Hassuin uskomus, joka sinulla on ollut pienenä?
Mulla oli, että luulin kaikkien tyttöjen kantavan vauvaa masussa ja synnyttää sen automaattisesti sitten, kun on aikuinen. :D
Kommentit (2641)
luulin että kaikki ihmiset ammutaan silloin kun he täyttävät 100 vuotta
luulin kastematojen olevan spagettia
Ollessani pieni,vanhempani kuuntelivat aina radioita. Ihan aina (mikä tosin oli mun mielestä ihanaa,ja itsekin nykyään pistän aamulla ennen töitä radion päälle). Jokatapauksessa luulin että kaikki ohjelmat tulee livenä. :D. Uskoin että jossain on semmonen iiiiso radiotalo, missä on tilate esim. orkestereilla, urheilijoilla jne, Ja ne vaan tulee suorana kaikki.
Luulin, että hämähämähäkki-laulun saderankka oli noita-akka. :)
Luulin, että teksti-tv on kirja. Aina puhuttiin tyyliin "tekstiteeveen sivulla 334" ja sivujahan ei voi olla kuin kirjoissa. Muistan jopa etsineeni tuota kirjastosta, en yllättäen löytänyt. :D
Luulin, että maailma oli ennen mustavalkoinen, koska vanhat elokuvat ja tv-ohjelmat olivat mustavalkoisia.
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että Helsinki on iso vaaleanpunaisista helmistä tehty talo (kyllä, asuimme maalla ja pääkaupungissa tuli käytyä vasta ala-asteella). Luulin myös, että Tallinna on Suomessa. Tämän lisäksi minulle selvisi vasta yläasteella, että Suomen menetetty Karjala ei ollutkaan se menetetty "käsivarsi" Lapissa, kuten olin aina kuvitellut. Olin ihmetellyt kotimaisia sotaelokuvia katsellessani, että kylläpä ne evakot siirtyivät nopeasti sieltä Lapista Helsinkiin. :'D
Minä taas luulin, että Loviisa on Venäjällä. Se nimi kuulosti jotenkin niin venäläiseltä. :D
Vierailija kirjoitti:
Kun radio laitettiin kiinni, mietin että nyt siellä orkesteri jää soittamaan, eikä kukaan ole kuulemassa.
Ennen vanhaan näin olikin. Radion sinfoniaorkesteri on perua ajalta ennen kuin nauhoitus keksittiin, jolloin kaikki ohjelmat olivat suoria lähetyksiä.
Olin ilmeisesti saanut jonkun sortin seksivalistusta (jota en muista) josta ymmärsin, että jos nainen on liian lähellä miestä, jotain näkymättömiä siemeniä leijailee naisen sisälle ja hän tulee raskaaksi. Tai jos istuu äkkiä miehen jäljiltä vielä lämpimälle tuolille, niin voi tulla raskaaksi. Muistan kysyneeni järkyttyneenä että voiko omasta veljestäkin leijua niitä siemeniä ja sille naurettiin hyväntahtoisesti.
Tästä ehkä jäi kammo miespuolisia ihmisiä kohtaan koska kammosin jo lapsena ajatusta raskaaksi tulemisesta. Yritin pysyä aina mahdollisimman kaukana miehistä ja pojista. Olen yhä samanlainen vaikka toki murrosiässä ymmärsin, että seksiä voi olla ilman raskautumistakin eikä mitään "leijailevia näkymättömiä siemeniä" ole olemassa.
Jos valistatte lapsianne niin älkää tehkö sitä noin epämääräisesti.
Vierailija kirjoitti:
Minä luulin, että kondomit ovat karkkeja :D Tämä johtui ihan selkeästi kadunvarsien Nam Nam -kondomimainoksista. Pidin siis ihan kaikkia kondomimerkkejä karkkeina ja Näkki-kortsusta ajattelin, että ompa kummallista, että joku on keksinyt tehdä näkkileivän makuisia karkkeja :D
Kaveri väitti kivenkovaan että kondomi on automerkki. Isänsä oli kuulemma niin sanonut.
Jos polkaisee niitä sieniä mistä pölisee itiöitä tulee sokeaksi!
Näin monta kertaa Hanson (vai Hansen.. mikä se oli? 3 veljeksen bändi tai sen tapainen joskus ysärillä?) mmmbob -musiikkivideon ja olin aivan varma että se nuorin on tyttö. Ajattelin et miten kivaa et on tollanen sekabändi jossa pikkusiskokin mukana ja että aika hyvä ääni pienellä.
N 43 kirjoitti:
Minä luulin, että presidenttiä tarkoittava yleisnimi on kekkonen ja että joka maassa on oma kekkonen..
Minä kysyin ala-asteella että tiedättekö kuka on USA:n kekkonen :D Olikohan muuten Jimmy Carter siihen aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun näin tien vieressä leirintäalueen viitan, jossa on se tiipiin näköinen teltan kuva. luulin että siellä on intiaaneja.
Minä luulin, että TIE PÄÄTTYY merkin lopussa on viivasuora 90 asteen jyrkänne jonne autot syöksyvät ja panikoin, ettei isä vaan aja sinne asti.
Luulin lapsena, että vain Suomessa (koko maailmasta) on lunta, pakkasta ja alkoholisteja.
En tiennyt että hampaita ei kasva aina vaan lisää kun vanhat tippuu tai otetaan pois. Olisin pessyt hampaitani ahkerammin.
luulin että amerikan rauta on automerkki. koska äiti sanoi ihaillen "vau mikä amerikan rauta". Siis Amerikan Rauta..
Risukasoissa asuu noitia. Metsissä oli aina oksia ja risuja kerättynä kasoihin ja joskus vastaan tuli joku eukko. Kovin lähelle risukasaa ei uskaltanut mennä, koska noita oli siellä sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Luulin että aikuiset tietää kaiken. Että melkeimpä tietovisamaisesti aikuisilla on vastaukset kaikkiin esittämiini kysymyksiin. Olin kovin yllättynyt kun isäni vastasi johonkin kysymykseen ettei tiedä ja minä tokaisin että sä oot aikuinen, sun pitää tietää.
Minä uskoin, että kaikki aikuiset ovat yhtä oikeudenmukaisia ja moraalisia kuin omat vanhempani. Sitten menin kouluun. Muistan vieläkin sen epäuskon..
Mun lapset luulivat vielä vähän aika sitten (kunnes selvensin heille asian), että Ihmisillä on joko nopeita tai hitaita tai tavallisia autoja. Saattoivat kommentoida takapenkillä, että tuolla ihmisellä on nopea auto (kun joku ajoi ylinopeutta) tai että tuolla on taas hidas auto. Luulivat, että kuski ei voi säädellä auton nopeutta millään tavalla, vaan auto ikäänkuin kulkee sitä nopeutta mitä kulkee ja kuski vain kääntelee rattia ja auto itse päättää nopeuden. Eivät tajunneet, että kuski itse säätelee nopeutta kaasupolkimella.
Vierailija kirjoitti:
Ihan pienenä luulin että lumi tulee katulampuista, kun olin pimeällä katsellut lumisadetta. Sieltä putkea pitkin maan alta ja lampusta ulos.
Luulin myös että mainokset näytellään telkkarissa aina uudelleen, eli näyttelijät odottavat siellä valmiina mainostaukoja.
Näähän on oikeesti aika fiksuja oletuksia ☺
Tulihan näitä lisääkin mieleen, esim. tuo purkan nieleminen, sehän aiheutti automattisesti suolisolmun johon voi kuolla. Samoin jos menee heti uimaan ruokailun jälkeen, suolisolmu tulee varmasti.
Mummo syötti minulle homeista juustoa vakuuttaen, että home on hyvä asia lapsille, koska sitten ei uppoa, jos tippuu veteen, vaan kelluu...
🇺🇦🇮🇱