Parantaako avioliitto tai kihlaus oikeasti parisuhteen ongelmat? Tuntuu että moni niin ajattelee.
Kommentit (11)
No silloin se virallinen sitoutuminen voi kyllä auttaa, jos toinen on turvallisuushakuinen ja kaipaa vankempaa tukea sille että kumppani pysyy vierellä.
Vierailija kirjoitti:
No silloin se virallinen sitoutuminen voi kyllä auttaa, jos toinen on turvallisuushakuinen ja kaipaa vankempaa tukea sille että kumppani pysyy vierellä.
no ei helv... :D
tai no, tunnen mä monta pariskuntaa jotka on menneet kihloihin/naimisiin kun nainen kinuaa. (harvemmin mies muuten, tämmöisen tiedän vain yhden) parisuhteen ONGELMIA se tuskin on parantanut..
Ehkä heillä, usein naisilla, joille parisuhteella on välinearvo.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä heillä, usein naisilla, joille parisuhteella on välinearvo.
jep. ja naimisiinmenon jälkeen keksitään jotain muuta mitä mies voisi "parantaa" ja "todistaa"
parisuhde on kahden ihmisen välillä oleva suhde. nimensäkin mukaan jo. tietty parisuhde paranee tuossa tapauksessa jos naista kovin helpottaa että ollaan naimisissa ja hän(kin) tekee kaikkensa sen eteen.
noniin ja sitten lehmät lentäköön..
Kuka noin muka kuvittelee? En usko että kukaan kuvittelee parisuhteen muuttuvan mitenkään avioitumisesta.
En ajatellut sen muuttavan mitään, mutta olin väärässä. Ennen avioitumista ei ollut koskaan mitään ongelmia, mutta sen jälkeen mies muuttui väkivaltaiseksi hyväksikäyttäjäksi. Eiköhän muutokset ole yleensä huonompaan suuntaan jos johonkin, kun muidenkin kirjoituksia lukee.
6: Minä en muuttaisi yhteen ennen avioitumista, joten ihan varmasti sillä olisi vaikutus parisuhteeseenkin.
- Jollei se muuttaisi, niin miksi kukaan enää haluaisi avioliittoon? - Tuntuu kyllä, että osa saattaa mennä avioliittoon "vain" siksi, että voisi järjestää hyvällä syyllä "hieman" isommat juhlat. Tai siksi, että osa kuvittelee, että avioliiton myötä kaikesta varallisuudesta tulee yhteistä, jota saa vapaasti käyttää...
Syy miksi aikanaan itse suhatuduin hyvin varauksellisesti (ns.) avoliittolakiin oli se, että minusta olisi ollut paljon ykinkertaisempaa niin, että on avioliitto, josta seuraa ja mahdollistaa tietyt asiat. Vaihtoehttona olis pysynyt avoliitto, jossa ihmiset saavat itse järjestllä asiansa niin kuin tykkää.
Uskovaisilla varmaankin joo, jos ei saa naida muuten. ;)
Vierailija kirjoitti:
:D
ei. lapsen hankkiminen parantaa!
parisuhde paranee aina ja miehestäkin tulee oikea parisuhde-aviomies-mies kun siitä tulee isä ja naisesta tulee ihana mammeli joka tuoksuu pullalle ja molemmat lopettaa tupakoinnin ja viinanjuonninkin. tästä on monia todisteita.
Vastaan varmaankin sarkastiseen trolliin, mutta lasta ei kannata missään nimessä tehdä sen takia, että se parantaisi haavat. Lapsiarki saattaa rikkoa ihan jo toimivatkin suhteet, saati sitten että lapsi tehdään huonoon suhteeseen, jossa riidellään päivittäin.
:D
ei. lapsen hankkiminen parantaa!
parisuhde paranee aina ja miehestäkin tulee oikea parisuhde-aviomies-mies kun siitä tulee isä ja naisesta tulee ihana mammeli joka tuoksuu pullalle ja molemmat lopettaa tupakoinnin ja viinanjuonninkin. tästä on monia todisteita.