Seuraavan parin vuoden aikana etätöistä tullaan luopumaan kaikkialla
Ettekä te autistipaskiaiset pysty tekemään asialle mitään.
Kommentit (27)
HS:
Tekoäly uhkaa täysin etänä tehtävää työtä, sanoo professori Bloombergille
Työelämä|Stanfordin yliopiston taloustieteen professori Nicholas Bloom sanoo Bloombergin haastattelussa, että tekoäly tekee lähityöntekijöistä tuottavampia.
Vierailija kirjoitti:
Olipas väsyttävä aloitus suosittelen parempaa yritystä ensi kerralla, tämä ei nyt oikein vakuuttanut...
Ulise vammainen!
Ihminen kaipaa toisen ihmisen viereen! Kukaan ei ole saari.
Etätöitä (jotka ovat monille erittäin hyvä ja tehokas tapa tehdä töitä) yritetään mustamaalata kaikin tavoin ja tälle on selkeät syynsä:
Narsistiset (näitä henkilöitä on paljon rikkaan eliitin joukossa) ja mikromanageeraavat johtajat ja HR osastojen johtajat haluaisivat kaikki konttorille jotta voivat istua selän takana mm. vahtimassa alaisiaan, pätemässä aivan kaikessa, mikromanageeratakseen kaikkea, tuhoamassa kaiken luovuuden ja ilmapiirin... jne. ja perustelevat tällä olemassaoloaan, jäävät muuten työttömiksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipas väsyttävä aloitus suosittelen parempaa yritystä ensi kerralla, tämä ei nyt oikein vakuuttanut...
Ulise vammainen!
Jaa, että tuollaisen vajakin kanssako pitäisi palata toimistolle? 😂
Työntekijä joka ei ole millään tasolla kiinnostunut yrityksen toiminnan kehittämisestä vaan ainoastaan yksinäisestä mököttämisestään, ei ole todellakaan pitkällä tähtäimellä yritykselle arvokas.
Monessa paikassa varmaan joo, mutta ei silti kaikkialla. Meillä muutettiin etätöiden yleistymisen takia jo tammikuussa 2021 pienempiin toimitiloihin ja tämän vuoden lopussa muutetaan vieläkin pienempiin. Eli meillä ei ole enää tarkoituskaan, että palattaisiin kokonaan lähityöhön. Ja mitä tulee tuohon pariin vuoteen, niin mua ei haittaisi yhtään, vaikka parin vuoden päästä ei olisi meilläkään etätyö sallittua. Olen nimittäin jo silloin eläkkeellä.
Mihin ihmeen lähitöihin voi palata, kun firmat ajavat alas toimitilansa?
Alallani etätyöt olivat hyvin yleisiä jo ennen koronapandemiaa. En siis oikein näe, että jostakin syystä palattaisiin takaisin 80-luvulle.
Vierailija kirjoitti:
Etätöitä (jotka ovat monille erittäin hyvä ja tehokas tapa tehdä töitä) yritetään mustamaalata kaikin tavoin ja tälle on selkeät syynsä:
Narsistiset (näitä henkilöitä on paljon rikkaan eliitin joukossa) ja mikromanageeraavat johtajat ja HR osastojen johtajat haluaisivat kaikki konttorille jotta voivat istua selän takana mm. vahtimassa alaisiaan, pätemässä aivan kaikessa, mikromanageeratakseen kaikkea, tuhoamassa kaiken luovuuden ja ilmapiirin... jne. ja perustelevat tällä olemassaoloaan, jäävät muuten työttömiksi...
Keksi parempaa ulinaa kuin se että luovuus muka kukkisi siinä että ihmiset ovat eristyneitä koteihinsa🤣
eniten ne etätyöt näköjään rassaa näitä työttömiä :D
Vierailija kirjoitti:
Työntekijä joka ei ole millään tasolla kiinnostunut yrityksen toiminnan kehittämisestä vaan ainoastaan yksinäisestä mököttämisestään, ei ole todellakaan pitkällä tähtäimellä yritykselle arvokas.
Yrityksessäni ei ole muita työntekijöitä kuin minä, joten rohkenen olla eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
HS:
Työelämä|Stanfordin yliopiston taloustieteen professori Nicholas Bloom sanoo Bloombergin haastattelussa, että tekoäly tekee lähityöntekijöistä tuottavampia.
En mä nyt mitenkään ymmärrä, miksei se tekoäly tekis samalla tavalla etätyöläisestä tuottavampaa? Vai onko sillä mun koneen ja perseen paikalla tekoälylle joku merkitys mikä mulle ei avaudu?
Vierailija kirjoitti:
Mihin ihmeen lähitöihin voi palata, kun firmat ajavat alas toimitilansa?
Ja se on järkevääkin konttorien ylläpito on kallista...
Vierailija kirjoitti:
Meidän 6000 ihmisen firmassa kun yksittäinen asiantuntija keksii ehdottaa jotain kehitettävää niin saa jatkaa samalla oven avauksella ulos.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Monessa paikassa varmaan joo, mutta ei silti kaikkialla. Meillä muutettiin etätöiden yleistymisen takia jo tammikuussa 2021 pienempiin toimitiloihin ja tämän vuoden lopussa muutetaan vieläkin pienempiin. Eli meillä ei ole enää tarkoituskaan, että palattaisiin kokonaan lähityöhön. Ja mitä tulee tuohon pariin vuoteen, niin mua ei haittaisi yhtään, vaikka parin vuoden päästä ei olisi meilläkään etätyö sallittua. Olen nimittäin jo silloin eläkkeellä.
no et kai sinä uskalla edes kotoa lähteä ilman maskia minnekään 🤣
Mun johtaja esihenkilöä on usein etänä. Parinviikon välein nään esihenkilöä. Kenen etu on notkua toimistolla? Tärkeintä että työt sujuu ja tavoitteet täyttyy. Osaamatonta johtamista, jos pitää kytätä selän takana.
Vierailija kirjoitti:
HS:
Tämä on taas propagandaa. Jos on yhtään perehtynyt tekoäly / AI puoleen niin tietää ettei ole olemassa mitään todellista ajattelevaa tekoälyä ja että tekoälystä hyötyvät nyt eniten taloudellisesti sen alueen sovelluksia myyvät yritykset, eivät suinkaan ko. sovelluksia ostavat yritykset...