Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kengänkokoni on 42,5. En löydä itselleni kenkiä mistään.

Vierailija
28.07.2016 |

Ennen lapsia ja raskauksia kengänkokoni oli 41-42. Jo silloin oli vaikeaa löytää kenkiä, mutta joskus saattoi ihan tavallisessa kenkäkaupassa olla kivat ja itseäni miellyttävät kengät. Hyvin harvoin tosin, koska yleensä ne suurimmat koot (juuri ne 41-42) olivat kömpelöitä, typerän värisiä tai muuten vain eivät olleet mieluisia.

Nyt koko on auttamatta yli sen 42:n. Tavallisissa kenkäkaupoissa näitä 42-43 kokoja ei vain ole. Tilailen kenkiä nettikaupoista ja on aina otettava kaksi kokoa. Hirveän usein käy vain niin, ettei oikean kokoinenkaan ole sopiva. Jalkani on kapealestinen. Miesten osastoiltakaan ei kenkiä löydy, koska ne hölskyvät jaloissa leveydensä takia.

Olen tällä hetkellä Italiassa lomalla. Roomassa, kenkien paratiisissa. Kävin tänään 18 (!) kenkäkaupassa. Kaikissa numerot loppuivat joko 40 tai 41. Yhdessä kaupassa oli kolmet kengät kokoa 42, mutta ne vastasivat ehkä Suomen kokoa 40. Turhautuneena kysyin myyjältä, onko koko Roomassa yhtä ainutta kenkäkauppaa, josta saisin ostettua kenkiä. Myyjä nauroi, ettei varmaan koko Italiasta löydy sellaista kenkäkauppaa, jossa tällaisia special size -kenkiä myytäisiin ja katsoi kauhuissaan jalkojani.

Olen epätoivoinen. En oikeasti löydä muita kuin jotain Converseja tai Adidaksen tennareita itselleni. En omista yksiäkään siistejä kävelykenkiä. Yhdet korkokengät omistan, yhden parin barefoot-ballerinoja ja juoksulenkkareita, kumisaappaat ja talvikengät. Olen aina töissä tennareilla, kun ei niitä kenkiä vain koko maailmasta näköjään saa!!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismassa juuri tänään kokeilin beesinvärisiä nahkakenkiä kokoa 41

, wtf!!? Nehän olivat isot, kuten 40 ja 39 numeroisetkin.

38 liika pienet.

Vierailija
2/35 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kerhoon, itsellänikin 42 jalka ja aina raivostuttaa todeta, että naisten koot loppuvat 39, 40 tai 41 ja miesten koot alkavat 43-45 -koosta.

Saisivat tuota neljäkakkostakin valmistaa vai pitääkö meidän perustaa oma kenkätehdas?! :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hkissä mm. Pekan kenkä, Bellissima, Kenkä Marski myy isoja kokoja. Itse tykkään Gaborin kengistä. Niitä uskallan tilata esim. Zalandolta, koska koot on aika samat.

Vierailija
4/35 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen löytänyt suomalaisilta valmistajilta oikein nättejä ja käytännöllisiä kenkiä. Kokoni on tuo 42-43. En koe ongelmaksi löytää, mutta mukavuuden kyllä. Lestini on hiukan leveähkö, joten joutuu jonkun aikaa aina puristusta kestämään.. 

Ostan aina, kun löydän sopivan kokoiset kengät ja mukavat..eipä noita vielä ole monia kertynyt.

Vierailija
5/35 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä jalka kokoa 45, ollut about 13 vuotiaasta asti. Kengät ostan miesten puolelta, korkkarit olen löytänyt Helsingin kenkämarskista ja yhdet ballerinat tilasin netistä, olivat vähän isot, mutta en kerenny palauttaa... Onneksi tyyliini sopivat lenkkarit ja tennarit, kauheaa ajatella kun joskus joudun toimistoduuniin ja pitäisi pukeutua siistimmin...

Vierailija
6/35 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka isoja kokoja löytyy vähän metsästämään, mulla ei ole ikinä ollut pulaa kengistä. "Siroja" korkkareita, balleriinoja, avokkaita, saappaita, nilkkureita yms. omistan useampia. Kokoni 44. /3

Vierailija
7/35 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kengän koko 43, joissain malleissa 44. Käytän yleensä vain Gaborin tai Remonte Dorndorfin kenkiä, tilaan Saksasta tai Englannista Amazonin tai Ebayn kautta - en käytettyjä vaan aina kauppiailta.

Yhdet Tamariksen nilkkuritkin on ja 43 löytyi Saksasta. Ostan aina vain aitoja nahkaisia kenkiä niin ne kestävät pidempään.

Vierailija
8/35 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen  Special koot  on erikoistunut  isoihin kokoihin.  Pääsee sovittamaan, mutta joutuu toki vähän maksamaankin eli ihan halpa ei ole.

Netistä tietenkin saa, mutta on aina arpapeliä, miten sopii  -  varsinkin jos ei ole ihan standardimallinen jalka.

Vierailija
9/35 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marina Rinaldi valmistaa naisellisia kenkiä aina kokoon 44 asti.

Vierailija
10/35 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen luovuttanut naisten kenkien osalta jo 30 vuotta sitten. Unisex- kengät 👞 toimii.

80- luvun lopussa etsin naisten kengiä vanhojen tasseihin. Käytiin läpi varmaan 60 kenkäkauppaa Uudeltamaalta. Tulos täysi nolla. Liikunnan ope kielsi pukeutumasta pojaksi, eikä sukkasillaan saanut tanssia mekossa. En siis tanssinut ollenkaan.

Tämän ikäisenä en enää edes uskoisi oppivani kävelemään korkokengillä kun en ole koskaan sellaisia omistanut.

Tuttua myös tuo että kauppias meinaa kuolla nauruun kun kuulee minkä joo kenkiä etsin ( espanjassa)

- siro 43-44 jalka mallista riippuen.

Vierailija
11/35 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Gaborin kenkiä.8,5-9 sopivat ainakin minun kapeaan 42/43 jalkaani

Esim.täältä n.3 ostanut

http://www.charlesclinkard.co.uk

Vierailija
12/35 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on 42,5. Ennen raskauksia oli 41,5. Noilla kahdella koolla on kyllä tosiaankin löydettävyyden suhteen eroa kuin yöllä ja päivällä! Olen silti onnistunut löytämään aika kivasti kenkiä. Minulla on nättejä avokkaita, korkkareita, nilkkureita ja saappaita lähinnä Gaborilta, Tamarikselta ja Janitalta. Tennareita löydän Legerolta, sandaaleja ostelen Eccolta. Riekerillä on myös ihan hyviä sekä kävelykenkiä että rennompia kesätennareita. Ehkä meidän jalat on sitten kovin eri malliset? Minullakin on mielestäni aika kapea jalka. Ei ainakaan leveä.

Vierailija
13/35 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilaan Englannista Long Tall Sallystä melkein kaikki, osa halpiskamaa ja osa hyvälaatuista, kokoja löytyy.

Vierailija
14/35 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brandokselta löytyy sivutolkulla 42 koon kenkiä. Eikö sieltäkään mikään kelpaa?

Vierailija
15/35 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Brandokselta löytyy sivutolkulla 42 koon kenkiä. Eikö sieltäkään mikään kelpaa?

Brandokselta olenkin kaikki kengät tilannut. Ja kun koko on sen 42,5 ja lesti todella kapea, niin riippuu todella paljon valmistajasta, miten koko 42 tai 43 oikeasti mahtuu jalkaan tai edes pysyy jalassa. Lähes kaikki ballerinamalliset kengät eivät pysy jalassa, koska leveyttä on liikaa suhteessa pituuteen. 

Välillä vaan turhauttaa tilata Brandoksestakin, kun joudun usein tilaamaan 10 paria ja palauttamaan joko kaikki tai yhdeksän paria. Pitää tilata samasta kengästä 42 ja 43 (jos kokoja on).

Kiitos noista nettikauppavinkeistä, pitää katsoa niitä!

Valinnanvaraa ei todellakaan ole samalla tavalla kuin vaikka koolle 39. En voi miettiä, minkälaiset kengät haluaisin, vaan pitää ottaa valittavissa olevista vaihdoehdoista eniten miellyttävät. Haluaisin esimerkiksi matalapohjaiset mustat nahkaballerinat, mutta sellaisia ei vaan ole.

ap

Vierailija
16/35 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prismassa juuri tänään kokeilin beesinvärisiä nahkakenkiä kokoa 41

, wtf!!? Nehän olivat isot, kuten 40 ja 39 numeroisetkin.

38 liika pienet.

Miten tämä liittyy mihinkään?

Vierailija
17/35 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta 43 ja teetätät itsellesi kenkien sisään sellaiset terveyspohjalliset. Vievät tilaa kengistä ja lisäksi saat terveet jalat.

Vierailija
18/35 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman kokoinen kuin minulla! Tai 42,5 istuu kuin lapikas ja 43 menee myös, mutta tykkään tiukasta kengästä.

Vierailija
19/35 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kokeillut Gaboria?Ostin niiltä viime vuonna mustat tosi kivat nahkaiset avokkaat kokoa 8,5. Gaboria pääsee sovittelemaankin ainakin Haloselle, on myös isoja kokoja.

Vierailija
20/35 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoni on 43. Pitäisi löytää juhliin mustat juhlavat kengät. Korkokengät tai juhlavat matalat kengät.

Brandoksella on tuhansia ja tuhansia kenkiä, mutta koossa 43 korkokenkiä tasan kahdet. Toiset ovat räikeät ja kirjavat punaiset. Ne eivät ole juhlavat. Toiset ovat juhlavat ja ihan ok, kun ei muutakaan ole, mutta ne ovat punaiset. Mustat pitäisi olla. 

Miettikää nyt te, joilla on "normaali" jalka. Maailman yksinkertaisin tehtävä: naiselle mustat juhlakengät. Mutta ei vaan löydy, ei millään. En ole nirso, mutta pitäisi mennä hautajaisiin ja esiintyä, joten en oikeasti voi mennä punaisilla korkokengillä, enkä mustilla tennareilla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi