Hassuin uskomus, joka sinulla on ollut pienenä?
Mulla oli, että luulin kaikkien tyttöjen kantavan vauvaa masussa ja synnyttää sen automaattisesti sitten, kun on aikuinen. :D
Kommentit (2641)
Luulin että vauva syntyy kakkosesta. Koulutv:n opetusohjelmassa näytettiin lapsen syntyminen ja se näytti aivan siltä.
Timo Koivusalo kilpaili joskus Kymppitonnissa Pekko Aikamiespoikana ja luulin silloin, että se on hänen oikea nimensä.
En muista luulinko ihan tosissani vai kuvittelinko vain, mutta ajattelin että appelsiinit (tai mandariinit ym) on perheitä, kun niissä on niitä paloja. Ja että pienemmät palat on lapsia ja isommat vanhempia. Sitten ajattelin että ku syön ne niin ne pääsee ruokatorvi-liukumäkeen ja se vie ne aarteen luo. Ajattelin myös että toisilla paloilla tulee muita ikävä jos en itse syö kaikkia paloja, eli halusin aina syödä itse kaikki palat yhdestä appelsiinista.
Joskus serkkuni (joka oli silloin ehkä 3v) Ei halunnut syödä mandariiniaan loppuun, (en muista kunnolla miksi) joten kerroin hänelle tämän ja sitten hän suostuikin syömään sen (;
Sinisen värisistä karkeista voi saada hullunlehmäntaudin, joten ne piti jättää aina syömättä karkkipusseista. En edes muista mistä tuo uskomus lähti, mutta 90-luvun lopussa oli paljon uutisia hullunlehmäntautitapauksista(joka ei siis tartu edes ihmiseen).
Kun ihminen täyttää 40 vuotta, hän joutuu menemään vanhainkotiin.
Auton alle jäänyt ihminen muuttuu kahdessa tunnissa luurangoksi.
Kaverillani oli mini-kenguru!
En käsitä mistä se nimi oli tullut, mutta minulle ala-asteikäisenä se meni ihan täydestä ja sitä käytiin aina oikein porukalla pällistelemässä!
Vanhempana hoksasin, että kyllä se oli ihan vain perus gerbiili.....
"Karhunpoika sairastaa, häntä hellii käärme"
Noin siis kuulin pienenä vaikka se on "hellikäämme".
Ei niinkään uskomuksia, mutta kun olin kaksi luokka-astetta edempänä pikkuveljeäni ja opin koulussa englantia ensimmäisenä niin tuli tehtyä kaiken maailman käännöskukkasia jos pikkuveli kysyi tai pelattiin jotain peliä ja hän ihmetteli mitä tuo tarkoittaa tai mitä tuo sanoi.
Sama juttu myös monissa laulujen sanoissa kun kuuli jotain ihan omaa verrattuna mitä oikeasti sanottiin.
Vierailija kirjoitti:
Sinisen värisistä karkeista voi saada hullunlehmäntaudin, joten ne piti jättää aina syömättä karkkipusseista. En edes muista mistä tuo uskomus lähti, mutta 90-luvun lopussa oli paljon uutisia hullunlehmäntautitapauksista(joka ei siis tartu edes ihmiseen).
Paitsi että tarttuu kylläkin ihmiseen!
Se on Creutzfeldt-Jakobin tauti, nopeasti dementoiva ja kuolemaan johtava tauti. Harvinainen, mutta todellinen myös ihmisillä.
Minä luulin, että höyhenet ovat eläviä lintuja, niitä joskus leijaili tyynystä ulos.
Luulin että ennen maailmassa ei ole ollut värejä koska kaikki vanhat ohjelmat olivat mustavalkoisia.
Luulin että lestadiolaisilla on siksi ruskeat silmät kun ne ei saa katsoa telkkaria. En tiennyt silloin kuin ruskeasilmäisiä lestadiolaisia.
Luulin, että mustasta lehmästä tulee kahvia, ruskeasta maitokahvia ja valkoisesta maitoa. Olin nimittäin lukenut lastenkirjaa, jossa sanottiin niin. Osasin lukea jo ennenkuin menin kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on Creutzfeldt-Jakobin tauti, nopeasti dementoiva ja kuolemaan johtava tauti. Harvinainen, mutta todellinen myös ihmisillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, nyt kun perehdyin asiaan wikipediasta, niin näinhän asia on.
Muistan kun olin jotain 5v ja kun ajelimme autolla jotain tuttua tietä ja sivukadulle ei poikettu, se katu tai tie jatkui sellaisen mäen taakse ja minä "viisaana" ajattelin että maailman reuna on siellä.
Säälin heimolaisten hevoskärryillä olevia lapsikatraita, kun vanhemmat ihmiset uhkailivat kurittomia lapsia pistävänä heidät heimolaisten kärryille. Mitähän nuokin lapsiparat ovat tehneet?
Kaikki lähisukulaiset oli muuttaneet Tampereelle töihin. Niistä puhuttiin aina tamperelaisina. Luulin että serkkujen sukunimi oli Tamperelainen.