Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hassuin uskomus, joka sinulla on ollut pienenä?

Vierailija
26.07.2016 |

Mulla oli, että luulin kaikkien tyttöjen kantavan vauvaa masussa ja synnyttää sen automaattisesti sitten, kun on aikuinen. :D

Kommentit (2643)

Vierailija
1001/2643 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenä uskoin, että olemme monisoluisia elämänmuotoja, jotka toimii symbioosissa mikrobien kanssa. Sittemmin uskomukseni muuttui faktaksi. Uskoin myös, että ihmisen sisällä asuu henki. Sittemmin se taas osoittautui uskomukseksi. Jo kohdussa aloin pohtimaan, mitä on todellisuus. Kun pääsin ulos vatsasta, pian tajusin, että maailmankaikkeus on toimintahäiriö ikuisessa ajattomassa aineettomuudessa. Tajusin, että se minkä aistimme tilana, on kaikkeuden olomuoto ennen aineen syntymistä. Kaikkea sitä tapahtuukin. Nyt olen 14 ja toimin Berkeleyn fysiikan tutkimuksen apulaisjohtajana. Olen Suomen rikkain ihminen.

Vierailija
1002/2643 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin lapsena, että sukulaiseni mies oli lappalainen, koska he asuivat Kainuussa (joka mielestäni Lapissa) ja mies kävi metsällä ja kalasti ja oli tummahiuksinen. Myöhemmin minulle selvisi että mies oli Etelä-Suomesta kotoisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/2643 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että vauvat tulee itestään naisten vatsaan. Muistan ihan ala-asteen alussa pelänneeni jos tulen raskaaksi. Näin jälkenpäin naurattaa ja ihmetyttää pienen ihmisen mieli.

Vierailija
1004/2643 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin alle kouluikäinen ja muutimme uuteen asuntoon. Luulin, että sukunimeksemme vaihtuu edellisten asukkaiden sukunimi, jonka näin ovessa käydessämme asuntonäytössä :D

Vierailija
1005/2643 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että kaikki presidentit ovat kekkosia. Muistan kun Kekkonen kuoli ja ajattelin, että suomeen valitaan uusi kekkonen. Ratakiskosta se piti minulle vääntää että sanat presidentti ja kekkonen eivät ole synonyymeja. 

Vierailija
1006/2643 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että kaikki presidentit ovat kekkosia. Muistan kun Kekkonen kuoli ja ajattelin, että suomeen valitaan uusi kekkonen. Ratakiskosta se piti minulle vääntää että sanat presidentti ja kekkonen eivät ole synonyymeja. 

Ja Suomessahan oli ollut silloin uusi "kekkonen" jo neljä ja puoli vuotta. :D

Vierailija
1007/2643 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että ketsuppi tehdään verestä ja sinappi ulosteesta.

Minä taas inhosin lapsena ketsuppia ja sinappia juuri siksi, että ne näyttivät vereltä ja ulosteelta ja tuntui ällöttävältä katsoa, kun ihmiset söivät esim. makkaraa niiden kanssa.

Musta mämmi näytti joskus ihan paskalta. :D

Musta taas olut näytti kuselta. :D

Missäköhän se olikaan, kun erikoisuutena tarjoiltiin mämmiä posliinipotasta. Maidon sijaan päälle kaadettiin joko olutta tai simaa (varmaksi en muista kumpaa).

Pissapottia käytetään oluttuoppina Turkulaisessa baarissa nimeltä Puutorin Vessa.

En tiedä onko se enää pystyssä?

Vierailija
1008/2643 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin lapsena, että jos uutiset alkaa tv:stä, ne ei lopu enää sinä päivänä ollenkaan. Johtuu varmaan siitä, että mun vanhemmat katto joka ilta uutiset tv:stä, ne oli kamalan tylsää katottavaa ja kesti niin pitkään että piti mennä nukkumaan ennen niitten loppumista. Pelkäsin aina että uutiset alkaa eikä enää loppupäivänä tuu muuta ohjelmaa. Sitten kun tajusin että tulee sieltä muutakin ja vanhemmat vaan halus välttämättä kattoa ne joka kerta, ärsytti melkeen enemmän :D En aikuisena edelleenkään koskaan kato uutisia tv:stä, kun tulee muistot mieleen :D

Vierailija
1009/2643 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että suola janottaa.

Totuus olikin päinvastoin, se vähentää janontunnetta.

Tämä tosin tutkittiin vasta hiljattain Mars-matkasimulaatiossa, tänään oli uutisissa.

Opetettiin meillä jo kansakoulussa.

Vierailija
1010/2643 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että jos juo "sammakkolammen" vettä, alkaa vatsassa kasvaa sammakoita. Siksi en uskaltanut juoda järvivettäkään. Minulla oli ja on siis muistikuva televisiosta kuulemastani (kuvitusta) sadusta, jossa sanotaan näin: "Hän joi sammakkolammesta vettä. Hänen mahassaan alkoi kasvaa sammakoita. Hän kuuli, kuinka hänen mahassaan sammakot kurnuttivat."

Vierailija
1011/2643 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle heitettiin pienenä läpällä että voimalinjoissa on niitä valkoisia ja punaisia palloja, koska joku on potkinut siinä alla paljon palloa ja palloja on sitten ajansaatossa jäänyt sinne sähköpiuhoihin kiinni. Läpi meni...

Vierailija
1012/2643 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että Suomen itäpuolella on Itämeri, jonka yli menemällä pääsee Viroon ja Ruotsiin. Näiden maiden takana puolestaan sijaitsee Venäjä.

1013/2643 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin pitkään, että David ja Victoria Beckham ovat Britannian kuninkaalliset ja että jos katsoo suoraan aurinkoon, sokaistuu. Luulin myös Spice Girlsien Emmaa suomalaiseksi, koska nimeä käytetään myös Suomessa ja hän oli blondikin. 

Jos kstsot pitkään aurinkoon paljain silmin niin kyllä on vaara, että sokaistuu tai ainakin saa pahan silmävamman. Usko siihen edelleen.

1014/2643 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Pohjoisnapa on jäätelöä

- Vesitorneissa on vettä

- Maailma oli ennen mustavalkoinen, sitten vaan keksittiin värit

- Vauvat tehdään suutelemalla - jotenkin pikkupusuja pidempään ja intensiivisemmin :D

- Kuninkaallisuus on ammatti. Siis kuka vain voi alkaa vaikka prinsessaksi jos haluaa

- Pojilla ei voi olla pitkää tukkaa, se ei vain jotenkin kasva. Ennen kouluun menoa en tuntenut pitkätukkaisia poikia.

- Lapset tekevät kaikki lastenohjelmat. Järkytyin kun sain tietää, että niitä tekevätkin aikuiset - koska miten aikuiset muka voisivat tietää, mitä lapset haluavat katsoa?

- Yhdysvalloissa elettiin vielä 90-luvullakin (eli lapsuudessani) villiä länttä.

Kyllähän näitä riitti.

Niinno, mitäs luulet nykyään vesitorneissa olevan?

Muotoilin sanani huonosti, luulin niiden olevan täynnä pelkkää vettä.

Vauvapalsta ei kyllä petä koskaan. Heti jos viestinsä kirjoittaa vähänkin epäselvästi tai kirjoitusvirhein, niin ylimieliset vastaukset on taattu :)

Ei tullut paljoakaan selvemmäksi vastauksesi. Tarkoitus on, että ne ovatkin ainakin lähes täynnä vettä.

Vai tarkoititko sittenkin, että itse tornikin olisi vettä ? Se on kokonaan eri juttu.

Vierailija
1015/2643 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia näistä uskomuksista on ollut itsellänikin. Yksi järisyttävä uskomus kumoutui yläasteella ja murskasi mun uskon tulevaisuuteen.

Pienenä luulin että on olemassa jokin "yleistyö", jonkinlainen yleispätevä toimistoduuni, johon mennään jos ei haluta johonkin lapsille näkyvään ammattiin, siis lääkäri, eläinlääkäri, poliisi, opettaja... tähän työhön päädyttiin jos muuta ei keksitty.

Olispa! Mun lapsen maailma oli aika turvallinen kun kaikille aikuisille oli töitä. (Ja olin lapsi myös taantuman aikana, se ei vain näemmä näkynyt mun lähipiirissä).

Vierailija
1016/2643 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hifk on menestyksekäs seura ja yle ja pravda kertoo totuudenmukaisia uutisia.

Vierailija
1017/2643 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, isäni tankkasi automme aina Essolla (enää ei ole niitä huoltoasemia ollut pitkään aikaan..). Kun sitten kerran bensa oli lopussa ja kurvasimme Shellille tankkaamaan, isä sanoi "Saa nähdä kulkeeko tämä auto Shellin bensalla". Pelkäisin koko loppumatkan, että auto pysähtyy, kun olimme käyneet tankkaamassa "väärällä huoltoasemalla".

Vierailija
1018/2643 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos itkee ja on naama väärinpäin, tuulen kääntyessä naama jää niin" -äitini

1019/2643 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen usko jumalaan, sittemmin kyllä tulin järkiini.

Lapsena en oikein ymmärtänyt kuka Jumala on. Onneksi nyt vanhempana olen oivaltanut asian ja tullut järkiini. Ilman Jumalaa ei olisi mitään...pelkkä fysiikan laki

Vierailija
1020/2643 |
19.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ingridr kirjoitti:

Kaupan työntekijät asuu kaupoissa, eikä niillä ole muuta elämää. Lisäksi ne ei ole ihan oikeita ihmisiä. Osa niistä asuu maitohyllyn takana.

Tina Turnerilla on pitkä pörröinen häntä.

Tonttu kidnappasi mut vessan ikkunasta ja roikotti kolmannesta kerroksesta (unesta johtunut valemuisto). Se tapahtuisi uudestaan jos ikkuna on auki.

Vauvat pannaan alulle sairaalassa sairaalavaatteet päällä. Naimisiin mennään ensitapaamisella yhteisestä sopimuksesta.

Aika monet aikuisetkin elää vielä tuossa harhaluulossa että myyjät asuu kaupoissa eikä niillä ole muuta elämää :) Tulevat sulkemisaikaan lorvimaan huokaisten "ehdinpäs!" ja siihen se kiire sitten loppuukin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi