En millään löydä isälle ja lasten ukille sopivaa muistovärssyä
Netti on niitä täynnä, mutta mikään ei sovi. En halua kovin uskonnollista, mutta en liian ateististakaan. Ne ovat makuuni joko liian ylenpalttisia, liian hempeitä tai liian synkkiä, eikä isänikään pitäisi sellaisesta.
Isä oli iäkäs, kuolema oli tavallaan kuitenkin yllättävä ja ahkera työmies. En keksi itsekään mitään, vaikka yleensä olen tällaisissa ollut hyvä. Nyt on kai liikaa ollut kaikkea, ettei jaksa pää toimia.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro mitä haluat sanoa, siis sisällöllisesti, niin voin koettaa muotoilla värssyä - olen itse molemmille vanhemmilleni väsänyt itse värssyn haluammallani tavalla. Aina voit myös laittaa lauseita ja luoda siihen värssysävyä lukemisen rytmityksellä! Otan osaa!
Jatkan tähän!
Miten olisi esim. jotain tähän tyyliin huomioiden asiat, joita aloituksessasi kerrot!
"Emme lähtöäsi osanneet odottaa,
kesän kauneimman syliin sait nukahtaa.
Takana puuhat monet, ahkerat päivät,
ne muistoina rakkaina mieliimme jäivät.
Ikiunta toivomme rauhaisaa!"
Tämä on liian kaunis. Tuli kyyneleet jo tästä lukiessa. Voiko lapsenlapsi lukea, en taida itse pystyä. Lapseni ovat jo teini-ikäisiä, unohdin kertoa.
Aivan hyvin voi lapsenlapsi lukea! Minun kohdalla isäni ja äitini haudalla puolisoni on lukenut värssyn ja laskenut kukat, koska itse en kyennyt! t. tuon yllä olevan värssyn laatija
Vain hetki oltiin yhdessä ja sitten erottiin.
Sä eilen sanoit " hei" ja tänään sanot näkemiin.
Ja sitten otat telttasi ja pois matkustat.
Ja mukanasi kannat vain muistot kauneimmat.
-Pekka Laaksosen laulusta Telttaretki