Hassuin uskomus, joka sinulla on ollut pienenä?
Mulla oli, että luulin kaikkien tyttöjen kantavan vauvaa masussa ja synnyttää sen automaattisesti sitten, kun on aikuinen. :D
Kommentit (2640)
Mun isosisko ja sen kaverit pelotteli mua joskus niin, että jos naapurin kissalta nyppäsee karvoja, se muuttuu hirviöks ja täytyy juosta saunan taakse pakoon. Minä hölmö sinisilmäinen pikkumuksu uskoin sen ja välttelin sitä vaikka se oikein tuli kerjäämään rapsutuksia :( en itse muista tätä, mut mulle on monesti kerrottu tästä :D
Kommenttina vaan, että meillä nuo pelottelut omenansiemenien syömisestä ja puun kasvamisesta lapsen sisälle tulivat vanhemmilta. Samoin, jos laittoi silmät kieroon tai alahuulet rullalle, peloteltiin, että ne jää sillä tavoin. Muutoin todella hienoja lasten uskomuksia!
Äidin kaveri oli meillä käymässä pikkupojan kanssa ja sanoi sille, "Hyi, älä syö sitä räkää. Se on kakkaa." Luulin monta vuotta että on olemassa tauti joka sai kakan tulemaan ulos nenästä.
Pienenä luulin, että poutapilvet on sokerihattaroita ja että jos osaisi lentää niiden päällä voi istua ja niitä voi syödä. :)
Luulin hetken, että kuukautiset on joku sairaus. Niistä kerrottiin jossain teineille suunnatussa tv-ohjelmassa mitä satuin katsomaan ja järkytyin. Äidille melkein itkin, että toivottavasti mulle ei ikinä tule tollasta vaivaa :D
Että aikuiset osaavat kaikki reitit kaikkialle eikä heidän koskaan tarvitse katsoa karttaa.
Että äidin toivomat lapset ovat tyttöjä ja isän toivomat poikia.
Myös minulla tuo siemen kasvaa vatsassa-juttu, mutta olin pettynyt kun näin ei käynytkään.
Luulin, että maailmassa on köyhiä ja sairaita ihmisiä (esim afrikka), koska osa ihmisistä on pahoja. Koulussa puhuttiin asiat parhain päin ylikansoituksesta ja ilmastosta ym liiba laabaa, mutta nyt aikuisena ymmärrän olleeni lapsena oikeassa.
Luulin että ihminen hengittää vain nukkuessaan :D
Että lelut (nuket,ja nallet yms. ) lähtevät yöllä liikkeelle ja pitävät juhliaan öisin,ajelevat leluautoilla ympäriinsä ja tanssivat...(äidin ystävätäti kun kertoi niin..)
Tämä ei ole lainkaan hassua, mutta minä luulin, että kaikkien isät suuttuessaan hyökkää äitien ja lasten kimppuun. Kun näin todella kiltin oloisia isejä, kuvittelin millaisia ne on kun ne hakkaa niitten vaimoja. Luulin, että ainut syy miksi kukaan on naimisissa, on siksi, että ne sais lapsia, ei kai ne muuten miestä tahtois.
Jos nielaisee purkan, niin seuraavan kerran kun pieraisee, tulee persiistä purkkapallo. Eikä muuten tulkut, rassukkana luulin. :D Säikähin sit kuollakseni, kun vahingossa purkan nielaisin.
Silmien kieroon jääminen on ehdottomasti yksi. Oikeastaan vieläkään en pystyisi silmiä kierossa pitämään :D
Äitini uskotteli, että lumessa on matoja. Ei tullut syötyä ikinä enää sen jälkeen lunta. Tosin luin muutama vuosi sitten tutkimuksen, että tämä on totta. En tosin tiedä ovatko madot oikeasti "matoja" tai edes vaarallista.
Muuten luulin maailmassa olevan maita ihan loputtomiin asti. Olin myös vihainen jos aikuinen ei osannut vastata kysymykseen! Aikuisten kuului tietää ihan kaikki.
Meillä asuu sukulaisia ulkomailla jotka eivät tietenkään osanneet suomea. Uskoin lapsena vahvasti myös heidän ajattelevan suomeksi, mutta kun koittivat puhua, tuli ihan muun maan kieltä. Olin aivan vakuuttunut teoriastani, että päässään jokainen ihminen kuitenkin kuuli suomea.
Kuvittelin lapsena myös etten ikinä vanhene, vaan olen aina tietysti lapsi. Vielä 13 vuotiaanakaan en osannut käsittää, että tulen oikeasti kasvamaan aikuiseksi.
Että sairaalaan joutuessa kuolee. Ehkä sen takia pelkäsin synnytyksen jälkeistä osasto jaksoa. Olin aivan kauhuissaan kun jouduinkin sektioon javiikoksi sairaalaan. No huomasin mä siellä ettei siellä sairaalassa ihan aina kuolla 😊
Vierailija kirjoitti:
Tuuli tulee puista.
Tämä oli minullekin päivänselvää. :D
Muistan elävästi, miten tuulisena talviaamuna äiti laittoi minut noin neljä vuotiaana ulos leikkimään. Tuuli oli jotenkin niin kiehtovaa.
Vedin pulkkaa ja lapiota lumipyryssä. Katsoin heiluvia korkeita mäntyjä ja kiitin niitä siitä, että jaksavat tehdä tuulta. :)
Kuvittelin, että maailmasta loppuu jonain päivänä happi ja kaikki tukehtuu. Jossain vaiheessa minua valaistiin, että kasvit tekee happea koko ajan lisää. Sen jäljeen ahdistuin aina hakkuista yms. koska ajattelin loogisesti, että kasvien hävittäminen nopeuttaa hapen loppumista... Tuo oli aika ahdistavaa. Monesti testailin, miltä tuntuu tukehtua, jotta olisin valmistautunut siihen. Pidätin hengitystä niin pitkään, että tuntui, että keuhkot repeää..
Luulin, että äiti on telkkarin jumppaohjelmassa. Siis äiti kävi jumpalla samaan aikaan kun telkusta tuli joku jumppaohjelma ja odoin aina, että josko tällä kertaa ne näyttäis äidin..
Luulin, että pippurit kasvaa koivuissa.
Ajattelin, että kaikki muuttaa 18-vuotispäivänään omaan taloon, saa auton ja menee naimisiin.
-Maailmanloppu tulee niin, että maapallo vain räjähtää kappaleiksi, ja että tämä voi sattua koska vain.
-WC:n hanasta tuleva vesi on likaisempaa kuin keittiön hanasta tuleva, eikä kelpaa juomavedeksi.
-Lähisukulaisen kanssa voi mennä naimisiin.
-Uskoin kiivaasti lähes teini-ikäiseksi asti, etteivät kimalaiset voi pistää. Tämä harhaluulo kohtasi loppunsa kun sitten kerran astuin kimalaisen päälle paljain jaloin...
-Aikuisena voi perustaa oman kellonajan (???)
-Tamponi on jotain makeutusainetta.
-Peruskoulussa on toistakymmentä luokkaa.
-Kokeiden "huoltaja"-viivalle täytyy itse kirjoittaa oman vanhemman nimi.
-Suomessa on kuninkaallisia.
Kerran ollessani lapsena äidin kanssa hammashoitajalla, minulle annettiin jotain liuosta purskuteltavaksi. Kun purskutteluaika oli täynnä, hammashoitaja alkoi sanoa, että voin sylkeä liuoksen pois. Mutta vahingossa nielaisin sen. Pelästyin, kun hoitaja sen havaitessaan huudahti "Voi ei!" tms. Sen jälkeen kuulin äitini kysyvän hoitajalta, onko liuos vaarallista, mistä seurasi aikuisten keskustelua, jota en ymmärtänyt. Olin ihan paniikissa. Mutta kun hammashoitajalta lähdettyämme mentiinkin ruokakaupan kautta kotiin, ihmettelin, eikö minua viedäkään sairaalaan kuolemaan.
Toinen lääketieteellinen tapaus – pikemminkin tilapäinen väärinkäsitys kuin uskomus – oli sellainen, että olimme äidin kanssa menossa neuvolaan ottamaan jotain rokotetta minulle ja siskolleni. Äiti oli etukäteen selittänyt, että tällä kertaa rokote otetaan sokeripalan muodossa (se oli sinä vuonna, 1984, uusi keksintö). Itkin peloissani koko matkan sinne. Äitini ja siskoni eivät ymmärtäneet, mitä pelottavaa sokeripalassa on. Itkin, koska luulin, että rokote annetaan siten, että kieli työnnetään ulos, kielelle laitetaan sokeripala, jonka läpi pistetään piikki kieleen. Helpotus oli suuri, kun selvisi, että siinä vain syödään se sokeripala :D
Sanoin lapsena löytäessäni klitoriksen, että onhan mulla sittenkin pippeli. Lisäksi luulin, että vain sinisilmäiset, kuten itse olen, näkevät maailman oikeissa väreissä ja ruskeilla silmillä näkee kaiken ruskeana, vihreillä silmillä vihreänä.
Minä luulin, että presidenttiä tarkoittava yleisnimi on kekkonen ja että joka maassa on oma kekkonen.
Äitini katsoi joka ilta telkkarista uutiset ja mä luulin, että se on hänen lempi tv-sarjansa ja ne uutistenlukijat ovat hänen idoleitaan. Siis mitä muuta syytä ihmisellä voisi olla katsoa joka ilta samaa ohjelmaa? 😂😂
Sitten meidän naapuriin muutti perhe, jonka sukunimi oli Nuutinen. Multa jäi se N-kirjain alusta kuulematta ja olin vuosikausia siinä uskossa, että tuon perheen isä oli "uutisten setä" , eli uutistenlukija.
Että vanhempani tietävät kaiken ja tekevät kaiken oikein.
Ovat olleet todella nuoria silloin kun minä olin tuo pieni. :)
Tuon asian tajuamiseen meni yllättävän paljon aikaa.