Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähihoitaja, joka olet vaihtanut alaa - minne menit?

Vierailija
28.07.2016 |

Olisipa kiva kuulla tämä. Vastauksiin hyväksytään vaan ne, jotka ovat oikeasti lopettaneet työt ja vaihtaneet ne toisiin. Ne, jotka sitä vasta suunnittelevat, voivat pidättäytyä vastaamasta.

Ennustan lyhyttä ketjua.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelin lähihoitajana viitisen vuotta vanhainkodissa. Työ oli toisinaan todella raskasta henkisesti ja fyysisesti, niin kuluttavaa että pelkäsin jopa mielenterveyteni menevän! Sain tarpeekseni ja opiskelin sairaanhoitajaksi, vaikkakin epäilin kovasti sitäkin ammattia itselleni. Suurin haaveeni kävi kuitenkin toteen ja pääsin terveyskeskukseen töihin, pidän siis vastaanottoa tk:ssa ja työ on aikalailla siistiä päivätyötä. Tietenkään lisiä ei tule, mutta olen onnellinen näin. Työn mielekkyys on rahaa tärkeämpi, todellakin! Opiskelin sairaanhoitajaksi sen vuoksi, että tässä ammatissa on yllättävän paljon mahdollisuuksia valita, minkälaisissa hommissa sitä työskentelee, lisäksi työllisyys huippuluokkaa.

Haluan vain kertoa, että hoitoalalla voi olla todella erilaista työtä eri ammattien välillä! Nykyinen työni sairaanhoitajana on mielekästä ja mukavaa, aivan erilaista verrattuna lähihoitajan työhön! Kuitenkin sairaanhoitajana voi tehdä myös niitä samantyyppisiä hommia kuin lähäri, mutta mahdollisuus on myös muuntyyppisiin työtehtäviin!

Vierailija
22/26 |
30.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin opiskelemaan Suomen kieltä yliopistoon. Aika suuri alanvaihto siis...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdin opiskelemaan Suomen kieltä yliopistoon. Aika suuri alanvaihto siis...

Kannattaa ottaa sivu aineiksi Amerikan kieli sekä Oikein kirjoitus. Pötkit vielä pitkälle!

Vierailija
24/26 |
31.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuhygienistiksi opiskelin js nyt teen sen slan työtä.

Aiemmin olin suunhoitoon suuntautunut lähihoitaja (eli hammashoitaja), mutta töitä tein vanhustenhoidon parissa.

3-vuorotyö, muutama huonolla työmoraalilla varustettua kollegaa (siis hirveitä ihmispaskoja, jotka mm. "kouluttivat hankalia asukkaita" ja pitivät sitä ihan normasöina toimintana. Esim. Sekava dementikko huutaa suihkussa ja solvas hoitajaa, minkä kerkeää --> suihkautetaan äkkiä vettä naamalle. Menipä hetkeksi hiljaiseksi, heh heh. Suuttuivat ja huusivat asukkaille, nimittelivät ja loukkasivat, koska "ei ne mitään muista niin ei väliä". Kuvottavaa toimintaa, jota ei saatu kuriin..en pystynyt olemaan siellä..) ja parit kamalat omaiset sai minut lähtemään pois.

Harmi, sillä omasta mielestäni olin siinä työssä suht hyvä ja tykkäsin muuten..

Kai teit asialle jotain?

Mielestäni on lähes yhtä paha vaieta noista asioista kuin tehdä sellaista. Ei ne koskaan muuttu jos toiset vaan sivusta katsoo tuota kuvottavaa toimintaa!!

Onneksi itse en ole törmännyt tuollaiseen, kaltoinkohteluun kylläkin mutta en noin vakavaan. Olen aina puuttunut tilanteeseen jossa näen kohdeltavan väärin. Kuka niitä vanhuksia puolustaa jos ei hoitajat? :(

Vierailija
25/26 |
25.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
26/26 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppppp lisäääää