Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten perustelet autolla ajon?

Vierailija
28.07.2016 |

Miten perustelette itsellenne sen että ajoneuvonne tupruttaa aineita ilmaan? Nykyään toki yhä vähemmän mutta tupruttaa silti. Lisäksi menee bensiiniä yms.

Huom. En tuomitse ketään, itsekin ajelen autolla mutta aloin tässä illalla miettimään miten sen voisi perustella ihan perusteellisesti.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi tekemään työtäni ilman autoa.

Vierailija
2/41 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään, ei kiinnosta. Oletko se sama provo??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustelen sillä, että jos mä ajelen autolla pari viikkoa vuodessa, se ajamatta jättäminen ei merkitse maailman pelastumiselle mitään.

Vierailija
4/41 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laiska ja mukavuudenhaluinen.

Vierailija
5/41 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurauttelen sillä työajoja paikasta toiseen. Taksi ja bussikin turauttelevat aineita ilmaan, joten en juurikaan koe maailmantuskaa valinnastani.

Vierailija
6/41 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Halullani asua maalla, jonka jälkeen taas töihin oli pakko alkaa mennä autolla.

Tiesitkö, että Helsingin kaukolämpö tuotetaan valtaosin kivihiilellä? Muutin sieltä pois, plus miinus nolla?

Vierailija
7/41 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska haluan. V*tuttaa muut ihmiset julkisessa liikenteessä.

Vierailija
8/41 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisen liikenteen puuttumisella. On joku bussi ajossa silloin tällöin, mutta vain muutama per päivä. Menis elo tosi hankalaksi ilman autoa.

Vierailija
9/41 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just mietin tänään tätä! Tulin siihen tulokseen että paitsi että olen vähän laiska etten jaksa pyöräillä/kävellä, autoilu sopii identiteettiini. Minusta on kiva huristella omalla pikkukoslallani, ja se auto vielä jotenkin sopii mulle niin hyvin. Autoilu on jotenkin vapauttavaa ja voimaannuttavaa minulle. Aion kuitenkin käytännön syistä luopua autosta pian, sillä olen muuttamassa pääkaupunkiseudulle ja siellä auton pitäminen on turhaa.

Vierailija
10/41 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minä voin ja tarvitsen autoa. Minun tekemisiini eivät "suvaitsevaiset" pysty vaikuttamaan.

Vierailija
11/41 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin pitkiä matkoja kahden vanhan koiran kanssa. Julkiset eivät tulleet kysymykseen kun toinen sai epilepsiakohtauksia. Ei olisi ihmiset julkisissa välttämättä innostuneet kun 40 kg koira kouristelee tajuttomana ja laskee alleen. Lisäksi esim. mökki on paikassa jonne julkiset eivät kulje lähellekkään. Myös määräaikainen työpaikkani sijaitsi alueella, jonne ei julkinen liikenne kulkenut. Siinä varmaan minun syyni sen lisäksi, että on yksinkertaisesti helpompi rontata isoja tavaramääriä omalla autolla kun pohtia vuokraamista.

Vierailija
12/41 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sopivaa julkista liikennettä, osittainen matkatyö.

Vierailija
13/41 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan koska haluan. Suomi on varmaan maailman vähiten saastuttava maa joten en koe tarpeelliseksi rajoittaa auton käyttöäni.

Vierailija
14/41 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti. Pidän autolla ajamisesta. Se on mielestäni mukavaa ja tuottaa minulle iloa sen lisäksi, että on kiva päästä aikatauluja katsomatta paikasta toiseen varsin ripeästi. Haluaisin kyllä mahdollisimman ekologisen auton, mutta toistaiseksi moiseen ei ole varaa.

Mainitsen nyt kuitenkin (ennen alapeukkuryöpystystä), etten silti huvikseni ajele ja varsinkin näin kesäisin pyöräilen paljon.

Vierailija
15/41 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten perustelette itsellenne sen että ajoneuvonne tupruttaa aineita ilmaan? Nykyään toki yhä vähemmän mutta tupruttaa silti. Lisäksi menee bensiiniä yms.

Huom. En tuomitse ketään, itsekin ajelen autolla mutta aloin tässä illalla miettimään miten sen voisi perustella ihan perusteellisesti.

Minulle ainakin riittää perusteeksi ihan se, että ei ole mitään  muuta mahdollisuutta kulkea työmatkaa. Julkinen liikenne lopetettu ilta- ja yöajalta jo kolme vuotta sitten, mutta työ kolmivuorotyötä. Pakko jotenkin elanto hankkia ja sen saadakseen on sitten käytettävä autoa. Ei talviaikaan viitsi ihan vedellä pyörälläkään tuota 25 kilometriä, kesäisin olen joskus miehen 21-vaihteisella ajanut.

Vierailija
16/41 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitti lähtee ennen kuutta töihin julkisilla, kun autolla voi lähtee vasta 6.30. Ja viä kun ammatinkuva on sellanen, että työpiste vaihtuu yleensä vuoden aikana, niin en voi työmatkaan asumisella vaikuttaa. Mielummin kyllä kulkisi kävellen tai julkisilla.

Vierailija
17/41 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä, että tarvitsen sen vähän vapaa-ajan, mitä joskus saan. 

Jos menisin junalla opiskelemaan, päivät olisivat aina 7:07-16:23.  Tai jostain 10-18:30

Nyt voin lähteä tuntia ennen opiskelemaan ja tuntien päätytyttä olen tunnissa kotona. Ei tarvitse kävellä pitkiä matkoja sateessa, loskassa, auringon porotuksessa tms ja olla huolissaan ehtimisestä. Eikä tarvitse istua asemalla tuntitolkulla koulun jälkeen odottamassa junaa. Eikä koulussa jos tunnit alkaa myöhemmin.

Teen mielummin nuokin ajat kotona koulutehtäviä, kotitöitä, vietän aikaa lapsen kanssa tai muuta.

Vierailija
18/41 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sillä että töihin on pakko päästä. Jos julkisilla pääsisi, niin mikäs siinä, halvemmaksikin tulis.. mutta kun ei, niin ei pääse

Vierailija
19/41 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin millä sitten liikkuisin,jos en omalla autolla? Lähimpään kauppaan n.18 km,päiväkodit,työpaikka yli 20 km,ja jos tarvitsee vaatteita,alkoholia tai vaikka virastoasioita hoitaa,nii yli 45 km suunta.Ei ole julkista liikennettä.

Vierailija
20/41 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun maalla ja autoni kuluttaa 3 litraa dieseliä sataa kilometria kohti. Julkista liikennettä ei ole, kauppaan monta kilometria ja isompien ruokaostosten tuominen tai töissä käyminen 40 km päässä olisi polkupyörällä kesät talvet varsin haastavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä