Kengänkokoni on 42,5. En löydä itselleni kenkiä mistään.
Ennen lapsia ja raskauksia kengänkokoni oli 41-42. Jo silloin oli vaikeaa löytää kenkiä, mutta joskus saattoi ihan tavallisessa kenkäkaupassa olla kivat ja itseäni miellyttävät kengät. Hyvin harvoin tosin, koska yleensä ne suurimmat koot (juuri ne 41-42) olivat kömpelöitä, typerän värisiä tai muuten vain eivät olleet mieluisia.
Nyt koko on auttamatta yli sen 42:n. Tavallisissa kenkäkaupoissa näitä 42-43 kokoja ei vain ole. Tilailen kenkiä nettikaupoista ja on aina otettava kaksi kokoa. Hirveän usein käy vain niin, ettei oikean kokoinenkaan ole sopiva. Jalkani on kapealestinen. Miesten osastoiltakaan ei kenkiä löydy, koska ne hölskyvät jaloissa leveydensä takia.
Olen tällä hetkellä Italiassa lomalla. Roomassa, kenkien paratiisissa. Kävin tänään 18 (!) kenkäkaupassa. Kaikissa numerot loppuivat joko 40 tai 41. Yhdessä kaupassa oli kolmet kengät kokoa 42, mutta ne vastasivat ehkä Suomen kokoa 40. Turhautuneena kysyin myyjältä, onko koko Roomassa yhtä ainutta kenkäkauppaa, josta saisin ostettua kenkiä. Myyjä nauroi, ettei varmaan koko Italiasta löydy sellaista kenkäkauppaa, jossa tällaisia special size -kenkiä myytäisiin ja katsoi kauhuissaan jalkojani.
Olen epätoivoinen. En oikeasti löydä muita kuin jotain Converseja tai Adidaksen tennareita itselleni. En omista yksiäkään siistejä kävelykenkiä. Yhdet korkokengät omistan, yhden parin barefoot-ballerinoja ja juoksulenkkareita, kumisaappaat ja talvikengät. Olen aina töissä tennareilla, kun ei niitä kenkiä vain koko maailmasta näköjään saa!!
Kommentit (35)
Mun sisko yritti taannoin Intiassa ostaa kenkiä ("vain" 41/42 koko) ja hän nauraa vieläkin myyjän kommenttia: "Lady, we don't have your size...!" Kun piti tietysti länkkärituristia pokkuroida toisin kuin juuri tuolla Italiassa, Espanjassa. Samaan aikaan sirot pienijalkaiset sisaret ostelivat ihania sipsuttimia... ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoni on 43. Pitäisi löytää juhliin mustat juhlavat kengät. Korkokengät tai juhlavat matalat kengät.
Brandoksella on tuhansia ja tuhansia kenkiä, mutta koossa 43 korkokenkiä tasan kahdet. Toiset ovat räikeät ja kirjavat punaiset. Ne eivät ole juhlavat. Toiset ovat juhlavat ja ihan ok, kun ei muutakaan ole, mutta ne ovat punaiset. Mustat pitäisi olla.
Miettikää nyt te, joilla on "normaali" jalka. Maailman yksinkertaisin tehtävä: naiselle mustat juhlakengät. Mutta ei vaan löydy, ei millään. En ole nirso, mutta pitäisi mennä hautajaisiin ja esiintyä, joten en oikeasti voi mennä punaisilla korkokengillä, enkä mustilla tennareilla!
Kun otin rajauksesta pois korkokengät ja laitoin tilalle juhlakengät, nämä olivat ainoat mustat tai edes millään tavalla juhlavat: http://www.brandos.fi/geox/u-monet-p-vitblack-u1144p-00039-c9999/a86163
Itkettää suorastaan. Olen 20-vuotias. Nuo sopisivat ehkä mummolleni.
Anteeksi, mutta repesin nauramaan avatessani linkin. Onhan noi ihan kamalat! Koita ottaa huumorilla...
t. kohtalotoveri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoni on 43. Pitäisi löytää juhliin mustat juhlavat kengät. Korkokengät tai juhlavat matalat kengät.
Kun otin rajauksesta pois korkokengät ja laitoin tilalle juhlakengät, nämä olivat ainoat mustat tai edes millään tavalla juhlavat: http://www.brandos.fi/geox/u-monet-p-vitblack-u1144p-00039-c9999/a86163
Special koot ei anna koon mukaan valita (tai en löytänyt), mutta kenkien pienin koko on 42 ja kyllä noissa juhlakengissä on useampia malleja. Tosin tyhmästi miesten kengät samassa luettelossa.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen Gaborin kenkiä.8,5-9 sopivat ainakin minun kapeaan 42/43 jalkaani
Esim.täältä n.3 ostanut
http://www.charlesclinkard.co.uk
Tässä kaupassa näyttää olevan aika kovat toimitusmaksut (8 puntaa yhdet kengät ja seuraavat kengät 4 puntaa kpl) ja palautukset menevät asiakkaan piikkiin.
Löytyykö noita Gaborin kenkiä Suomesta koossa 43 mistään, vai onko kaikki nettitilausten varassa? En nyt pikaisella googlaamisella löytänyt ollenkaan.
Tampereella on Speci-niminen liike, joka myy naisten kokoja 42 - 49 ja miesten 47 - 55. www.speci.fi
Virosta löydät, googlaa esim Vivian Vau, ihania kenkiä kokoon 45 asti.
Minulla oli teininä koko 41. Aikuisena 42 ja raskauksien jälkeen 43.
Muistan ikuisesti, miten aikuiset ihmiset nauroivat minulle isoa jalkaani kouluikäisenä. Se oli ihan kamalaa. Häpesin jalkojani todella paljon. Oli inhottavaa, kun piti jättää koulussa kengät oven ulkopuolelle. Luokkakavereilla (tytöillä) oli kokoa 36, 37 ja pisimmillä taisi olla jopa järkyttävät 38. Minä yritin laittaa omia koon 41 kenkiäni jotenkin vinoon, etteivät olisi paistaneet siitä kenkärivistä.
En ole koskaan oppinut käyttämään korkokenkiä, koska niitä ei ole ollut tarjolla. Nyt olisi, mutten enää nelikymppisenä ala opetella.
Mä en löydä noista Gaborin kengistä yhtään sellaista, joka miellyttäisi oikeasti. Olen nuori ja nuo kengät ovat (anteeksi vain) keski-ikäisten täti-ihmisten kenkiä. Ei kaupunkilaisten nuorten.
Pakko vaan ostaa tuollaisia, kun olen tällainen jalkavammainen :(
T.Nuori nainen, joka haluaisi näyttää nuorelta naiselta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Special koot ei anna koon mukaan valita (tai en löytänyt), mutta kenkien pienin koko on 42 ja kyllä noissa juhlakengissä on useampia malleja. Tosin tyhmästi miesten kengät samassa luettelossa.
Hmm. Aika.. tuota.. vähän... vanhemmille ihmisille suunniteltuja kenkiä tuolla Specissä. Mutta kiitos, tuolta pakko tilata, kun ei muualtakaan löydä. Kysykääpä keneltä tahansa muulta 20-vuotiaalta, haluaisiko kukaan heistä pitää tuollaisia kenkiä omassa koossa. Ei haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Mä en löydä noista Gaborin kengistä yhtään sellaista, joka miellyttäisi oikeasti. Olen nuori ja nuo kengät ovat (anteeksi vain) keski-ikäisten täti-ihmisten kenkiä. Ei kaupunkilaisten nuorten.
Pakko vaan ostaa tuollaisia, kun olen tällainen jalkavammainen :(
T.Nuori nainen, joka haluaisi näyttää nuorelta naiselta
Onhan ne normaalikenkinä tätimäisiä, mutta juhlakenkinä menettelee. Millaisia sitten haluaisit vapaa-ajalla käyttää? Makuja kun on niin kovin menenlaisia.
Minulla vielä sekin, että olen niin perkuleen köyhä, että pitää hankkia vaatteet ja kengät yleensä käytettynä, ehkä kerran vuodessa varaa laittaa joku 50-100€ uusiin kenkiin, jossei mistään löydy käytettynä ja vanhat menneet kamalaan kuntoon...
Pitäiskö perustaa joku isojalkaisten naisten facebook-kenkäkirppis? :D
t. 3
Italia juu kenkätaivas mutta ihan pahin isojalkaiselle kuten Ranskakin, ovat pienijalkaisia ja muutenkin pienikokoisia siellä päin.