!!! HYVÄ AP!

Kirjoitustyylistä päätellen AP taitaa vastailla kannustavasti itselleen 😊

Vierailija
26/62 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyaikana kaikki vain hoidetaan somessa.Jopa puolisoiden väliset onnittelut.Ei kelpaa enää kahvi ja kukat sänkyyn.Pitää saada onnittelu myös fb seinälle.Niin naurettavaa!!! HYVÄ AP!

Siis kuka tässä on sanonut sulle, ettei kukat ja kahvi puolisolta kelpaisi onnitteluna?

En nyt ymmärrä sua, että mitä se niin kauheasti tuottaa myötähäpeää jos se jonkub puoliso on sitten hyvällä mielellä onnitellut facen yhteisössäkin?

Jotenkin nyt tulee tunne kateudesta, sano mitä sanot.

Vierailija
27/62 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös jos jompikumpi lisää yhteiskuvan niin toisen täytyy parin minuutin sisällä olla kommentoimassa rakas tai laittamassa sydämiä.AP

Kuulostaa siltä että sinulla on vaikeuksia olla onnellinen toisten puolesta. Itse ainakin toimin somessa varsinkin läheisissä ihmissuhteissa niinkuin livenä: halaukseen vastaan halauksella, kiitän, laitan sydämiä yms. Ja läheisteni välillä kaikki tällainen on kyllä aitoa. En voi mitenkään pahoitella sitä, tai pitää sitä vääränä.

Aitoa on se että onnitellaan kasvotusten.Epäaitoa on mennä hetken päästä toistamaan sama jossain somessa.Miksi pitää onnitella uudestaan facessa?? =D Eikö se aamulla kasvotusten onnittelu riitä? Eikö se ole sitä aidointa? -AP

Sanot sinä. Se ei ole kaikkien totuus. Toisekseen. Eikö ole hyvä juttu, että tuo puoliso on onnitellut AIDOSTI ja sen jälkeen onnittelee vielä facessa? Aidommaksi saa jäädäkin luonnollisesti se kahdenkeskinen suukottelu aamulla ja onnittelut joita sinä et ole ollut näkemässä etkä kuulemassa. Tuskin se siitä on ollut kiinni ettei se ole ollut riittävää.

Joku nyt vaan voi tehdä enemmän kun sen mikä sun mielestäsi on riittävää. Ja hyvä niin! :))

Vierailija
28/62 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahhaha mä en kestä.Oliko pitänyt mainita ensimmäisessä viestissä että kyllä on oma kumppani? En näe siinä MITÄÄN järkeä että ihmiset jotka asuvat yhdessä kommunikoivat jonkun facebookin välityksellä.-AP

Sinä, sinä, sinä... kukaan ei saa toimia niinkuin sinä et toimisi. En itsekään kommunikoi avomieheni kanssa facebook-seinän välityksellä, mutta en näe siinä yhtään mitään pahaa tai kummallista jos muut tekevät niin. Joskus mies lisäilee yhteiskuvia "salaa" multa (eli olen vaikka kaverilla kahvilla), ja itse noteeraan kuvan laittamalla siihen esim. sydämen. Anna muiden elää tavallaan ja elä itse tavallasi. Ja opi arvostamaan muidenkin ajatusmaailmaa.

Vierailija
29/62 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olen paljon vanhempi kuin te muut mutta mun mielestä puolisoiden ei tarvitse onnitella toisiaan vielä uudestaan somessa.

Tulee väkisinkin olo että suhde on huonolla tolalla.

Muutenkin kaikesta tykkäilystä ja sydänten lähettelystä tulee outo fiilis.

Mun ystäväpariskunta oli etelänlomalla ja loman aikana lisättiin kuvia mihin ristiin kommentoitiin sydämiä ja pusuja.Todella hämmentävää.Kun me ollaan miehen kanssa viikon lomalla niin kumpikaan ei edes käytä somea,saati että kommentoitaisiin toistemme kuvia!

Mies ei ole myöskään koskaan onnitellut minua facebookissa,vaan ihan kasvotusten.

Miksi ihmeessä hän onnitteli uudestaan netissä?

Vierailija
30/62 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän sun AP hakeutua terapiaan, kun tuo myötähäpeä tuntuu olevan sun elämässä niin ylivoimainen. Sulle henkikullalle voi käydä vielä huonosti, kun et kerta kestä edes myötähäpeää, jonka pariskuntien onnitteluviestit somessa aiheuttaa.

Vierailija
31/62 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot sinä. Se ei ole kaikkien totuus. Toisekseen. Eikö ole hyvä juttu, että tuo puoliso on onnitellut AIDOSTI ja sen jälkeen onnittelee vielä facessa? Aidommaksi saa jäädäkin luonnollisesti se kahdenkeskinen suukottelu aamulla ja onnittelut joita sinä et ole ollut näkemässä etkä kuulemassa. Tuskin se siitä on ollut kiinni ettei se ole ollut riittävää.

Joku nyt vaan voi tehdä enemmän kun sen mikä sun mielestäsi on riittävää. Ja hyvä niin! :))

Selitä mulle miksi pitäisi onnitella vielä uudestaan facessa?

Että kaveritkin näkee että varmasti tuli onniteltua ja lähetettyä pusuhymiöitä?

Mun kaveripiirissä ihan soitetaan ja jos toinen ei vastaa niin lähetään txt tai wa.Ei koskaan onnitella niitä läheisimpiä kyllä facebookin seinällä.

Vierailija
32/62 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein noin toimii ne joilla on oikeesti todella vaikeeta.

Tämä!!

Vierailija
33/62 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjestas! Kyllä munkin mies mua aina onnittelee facessa ja lähes päivittäin laittaa mun aikajanalle musalinkin, kuvan, artikkelin ym., mistä arvelee mun pitävän, vaikka voisihan se ne kotonakin näyttää.

Mun mielestä se on mukavaa, eikä ole tullut mieleenkään, että sen voisi joku ottaa ns. kulissien kiillotuksena. Mutta joo, meillä menee kyllä hyvin ihan oikeasti vielä näin vuosienkin jälkeen, päivä päivältä paremmin. Ja kyllä me pussaillaankin julkisesti, ja ihan aikuisia ollaan, 40-50-v.

Vierailija
34/62 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktahan on että ne jotka tuovat suhdettaan esiin somessa ovat niitä epävarmimpia pareja.Kylmä totuus mutta ettehän te mammat sitä kestä. :)

Tiedän tyyppejä joiden kuvat näkyvät vain kavereille mutta kihlausuutiset ja pusukuvat näkyvät julkisena.Kuulemma syynä on halu näpäyttää jomman kumman tai molempien entistä puolisoa.

Miksi ihmeessä kukaan onnellinen vastakihlattu miettii tavoittaako uutinen nyt varmasti eksän?

Ymmärrän myös ap:n ihmetystä onnitteluun.Ei kai terveessä parisuhteessa onnitella uudestaan facebookin seinällä.

Muutenkin tuntuu että ihmiset ottavat tuon somen vähän liian vakavasti.

Tiedän miehen joka kyttäsi jokaisen onnitteluviestin ja poisti onnittelematta jättäneet.Hei 35v mies :D

Nyt päät pois sieltä somen syövereistä.Se oikea elämä on täällä ulkopuolella!

T.Nainen jonka mies ei ole koskaan onnitellut sosiaalisessa mediassa saati postannut lomamatkan aikana kuvia.Omasta mielestäni kovin tervettä :)

Vierailija
35/62 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olen paljon vanhempi kuin te muut mutta mun mielestä puolisoiden ei tarvitse onnitella toisiaan vielä uudestaan somessa.

Tulee väkisinkin olo että suhde on huonolla tolalla.

Muutenkin kaikesta tykkäilystä ja sydänten lähettelystä tulee outo fiilis.

Mun ystäväpariskunta oli etelänlomalla ja loman aikana lisättiin kuvia mihin ristiin kommentoitiin sydämiä ja pusuja.Todella hämmentävää.Kun me ollaan miehen kanssa viikon lomalla niin kumpikaan ei edes käytä somea,saati että kommentoitaisiin toistemme kuvia!

Mies ei ole myöskään koskaan onnitellut minua facebookissa,vaan ihan kasvotusten.

Miksi ihmeessä hän onnitteli uudestaan netissä?

Se on teidän asia, mutta et ole vastannut kysymykseen, miksi ei onnittelisi?

Ne kysymykset on sitä varten, että pohtisit asiaa toisinpäin.

Tulee tunne, että sut on kasvatettu siten, että kaikki julkinen rakkauden osoitus ja hempeily on jotakin kulissia ja kielii huonosta suhteesta. Eli tyyliin: se kel onni on se onnen kätkeköön.

On kuitenkin niin, että maailma on muuttunut sitten noiden ajattelutapojen jälkeen.

Ei se tee näistä asioista typeriä tai hävettäviä, että ne ei tunnu sinusta luonnolliselta eikä aidolta.

Tulee myös fiilis, että kuulut niihin ihmisiin ketkä ajattelevat, että jos mies laulaisi sulle rakkaudestaan tai puhuisi sulle vaaleanpunaisia lauseita niin kuvittelisit hänen tehneen jotain väärää selkäsi takana.

Eli toisinsanoen lirkuttelu ylipäätään on merkki jostain ikävästä, kuten huonosta omasta tunnosta. Voin olla väärässäkin, mutta selkeästi olet löytänyt rinnallesi kaltaisesi ihmisen ja hyvä niin, mutta teidän suhde ja teidän tavat eivät ole ainoita oikeita, eikä sun tarvitse niitä oppia ymmärtämäänkään, mutta eipä niiden tulisi mitään häpeääkään herättää mitä muut tekee.

Se kuulostaa oudolle, että sua hetkauttaa noin kamalasti se miten muut toimivat.

Niin kovin, että häpeät. Onko edes mahdollista, että olet suhteeseesi tyytyväinen ihminen kenellä on asiat hyvin kun noin paljon mietit muiden asioita?

Etkö voisi vaan iloita toisten puolesta?

Jos et niin kokeilehan puolisosi kanssa myös laittaa kuva matkaltanne ja toinen sitten kommentoi sitä haluamallaan tavalla. Siitä se lähtee! Opetelkaa osoittamaan myös julkisesti sen miten paljon toisistanne välitätte. Ei sillä ainakaan mitään pahaa voi saada aikaiseksi. Eihän?

Vierailija
36/62 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tajua, miksi PITÄISI onnitella puolisoa somessa, mutta en myöskään tajua miksi asianosaisten, saati ulkopuolisten pitäisi asiaa hävetä. Itse en käytä somea lainkaan,

Riittää varmaan maailmassa pohdiskeltavaa, jos aina täytyy miettiä, miksi joku tekee jotain toisin kuin itse tekisi.

Vierailija
37/62 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tietävämpi voisi kertoa, että MITÄ itseisarvoa sillä Facebook-onnittelulla oikein on? Jos kasvotusten olen jotakuta jo onnitellut, niin miksi pitäisi onnitella vielä kerran facessa? Jotta hänelle tulee suosittu tunne, kun Facebook ilmoittaa "Ella Esimerkki ja 50 muuta julkaisivat seinälläsi"?

Jos mieheni julkaisisi synttäreinäni seinälläni 'onnea rakas ❤❤❤ " ollessaan itse samassa asunnossa kanssani, niin kävisin vain ihmettelemässä että mitä sä netin välityksellä onnittelet kun voisit kasvokkainkin sanoa.

Ja muuten ne jotka sanoivat ap:ta kateelliseksi: Omassa tuttavapiirissä eniten noita "oot niin rakas pusipusi!!!❤ " -päivityksiä tekevät ne joilla ongelmia on eniten ja erokin tullut muutamalla aika lyhyellä kaavalla vaikka niin on facessa julkaistu näitä halipusspuss -päivityksiä toisilleen.

Vierailija
38/62 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on myös ihana näyttää rakkauteni kumppaniini julkisesti... en voi sille mitään että se tuntuu hyvältä!Se vaan meidän parisuhteessa kuuluu asiaan ja vahvistaa rakkautta välillämme. Edellinen mies ei kestänyt mitään julkisia hellyydenosoituksia, ja musta tuntui se aina niin pahalta, kun katsoin pareja jotka ovat luonnollisesti yhdessä, käsikädessä, pussailevat yms julkisillakin paikoilla, joista huokuu sellainen hellyys, ettei välitetä mitä muut ajattelee. Nyt mulla on hellä pusutteleva mies ollut kaksi vuotta ja en voi sanoa että yhtään kokisin hellyydenosoitukset vääriksi! Facebook on myös sosiaalisuutta, se on elämän jatke, yksi areena missä toimitaan. Tottakai sielläkin tulee sydämiä läheteltyä :) Riippuu ihmisestä, eksäni tosiaan ei ollut yhtään sellainen ihminen ja ajatteli kuin ap. Sanomattakin selvää että kyse on eri ihmistyypeistä! Jos häiritsee nähdä tuollaisia juttuja, niin onneksi Facebookissa voi valita kenen jutut näkee. Voit ap blokata ne pahimmat söpöilijät sieltä, anna toisten söpöillä :) toisille se on elämän suola!

Vierailija
39/62 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tietävämpi voisi kertoa, että MITÄ itseisarvoa sillä Facebook-onnittelulla oikein on? Jos kasvotusten olen jotakuta jo onnitellut, niin miksi pitäisi onnitella vielä kerran facessa? Jotta hänelle tulee suosittu tunne, kun Facebook ilmoittaa "Ella Esimerkki ja 50 muuta julkaisivat seinälläsi"?

Jos mieheni julkaisisi synttäreinäni seinälläni 'onnea rakas ❤❤❤ " ollessaan itse samassa asunnossa kanssani, niin kävisin vain ihmettelemässä että mitä sä netin välityksellä onnittelet kun voisit kasvokkainkin sanoa.

Ja muuten ne jotka sanoivat ap:ta kateelliseksi: Omassa tuttavapiirissä eniten noita "oot niin rakas pusipusi!!!❤ " -päivityksiä tekevät ne joilla ongelmia on eniten ja erokin tullut muutamalla aika lyhyellä kaavalla vaikka niin on facessa julkaistu näitä halipusspuss -päivityksiä toisilleen.

Ehkä se kertoo siitä että halipusuttelijat eroo herkästi, että he myös tuntee herkästi? Tunnetaan voimakkaasti niin hyvät kuin pahat tuntemukset ja riidelläänkin sit sen mukaan?

Vierailija
40/62 |
29.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faktahan on että ne jotka tuovat suhdettaan esiin somessa ovat niitä epävarmimpia pareja.Kylmä totuus mutta ettehän te mammat sitä kestä. :)

Tiedän tyyppejä joiden kuvat näkyvät vain kavereille mutta kihlausuutiset ja pusukuvat näkyvät julkisena.Kuulemma syynä on halu näpäyttää jomman kumman tai molempien entistä puolisoa.

Miksi ihmeessä kukaan onnellinen vastakihlattu miettii tavoittaako uutinen nyt varmasti eksän?

Ymmärrän myös ap:n ihmetystä onnitteluun.Ei kai terveessä parisuhteessa onnitella uudestaan facebookin seinällä.

Muutenkin tuntuu että ihmiset ottavat tuon somen vähän liian vakavasti.

Tiedän miehen joka kyttäsi jokaisen onnitteluviestin ja poisti onnittelematta jättäneet.Hei 35v mies :D

Nyt päät pois sieltä somen syövereistä.Se oikea elämä on täällä ulkopuolella!

T.Nainen jonka mies ei ole koskaan onnitellut sosiaalisessa mediassa saati postannut lomamatkan aikana kuvia.Omasta mielestäni kovin tervettä :)

Ap, älä jaksa. :)

Kuka tässä nyt sen somen ottaa liian vakavasti ja kuka ei? ;)

Ne ketkä eksiään haluaa näpäytellä, tekee sen millä tavoin vaan. Se ei nyt varsinaisesti liity someen yleensä tai oikeastaan mitenkään. Ne ei poissulje toisiaan.

Se, että tuoko epävarmat suhteensa esiin vaiko ei niin sekään ei liity someen. Ne epävarmat tuovat suhteensa esiin vaikka Aamulehdessä jos some poistuisi.

Voisin hyvin väittää, että ne ketkä eivät suhteestaan hiisku eikä anna sen missään näkyä niin siinä on jokin hullusti ja jotain salattavaa. :)