Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko itsekin traumatisoitunut lapsena nähdessäsi

Vierailija
08.02.2023 |

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enkä ole nähnyt. Kerran kuulin yöllä ääniä joiden syyn tajusin vasta sitten vähän vanhempana mutta ei siitäkään traumoja jäänyt.

Mutta eipä se varmaan ole lapselle erityisen hyväksi jos sellaista näkee.

Vierailija
2/14 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt mutta kuullut juttelua joka liittyy asiaan. En traumatisoitunut mutta tajusin että äidillä on jotain sellaistakin elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen kuullut keskustelua yöllä. Äiti ei ollut silloin kovin innokas. Minulle jäi paha olo siitä.

Vierailija
4/14 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen traumatisoitunut, kun olen kuullut ja nähnyt kaikenlaista. Vanhemmat eivät välittäneet lainkaan nukuimmeko samassa huoneessa. Äiti myös usein huusi petipuuhien aikana joten ei voinut olla kuulematta. Myös äidin vihjailu heidän puuhistaan oli yököttävää.

Vierailija
5/14 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä sinällään että joskus voi vahingossa lapsi nähdä tai kuulla jotain. Ei ole useinkaan kovin helppoa ylläpitää normaalia seksielämää lapsiperheessä niin että voi aina olla täysin varma että lapsi ei vaikka heräisi silloin. Aika lailla sai kyllä käyttää aikanaan mielikuvitusta että niitä tilaisuuksia pystyi saamaan säännöllisesti.

Mutta ainakin lukko olisi hyvä olla vanhempien makuuhuoneen ovessa silloin kun lapset ovat pieniä niin että eivät pölähdä kesken kaiken sisään jos vaikka heräävät yöllä.

Vierailija
6/14 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa tänään:

"Kuulin lapsena säännöllisesti vanhempieni harrastavan seksiä ja joskus näinkin näitä tilanteita. Vanhempani eivät tehneet sitä tahallaan, vaan olivat lähinnä liian huolettomia ja turhan luottavaisia sen suhteen, etten herää tai huomaa heitä. Seksi, jota näin, oli hyvin perinteistä vanilijaseksiä, mutta koen, että se traumatisoi minut pitkäksi aikaa. Millaisia seurauksia lapselle voi olla siitä, että hän kuulee tai näkee perheen aikuisten välistä seksiä?"

Olen ihan samaa mieltä, kyllähän se traumatisoi jollain tasolla lasta.

En nyt tiedä mitä psykologi siihen vastasi, kun ei ole hesarin tunnuksia, mutta varmaan hänkin sitä sanoi.

Vierailija
7/14 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt vanhempien sänkypuuhia mutta järkytyin kun yllätin isäni hieromasta itseään.

Vierailija
8/14 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia varmaan ällöttää ajatus vanhempiensa seksileikeistä, oli sitten lapsi tai aikuinen. Taisin olla joku kolmekymppinen, kun kuulin mökillä vanhempieni seksitouhut ja vieläkin ällöttää ajatuskin siitä. N59

Vierailija
9/14 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, en ole nähnyt enkä kuullut vanhempieni sänkypuuhia en edes tiedä oliko heillä niitä lainkaan sen jälkeen mun minut saivat, eivät näyttäneet läheisyyttään toisilleen millään tavalla, ei halauksia, ei rakastan sinua, ei pussailua jne.

Vierailija
10/14 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotiaana olen herännyt ääniin kun sängyt olivat samassa makuuhuoneessa vitutti teeskennellä nukkuvansa

Vierailija
11/14 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole onneksi joutunut näkemään tai kuulemaan mitään. En lapsena enkä aikuisena.

Vierailija
12/14 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt, kun menin kurkkimaan. Kielsin sitten pikkusiskoa katsomasta ja mentiin takaisin nukkumaan. Vastaavaa oli myöhemminkin, mutta en enää mennyt katsomaan vaan hiivin hiljaa vessaan tai mihin ikinä olin menossa. Ei, en traumatisoitunut.

Vierailija
13/14 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 15, kun kuulin oven läpi ääniä. Minua ällötti.

Vierailija
14/14 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus alle 10 vuotiaana hiivin yöllä katsomaan sekä lukuisat kerrat kuullut, eikä siitä mitään traumoja jäänyt.