Hassuin uskomus, joka sinulla on ollut pienenä?
Mulla oli, että luulin kaikkien tyttöjen kantavan vauvaa masussa ja synnyttää sen automaattisesti sitten, kun on aikuinen. :D
Kommentit (2641)
Äiti sanoi, että aikuisena saa heti potkut jos kerran myöhästyy töistä. Luulin näin 14-vuotiaaksi asti.
Itse vaihtelin vanhempieni 'pyllypyyhkeitä' (alapesuun tarkoitettuja) pikkusisaruksen toiveissani.. Ilokseni sitten sainkin sellaisen ja pitkään uskoin edesauttaneeni hänen tuloaan...
Terkkuja vaan tunnistavilta :)
Yksi ekoja muistojani on Barbie-leikki, jossa peitin Barbien hiukset ja kerroin pikkuveljelleni että aikuisten naisten hiukset ei saa näkyä. Isosisko korjasi väärinkäsityksen. Jälkeenpäin olen miettinyt, että mistä lie tullut, mummuni hiukset oli aina peitetty huivilla - äitini tosin ei, joten taisi olla jotain lapsen logiikkaa..
Luulin, että jos sähköpylvästä koskettaa, saa sähköiskun.
Vierailija kirjoitti:
Että vauvoja tehdessä mies pissaa naisen päälle.
Mä luulin että isä tiputtaa pikku siemenen äidin suuhun josta se kulkeutuu mahaan. Synnyttäessä äitin mahaan avautuu luukku josta vauva itse kömpii ulos. =D
Aika jänniä juttuja. Siis on tosi outoa kun koululainen ei tiedä vielä seksiasioista, luulee että siemeniä leijailee miesten lähellä. Muistakaa nyt ihmiset niitä kasvavia lapsianne, ettei kukaan elää hädissään täydessä tietämättömyydessä. Vanhemmilla ja muilla aikuisilla on sentään vastuulla se kuopuskin jolle ei kukaan muista kertoa mitään. Minä täällä mökillä ihmettelen miten kaikki täällä paikkakunnalla tunsivat minut. Naapurit kertoneet, että minun mummolani on tässä ihan vieressä ja "kaikki" kyläläiset ovat melkein serkkuja tai pikkuserkkuja. Olenhan minä näissä maisemissa kesät viettänyt, mutta en ymmärtänyt,että juuri se iso maatila on mummini ja hänen yhdeksän sisaruksen synnyinkoti. Äitini on aina höpöttänyt olevansa kolmannenpolven helsinkiläisiä.
Paavi Johannes Paavali II ja Äiti Teresa ovat kuolemattomia ja ovat aikoinaan tunteneet Jeesuksen ja hengailleet hänen kanssaan. Tajusin uskomuksen vääräksi vasta 12-vuotiaana, kun Äiti Teresa kuoli.
Luulin ihan pienenä, siis alle kouluikäisenä, että ihmiset ovat syntyjään erilaisia siten, että osa on vanhoja, osa työikäisiä ja osa lapsia. Kuvittelin, että synnymme sellaisina jostain kasvista. Joku oli varmasn sanonut, että ihminen saa alkunsa siemenestä ja olin päätellyt loput.
Kun ensimmäisellä luokalla sanoin, että en halua mennä välitunnille ja luokkatoverini sanoi, että joko menen ulos tai itken ja menen ulos, luulin, että hän tekee minulle jotain sellaista, että alan itkeä.
Vierailija kirjoitti:
Että aikuiset tietävät paljon ja ovat viisaita. Karisi melko nopsaan tämä luulo.
Sama. Muistan miettineeni lapsena , että voi kun kasvais aikuiseks, ne ei kiusaa toisiansa ja muutenkin fiksuja jne. Jepjep.
Luulin, että nainen tulee raskaaksi heti, kun menee naimisiin :D tai siis siinä alttarilla
Raatamalla saa enemmän rahaa ja arvostusta = väärin
Kun paiskii töitä selkä väärässä , ei siitä saa mitään muuta kuin väärän selän 😀
Mieluummin rikas ja terve kuin köyhä ja sairas .
Raha ja rikkaudet ei tuo onnea mutta silti lottoan joka viikko toivoen täysosumaa ( olisin valmis ottamaan sen riskin ja kokeilemaan ) kerron sitten oikean vastauksen jos voitan 😃
Luulin, että pähkinä voi on voita, joka sisältää pähkinää.
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että pähkinä voi on voita, joka sisältää pähkinää.
Siis pähkinävoi.
Että jos ottaa liikaa voita/margariinia leivän päälle, voi saada sydänkohtauksen.
En ikinä ottanut levitettä paljon.
Näin sanoi eräs lastentarhaopettaja, omituista sinänsä:DD
Lapsena katsottiin Mulan -elokuvaa, ja siinähän on pahiksena se hunni Shan Yu. Jossain keskivaiheilla elokuvaa ne hunnit jäljittää niitä keisarin joukkoja ja tuhoaa kyliä mennessään. Shan Yun haukka tuo lähikylästä nuken merkiksi lähellä olevista sotilaista ja siviileistä. Shan Yu sanoo nukesta: "Palautetaan se!" ja minä lapsena kirkkain silmin ajattelin, että siinäpä mukava mies, sääli että ne muut hunnit ovat niin ilkeitä että tuhosivat kylän, vaikka Shan Yu halusi vain palauttaa nuken lapselle!
Olen facepalmannut tälle ajatukselle ties kuinka monesti näin aikuisiällä.
Nullius in verba.
Luulin että raskaaksi tulee jos vain toivoo kovasti. Toisinaan kakalla käytyäni minun piti sitten kurkistaa pönttöön ja varmistaa etten ollut kakkimisen sijaan synnyttänyt, koska pelkäsin, että olin jossain kohtaa vahigossa toivonut saavani lapsen ja että se vahinkotoive toteutui. Eli siis luulin että raskaaksi tulee toivomalla ja että synnytys on pieni ja nopea ponnistus ja lapsi on maailmassa.
Kuvittelin että kaikki ihmiset lapsia saatuaan kasvavat aikuisiksi ja lopettavat alkoholin juomisen humaltumistarkoituksessa, paiti tietysti juopot. Oikeastaan vielä parikymppisenä kuvittelin niin ja järkytykseni oli suuri kun tajusin, että ihan tavallisten ihmisten tavallisissa perheissä on esimerkiksi sukujuhlia, joissa juodaan viinaa ja heiluttaa humalassa lasten nähden.
Pikku kakkosessa oli tunnusmusiikissa joku pieni ääni, tyyliin "didii" ja se kuulosti ihan äidin ääneltä. Äiti oli yleensä siihen aikaan lenkillä, joten oletin äidin käyvän joka ilta sanomassa sen äänen telkkarissa.
Järkeilin myös mielessäni että jos poliisit tietää kuka jonkun rikoksen on tehnyt, miksei ne vaan pidätä sitä ja vie vankilaan. Se olikin ahaa elämys että pitää olla todisteita!