Anttilan konkurssiale - surkeaa, ei alennuksia!
Otsikkokin jo kertoo asian ytimen. Kävin aamulla Jumbon Anttilassa ja ihmettelin jo käytävällä miksi sieltä lappaa ihmisiä pois tyhjin käsin. Kun pääsin sisään, tajusin miksi. Missään ei ollut mitään alelappuja tai alehintoja, muuta kuin vanhoissa jo ennen konkkaa alennetuissa tuotteissa. Rullakossa käytävällä oli pari konkurssialejulistetta. Suurin osa tavaroista oli normaalihintaisia. En ymmärrä, missä ne alet oikein ovat? Olisiko pitänyt vain rohmuta tavaraa ja kassalla toivoa, että jotain alennusta tulee (muutama nainen näytti toimivan näin Muumimukien kanssa)?
Muilla kokemuksia?
Kommentit (153)
Lahdessa ollut pahimmillaan 3 tunnin jono ja vain 4 kassaa. Odottele kosmetiikan alennuksia, menen pe tai la katsomaan mitä on jäljellä.
Kävin itsekin Anttilassa alennusten toivossa. Oli siellä joo pari koria, joissa 4e shampoot ja hoitoaineet maksoi 2,5e :D Ja ne oli jotain naisten ties mitä hunajajuttuja
Olihan siellä jotain hyviä tarjouksia.... esim. Stokken Tripp Trapp -tuolit 72 €.
Vaasan Anttilassa oltais haluttu käydä, sisään ei päässyt enää tänään kun kauppa oli niin täynnä. Vartijoita oli ovilla vahtimassa ettei kukaan mene sisään enää, kello oli noin seitsemän.
Itse olin kyllä positiivisesti yllättynyt Tampereen Anttilan aleista. Täällä Muumimukien lähtöhinnat olivat yhdentoista euron luokkaa eli 40% alennuksen jälkeen hintaa jäi n. 7 euroa. Aurinkorasvat olivat -60% eli suunnilleen vitosen puteli, meikit -20%. Tuulettimista sai puolet pois hinnasta. Vaatepuolen alennukset olivat vähän nihkeät, mutta esimerkiksi Marco Tozzin korkokengät maksoivat alessa alle kympin.
Kassajonot (joita oli koko myymälässä vain kaksi...) vaativat kyllä aika tuskaisen odottelun.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin kyllä positiivisesti yllättynyt Tampereen Anttilan aleista. Täällä Muumimukien lähtöhinnat olivat yhdentoista euron luokkaa eli 40% alennuksen jälkeen hintaa jäi n. 7 euroa. Aurinkorasvat olivat -60% eli suunnilleen vitosen puteli, meikit -20%. Tuulettimista sai puolet pois hinnasta. Vaatepuolen alennukset olivat vähän nihkeät, mutta esimerkiksi Marco Tozzin korkokengät maksoivat alessa alle kympin.
Kassajonot (joita oli koko myymälässä vain kaksi...) vaativat kyllä aika tuskaisen odottelun.
Et sattumoisin katsonut kellosta kaunko jonotit? Haluttaisi huomenna mennä tampereelle anttilaan mutta en viitsiisi jonottaa montaa tuntia.
Porttipuiston Kodin1:ssä jatkui kassajonotus vielä sulkemisajan jälkeenkin. Itse olin myymälässä 19:20 ja tuntia myöhemmin ulkona, myymälän kiersin 10 minuutissa, loppuaika meni jonossa. Valotkin jo sammutettiin. Minun taakse jäi vielä parikymmentä metriä pitkä jono. Myyjäparat, toivottavasti saivat edes korvauksen ylitöistä!
alexsandra kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sattumoisin katsonut kellosta kaunko jonotit? Haluttaisi huomenna mennä tampereelle anttilaan mutta en viitsiisi jonottaa montaa tuntia.
30-40 minuuttia taisi mennä. Jonot näyttivät pahemmilta kuin lopulta olivatkaan, tosin siinä kuumuudessa ja väenpaljoudessa odottavan aika oli pitkä. :D Kumpaakin jonoa palveli kaksi kassaa eli paikoillaan ei onneksi joutunut jumittamaan, vaan jonot liikkuivat tasaiseen tahtiin.
Kävin katsomassa, josko löytyisi mustaa poolopaitaa. Olihan siellä, ja normaalihinta 40€. Missään, siis missään, ei kuitenkaan lukenut alennusprosenttia. Saattaa olla, etten vain nähnyt, mutta mielestäni lähempänä tuotetta olisi parempi ilmoittaa se aleprosentti kuin jossain kaukana tai eri tuotteiden lähellä.
En ole muutenkaan ollut mikään alennusmyynti-ihminen. Ei kaikki alessa oleva ole halpaa, mitä moni ei tunnu tajuavan. Jotain psykologista vetovoimaa siinä aletuotteessa varmaan on, oli meinaan sen verran täynnä se Anttila.
Vierailija kirjoitti:
Myyjä sanoi että he olivat eilen illalla saaneet tietää alennuksista eli jos aamulla on käynyt niin ei ole varmaan vaan ehditty laittaa lappuja ylös. Päivällä kun kävin Anttilassa niin lähes kaikki tavara oli vähintään sen -20% mutta en kyllä nähnyt mitään tavaraa jossa alennus olisi ollut isompi kun -50%
Minä kävin iltapäivällä eikä alelappuja ollut kuin parissa korissa.
Stockmannilta kävin sitten ostamassa vaatteita -60% hintaan.
Itselle positiivinen kokemus. Alennushintaisista tuotteista kun sai vielä sen prosenttialennuksen. Esim. sain lenkkarit lähtöhinta 50e - alennushinta 19e -lopullinen hinta -40% = 12e. Köyhänä tässä on tullut itkettyä mistä saisin uudet lenkkarit ja kyllä nyt kelpaa :) Toinen esimerkki 50e kivat miesten shortsit 25e kesäalena josta 80% eli loppusumma 5e. Pikineitä ostin samalla perjaatteella parikin 0,40cent kappale. Ehdottomasti suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Itselle positiivinen kokemus. Alennushintaisista tuotteista kun sai vielä sen prosenttialennuksen. Esim. sain lenkkarit lähtöhinta 50e - alennushinta 19e -lopullinen hinta -40% = 12e. Köyhänä tässä on tullut itkettyä mistä saisin uudet lenkkarit ja kyllä nyt kelpaa :) Toinen esimerkki 50e kivat miesten shortsit 25e kesäalena josta 80% eli loppusumma 5e. Pikineitä ostin samalla perjaatteella parikin 0,40cent kappale. Ehdottomasti suosittelen!
Ja ainiin. Jonotin korkeintaan 5minsaa kun valitsin jonon hyvin. Moni ihminen tahtoi mennä siihen pisimpään mahdolliseen. Kummallista :D
Ainakin Citycenter Anttilassa oli myös elintarvikkeet -50%, karkit -30%. Vaatteita -40-60%. Meikit -20, muut hygieniatuotteet -30. Ei valittamista, mieluusti ostan dödönkin vaikka tuolla -30% alella kuin normihinnalla, tarve sille on kuitenkin. Ja jää todella edullisemmaksi kuin Tokmannin hinnalla.
On harmi että Anttila poistuu, olen asioinut ihan säännöllisesti.
Kävin tänään ja hyviä löytöjä tein. Kaikki ostamani tuotteet -40%. Olin oikein tyytyväinen. Astiat oli lähes kaikki menneet ja se harmitti.
Kivettyneet ilmeet oli myyjillä. Kiusallista.
Satoja ihmisiä jää jälleen työttömäksi, ja täällä valitetaan, kun konkurssialennushinnat eivät ole riittävän matalalla! Syy Anttilan ja monen muun perinteisen kaupan lopettamiseen on mitä ilmeisimmin se, että nykyään kaikki, mikä voidaan, tilataan kiinalaisista nettikaupoista. Samoin hiukset ja kynnet leikataan ja käydään ihonhoidossa Virossa. On ihan turha valittaa työttömyyttä Suomessa, kun ei olla valmiita tukemaan suomalaista työtä.
Hämärää, jos kerran Anttila ei enää maksa alv:tä eikä veloita ostoksista alv:tä niin kaikki alle 21% alennukset on tosiasiassa hinnan korotuksia.
Ostin yhdet rintsikat ja yhdet 40 denin sukkahousut (viimemainitut talvea varten) 40 prossan ja hiusvärin 30 prossan alennuksella. Alennukset näkyivät euromääräisinä kuitissa. Kakkoskerroksesta olisin voinut ostaa pyyhkeitä ja petivaatteita, mutta kärsivällisyyteni ei kestä niin pitkissä kassajonoissa seisomista kuin mitä nyt olisi ollut edessä, joten lähdin pois. Saa nähdä, käydäänkö viikonloppuna vielä Kodin ykkösessä katsomassa, olisiko vielä jokin 20 cm:n paistinpannu jossain (lettupannu kaipaa uudistamista), mutta siihen se saa sitten jäädäkin. Pettynyt olin meikkien ja DVD-levyjen alennusprosenttelihin. Olisi saanut olla 20 prossan sijaan se sama 40 prossaa kuin yleisesti ottaen muuallakin, silloin olisi saattanut jokin ripsiväri ja tv-sarjaboksi lähteä meikäläisen mukaan.
Kävin päivä konkurssiuutisen jälkeen Anttilassa muistamatta asiaa ja nähdessäni myyjien ahdistuneen apaattiseen ilmeet tajusin konkurssin tarkoittavan alennusmyyntien lisäksi tietysti myös mittavia irtisanomisia. Näyn jälkeen minulle ei olisi tullut mieleenkään lähteä konkurssialennusmyyntiin tappelemaan jostain muumimukeista ja pyyhkeistä kuin mikäkin haaskalintu, saati että valittaisin ympäriinsä, kuinka alennukset ovat liian pieniä. Työntekijöille konkurssi on varmasti vaikea paikka, eivätkä he kaipaa tuhansia ämpärinkuvat silmissä rynniviä tyytymättömiä asiakkaita kääntämään veistä haavassa. Konkurssipesä on tietysti myytävä loppuun, mutta asiakkaat voisivat käyttäytyä hieman arvokkaammin.
Onneksi pystyn tarvittaessa ostamaan tavarani ihan normihinnoillakin. Mikään tavara ei saa mua jonottamaan yli puolta tuntia kauheassa ryysiksessä vaikka olisi missä alessa.