Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikeudet on surupukuisia siunauksia.

Vierailija
27.07.2016 |

Näin sairaanhoitaja sanoi mulle tänään omassa surussani. Ymmärsin, että sanonnalla tarkoitetaan vaikeuksien kivusta huolimatta olevan jotenkin opettava ja kasvattavan ja jalostavan ihmistä toisenlaiseksi. Omalla tavallaan kaunis ja lohdullinen ajatus, että vaikeuksista olisi myös hyötyä.

Mitä ajattelet sanonnasta?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammainen sanonta.

2/14 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siinä ehkä joku kultajyvä, mutta sillä hetkellä kun itse kärsii, sitä voi olla vaikea löytää.

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni on ollut pelkkiä vaikeuksia. Uskon silti, että valitsin tämän elämän itse, kasvaakseni. Olen kiitollinen elämästäni vaikeuksineen päivineen ja hyvistä ihmisistä, joita olen kohdannut.

Vierailija
4/14 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuli lestadiolainen fiilis. Muuten ymmärrän sanonnan, mutten käyttäisi sitä ainakaan kenenkään toisen ihmisen lohduttamiseen.

Vierailija
5/14 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se noin ole. Jotkut ihmiset voivat oppia niistä vaikeuksista, monet eivät opi ainakaan mitään positiivista, vaan heistä tulee itsekkäitä, kovia ja katkeria.

Vierailija
6/14 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kauniisti sanottu! Vaikeista ajoistakin voi olla löydettävissä jotain hyvää.

Vierailija
7/14 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä surevalla, jota tuo klisee lohduttaa, ei ole kummoinenkaan suru. Sanoisitko tuon vaikka lapsensa menettäneelle? Usein kärsimys on ihan vain kärsimystä.

Vierailija
8/14 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kuolema oli siunaus... Ei lohduta yhtään!

Vierailija
9/14 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anglojen vastaava on "jokaisella pilvellä on hopeareunus". Typerä sanonta, jolla lauseen esittäjä vain yrittää selvitä kiusallisesta tilanteesta olemalla näennäisen myötätuntoinen. Ei vaikeuksia kukaan tarvitse, helpommin ne haavoittavat ja katkeroittavat kuin kasvattavat. Hoitsus pitäisi ennemmin jaksaa olla läsnä ja kuunnella sinua kunnolla kuin heitellä jotain pinnallisia kliseitä.

Vierailija
10/14 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ovat siunauksia. Lisäksi siunaus nyt on niitä asioita, joita ei ole olemassa. Ihan kirjaimellisesti tuo on pelkkää kuonaa, ellei nyt satu kokemaan tuot jonkin uskonnon kautta merkitykselliseksi. Toki aina voi oppia virheistä. Eri asia tekeekö sillä opilla mitään esim jos makaa neliraajahalvaantuneena sängyssä, kun mitään replay nappia ei ole olemassa.

Vierailija
11/14 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras palsta ikinä. Kaikki av äidit on myös ihanan negatiivisesti ajattelevia kohtalotovereita.

Vierailija
12/14 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just, ja nauraminen on itkemistä, istuttaminen kitkemistä.

Vierailija
13/14 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsimys on onnellisuutta aj köyhyyteen kätkeytyy suuri rikkaus.

Vierailija
14/14 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vitutus ja kyyneleet on elämän suola.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän