Mikä sana ruuasta puhuttaessa saa sinulle veden herahtamaan kielelle?
Mulla se sana on kermainen. 😛 Heti rupeaa maistumaan paksu samettinen kermainen maku suussa. 😋
Kommentit (22)
En tiedä mutta asiat jotka see ällöttämään on maukas ja mehukas ja maistuva ja höystettynä ja kera
makarooni,pitääkin mennä keittämään nami nami.
Salmiakki.
Tiedän, ei oo ruokaa sinänsä mutta ainut mikä ajatellessa saa kielen alusen tirskahtamaan kuolasta ;P
Texmex lasagne,( fetalla höystetyn vihersalaatin ja kokiksen kera.)
Kasvissosekeitto
Naudan pihvi ja hyvät perunat
Savulohi (ja uudet perunat)
Jouluateria (kinkku, vöhön laatikoita, graavilohta ja naapurimummun sinappia sekä vihersalaattia)
Jouluna keitettävä "sekametelikiisseli"
Mustaherukkakiisseli
Tai mummin keittiö/mummin ruoka - ai herkku <3
Kauhee nälkä tuli.
Kinuskinen, valkosipuli, kermainen, suklainen, rasvainen, savuinen, sinihomejuusto. Ah.
Sen sijaan inhoan sydämestäni sanoja makoisa ja maukas.
Joulu, kermainen, valkosipuli ja sinihomejuusto!
Vierailija kirjoitti:
Thai
Thairuoat on ihania.
Ylipäätään aasialaiset ruoat on suurimmaksi osaksi tosi herkullisia. Kerran, vuosia sitten, minulle tuli vesi kielelle katsoessani etelä-korealaista kauhuelokuvaa, jossa oli ruokapöytäkohtaus. Perhe söi kauniista posliinisista kupeista posliinisilla lusikoilla kirkasliemistä keittoa. Pysäytin elokuvan muutamaan kertaan eri kuvakulmiin ja menin lähelle ruutua tutkimaan, mitä aineksia keitossa mahtoi olla :) Seuraavana päivänä ostin ainekset ja tein oman versioni keitosta. Siihen tuli ainakin chilipaprikaa, riisinuudeleita ja piparjuurta.
Vadelma. Vadelmahilloa keitettäessä tulee niin mieletön tuoksu että kuola valuu.
Kaikki missä on valkosipulia (hienostuneesti, ei ylettömästi)
Kinuskinen (erityisesti suolakinuski!)
Kermakastikkeista vain kanttarelli-sipuli-kermakastike ja paistetut uuden perunat. Kerran kesässä hirveä himo!
Savulohi
Sitten olen varmaan outo, mutta kaalilaatikko ja kukkakaalikeitto.
Vierailija kirjoitti:
Mehukas
Sama! 😛
Paahdettu! Jotain ihanaa ja rapeaa.. Nam!
Valkosipuli. Siel mis on valkosipulia, niin se on hyvää.