Hassuin uskomus, joka sinulla on ollut pienenä?
Mulla oli, että luulin kaikkien tyttöjen kantavan vauvaa masussa ja synnyttää sen automaattisesti sitten, kun on aikuinen. :D
Kommentit (2641)
että eri televisioista tulee eri ohjelmia. ihmettelin kerran, kun kaveri kertoi kattoneensa tyyliin muumeja, ja sanoin että jännä, ku se tuli meidänkin teeveestä eilen :D
Luulin myös pitkään että ennen oli musta-valkoista... :D Luulin myös että kun tissit alkoi kasvamaan että mulla on rintasyöpä, vanhempieni piti viedä minut lääkäriin asti toteamaan että ei minulla ole rintasyöpää. En uskonut vanhempiani vaan olin 110% varma tästä diagnoosista :D myöskin muistan että kysyin kauhuissani että eihän mulle kasva yhtä isot tissit kuin mummolle... Nyt on vähän päin vastaiset toiveet
Luin juuri lukemaan opittuani (noin 5v.) jostain lehdestä että joku pienikokoinen laulajatar on tasku-Venus ja siinä taisi olla jotain pienennettyjä kuviakin hänestä jolloin luulin oikeasti että hän on mini-ihminen joka mahtuu taskuun ja olin todella hämmentynyt siitä kun järki kuitenkin jo silloin sanoi, ettei näin voisi olla.
Kun äitini odotti pikkuveljeäni ja minulle kerrottiin, että äidin sisällä on vauva, luulin että hänellä on vauvat kasvamassa tisseissä koska vatsa ei ollut vielä kasvanut esiin.
Luulin että kasvot jäävät irvistysasentoon jos irvistelee.
Luulin että voin opetella lentämään harjoittelemalla aina vain pidempiä hyppyjä sängyn päältä.
Luulin seurakunnan kerhon tarinoiden vuoksi että Jeesuksen voisi bongata pilvien päältä taivaaseen katsomalla.
Luulin, että Helsinki on iso vaaleanpunaisista helmistä tehty talo (kyllä, asuimme maalla ja pääkaupungissa tuli käytyä vasta ala-asteella). Luulin myös, että Tallinna on Suomessa. Tämän lisäksi minulle selvisi vasta yläasteella, että Suomen menetetty Karjala ei ollutkaan se menetetty "käsivarsi" Lapissa, kuten olin aina kuvitellut. Olin ihmetellyt kotimaisia sotaelokuvia katsellessani, että kylläpä ne evakot siirtyivät nopeasti sieltä Lapista Helsinkiin. :'D
Pelkäsin lapsena puhelinta ja jätin usein vastaamatta, jos olin yksin kotona. Mieltäni kuitenkin kalvoi, että kyllä se soittaja varmasti kuuli, miten meillä oli radio auki, vaikken luuria nostanutkaan eli joku oli kotona.
Ihan pienenä luulin että lumi tulee katulampuista, kun olin pimeällä katsellut lumisadetta. Sieltä putkea pitkin maan alta ja lampusta ulos.
Luulin myös että mainokset näytellään telkkarissa aina uudelleen, eli näyttelijät odottavat siellä valmiina mainostaukoja.
Luulin, että maailma oli ennen mustavalkoinen ja että värit keksittiin vasta 1960-luvulla.
Luulin, että Hirudoid forte-geeli mainoksessa mainitut "pinnalliset hyytymät" tarkoittavat sitä, kun mainoksessa jalkojen pyörivää liikettä kuvatessa näytti, kuin jalkoja olisi ollut useampia.
Jouduin lapsena leikkaukseen ja minulle kerrottiin kotona, että sairaalassa minut laitetaan tiputukseen. Kuvittelin, että tiputuksessa metsäkoneen kouran näköinen laite nostaa potilaan sairaalan kattoon ja tiputtaa siitä sängylle. Saattoi vähän jännittää. :D
Luulin, että hiukset harmaantuvat siten, että ne muuttuvat lopuksi tosi vanhana harmaan jälkeen kokonaan mustiksi ( ei ollut lähipiirissä ketään mustatukkaisia).
Kun pitää pajunkissojen niitä pörrösiä tyynyn alla yön aikana saa kissan pennun :D Voitte kuvitella pettymyksen.
Että 0 on isompi luku kuin 100. Onnistuin jopa vakuuttamaan muutaman tarhakaverin tästä. Terkkuja L!
Pikku-Kalle-vitsin vuoksi luulin jonkin aikaa, että miehellä on kaksi pippeliä.
Vitsi: isällä on kaksi pippeliä: toisella se pissaa ja toisella hätyyttää äitiä.
En ollut vielä kouluikäinenkään, kun joskus huomasin saunan jälkeen kuumuudesta ja kosteudesta "ryppyyntyneet" kämmenet ja sormet. Järkytyin, kun luulin että ne jää semmoisiksi :D
Luulin lapsena, että kaikki lääkkeet tehdään apteekissa, kun ensimmäisellä apteekkireissulla haettiin joku lääke, mikä oikeasti valmistettiin apteekissa. Jouduimme odottamaan hetken penkeillä istuen ja minua pelotti, kun mielessäni näin hyllyjen takana noita-akan keittämässä padassa lääkettä. Ei auttanut edes se, että sain apteekin salmiakkia. Hyvä, kun uskalsin edes syödä niitä.
Luulin kouluikäiseksi asti, että vauvat syntyvät peräaukosta. Kyllä, olin häveliäästä etupylly-takapyllyperheestä, ja äidin kertoessa ujosti että lapset syntyvät pyllystä, luulin että vauva kakataan ulos.
Prinsessat ei käy vessassa - eikä muutkaan kauniit naiset. (Olen siis itsekin naispuolinen).
Peniksen osuus vauvanteossa oli kovin outo. Sillähän pissattiin! Ja sen verran tiesin myös, että siittiöt ovat siellä kiveksissä. Joten ainoa looginen johtopäätös oli, että kivekset jotenkin tungetaan naisen sisään päästämään siittiöt hedelmöittämään... Äh, kiitos hoitopaikan Pasi, joka ilmeisesti sait oman tietosi pihan isommilta pojilta, mutta joku siinä välissä jäi vähän epäselväksi...
Tämä ei ehkä ole mikään uskomus, mutta jos E-kirjaimesta tuli epäsymmetrinen, eli keskiviiva sattui asettumaan johonkin muuhun kuin keskelle, sitä saattoi tasapainottaa vetämällä keskelle useamman viivan (mulla oli joku symmetrian kanssa pienenä, H ja M olivat esimerkiksi kauniita kirjaimia, N taas oli "vain" vajaa M.)
Riki Sorsa ja Rod Steward oli mun mielestä veljeksiä :)
Olen savosta ja siellä sanotaan maailma = maalima.
Luulin ainakin 5-vuotiaaksi että maailma on siis MAA LIMA, loogista, tiesin että maailma on avaruudessa ja nimi on tietenkin MAA LIMA - siis limasta tehty maapallo, jokin maan ja liman yhdistelmä. Kun selvisi että kyseessä onkin MAA-ILMA, oli se minusta huomattavasti epäloogisempaa, miksi maa ja ilma?
Ihana ketju! Luulin itsekin (kiitos aikuisten), että jos katsoo kieroon liian pitkään silmät jää sellaiseksi. Kuvittelin myös, että auto tietää itsestään milloin käännytään ja laittaa suuntavilkun itsestään päälle. Tämä johtui siitä, että en koskaan nähnyt iskän painavan mitään ennen kääntymistä, vaan se suuntavilkun nakutus vaikutti aina menevän itsestään päälle ja loppuvan itsestään käännyttäessä.
Hahaa :D Ihana ketju. Meillä uskottiin kans monenmoista mm:
- Jos kylpee liian kauan, niin iho jää ruttuiseksi eikä siliä enää kuivuessa.
- Jos tappaa hämähäkin niin äiti tai isä kuolee (Tää oli iso paniikin aiheuttaja)
- Jos sanoo vanhemmille vastaan, niin poliisi hakee "hurjien poikien kotiin" (lastenkotiin)
- Jos syö vahingossa vesimelonin kuoresta sitä valko-vihreää osaa, niin kuolee myrkytykseen.
- Jos syö iltapalaa niin tulee automaattisesti läski (kiitos mummo tästä)
- Isovanhemmat on aina olleet vanhoja
- Hevonen potkaisee aina jos joku on sen takana
- Kaikki kissat raapii jos niihin koskee
- Matkapuhelimista tulee syöpä
- Kuolleet ihmiset istuu taivaalla pilvien päällä ja jos tarkkaa katsoo, niin voi nähdä iso-isovanhempien vilkuttavan sieltä.
- Kuolleet eläimet menee sateenkaarisillalle (eläinten taivaaseen joka on hillittömän kokoinen sateenkaari)
- Irlantilaiset on kaikki menninkäisiä
- Jos kerran unohtaa pestä hampaat, niin ne mätänee ja putoaa pois
Kyllähän näitä olis vielä vaikka ja kuinka. Nyt kun miettii, niin meillä oli aika outo perhe.... :D
Kun radio laitettiin kiinni, mietin että nyt siellä orkesteri jää soittamaan, eikä kukaan ole kuulemassa.
XD