Lähihoitaja, joka olet vaihtanut alaa - minne menit?
Olisipa kiva kuulla tämä. Vastauksiin hyväksytään vaan ne, jotka ovat oikeasti lopettaneet työt ja vaihtaneet ne toisiin. Ne, jotka sitä vasta suunnittelevat, voivat pidättäytyä vastaamasta.
Ennustan lyhyttä ketjua.
Kommentit (26)
Opiskelin merkonomiksi ja nyt työskentelen palkanlaskennassa. Työ on ihan kivaa, tosin vähän tylsää joskus. Mutta voittaa sen erite/väkivalta/jatkuva väsymys-kombon, josta kärsin lähärinä. Ja yllättävää kyllä, monet ihmiset pitävät palkanlaskijan ammattia ihan kunniallisena, toisin kuin lähärin. Joten olen tyytyväinen.
Kannattaa tosiaan vaihtaa, jos siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelin merkonomiksi ja nyt työskentelen palkanlaskennassa. Työ on ihan kivaa, tosin vähän tylsää joskus. Mutta voittaa sen erite/väkivalta/jatkuva väsymys-kombon, josta kärsin lähärinä. Ja yllättävää kyllä, monet ihmiset pitävät palkanlaskijan ammattia ihan kunniallisena, toisin kuin lähärin. Joten olen tyytyväinen.
Paljonko on palkkaus palkanlaskijana?
2.600,- -3.000,-. riippuen onko kunnalla vai yksityisellä. Pieni palkka, mutta illat ja viikonloput vapaita. Ja kunnalla 8 viikkoa lomaa vuodessa.
Suuhygienistiksi opiskelin js nyt teen sen slan työtä.
Aiemmin olin suunhoitoon suuntautunut lähihoitaja (eli hammashoitaja), mutta töitä tein vanhustenhoidon parissa.
3-vuorotyö, muutama huonolla työmoraalilla varustettua kollegaa (siis hirveitä ihmispaskoja, jotka mm. "kouluttivat hankalia asukkaita" ja pitivät sitä ihan normasöina toimintana. Esim. Sekava dementikko huutaa suihkussa ja solvas hoitajaa, minkä kerkeää --> suihkautetaan äkkiä vettä naamalle. Menipä hetkeksi hiljaiseksi, heh heh. Suuttuivat ja huusivat asukkaille, nimittelivät ja loukkasivat, koska "ei ne mitään muista niin ei väliä". Kuvottavaa toimintaa, jota ei saatu kuriin..en pystynyt olemaan siellä..) ja parit kamalat omaiset sai minut lähtemään pois.
Harmi, sillä omasta mielestäni olin siinä työssä suht hyvä ja tykkäsin muuten..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunnilleen samaa luokkaa kuin lähärillä, peruspalkka 2200/kk. Ikälisät toki nostavat palkkaa + tietysti lomat ovat ihan hyvät, kun edellinen palvelukseni kaupungilla laskettiin hyvityksenä. Yksityisillä palkka varmasti parempikin. Palkka siis pärjää ja mikä parasta, töihin mennessä ei stressaa juuri lainkaan. Työt oppii nopeasti ja niistä selviää rutinoituneesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunnilleen samaa luokkaa kuin lähärillä, peruspalkka 2200/kk. Ikälisät toki nostavat palkkaa + tietysti lomat ovat ihan hyvät, kun edellinen palvelukseni kaupungilla laskettiin hyvityksenä. Yksityisillä palkka varmasti parempikin. Palkka siis pärjää ja mikä parasta, töihin mennessä ei stressaa juuri lainkaan. Työt oppii nopeasti ja niistä selviää rutinoituneesti.
Palkalla siis pärjää, piti kirjoittaa.
Kunnalla töissä kirjoitti:
2.600,- -3.000,-. riippuen onko kunnalla vai yksityisellä. Pieni palkka, mutta illat ja viikonloput vapaita. Ja kunnalla 8 viikkoa lomaa vuodessa.
Täh, ei kukaan saa merkonomina parempaa palkkaa mitä amk:n käyneet :D
Vierailija kirjoitti:
Kunnalla töissä kirjoitti:
Täh, ei kukaan saa merkonomina parempaa palkkaa mitä amk:n käyneet :D
Siis minä en tuota kirjoittanut, olen todellakin merkonomi. Palkkauksen kirjoitin pari viestiä ylempänä. Tosin palkanlaskennassa työskentelee tradenomejakin, mutta työtehtävät ratkaisevat palkan, ei oppiarvo.
Kaksi löytynyt :D Eikö ole tosiaan muita?
Mä tiedän yhden suuhygenistin ja toinen on vastaanottokeskuksessa ohjaajana.
Koska muita ei löytynyt, ketjuun kommentoinnin voi lopettaa. Yrittääkähän jaksaa lähihoitajan hommissa, toivon sitä vilpittömästi.
Moni suunnittelee alan vaihtoa, mutta harva sitä lopulta toteuttaa. Itsekin haluaisin, mutta en tiedä mihin tässä kannattaisi suunnata. Uudelle alalle työllistyminen arveluttaa niin paljon etten uskalla hypätä tuntemattomaan.
Tiedän yhden lähihoitajan, joka lähti opiskelemaan poliisiksi. Toinen opiskeli röntgenhoitajaksi eli ei vaihtanut kokonaan alaa, mutta ei jäänyt perushoitotyöhön.
Tiedän yhden, joka lähti lukemaan inssiksi ja valmistui. Nyt puuhailee tyytyväisenä toimistollaan ja kaksi kertaa paremmalla liksalla kuin lähärinä. Toinen siirtyi kuljettajan hommiin, sen jatkoista en tiedä. Aika harva taitaa tosiaan vaihtaa toisiin hommiin, enemmän kai se trendi on, että kaikki pakotetaan lähäreiksi.
Röntgenhoitajia tiedän useamman. Bioanalyytikko. Suuhygienisti. Sairaanhoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaako tämä varsinaisesti "alan vaihtamiselta"? Samaa sote-paskaahan nuo on.
Opiskelin terveydenhoitajaksi (th/sh). Samaa alaa mutta aivan totaalisen eri ammatti! Ehdottomasti kannatti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaako tämä varsinaisesti "alan vaihtamiselta"? Samaa sote-paskaahan nuo on.
Harva tietää, mitä esim. röntgenhoitaja tai bioanalyytikko voi tehdä työkseen. Mutta ainakaan sinun asenteellasi ei pääsisi edes opiskelemaan näille aloille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva tietää, mitä esim. röntgenhoitaja tai bioanalyytikko voi tehdä työkseen. Mutta ainakaan sinun asenteellasi ei pääsisi edes opiskelemaan näille aloille.
Arvaa, olisiko vähäisintä kiinnostustakaan? LOL.
Suoritin myyjän ammattitutkinnon pari vuotta lähihoitajan papereista ja yli 10 vuotta olin erikoisliikkeessä töissä. Nyt taas sairaalassa vaan en lähihoitajana ;)
Itse myös mielenkiinnolla kuulisin syitä miksi päädyitte alanvaihtoon.